10 Aplikasi untuk Peranti Kotak VR Terbaik pada Android 2020

Semakin canggih teknologi, semakin nyata ketika anda bermain permainan. Apa maksud awak? Maksudnya, seiring dengan saat-saat seperti hari ini anda dapat menonton video, bahkan bermain permainan seperti anda memasuki permainan dengan alat VR. Sudah tentu anda boleh menggunakan VR pada telefon pintar Android. Tetapi anda juga memerlukan aplikasi untuk peranti VR.

Itulah sebabnya sebelum anda berpuas hati untuk bermain permainan atau menonton video 360 ° dengan VR, anda mesti mempunyai aplikasi VR Box terlebih dahulu. Seterusnya akan membincangkan 10 aplikasi untuk peranti VR Box terbaik di Android. Ingin tahu?

10 Aplikasi untuk Peranti Kotak VR Terbaik di Android

Menyedari pelbagai potensi kacamata VR, pembangun aplikasi juga menyediakan aplikasi VR dengan berbagai jenis, fungsi dan ciri - seperti yang terlihat dalam senarai di bawah.

1. kadbod

aplikasi untuk peranti kadbod VR

Cardboard, aplikasi untuk peranti VR ini berasal dari pencipta Google. Cardboard akan menyokong teknologi VR pada telefon pintar Android anda. Selain menjadi aplikasi untuk peranti VR, Cardboard melengkapkan aplikasinya dengan berbagai video yang dapat Anda nikmati.

Anda boleh menonton video 360 ° yang disediakan oleh Cardboard. Selain itu, pengguna dapat menangkap gambar melalui VR yang telah dipasang dengan aplikasi Cardboard ini. Aplikasi yang dibuat oleh Google ini juga membolehkan anda terbang dengan peta yang disesuaikan oleh Google Earth.

Adakah anda bersedia merasakan sensasi seperti memasukkan video atau memasuki permainan 360 °? Sekiranya anda serasi dengan aplikasi Cardboard, anda boleh memuat turunnya secara langsung dan percuma di sini.

2. YouTube VR

YouTube-VR

Kehadiran cermin mata VR menjadikan aktiviti biasa dapat menjadi pengalaman yang lebih menyenangkan, termasuk ketika menonton YouTube. Ya, syarikat Google pastinya tidak mahu ketinggalan untuk melibatkan aspek VR di salah satu  platform gergasi.

Dengan menyambungkan VR pada peranti Android, anda dapat merasakan antara muka yang  mendalam ketika memilih video. Lebih-lebih lagi, menonton video akan terasa sangat berbeza. Lihat sekeliling anda untuk melihat subjek dalam video itu "nyata", seolah-olah anda terjun langsung ke klip yang anda tonton. Nikmati pengalaman YouTube dalam dunia VR dengan memuat turun aplikasinya di sini.

3. Ekspedisi Google

Ekspedisi Google

Bukan hanya sebagai alat  hiburan , Google Cardboard juga dapat meningkatkan pengalaman belajar dengan cara yang menyeronokkan. Contoh seperti Ekspedisi Google dapat membawa anda meneroka  mercu tanda  bersejarah yang tersebar di seluruh dunia.

Aplikasi ini bukan sahaja membolehkan anda menjelajah dunia dalam VR, tetapi juga dapat mempersembahkan pelbagai objek di AR seperti gunung berapi, globe , dan sebagainya. Dengan cara ini, pelajar di kelas dapat memahami subjek dengan mengatasinya secara langsung. Klik pada pautan ini untuk memuat turun aplikasi VR ini.

4. Saudari

Saudara perempuan

Sisters adalah aplikasi VR lain yang patut anda cuba, terutamanya jika anda peminat permainan dan filem seram. Kisahnya, anda akan berada di bilik keluarga dengan suasana dan suasana yang tegang. Anda dapat melihat ke sudut 360 darjah, dan pandangan juga akan bertindak balas terhadap penglihatan anda.

Benar-benar menawarkan pengalaman yang berbeza. Tidak seperti ketika menonton filem - kali ini anda akan benar-benar merasakan pengalaman seram seolah-olah anda benar-benar berada di dalam bilik. Jangan lupa menggunakan alat dengar semasa memainkannya agar terasa lebih nyata! Berminat? Jom muat turun aplikasi Sisters di sini.

5. Fulldive VR - Realiti Maya

Sepenuh masa

Fulldive, aplikasi untuk peranti VR yang boleh anda gunakan untuk menyokong teknologi VR anda pada telefon pintar Android. Tidak jauh berbeza dengan aplikasi untuk peranti VR lain. Aplikasi ini menawarkan pelbagai ciri dalam aplikasi Fulldive VR.

