EaseUS MobiMover: Pemindahan Data iOS dan Penyelesaian Sandaran secara Percuma!

Masalah yang sering dialami oleh pengguna iPhone adalah kesukaran memindahkan data. Jadi, apabila mereka akan membuat sandaran data pada iPhone, mereka harus bergantung pada aplikasi pihak ketiga.

Tetapi sayangnya, masalahnya juga belum selesai, kerana aplikasi pihak ketiga untuk iPhone dibayar. Jarang ada aplikasi yang percuma untuk iPhone. Sekiranya ada, biasanya anda tidak dapat mengakses semua ciri-cirinya.

Namun, anda tidak akan menghadapi kesulitan ketika menggunakan EaseUS MobiMover. Kerana aplikasi untuk sandaran dan pemindahan data ini anda dapat secara percuma dan dapat mengakses semua ciri-cirinya, anda tahu ! Ingin mengetahui semua kelebihan dan bagaimana ia berfungsi? Seterusnya akan menerangkannya untuk anda.

Apa itu EaseUS MobiMover?

kemudahan mobimover

EaseUS MobiMover adalah aplikasi pihak ketiga untuk pengguna iPhone yang ingin membuat sandaran dan memindahkan data secara percuma. Aplikasi ini dapat memindahkan data dari iPhone ke Mac, iPhone ke Windows, dan bahkan sebaliknya.

Selain memindahkan data, EaseUS MobiMover juga membebaskan penggunanya untuk menguruskan data mereka sendiri. Contohnya, anda ingin segera membuat folder khas agar kelihatan lebih kemas atau memadam beberapa fail yang tidak diperlukan lagi.

Jadi, anda tidak perlu bersusah payah keluar dari aplikasi hanya untuk menguruskan semua fail di iPhone, kerana semuanya hanya boleh bergantung pada satu aplikasi saja. Sangat lengkap dan bagus, bukan ?

Kelebihan EaseUS MobiMover

Kelebihan yang ditawarkan oleh EaseUS MobiMover bukan hanya pemindahan data, ya. Sebabnya, dengan aplikasi percuma ini, anda boleh mendapatkan kelebihan berikut:

1. Pindahkan ke sesama pengguna iPhone

Pindahkan ke sesama pengguna iPhone

Kelebihan pertama yang anda dapat ialah kemudahan berkongsi data dengan rakan pengguna iPhone. Anda tidak perlu lagi menggunakan aplikasi lain hanya untuk berkongsi data dengan rakan iPhone. Sebenarnya, aplikasi ini hanya perlu dilakukan dengan satu klik dan semua data yang ingin anda kongsi akan segera dipindahkan dengan cepat dan selamat.

2. Pindahkan Data dari iPhone ke Windows / Mac

Pemindahan Data dari iPhone ke Windows

Sekiranya anda memindahkan data ke Mac, anda pasti boleh. Tetapi, apa yang biasa dialami oleh pengguna iPhone, yakni kesukaran untuk memindahkan data ke PC berasaskan Windows. Biasanya, pengguna iPhone mesti menggunakan aplikasi berbayar khas agar dapat memindahkan data mereka ke PC yang berasaskan Windows.

Tetapi sekarang, anda tidak perlu lagi menggunakan aplikasi berbayar kerana terdapat versi EaseUS MobiMover percuma yang dapat memindahkan semua data Anda ke PC Windows. Ia tidak sukar, anda hanya memerlukan beberapa klik dan semua data dapat dipindahkan dengan mudah dan mudah.

Sebenarnya, EaseUS MobiMover mengaku dapat memindahkan data iPhone ke PC Windows dengan masa yang sangat pantas, yang hanya beberapa saat. Sangat hebat, bukan ? Oh ya, ini juga berlaku untuk pemindahan data dari iPhone ke Mac, ya.

3. Pindahkan Data dari Windows / Mac ke iPhone

Pemindahan Data dari Windows ke iPhone

Selain memindahkan data iPhone ke Windows / Mac, EaseUS MobiMover juga memudahkan pengguna memindahkan data dari PC ke iPhone. Dengan aplikasi ini, anda dapat memilih data yang ingin anda pindahkan ke iPhone berdasarkan folder atau mengikut data satu persatu. Tetapi, anda benar-benar dapat memilih semua data sekaligus untuk dipindahkan ke iPhone.

Adakah sukar untuk memindahkan data dari PC ke iPhone? Sudah tentu tidak! Sebagai gantinya, anda akan dipermudah untuk melakukan pemindahan data hanya dengan satu klik. Sebenarnya, semua pemindahan data dapat dilakukan dalam waktu yang sangat singkat, hanya beberapa saat yang anda tahu !

