Berikut adalah Spesifikasi dan Harga Terkini untuk Asus ZenFone 5z ZS620KL

Asus sebagai pengeluar terkenal dari Taiwan yang kini telah melebarkan sayapnya, menjadi salah satu pengeluar mudah alih yang sejajar dengan pengeluar terkenal lain. Kejayaan mereka dalam mengeluarkan koleksi terbaru, juga menjadi tanda sekiranya pengguna menyukai produk yang mereka keluarkan. Tepat pada pertengahan tahun 2018 yang lalu, Asus secara resmi merilis Asus Zenfone Series 5 di Jakarta, di mana terdapat dua jenis untuk smartphone unggulan ini, Zenfone 5 dan Zenfone 5z.

Spesifikasi dan harga Asus Zenfone   5z ZS620KL menjadi perhatian banyak pihak kerana ia dilaksanakan dengan tema skrin penuh yang kini digemari pengguna. Bukan hanya itu, ciri yang dibawanya juga sangat dipercayai di kelasnya, sehingga dianggap mempunyai persamaan dengan pesaingnya, iPhone. Apa kelebihannya? Adakah sesuai dengan harga Asus ZenFone itu sendiri? Lihat ulasan berikut.

Spesifikasi Berkelayakan

Asus Zenfone5z

Asus Zenfone 5z ZS620KL dilengkapi dengan Octa-Core Processor, yang mempunyai RAM 4-8 GB dan dalaman 64-128 GB. Telefon pintar ini juga dilengkapi skrin 6.2 inci dengan resolusi Full HD + dan menggunakan panel IPS. Selain itu, perlindungan layar Asus Zenfone 5z juga telah dilindungi oleh Corning Gorilla Glass. RAM dan pilihan dalaman yang ditawarkan juga bervariasi, jadi tentunya akan menghasilkan pengalaman yang berbeza.

Rangkaian yang dipilih sudah menyokong 4G Cat18LTE sehingga memenuhi syarat untuk memenuhi keperluan dan aktiviti yang dilakukan setiap hari seperti melayari di dunia maya. Maka jangan lupa fitur kamera ganda juga ditambahkan, di mana kamera utama mempunyai resolusi 12 MP dan 8 MP, dan kamera depan 8 MP. Kelebihan yang terdapat di dalamnya kemudian dilengkapi dengan sistem Android versi 8.1, Oreo.

Kekuatan yang dipilih dalam siri ini menggunakan jenis Li-Ion 3300 mAh, jadi dianggap selesa untuk menyertai aktiviti kami dalam jangka waktu yang cukup lama. Walau bagaimanapun, telefon pintar ini juga mempunyai kelemahan termasuk bateri yang tidak boleh ditanggalkan dan slot luaran yang mesti dikongsi dengan Kad SIM. Spesifikasi luar biasa, bukan? Maka adakah harga Asus ZenFone serupa ?

Harga Asus ZenFone 5z ZS620KL

Asus-Zenfone-5z-ZS620KL

Asus 5z dibalut dengan badan yang kesan elegan dan mewah, di mana seluruh badannya terbuat dari bahan aluminium dan kaca di bahagian depan. Kemudian, peranti ini juga tersedia dalam 2 warna, Midnight Blue dan Meteor Silver.

Ketika pertama kali diluncurkan di luar negeri, ZenFone 5z dipatok sekitar Rp 8 juta. Itu memang wajar, kerana segmentasi yang baik pada masa itu menjadikan peranti ini menarik bagi pengguna. Lebih-lebih lagi, telefon pintar ini dianggap mampu bersaing dengan peranti di kelas atasnya kerana pelbagai ciri dan fungsinya.

Tetapi pada masa ini menurut sumber terbaru yang berasal dari katalog pengeluar, Asus sendiri masih menjual mulai dari Rp. 6.6 juta hingga 7.8 juta. Meski dipatok menjadi nominal yang cukup tinggi, tetapi harganya sepadan dengan spesifikasi dan kelebihan yang membawanya ke pasaran, jadi telefon pintar ini harus kita pertimbangkan untuk dimasukkan dalam catatan rencana pembelian.

Bukalapak, Jawapan dari Membeli Telefon Pintar yang Murah tetapi Berkualiti

Keinsafan Bukalapak untuk menjadi pasar nomor satu di Indonesia, yaitu melalui pemberdayaan masyarakat sehingga mereka dapat bertransaksi secara digital dalam kegiatan membeli-belah dalam talian. Perkara penting itu adalah rujukan Bukalapak untuk Indonesia. Bukalapak juga selalu menyediakan promo menarik untuk setiap pengguna, seperti harga Asus ZenFone 4 Selfie Pro yang tersedia sepenuhnya .

Selain itu, banyak pilihan koleksi dan keselamatan membeli-belah sudah pasti. Hanya bermula dari cengkaman dan semuanya diselesaikan. Jadi, bersedia untuk membeli-belah sekarang?

Artikel Berkaitan