Pengguna Fulldive VR dapat menikmati video di YouTube secara langsung menggunakan VR dan aplikasi Fulldive. Di samping itu, anda boleh melayari internet secara langsung menggunakan VR. Anda bahkan dapat mengakses VR Market di mana pengguna dapat langsung mengakses semua aplikasi VR yang terdapat di telefon pintar Android. Berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

6. Netflix VR

Netflix-VR

Siapa yang tidak mengenali Netflix? Media  streaming filem dan siri ini menawarkan pelbagai koleksi tajuk dari pelbagai genre. Banyak kemudahan yang ditawarkan oleh Netflix, salah satunya pasti dapat membuatkan anda menonton filem di luar negara tanpa perlu memuat turun salinan cetak rompak. Sekiranya anda hobi menonton- hobi , gunakan cermin mata VR supaya pengalaman menonton akan menjadi lebih menarik!

Masalahnya, anda boleh menonton filem seolah-olah dengan latar belakang yang berbeza. Latar belakang ini dapat dianggap sangat  selesa -  dengan sofa merah panjang, TV LCD, dan juga beberapa aksen yang membuatnya terasa sangat  nyaman .

Walaupun begitu, sayangnya anda tidak dapat mengubah latar belakang ini. Tidak ada pemutaran video 360 darjah yang tersedia sehingga dari segi perendaman , aplikasi ini tidak cukup untuk mengoptimumkan potensi yang ada pada kacamata VR. Sekiranya berminat, sila muat turun Netflix VR di sini.

7. Lamunan Google

Lamunan Google

Ini adalah aplikasi yang dapat menyajikan pengalaman VR yang menakjubkan. Google Daydream mempunyai antara muka yang berguna untuk menyediakan koleksi permainan dan aplikasi VR. Koleksi ini akan sentiasa dikembangkan dengan kandungan VR baru dari semasa ke semasa.

Sayangnya, aplikasi ini hanya dapat dijalankan pada telefon bimbit yang menyokong Daydream seperti Google Pixel dan Samsung Galaxy. Untuk melihat senarai telefon bimbit yang menyokong aplikasi ini, sila klik di sini. Adakah telefon bimbit anda salah satunya? Sekiranya ada, sila muat turun aplikasi Google Daydream di sini.

8. Orbulus

Orbulus

Bagi anda yang ingin melakukan perjalanan hanya untuk merasakan suasana di tempat, Orbulus boleh menjadi penyelesaian yang tepat. Dengan cara ini, anda bahkan tidak perlu mengeluarkan wang untuk pergi ke luar negara - aplikasi Orbulus ini mempunyai banyak pilihan tempat di seluruh dunia dan bahkan planet Marikh.

Untuk memudahkan anda, semua aktiviti yang dijalankan pada aplikasi ini dapat dikendalikan hanya dengan penglihatan. Ingin bersantai di pantai? Melawat padang pasir? Atau ingin tahu suasana pelabuhan? Banyak variasi latar belakang dapat ditunjukkan dengan sudut 360 darjah dan bunyi  spasial . Ayo nikmati pengalaman VR yang menyenangkan dengan memuat turun aplikasinya di sini.

9. VR Crazy Swing

VR-Crazy-Swing

Sekiranya anda adalah salah seorang  pecandu adrenalin,  VR Crazy Swing adalah aplikasi VR yang sesuai untuk anda. Macam mana boleh jadi? Aplikasi ini dapat membuat anda mengayun dengan pusingan yang sangat pantas. Hasilnya, anda boleh didorong ke tahap yang sangat tinggi dan melihat kota dari atas.

Tempat yang dibawanya adalah kota metropolitan yang penuh dengan pencakar langit pada waktu malam. Tidak dinafikan, aplikasi ini dapat membuat anda merasa seperti menaiki kenderaan di Dufan. Seperti kebanyakan aplikasi VR, anda juga dapat melihat sekeliling persekitaran pada sudut 360 darjah. VR Crazy Swing adalah aplikasi  freemium yang menyediakan  percubaan percuma . Sila muat turun aplikasi di pautan ini untuk mencubanya.

10. Pawagam VR

VR-Pawagam

Melihat nama aplikasi ini, pasti anda dapat meneka fungsi untuk apa. Yap! Aplikasi ini dapat mengubah setiap video seolah-olah sedang ditonton di pawagam. Yang lucu, tiruan pengalaman menonton pawagam ini sangat realistik di mana anda boleh memilih nombor tempat duduk.

Cukup mengagumkan, memandangkan pemain video VR lain agak jarang berlaku yang menyediakan ciri  pemilihan tempat duduk secara percuma. Dengan pemilihan tempat duduk, anda boleh menonton filem dari sudut yang berbeza secara automatik. Sekiranya skrin terasa terlalu besar, anda boleh memilih barisan kerusi di belakang atau sebaliknya. Adakah anda berminat? Ayuh muat turun aplikasi di pautan ini!

Kini 10 aplikasi yang disyorkan untuk peranti VR terbaik pada versi Android Caris Signal. Jadi, aplikasi mana yang menjadi kegemaran anda?