Petua untuk Menghasilkan Foto Terbaik Jay Subiyakto dengan Galaxy S20

E-kedai Samsung

Pada hari Rabu, 4 Mac 2020, Samsung melancarkan telefon bimbit terbarunya, Samsung Galaxy S20 20 Ultra. Samsung mendakwa, kamera di telefon bimbit barunya mampu menghasilkan kandungan yang setaraf dengan jurugambar terkenal seperti Jay Subyakto.

Selain inovasi cemerlang ini, mereka juga menyediakan perkhidmatan penjualan dalam talian 'From Our Store To Your Door'. Perkhidmatan ini yang mempunyai banyak faedah siap untuk memudahkan sesiapa sahaja yang ingin membeli siri Samsung Galaxy S20 tanpa meninggalkan rumah.

Ini juga disahkan secara langsung oleh Desny Tjung, Ketua Bisnis Online Samsung Electronics Indonesia, "Sekarang pengguna Galaxy S20 dapat membuat konten foto yang luar biasa seperti jurugambar profesional. Bukan hanya menyediakan inovasi teknologi yang mengubah cara kita merakam momen untuk menceritakan kisah yang lebih lengkap, Samsung selalu menyajikan program penjualan yang memfokuskan pada keperluan pengguna. " Dari Kedai Kami Ke Pintu Anda " menyediakan perkhidmatan penjualan dalam talian melalui www.samsung.com/id dengan tawaran menarik penghantaran percuma, penghantaran pada hari yang sama sesuai dengan syarat yang berlaku, program ansuran 0%, perlindungan percuma, pertukaran dalam talian, dan Perkhidmatan tutorial Samsung Delight Service. "

Dengan cara itu, kehadiran Samsung Delight Service membantu pengguna siri Galaxy S20 untuk berunding dengan Samsung Premium Consultant mengenai tutorial bagaimana menggunakan telefon bimbit mereka secara optimum tanpa perlu mengunjungi kedai Samsung Experience Store.

Tidak hanya diberi konsultasi percuma, perkhidmatan penjualan dalam talian Samsung 'From Our Store To Your Door' juga memberikan beberapa faedah bermanfaat, seperti:

  • Penghantaran percuma: setiap kali anda membeli siri Galaxy S20, Samsung akan memberikan perkhidmatan penghantaran percuma.
  • Penghantaran pada Hari yang Sama: menghantar barang pada hari yang sama pengguna memesan barang.
  • Program ansuran 0%: beli telefon bimbit siri Samsung Galaxy S20 tanpa faedah dengan 17 bank berikut; BCA, BNI, CIMB Niaga, BRI, Mandiri, Mayapada, Permata, Standard Chartered, MNC, HSBC, Citibank, OCBC NISP, Mega, Panin, UOB, Danamon, dan Maybank.
  • Perlindungan Yuran: menjamin keselamatan siri Galaxy S20 dari kerosakan.
  • Mikro Kewangan: tidak perlu menggunakan kad kredit untuk memasang siri Galaxy S20 berkat kerjasama Samsung dengan Kredivo.
  • Perdagangan dalam talian: perkhidmatan ini membolehkan pengguna berdagang secara dalam talian menggunakan aplikasi Samsung Store (ss.comtradein) di PlayStore.
  • Perkhidmatan Samsung Delight: dengan perkhidmatan ini, setiap pelanggan siri Galaxy S20 akan diberi kemudahan Konsultasi Premium Samsung di mana Samsung telah menyediakan pasukan profesional sehingga pengguna dapat berunding secara percuma selama 30 hari setelah pembelian. Pengguna juga boleh berunding di mana sahaja mereka tidak perlu datang ke Samsung Experience Store.

Petua Mengambil Foto Terbaik Menggunakan Galaxy S20 oleh Jay Subiyakto

jay subiyakto

Kehebatan kamera siri Galaxy S20 ini telah dibuktikan oleh Jay Subiyakto yang berkesempatan untuk berkongsi cerita dan petua tentang cara mengambil gambar menggunakan Galaxy S20 Ultra.

