iMusic, Aplikasi Pemindahan Lagu Terbaik untuk iPhone dan iPad

Seperti yang kita ketahui, iDevices bukanlah peranti sewenang-wenang yang dapat disambungkan secara langsung ke peranti lain, seperti Android. Pengguna IDevices, sama ada iPhone atau iPad, biasanya harus mempunyai aplikasi pihak ketiga yang membantu melakukan pemindahan data. Sebenarnya, untuk menguruskan perpustakaan muzik di iTunes juga memerlukan bantuan aplikasi pihak ketiga.

Sebenarnya, terdapat banyak aplikasi untuk memindahkan muzik dari iDevices ke iTunes, tetapi tidak semuanya bagus dan mudah. Kerana, ada juga banyak aplikasi yang mempunyai antaramuka yang kompleks dan sukar difahami. Daripada menjadikannya lebih mudah, ia menjadikan pengguna pening.

Walau bagaimanapun, ini tidak berlaku untuk aplikasi dari Aimersoft, iMusic, ini. Kerana, aplikasi ini siap untuk memudahkan anda memindahkan muzik dari iPhone atau iPad ke iTunes, dan sebaliknya. Malah, anda juga dapat dengan mudah memindahkan muzik dari peranti Android ke peranti iOS. Ingin mengetahui kelebihan lain? Mari lihat penjelasan dalam artikel berikut.

iMusic Xmast

Sebelum memasuki perbincangan mengenai iMusic, ada kejutan dengan hadiah untuk anda, di sini!  Dalam rangka Krismas, Aimersoft juga memeriahkan acara Krismas dengan menyebarkan hadiah berupa iPad Pro dan kupon membeli-belah di Amazon hingga $ 200.

Bagi mereka yang ingin mendapatkan hadiah, anda boleh mengikuti acara di iMusic Xmast ini dengan segera! Anda hanya perlu memilih tarikh di kalendar. Acara ini hanya berlangsung dari 12 hingga 25 Disember 2018 . Jadi tunggu apa lagi?

Apa itu iMusic?

imersik aimersoft

iMusic adalah aplikasi yang dibuat oleh Aimersoft yang bertujuan untuk memudahkan pengguna iPhone dalam melakukan pemindahan data dari iDevices ke iTunes, memindahkan muzik dari peranti Android ke iDevices, data sandaran di iTunes, menguruskan perpustakaan iTunes , dan beberapa kotak alat lain untuk memudahkan pengguna iPhone.

Selain itu, iMusic juga menyediakan kemudahan untuk memuat turun muzik dari Youtube, Archieve, Jamendo, 4Shared, dan lebih dari 3000 halaman laman web lain. Sebenarnya, ia memastikan kelajuan muat turun iMusic lagu mencapai 128Kbps - 320Kbps tahu . Jadi, aplikasi iMusic sememangnya merupakan pilihan yang tepat sebagai pemuat turun muzik dan pengurus muzik

Ciri dan Faedah IMusic

Secara ringkas, telah dijelaskan bahawa aplikasi iMusic ini kaya dengan ciri-ciri. Tetapi, untuk mengetahui kelebihan setiap ciri, anda boleh merujuk kepada perbincangan berikut:

1. Pindahkan muzik antara iDevices & iTunes

Pemindahan muzik antara iDevices & iTunes

Kelebihan utama aplikasi ini adalah untuk memindahkan lagu dari iDevices ke iTunes, atau sebaliknya. Dengan hanya satu klik, anda dapat memindahkan semua lagu di iDevices ke iTunes. Bukan hanya lagu, anda juga dapat memindahkan semua podcast ke senarai main tanpa menghapus fail yang ada.

2. Pindahkan muzik antara Android & iTunes

Pindahkan muzik antara Android & iTunes

Sekiranya anda mempunyai dua telefon bimbit, iPhone dan Android, maka anda tidak perlu bingung lagi untuk memindahkan lagu-lagu di iPhone ke Android. Kerana, dengan satu aplikasi iMusic ini, anda dapat memindahkan semua lagu di iPhone dengan cepat dan mudah.

Anda hanya perlu menyambungkan peranti Android anda dengan aplikasi iMusic. Kemudian, segera pindahkan lagu iPhone di iTunes. Selesai, sekarang anda dapat menikmati lagu dan semua senarai main di Android. Bagus lagi, anda boleh mendirikan perpustakaan di iTunes lh o!

Oh ya , iMusic serasi dengan beberapa jenama HP Android, seperti Samsung, Motorola, Sony, ZTE, HUAWEI, Lenovo, dan jenama Android HP lain yang terkenal.

3. Boleh Menguruskan, Membuat, dan Menyandarkan Perpustakaan iTunes

perpustakaan itunes sandaran

Tidak perlu panik dengan pustaka iTunes yang tidak bermaya dan tidak teratur, kerana iMusic mempunyai kemudahan untuk mengatur semuanya sesuai dengan keinginan pengguna. Anda juga boleh membuat senarai main baru di iMusic tanpa perlu memasukkan aplikasi iTunes.

Apa yang menarik mengenai ciri ini ialah sandaran & pemulihan iTunes , di mana ciri ini dapat memulihkan data lagu yang dihapus.

