Nikmati Kegembiraan Dunia dalam Cara Berbeza dengan Samsung Galaxy S20

Tidak ada banyak (atau mungkin tidak ada) telefon pintar unggulan yang dapat menawarkan hiburan dan pengalaman fotografi serta Samsung Galaxy S20. Telefon bimbit direka untuk mengubah pengalaman kami dalam menangkap dan menikmati pelbagai kegembiraan dunia.

Dengan hanya satu cengkaman Samsung Galaxy S20, kita dapat menikmati banyak perkara menyeronokkan yang semakin diperlukan oleh banyak manusia moden. Dengan cara yang lebih maju dan menarik, siri Galaxy S20 siap menjadi media fotografi yang berkebolehan, menonton video dengan penampilan terbaik, bermain permainan gaya konsol dengan prestasi yang hebat, dan sebagainya.

Pada masa yang sama, kita juga memerlukan alat yang boleh dipercayai sebagai media komunikasi. Oleh itu, siri Galaxy S20 juga membawa teknologi 5G yang telah diguna pakai oleh banyak negara di dunia. Dikombinasikan dengan teknologi kamera berasaskan Artificial Intelligence (AI) yang hebat, masa depan komunikasi juga dapat dicapai.

"Memasuki dekad baru ini, 5G akan mengubah cara kita berkomunikasi dan menikmati dunia secara keseluruhan," kata TM Roh, Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mudah Alih , Samsung Electronics. "Dengan tiga siri Galaxy S20 yang dilengkapi dengan sambungan 5G, Samsung menyajikan generasi peranti seterusnya untuk mengubah kehidupan penggunanya. Dengan kamera yang dikuasakan oleh teknologi AI yang hebat, anda dapat mengabadikan momen itu dengan segera dan berhubung dengan orang yang anda sayangi dengan lancar. "

Jadi, apakah perkara-perkara yang menjadikan siri Samsung Galaxy S20 dapat mengubah cara kita menikmati kegembiraan dunia dan layak digelar sebagai telefon pintar unggulan terbaik di dunia? Berikut adalah ulasan kami.

1. Teknologi 5G terkini

Teknologi 5G

Secara keseluruhan, siri Galaxy S20 hadir dalam enam model, iaitu tiga model 4G atau LTE dan tiga model 5G. Ketiga-tiga model LTE telah memasuki pasar Indonesia dan menjadi salah satu telefon pintar unggulan terbaik yang ada. Tidak mustahil Samsung juga akan membawa Galaxy S20 5G Indonesia pada masa akan datang. Sementara menunggu, ada baiknya kita mengetahui kecanggihan teknologi 5G yang terdapat dalam Samsung Galaxy S20.

Samsung mengatakan bahawa barisan Galaxy S20 mereka dilengkapi dengan teknologi 5G terkini. Samsung Galaxy S20 + dan Galaxy S20 Ultra adalah peranti pertama yang dapat menyokong spektrum rangkaian Sub6 dan mmWave, sementara Samsung Galaxy S20 menyokong spektrum rangkaian Sub6. Ketiga-tiga siri Galaxy S20 boleh beroperasi pada rangkaian 5G bukan mandiri (NSA) dan mandiri (SA).

Untuk makluman, spektrum Sub6 membantu pengendali meningkatkan kelajuan dan konsistensi jalur lebar selular jauh lebih pantas daripada yang mungkin dilakukan dengan penggunaan mmWave. Sementara itu, spektrum mmWave membenarkan kelajuan penghantaran yang sangat pantas dengan isyarat kuat. Setelah mengetahui perkara ini, kita dapat membayangkan bagaimana dunia komunikasi di masa depan berfungsi.

2. Tetapan Kamera Hebat

Pada masa ini pengeluar telefon pintar di dunia bersaing untuk membawa peranti dengan kamera hebat. Samsung, dengan sumber terbaiknya, pastinya merupakan salah satu pemain terbaik di sektor ini. Mereka tahu bahawa kamera adalah salah satu bahagian utama yang ditonjolkan dan dipertimbangkan oleh orang ketika mereka ingin membeli telefon pintar .

Melalui garisan Galaxy S20, Samsung menghadirkan peranti yang mampu mengubah cara kita merakam momen indah. Dengan sistem kamera terbaru yang dikuasakan oleh AI dan sensor terbesar dari Samsung, kami dapat menghasilkan foto berkualiti tinggi dengan kamera Galaxy S20.

Pertama, sensor yang sangat besar membantu kami menghasilkan gambar dengan lebih terperinci, jadi lebih mudah apabila kami ingin mengedit (menyunting) , memotong ( memotong ) , dan membesarkan  (mengezum). Di samping itu, sensor besar juga sangat berguna ketika memotret dalam keadaan cahaya rendah. Mampu menangkap lebih banyak cahaya, kualiti gambar juga kelihatan lebih kaya.

Kedua, lensa telefoto Galaxy S20 yang dilengkapi dengan sejumlah teknologi zoom (Zum Optik Hibrid dan Zum Resolusi Super) memungkinkan kita untuk memperbesar objek dari jarak jauh. Kita boleh menggunakan zoom hingga 30x pada Galaxy S20 dan S20 + dan hingga 100x pada Galaxy S20 Ultra berdasarkan pemprosesan AI dan multi-gambar untuk mengurangkan penurunan kualiti gambar pada tahap zoom tinggi.

Seterusnya kami juga disajikan dengan fitur Single Take yang memastikan kami mengabadikan momen pada keadaan terbaik berkat kecanggihan AI pada kamera Galaxy S20. Selain mengambil gambar, kecanggihan kamera Galaxy S20 juga membolehkan kita merakam video 8K seperti pro. Dengan pelbagai ciri canggih seperti Super Steady, anti-roll stabilization dan AI motion analysis, kita mungkin tidak akan bosan mendokumentasikan momen indah dalam bentuk video.