Jay sendiri adalah pengarah seni profesional yang telah bertahun-tahun dalam bidang fotografi dan videografi. Sebenarnya, karya Jay sering dipamerkan di pelbagai pameran, di dalam dan luar negara. Salah satu karya terbarunya kini dipaparkan dengan indah di galeri seni House of Maén.

"Pada pendapat saya, teknologi kamera Galaxy S20 Ultra adalah nafas segar bagi pengguna telefon pintar yang suka mengabadikan detik itu. "Inovasi paling maju dalam Galaxy S20 banyak membantu saya, termasuk kemampuan zoom yang sangat jauh berkat teknologi lensa lipat yang berfungsi seperti periskop ini," katanya semasa acara siaran akhbar untuk Samsung Galaxy S20 Series.

Bukan hanya pendapatnya, bahkan Jay juga berkongsi beberapa petua menarik untuk dapat menghasilkan foto di luar kotak melalui kamera Galaxy S20 Ultra, termasuk:

1. Terokai Keupayaan Telefon Pintar

Petua pertama, kenali dan terokai kemampuan telefon pintar seperti yang dikatakan oleh Jay Subiyakto "Perkara utama yang mesti dipertimbangkan sebelum kita membuat kandungan yang di luar kotak adalah mengenali kemampuan telefon pintar yang kita miliki. Selalunya kita hanya membeli tanpa memahami sepenuhnya kemampuan alat kita. "

Dia juga menambahkan "Dengan memahami kemampuan smartphone yang kita miliki, kita dapat memaksimalkan semua fitur kamera yang ditawarkan untuk membuat konten fotografi yang tidak hanya bagus, tetapi juga di luar kotak." Dari ini kita dapat menyimpulkan bahawa sebagai pengguna mesti mengetahui selok-belok kemampuan telefon pintar untuk digunakan secara optimum.

2. Berani Mengambil Pandangan Yang Berbeza

Foto 1 - Karya fotografi Jay Subyakto menggunakan Kamera Telefoto 48MP Galaxy S20 Ultra

Menurut Jay Subiyakto, untuk menghasilkan foto yang berada di luar kotak, perkara penting adalah tidak berpegang pada satu sudut yang utama, cubalah beberapa sudut lain yang tidak pernah dicuba. Lebih-lebih lagi, anda menggunakan Samsung Galaxy S20 Ultra yang mempunyai banyak ciri menarik dan kualiti resolusi yang baik.

Samsung Galaxy S20 Ultra sendiri dilengkapi dengan kamera 108 MP, f / 1.8 79-derajat-FOV), 26mm (lebar), 1 / 1.33 ", 0.8μm, PDAF, dan OIS, sebagai spesifikasi. Dengan kemampuan ini, pengguna pasti dapat merakam gambar dengan hasil resolusi yang sangat tinggi, sebenarnya, fitur Pangkasan Cepat dapat memperbesar gambar tanpa perlu mengurangkan kualiti foto.

Bahkan disetujui oleh Jay Subiyakto, "kadang-kadang kita terlalu terpaku dengan perspektif arus perdana. Sebenarnya, dalam mengambil objek, ada banyak sudut yang dapat diterokai untuk memberitahu sesuatu dari perspektif yang berbeza. Dengan kamera Galaxy S20 Ultra yang memiliki resolusi 108MP, kita dapat menggunakan fitur Quick Crop untuk mengambil bagian foto tertentu dengan hasil akhir yang berkualiti tinggi. "

3. Percaya pada Intuisi Sendiri

Foto 2 - Karya fotografi Jay Subyakto menggunakan ciri Quick Crop

Kadang kala mengambil gambar memerlukan idea yang bernas. Namun, tidak mudah diperoleh kerana mungkin tersekat dalam rujukan. Oleh itu, Jay Subiyakto menyarankan untuk mempercayai intuisi seseorang agar identitinya tidak hilang.

"Setiap hari kita mungkin terkena puluhan, atau bahkan ratusan rujukan kandungan menarik, sama ada di media sosial, atau sumber apa pun. Kita mungkin mencari rujukan, tetapi tidak kehilangan identiti atau watak kita. Pada pendapat saya, sumber yang paling dipercayai ketika kita akan mengambil gambar adalah intuisi, "sambung Jay. "Biarkan intuisi anda bermain sejauh mungkin dan jangan takut untuk bereksperimen dengan cara kita menangkap sesuatu."

