4 Aktiviti Menyeronokkan dengan Samsung Galaxy S20 Semasa #DiRumahAja

Pandemik Covid-19 membuat kita terpaksa memotong begitu banyak aktiviti yang biasanya dilakukan di luar rumah. Kita harus melakukan aktiviti #DiRumahAja untuk memutuskan rangkaian penularan virus korona. Jadi, bagaimana dengan pencipta kandungan , penonton filem , dan penagih Instragram yang terbiasa melakukan aktiviti di luar rumah?

Walaupun kita berada di rumah, kita masih harus produktif dalam menjalankan pelbagai aktiviti. Samsung Galaxy S20 hadir dengan pelbagai ciri yang menjadikan anda kreatif dan produktif semasa berada di rumah. Terdapat begitu banyak aktiviti menarik yang boleh anda lakukan dengan Samsung Galaxy S20.

"Dalam keadaan yang memerlukan kita menghabiskan hari di rumah, peranan telefon pintar sangat penting. Siri Samsung Galaxy S20 datang dengan perdana prestasi untuk melaksanakan pelbagai aktiviti seperti multi-tasking , mengedit kandungan, dan menangkap detik-detik yang membuat ia mudah bagi kita untuk kekal kreatif dan produktif, serta melengkapkan hidup kita untuk memberitahu cerita tanpa perlu meninggalkan rumah, "kata Denny Galant, Ketua IT & Mudah Alih, Samsung Electronics Indonesia.

Nikmati Pelbagai Hiburan dan Kandungan Berkualiti Tinggi

Nikmati Pelbagai Hiburan dan Kandungan Berkualiti Tinggi

Semasa di rumah sudah tentu anda akan merasa bosan. Oleh itu, mencari hiburan untuk diri sendiri sangat diperlukan agar anda tidak mengalami tekanan. Sebagai pengguna Samsung Galaxy S20, anda bebas boleh menonton video yang diketengahkan di YouTube atau aliran filem kegemaran anda. Selain itu, anda juga dapat menikmati fitur YouTube Premium selama 4 bulan secara percuma sebagai pengguna Galaxy S20.

Semua kandungan atau filem yang anda lihat akan terasa lebih menarik dan menyeronokkan kerana Samsung Galaxy S20 disokong dengan skrin Quad HD + Dynamic AMOLED 2.0. Skrin besar dan jelas ini membolehkan anda mengambil bahagian dalam pengalaman permainan yang lebih mendebarkan.

Mabar bersama rakan pasti lebih menarik kerana telefon bimbit ini membawa chipset Exynos 990 yang akan menyokong pelbagai permainan yang memerlukan reaksi pantas, seperti PUBG Mobile, Mobile Legends, atau COD Mobile.

Sekiranya anda hanya ingin mendengarkan muzik kegemaran anda, Samsung Galaxy S20 akan menjadi teman setia, anda tahu. Telefon ini dilengkapi dengan pembesar suara AKG yang disertakan dengan teknologi Dolby Atmos sehingga audio yang dihasilkan lebih jelas dan terperinci.

Kekal Produktif Semasa Bekerja di Rumah

Kekal Produktif Semasa Bekerja di Rumah

Sebagai salah satu telefon pintar terbaik, Samsung Galaxy S20 pasti akan menyokong aktiviti kerja anda di rumah. Telefon ini akan meningkatkan mobiliti anda agar kerja tidak diabaikan.

Telefon pintar ini mempunyai sokongan chipset Exynos 990 dan RAM LPDDR5 yang menambah kemampuan anda melakukan multitasking seperti membuka e-mel, melayari , hingga menyunting dokumen. Anda yang bekerja dari rumah (WFH) akan lebih produktif kerana jika digabungkan dengan Samsung Dex, Galaxy S20 akan berubah menjadi komputer.

