10 Aplikasi untuk Membuka E-mel Terbaik di PC dan Komputer riba

Menguruskan tugas dengan bijak dan cekap adalah kunci untuk meningkatkan produktiviti. Aplikasi e-mel boleh memainkan peranan penting, bukan sahaja menguruskan peti masuk anda, tetapi juga menyusun kandungan e-mel. Selain itu, perkara penting lain adalah mengatur jadual anda dengan kemas dan menguruskan tugas dengan baik. Untuk itu anda harus menggunakan aplikasi e-mel yang betul.

Sekiranya anda berpendapat bahawa aplikasi e-mel yang anda gunakan sekarang mempunyai kekurangan fleksibiliti dan ciri yang diperlukan untuk menangani banyak tugas secara serentak, di bawah ini akan membincangkan cadangan untuk aplikasi e-mel yang boleh dipercayai untuk PC.

1. Pelanggan eM

Pelanggan eM

Aplikasi e-mel ini dikeluarkan pada tahun 2007. EM Client adalah aplikasi e-mel yang popular untuk Windows yang menawarkan ciri seperti e-mel, kalendar dan pengurusan kenalan dalam versi percuma. Versi percuma lesen hanya terhad kepada satu peranti dengan dua akaun e-mel bukan komersial.

Tujuan utama Pelanggan eM adalah untuk menawarkan maklumat kontekstual dari e-mel anda. Anda bukan sahaja tahu tentang pengirim, tetapi juga perlu mengetahui sejarah komunikasi, sejarah lampiran, dan agenda yang dapat menjimatkan banyak masa untuk sesiapa sahaja.

2. Microsoft Outlook

Microsoft Outlook

Microsoft Outlook adalah aplikasi e-mel untuk kebanyakan perniagaan dan syarikat. Aplikasi ini telah wujud selama beberapa dekad, dengan asalnya berasal dari MS-DOS. Sudah jelas bahawa aplikasi ini mempunyai hubungan rapat dengan perkhidmatan Microsoft yang lain, dan bukan hanya bertukar-tukar mesej.

Outlook mempunyai kelebihan untuk disatukan sepenuhnya dengan Kalendar Outlook, jadi berkongsi kalendar untuk menyelaraskan mesyuarat dapat dilakukan dengan cepat. Integrasi ini juga meluas ke Kenalan Outlook.

Outlook tidak hanya menyokong platform Windows, tetapi juga melintasi platform selular iOS dan Android. Microsoft Outlook tersedia sebagai sebahagian dari suite Microsoft Office, yang dapat dibeli sebagai Office 2016 yang berdiri sendiri, atau pada Office 365 berdasarkan langganan.

3. Mozilla Thunderbird

Mozilla Thunderbird

Mozilla Thunderbird adalah aplikasi e-mel dan pembaca suapan RSS yang lengkap dan selamat . Aplikasi ini membolehkan anda menguruskan surat anda dengan cekap dan bergaya, dan seperti program e-mel lain, aplikasi ini juga menyaring surat sampah.

Thunderbird menonjol dibandingkan dengan program e-mel Windows percuma lain dalam banyak cara, misalnya ia menyokong banyak add-on , membolehkan anda memuat turun tema untuk menyesuaikan keseluruhan penampilan aplikasi, dan memberikan akses penuh untuk mengubah banyak tetapan dan ciri.

4. Mel Windows

Mel Windows

Windows Mail adalah aplikasi lalai yang diprapasang pada Windows, dan sangat mudah. Sekiranya anda pengguna Windows, anda akan mengenali nuansa khas program ini. Di bar sisi kiri, anda boleh mengakses kalendar, tugas dan peti masuk anda.

Setelah memasukkan peti masuk e-mel anda, semuanya cukup asas. Anda tidak akan menjumpai pilihan tunda , ada kemampuan untuk menjadualkan mesej, atau bahkan mengedit HTML. Terdapat pilihan untuk melukis dalam mesej: Mula menulis mesej baru, kemudian klik pada tab Lukis di bahagian atas.

5. Mailspring

Mailspring

Pada bulan Ogos 2017, pasukan Nylas Mail mengumumkan bahawa mereka tidak lagi mengerjakan aplikasi tersebut dan membuka sumbernya kepada orang ramai. Salah satu pencipta aplikasi ini kemudian membuat projek baru dari aplikasi lama dan melancarkan Nylas Mail sebagai Mailspring.

Ia mengoptimumkan dan meningkatkan banyak komponen dalaman, menghasilkan penyegerakan yang lebih cepat, penggunaan RAM yang lebih sedikit, masa pelancaran yang lebih cepat, dan banyak lagi. Bagi anda yang mahukan kebolehpercayaan dan ketahanan yang terbukti, Thunderbird boleh menjadi pilihan.

Tetapi bagi anda yang menginginkan sesuatu yang segar, baru, menarik, dan penuh dengan potensi masa depan, Mailspring adalah aplikasi e-mel pilihan. Aplikasi e-mel ini digunakan secara percuma tanpa had dengan beberapa ciri canggih yang akan dikunci kecuali anda telah melanggan.

6. Kotak pos

Peti Surat

Kotak pos adalah aplikasi e-mel yang anda perlukan untuk memastikan peti masuk anda bebas dari gangguan dan cepat mengakses mesej dari banyak akaun e-mel. Dengan membawa semua akaun e-mel anda di satu tempat, anda akan dapat mengimbas mesej dengan lebih pantas.