4. Ambil Gambar jarak jauh untuk Melihat Lebih Dekat

Jay Subiyakto berkata, "Saya termasuk orang yang suka mengambil gambar dari jauh. Ini membolehkan saya melihat sesuatu dari perspektif yang lebih besar. Ramai yang menganggap bahawa jika kita mengambil gambar dari jauh, kita akan kehilangan butiran yang kita mahukan. Bagi saya, sebaliknya. Dengan ciri-ciri hingga 100X Space Zoom yang dibawa oleh kamera Galaxy S20 Ultra, teknologi ini memberi saya lebih banyak kebebasan untuk mengambil foto dari jarak jauh dengan lensa telefoto yang ringan dan mudah digunakan, "jadi dia memilih Galaxy S20 Ultra.

Kerana Samsung Galaxy S20 Ultra mempunyai inovasi dalam ciri Space Zoom 100X. Ciri ini menggabungkan dua komponen, Zum Optik Hibrid dan Zum Resolusi Super. Super Resolution Zoom malah disokong oleh Digital Zoom yang berkuasa AI. Oleh itu, jangan terkejut jika pengguna HP ini dapat memperoleh gambar jarak jauh yang jelas berkat kemampuan zoom tanpa kerugian 10x dan kombinasi lensa optik dan sensor pemangkasan.

5. Pencahayaan adalah yang paling penting

Foto 3 - Karya fotografi Jay Subyakto menggunakan Galaxy S20 Ultra dengan memanfaatkan ciri Bright Night dan inovasi sensor Miss-Binning

Banyak perkara penting yang mesti dipertimbangkan untuk mengambil gambar, salah satunya adalah pencahayaan. Jay Subiyakto berkata, "Dalam aktiviti fotografi ringan boleh menjadi teman terbaik atau mungkin perkara yang kita hindari, bergantung pada bagaimana kita menggunakannya dengan baik. Dengan Galaxy S20 Ultra, saya dapat menggunakan pencahayaan semula jadi untuk mendapatkan foto yang saya mahukan. Dengan teknologi yang menggabungkan Sembilan piksel menjadi satu (Miss-binning) pada kamera Galaxy S20 Ultra, lensa kami dapat menangkap lebih banyak cahaya, sehingga kualiti foto yang dihasilkan dalam kondisi pencahayaan rendah masih dapat terlihat lebih memanfaatkan, tetapi tetap alami. "

Ia juga sangat sesuai dengan ciri-ciri dalam siri Samsung Galaxy S20 di mana terdapat ciri Miss-binning yang dapat menggabungkan 9 piksel menjadi 1 piksel. Dengan begitu, hasil foto akan kelihatan lebih tajam walaupun dalam keadaan cahaya rendah.

Bukan hanya itu, terdapat juga algoritma mozaik semula yang berguna untuk menetapkan semula piksel RGB. Kehadirannya dapat menjadikan gambar lebih terperinci. Ucapkan selamat tinggal kepada gambar yang kabur !

"Kamera Galaxy S20 Ultra mengubah cara kami untuk menangkap momen. Dengan pelbagai inovasi teknologi kamera yang ditawarkan, para pencinta fotografi di negara ini dapat memperoleh berbagai perspektif baru dalam menyatakan minat mereka, dan juga mendapatkan pengalaman baru dalam memotret yang menyenangkan. Ayuh, jangan takut untuk bereksperimen menghasilkan fotografi di luar kotak, tag saya di Instagram untuk menunjukkan foto anda menggunakan Galaxy S20 Ultra, ok! " Jay berkata.

Jadi tunggu apa lagi? Semua kehebatan yang ada pada kamera siri Galaxy S20 malah telah diuji secara langsung oleh jurugambar terkenal Indonesia. Maksudnya, Samsung tidak mempermainkan kamera pada telefon bimbit terbaru ini. Ayuh, ambil gambar keren anda menggunakan kamera siri Samsung Galaxy S20! Untuk maklumat lebih lanjut mengenai siri Galaxy S20, lawati www.samsung.com/id.