Pada masa #DiRumahAja, anda dan hubungan pekerja tidak dapat melakukan pertemuan secara bersemuka. Walau bagaimanapun, Samsung menyediakan ciri-ciri telekonferensi , seperti Hangout atau Google Duo supaya semua orang dapat berkomunikasi secara bersemuka. Kamera depan 10MP, Dual Pixel AF, F2.2 (80 ̊) pada Galaxy S20 dan S20 +, dan 40MP PDAF, F2.2 (80 ̊) pada S20 Ultra menjadikan kualiti panggilan video menjadi lebih baik.

Semua aktiviti kerja yang anda lakukan dengan Samsung Galaxy S20 pastinya akan lebih mudah. Kerana, untuk seri Galaxy S20 Ultra telah disokong dengan layar lebar 6,9 inci dengan resolusi 1440 × 3200 piksel dan teknologi Perlindungan Cahaya Biru.

Buat Kandungan Spektakuler dari Sudut Rumah

Buat Kandungan Spektakuler dari Sudut Rumah

Bagi anda yang bekerja sebagai penyerang di dunia maya atau selebriti , anda mesti terus mengembangkan kreativiti anda untuk mencipta pelbagai kandungan yang luar biasa. Malangnya, pergerakan #DiRumahAja menjadikan semakin banyak tempat foto yang tersedia .

Walaupun anda hanya di rumah, anda mesti membuat kandungan yang menarik dengan memanfaatkan tempat-tempat improvisasi. Jelajahi setiap sudut rumah untuk mencari tempat supaya anda dapat menghasilkan kandungan yang menarik.

Cuba lihat semua yang ada di sekitar anda, seperti katil, balkoni dan tangga. Semua tempat ini dapat digunakan sebagai pengaturan untuk membuat konten. Lebih-lebih lagi, Samsung Galaxy S20 Ultra telah menyediakan kamera 108MP. Sebenarnya, Samsung menanamkan teknologi mozek semula dan miss-binning untuk membuat gambar yang setara dengan gambar yang dihasilkan oleh kamera profesional.

"Terdapat begitu banyak sudut menarik yang boleh kita cuba di rumah. Contohnya, objek tangga yang sering kita temui di mana sahaja. Cuba ambil gambar dari sudut anti-arus perdana. Jangan lupa menggunakan pencahayaan untuk menambah elemen seni foto yang kami ambil, "kata Jay Subyakto, Jurugambar . "Dengan menggabungkan eksperimen sudut baru dan kemampuan kamera Galaxy S20 yang kami miliki, saya percaya ada seni di setiap sudut."

( Karya fotografi Jay Subyakto Menggunakan S20 Ultra - Menggunakan keadaan Cahaya Rendah dan inovasi sensor Miss-Binning )

Abadikan Momen Penuh dengan Inspirasi

Abadikan Momen Penuh dengan Inspirasi

#InHomeAja bukan alasan untuk berhenti mengemas kini media sosial anda . Manfaatkan fitur Single Take pada Galaxy Series yang membolehkan anda merakam beberapa saat (hingga 14 foto dan 2 video) dalam satu tangkapan.

Dalam situasi seperti ini, sebarkan semangat untuk terus bekerja melalui catatan di media sosial anda. Setelah mengambil gambar atau video, sertakan kata-kata inspirasi yang dapat memberi semangat bagi semua orang yang membacanya.

Sekiranya anda seorang pencipta video , Samsung Galaxy S20 mempunyai ciri dan teknologi hebat yang dapat menghasilkan video yang kelihatan seperti hasil kamera profesional. Contohnya, aktiviti memasak untuk mencuba menu baru dapat dirakam menggunakan video berkualiti 8K sehingga hasilnya kelihatan lebih jelas dan sempurna.

Semua aktiviti harian anda dapat diabadikan dengan Samsung Galaxy S20 menjadi kandungan berkualiti. Sebenarnya, foto dan video di telefon pintar ini boleh diedit secara langsung dengan Adobe Rush yang boleh dimuat turun melalui Play Store.

Menggunakan aplikasi penyuntingan pada Samsung Galaxy S20 akan sentiasa lancar berkat sokongan RAM LPDDR5. Pemindahan data menjadi lebih pantas berkat RAM yang besar.