Dari segi antara muka, Postbox terasa cukup bagus dan menarik. Dengan banyak pilihan penyesuaian yang dilaksanakan, anda mendapat kebebasan yang cukup untuk memperibadikan aplikasi sehingga tetap sesuai dengan permintaan anda.

Penapisan masa nyata menarik kerana dapat memisahkan mesej yang tidak perlu. Anda juga boleh mengatur pesanan dengan tag yang berbeza. Di samping itu, anda juga boleh memisahkannya berdasarkan kenalan supaya e-mel dari VIP tidak hilang kerana kekacauan.

Lebih baik lagi, anda boleh membuat peringatan tentang perkara yang harus anda lakukan dan meletakkannya tepat di bahagian atas senarai mesej sehingga mata anda tidak pernah gagal mencarinya.

7. Mailbird Pro

Mailbird Pro

Mailbird Pro adalah aplikasi e-mel yang memberikan jaminan untuk menjimatkan masa mengurus banyak akaun dan menjadikan e-mel anda mudah dan cantik. Aplikasi e-mel ini menawarkan banyak tema percuma, sehingga dapat memberikan pengalaman yang lebih menyenangkan ketika menguruskan e-mel.

Berbeda dengan beberapa aplikasi e-mel yang berpusatkan Microsoft, Mailbird Pro menyokong pelbagai aplikasi bersepadu, termasuk WhatsApp, Kalendar Google, Dokumen Google, Facebook, Dropbox, Twitter, dan Slack, yang semuanya menjadikan aliran kerja yang dipermudah menjadi lebih baik.

Namun, satu kelemahan yang perlu diperhatikan di sini adalah bahawa aplikasi ini tidak mempunyai sokongan untuk penapis atau peraturan untuk menguruskan peti masuk anda. Mailbird Lite tersedia secara percuma, tetapi beberapa dibayar dengan harga sekitar Rp 125.000.

8. Kelawar

Kelawar itu

Kelelawar mungkin akan segera menghidupkan watak superhero yang biasanya berpakaian sebagai kelawar. Aplikasi ini dirancang untuk mengatasi sejumlah masalah keselamatan yang, walaupun tidak selalu umum, berpotensi mempengaruhi aplikasi e-mel lain.

Aplikasi e-mel ini memerlukan kunci untuk menyahsulit semua data yang disimpannya. Ini bermaksud bahawa data hanya dapat diakses melalui aplikasi itu sendiri, tidak seperti aplikasi e-mel lain yang menyimpan maklumat dalam folder tempatan, di mana ia dapat diperoleh dari luar program.

Dengan enkripsi cakera on-the-fly , semua data yang dikendalikan melalui aplikasi akan disimpan dan dienkripsi pada cakera keras pengguna, memberikan perlindungan berlapis tambahan pada sistem sandaran yang sangat efisien.

9. Surat Zoho

Surat Zoho

Zoho sebelum ini menawarkan aplikasi terbaik untuk perniagaan selama beberapa tahun. Dan, aplikasi e-mel itu cukup sesuai dengan reputasi itu. Aplikasi ini mempunyai semua ciri untuk menjadi penyelesaian e-mel perniagaan yang dipercayai.

Aplikasi ini mempunyai ciri kolaborasi canggih yang membolehkan seluruh pasukan sentiasa selaras dan mengerjakan sesuatu projek. Anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk mendapatkan e-mel berasaskan domain khas untuk pekerja anda. Dengan bantuan alias e-mel dan domain, anda akan dapat mengurus domain anda dengan cekap.

Zoho Mail dilengkapi dengan alat migrasi berguna yang menjadikannya cukup mudah untuk memindahkan e-mel dari perkhidmatan e-mel lain. Aplikasi ini menyulitkan sepenuhnya e-mel untuk melindungi data anda.

Aplikasi ini disatukan dengan ideal dengan nota, kenalan, kalendar dan tugas sehingga anda dapat menguruskan kenalan anda, mengambil nota penting, merancang acara dan juga melaksanakan tugas dengan mudah. Yang paling penting, Zoho Mail membuat semua lampiran anda disusun mengikut jenis.

10. Depan

Depan

Berpusat pada satu konsep utama, iaitu kolaborasi. Aplikasi e-mel ini direka untuk seluruh pasukan untuk bekerjasama dalam sistem peti masuk bersama. Semua peti masuk yang anda buat adalah peribadi secara lalai , tetapi anda boleh menjemput ahli pasukan tertentu.

Aplikasi Depan juga menawarkan fitur sembang atau sembang, sehingga Anda dapat terus terlibat dengan rakan sepasukan Anda dalam satu aplikasi. Front juga berintegrasi dengan lebih dari 40 aplikasi dan perkhidmatan, termasuk Dropbox, Asana, HubSpot, Trello, dan Slack.

Oleh kerana aplikasi ini adalah aplikasi e-mel yang berorientasikan perniagaan, Front juga menyediakan keseluruhan bahagian analitik yang tidak hanya membincangkan metrik yang berkaitan dengan tingkah laku pelanggan dengan e-mel yang dihantar, tetapi juga produktiviti dan interaksi anggota pasukan, seperti masa tindak balas dan respons.

Sekiranya pekerjaan anda berkait rapat dengan menghantar dan menerima e-mel, memilih aplikasi e-mel yang tepat adalah sesuatu yang harus anda perhatikan. 10 aplikasi e-mel sebelumnya adalah koleksi aplikasi terbaik yang boleh menjadi pilihan. Kira-kira mana yang akan anda pilih?