3. Hiburan Berkelas & Eksklusif

Samsung dan Netflix

Untuk membawa hiburan berkelas kepada penggunanya, Samsung bekerjasama dengan banyak pembangun aplikasi hiburan popular, seperti Spotify dan Netflix. Kerjasama antara Samsung dan aplikasi berjaya mewujudkan ekosistem hiburan yang lebih menarik dan istimewa.

Sebagai contoh, penyatuan antara Spotify dan Bixby Routines membolehkan kita menikmati soundtrack khas yang dirumuskan berdasarkan rutin harian kita. Ciri Perkongsian Muzik juga memudahkan kita untuk berkongsi kegembiraan mendengar muzik dengan orang yang terdekat dengannya dengan hanya menyambungkan peranti secara wayarles ke sistem audio kereta atau pembesar suara.

Sementara itu, dengan Netflix, kedua-dua pihak bekerjasama dengan pengarah terkenal untuk membuat kandungan bonus menggunakan Galaxy S20, khusus untuk pengguna Samsung. Kami juga dapat menikmati program Netflix kelas terbaik berkat peningkatan integrasi pada peranti Galaxy S20.

Sementara itu, jika nanti jaringan 5G siap digunakan di Indonesia, kita dapat merasakan kecepatan memuat naik video 8K yang kita buat dengan kamera Galaxy S20 ke saluran YouTube kami. Berkat kerjasama antara Samsung dan YouTube, kami dapat memuat naik video 8K secara langsung dan membagikannya kepada seluruh dunia. Hebat, bukan?

Selain semua itu, kita pasti ingin selalu berhubung dengan orang yang kita sayangi bila-bila masa dan di mana sahaja. Atas sebab itu, Samsung melakukan integrasi mendalam dengan Google Duo sehingga kami dapat mengalami pengalaman berbual video yang luar biasa . Dengan pelbagai sokongan yang mampu, termasuk rangkaian 5G super cepat, kami dapat menikmati panggilan video berkualiti Full HD untuk sehingga lapan ahli keluarga atau rakan dalam satu kesempatan.

4. Permainan Mudah Alih: Tahap Seterusnya

Permainan Samsung Galaxy S20

Walaupun bukan telefon pintar permainan , siri Galaxy S20 masih dapat memberikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan bagi pengguna yang gemar bermain permainan. Malah Samsung bekerjasama dengan Microsoft untuk membawa permainan popular Forza Street ke Galaxy Store. Apa yang membuatnya istimewa adalah permainan ini pertama kali dibawa ke versi mudah alih, dan pengguna Galaxy S20 dapat menjadi yang pertama merasakannya.

Ini bukan sahaja mengenai perisian, tetapi juga mengenai perkakasan. Samsung Galaxy S20 datang dengan paparan 120Hz di mana kita boleh mengalami yang lancar permainan pengalaman (pergerakan imej dalam permainan berasa lebih lancar dan licin). Penampilannya yang sangat berkualiti sukar ditandingi dengan produk yang bersaing.

Sektor dapur spur juga siap memberikan prestasi yang kukuh dan pantas berkat gabungan pemproses yang kuat dan RAM yang besar. Sementara itu, fitur Game Booster yang berfungsi di belakang tabir membantu mengoptimumkan tetapan untuk prestasi terbaik.

Bahagian penting lain untuk pengalaman permainan yang luas adalah audio. Siri Galaxy S20 hadir dengan audio AKG yang sudah berkualiti. Pada akhirnya, gabungan antara paparan dan bunyi yang terang menghasilkan audiovisual berkualiti tinggi.

Tidak perlu risau kehabisan kuasa kerana semua barisan Galaxy S20 dilengkapi dengan bateri berkapasiti besar dan menyokong teknologi pengecasan pantas yang mampu. Begitu juga dengan ruang simpanan. Selain hadir dengan memori dalaman berprestasi tinggi mulai dari 128 GB, semua Galaxy S20 juga menyokong slot microSD.

5. Masa Saya Cemerlang dengan Galaxy Buds +

Samsung Galaxy Buds +

Ada kalanya kita memerlukan masa yang berkualiti di tengah-tengah aktiviti yang padat dengan mendengar lagu-lagu kegemaran. Atas sebab ini, Samsung hadiah AKG berteknologi + AKG dilengkapi dengan orang-2 hala dan 3 mikrofon untuk kualiti bunyi yang tidak dapat ditandingi dan hayat bateri yang panjang sehingga 11 jam termasuk tambahan 11 jam kes .

Aplikasi Galaxy Buds + juga serasi dengan iOS (iPhone 7 ke atas dengan iOS 10 atau lebih tinggi), jadi apa sahaja peranti itu, kami masih dapat menikmati pengalaman audio yang luar biasa. Sementara itu, melalui kolaborasi dengan Spotify, kami dapat mendengarkan muzik dan podcast kegemaran dengan hanya satu klik.

Itulah beberapa perkara yang menjadikan Samsung Galaxy S20 istimewa dan dapat mengubah cara kita menikmati keseronokan dunia. Dengan pelbagai ciri dan teknologi yang unggul, peminat Galaxy pasti tidak sabar untuk mencuba peranti hebat ini.

Sudah tentu banyak ciri keren lain tidak disebut di sini. Untuk mendapatkan lebih banyak maklumat dan tawaran terbaik dari Samsung untuk siri Galaxy S20, sila kunjungi //www.samsung.com/id/galaxylaunchpack/.