4. Memperbaiki Lagu yang Gagal Dimuat turun

Memperbaiki Lagu yang Gagal Dimuat turun

Terdapat ciri menarik iMusic ini, iaitu memperbaiki keseluruhan perpustakaan iTunes . Apakah maksudnya? Oleh itu, iMusic menjamin dapat memperbaiki lagu yang gagal anda muat turun. Contohnya, jika anda telah memuat turun lagu dan tiba-tiba lagu tersebut tidak dapat dimainkan, maka iMusic siap memperbaikinya untuk anda. Sangat hebat, bukan?

5. Kotak Alat Lengkap

Kotak Alat Lengkap

Untuk mengoptimumkan aplikasi, iMusic juga tidak luput untuk menyematkan kotak alat yang berguna. IMusic menyediakan 4 kotak alat utama yang boleh anda percayai , iaitu:

  • Buang DRM : kotak alat ini berguna untuk membuang DRM (Pengurusan Kanan Digital) dan secara langsung boleh menukar lagu dalam format M4P ke MP3.
  • Senarai Main Kereta : jika kotak alat yang satu ini dapat memudahkan anda memindahkan lagu ke pemacu USB yang digunakan untuk mendengarkan lagu di dalam kereta.
  • Membakar DVD : yang satu ini memudahkan anda apabila anda ingin mendengarkan lagu melalui DVD / CD. Jadi, anda hanya perlu memasukkan lagu ke dalam DVD, dan membakar DVD ketika itu di iMusic, anda tidak perlu lagi menggunakan perisian pembakar DVD khas.
  • Pemain Muzik terbina dalam : kotak alat hebat laindari iMusic, di mana anda boleh menstrim  dan memuat turun lagu dari mana-mana laman web , tidak semestinya dari iTunes.

Cara menggunakan iMusic

Sekarang, anda sudah mengetahui lima kelebihan yang ditawarkan oleh iMusic, sekarang kami ingin memberi tahu anda kemudahan penggunaan iMusic. Ingin tahu? Mari pertimbangkan perbincangan berikut di bawah.

1. Cara Memindahkan Lagu dari PC ke iPhone

Ciri yang paling penting ialah memindahkan lagu, baik dari iDevices ke iTunes dan sebaliknya, dan memindahkan lagu dari PC ke iDivices dan sebaliknya. Tetapi kali ini, kami akan memberikan tutorial untuk memindahkan lagu dari PC ke iDivices.

  • Pertama, muat turun dan pasang aplikasi iMusic pada PC / Mac. Sila muat turun aplikasi iMusic di sini.
  • Kemudian, masukkan aplikasi iMusic dan sambungkan dengan iPhone atau iDevices anda. Kemudian, pilih menu Peranti> Pindahkan Muzik iTunes ke Peranti.

1Cara Memindahkan Lagu dari PC ke iPhone

  • Selepas itu, segera klik Import dari PC.

2 Cara Memindahkan Lagu dari PC ke iPhone

  • Akhirnya, anda hanya perlu klik transfer untuk memindahkan semua lagu di perpustakaan.

3 Cara Memindahkan Lagu dari PC ke iPhone

  • Seterusnya, anda hanya perlu menunggu iMusic memindahkan lagu dan setelah selesai, anda hanya perlu mengklik OK. Sangat mudah, bukan?

4 Cara Memindahkan Lagu dari PC ke iPhone

Harap perhatikan bahawa cara memindahkan lagu dari iTunes ke iDevices atau sebaliknya anda dapat memilih menu peranti> Pindahkan muzik ke iTunes. Sementara itu, untuk memindahkan lagu dari Android ke iDevices atau sebaliknya, dapat memilih menu perangkat> Pindahkan muzik ke perangkat lain. Langkahnya sama seperti di atas.

2. Cara Membuat Sandaran Perpustakaan iTunes

Selanjutnya, di sini kami akan memberikan tutorial untuk membuat sandaran lagu yang ada di iTunes / iPhone anda. Kaedahnya sangat mudah, mari ikuti langkah-langkah di bawah:

  • Pertama, anda hanya perlu memilih menu Peranti. Selepas itu, kemudian anda mengklik pada ciri Backup Media to PC.

1 Cara membuat sandaran iTunes ke PC

  • Kemudian, tunggu sebentar sehingga semua data iTunes selesai dibaca. Kemudian, pilih folder untuk menyimpan lagu iTunes di PC dan klik OK.

2 Cara membuat sandaran iTunes ke PC

  • Akhirnya, tunggu beberapa saat dan jika ia selesai, anda boleh klik OK.

3 Cara membuat sandaran iTunes ke PC

Begitulah mudahnya membuat sandaran lagu dari iDevices ke PC. Anda hanya perlu mengambil tiga langkah mudah, dan prosesnya sangat pantas!

Selepas perbincangan mengenai iMusic, aplikasi yang bagus untuk memindahkan semua fail lagu di iDevices anda. Jadi tunggu apa lagi? Semua kemudahan bergerak untuk mengatur lagu di iDevices dengan hanya satu aplikasi, iMusic. Ayuh, gunakan aplikasi dengan segera!