4. Transkod dan Pemindahan

Transkod dan Pemindahan

Mungkin kelebihan yang satu ini jarang dijumpai dalam aplikasi yang serupa. Kerana, dalam EaseUS MobiMover anda boleh transkod video, maka video boleh terus dipindahkan ke iPhone atau PC / Mac. Anda hanya perlu melakukannya dengan satu klik. Sangat ringkas dan lengkap, ya?

5. Menyokong Banyak Peranti iOS

Menyokong banyak peranti iOS

Jangan bimbang tentang iPhone lama, kerana aplikasi ini menyokong hampir semua peranti iOS. Perhatikan, aplikasi ini dapat digunakan untuk iPhone 4s, 5, 5s, 6, 6s, 6 Plus, 6s Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X, XS, XS Max, dan XR.

Bukan hanya iPhone, tetapi aplikasi ini juga kompatibel untuk digunakan oleh perangkat iPad, mulai dari versi mini2, 3, 4, Air, Air 2, hingga iPad Pro.

6. Data Selamat Sebelum Peningkatan OS

data selamat

Bagi anda yang ingin menaik taraf  ke iOS12, anda harus menyimpan semua data di iPhone dengan menggunakan aplikasi ini. Kerana, semasa melakukan peningkatan, mungkin  meningkatkan kegagalannya dan akhirnya beberapa atau bahkan semua data pada iPhone anda hilang.

Baiklah, untuk menjangkakan kehilangan data, anda harus membuat sandaran  terlebih dahulu semua data menggunakan EaseUS MobiMover. Oleh itu, setelah data anda dilindungi, anda boleh menaik taraf  ke iOS12.

Cara menggunakan EaseUS MobiMover

Nah, setelah anda mengetahui semua kelebihan yang ditawarkan oleh aplikasi ini, adakah anda masih ragu untuk menggunakannya? Jangan ragu lagi. Kerana, selain memiliki banyak kelebihan, aplikasi ini juga sangat mudah digunakan. Seterusnya kami akan memberikan tutorial tentang cara menggunakan aplikasi EaseUS MobiMover.

1. Pindahkan dan Sandarkan Data dari PC ke iPhone

Pertama, kami akan menunjukkan cara memindahkan data dari PC berasaskan Windows ke iPhone. Berikut adalah langkah-langkahnya:

  • Pastikan anda telah memuat turun dan memasang EaseUS MobiMover pada PC. Sekiranya tidak, anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.
  • Sambungkan iPhone ke PC secara langsung. Kemudian, buka aplikasi dan pilih menu PC ke iDevice.

PC ke iPhone 1

  • Kemudian, pilih fail yang ingin anda pindahkan. Sekiranya anda telah memilih, segera klik  Transfer.

PC ke iPhone 2

  • Klik OK pada aplikasi, dan periksa iPhone anda untuk mengklik  Amanah.

PC ke iPhone 3

  • Akhirnya, anda hanya perlu menunggu EaseUS MobiMover memindahkan data.

PC ke iPhone 4

Selesai, sekarang semua data anda telah dipindahkan ke iPhone. Sebenarnya, saya hanya memerlukan 2 hingga 3 saat untuk memindahkan dua fail.

2. Pindahkan dan Sandarkan Data dari iPhone ke PC

Sebenarnya untuk memindahkan data dari iPhone ke PC juga serupa dengan cara sebelumnya, mudah dan pantas. Berikut adalah langkah-langkahnya:

  • Buka aplikasi dan pilih menu iDevice to PC.

1 Pindahkan dan Sandarkan Data dari iPhone ke PC - Salin

  • Seterusnya, pilih fail yang ingin anda pindahkan. Selepas itu, anda boleh klik  Transfer.

2 Pindahkan dan Sandarkan Data dari iPhone ke PC - Salin

  • Akhirnya, tunggu sebentar sehingga aplikasi selesai memindahkan semua data yang anda pilih sebelumnya.

3 Pindahkan dan Sandarkan Data dari iPhone ke PC - Salin

Itulah kemudahan pemindahan data menggunakan EaseUS MobiMover. Selain lengkap dengan fiturnya, aplikasi ini juga sangat mudah digunakan, ya. Apatah lagi aplikasi ini percuma! Jadi tunggu apa lagi? Segera gunakan aplikasi ini untuk pemindahan dan sandaran data iPhone dengan mudah!