10 Permainan Luar Talian Terbaik yang Boleh Dimainkan di PC

Bermain permainan luar talian di PC adalah pilihan yang menyeronokkan bagi anda yang ingin menikmati permainan video dengan santai tanpa gangguan sambungan internet. Walaupun kini permainan berasaskan booming dalam talian , tetapi permainan di luar talian tidak kurang menarik dan masih menyeronokkan untuk dimainkan secara berterusan.

Permainan luar talian semestinya sangat banyak terdapat di semua konsol permainan video. Untuk platform PC itu sendiri, anda boleh memuat turun permainan di laman permainan Steam, percuma dan berbayar. Di bawah ini akan memberikan cadangan mengenai permainan luar talian terbaik yang boleh anda mainkan di PC.

1. Alan Wake (2010)

Alan Bangun

Alan Wake adalah permainan dengan genre aksi pengembaraan yang dikembangkan oleh Remedy Entertainment dan diterbitkan oleh Microsoft Studios. Permainan ini sendiri dilancarkan untuk konsol Xbox 360 dan Microsoft Windows.

Plot ini menceritakan kisah seorang penulis thriller bernama Alan Wake yang cuba mengungkap misteri di sebalik kehilangan isterinya di sebuah bandar di Washington DC. Di sana, para pemain akan menghadapi musuh yang disebut Taken.

Mereka adalah bayangan pembunuh yang dapat menyerang Alan bila-bila masa dan di mana sahaja. Tokoh bayangan itu dilengkapi dengan senjata mematikan seperti gergaji besi, pisau, palu dan sekop.

Mereka kebal terhadap serangan biasa, dan boleh cedera jika pemain membawanya ke tempat yang terkena cahaya dan menembak senjata api ke arahnya. Selain melawan Taken, pemain juga akan diganggu oleh sekumpulan burung gagak yang mengganggu sepanjang permainan.

2. Prototaip (2009)

Prototaip

Terletak di City of Manhattan, permainan ini memfokuskan pada shapeshifter yang mengalami amnesia bernama Alex Mercer. Dia mempunyai misi untuk menghentikan wabak cahaya hitam yang mengubah manusia menjadi monster yang menakutkan.

Semasa pencariannya, Alex cuba mengungkap masa lalunya ketika terlibat dalam konflik dengan tentera AS dan pasukan Operasi Hitam bernama Blackwatch. Permainan ini sendiri membawa konsep pengembaraan dunia terbuka sehingga pemain dapat menjelajah Kota Manhattan dengan bebas.

Prototaip berjaya secara kritikal dan komersial. Pengkritik memuji permainan ini kerana keaslian permainan yang menarik. Ramai di antara mereka juga sering membandingkan permainan yang satu ini dengan permainan yang terkenal.

3. Darksider 2 (2012)

Darksider 2

Dalam permainan ini pemain akan mengawal watak yang disebut Death. Dia sendiri adalah salah satu daripada empat pelumba kiamat (The Four Horsemen of the Apocalypse) . Dalam permainan ini terdapat banyak elemen teka-teki interaktif, jadi pemain harus memikirkan otak mereka untuk dapat meneruskan permainan berikutnya.

Pemain akan dibantu oleh kuda yang setia bernama Despair yang boleh digunakan untuk meneroka tempat-tempat dalam permainan ini. Selain itu, ada juga burung gagak yang selalu menolong anda untuk sampai ke destinasi anda.

Peta dalam permainan ini sangat luas, dan setiap kawasan dapat dijelajahi dengan bebas dengan berjalan kaki atau menunggang kuda. Pemain akan diberi misi penting untuk menjelajah ruang bawah tanah, dan tentunya akan ada pertempuran bos di setiap peringkat permainan.

4. Separuh Hayat 2 (2004)

Separuh Hayat 2

Half-Life 2 adalah permainan menembak perspektif orang pertama yang dikembangkan dan diterbitkan oleh Valve Corporation. Sama seperti siri pertama, permainan ini masih menyajikan permainan teka-teki dengan ciri permainan berasaskan fiksyen ilmiah tambahan .

Dalam permainan ini pemain akan mengawal seorang lelaki bernama Gordon Freeman. Dia bersama dengan pejuang pemberontak bernama Alyx Vance kemudiannya akan melawan tentera asing. Semasa bertengkar dengan makhluk asing ini, pemain dilengkapi dengan senjata graviti yang dapat memanipulasi objek.

Permainan ini mendapat pujian positif dari pelbagai aspek permainan, seperti animasi, suara, grafik, kecerdasan buatan (AI), dan jalan cerita yang menarik. Half-Life 2 kemudian menerima pelbagai anugerah untuk kategori Game of the Year , dan dikatakan sebagai salah satu permainan terhebat sepanjang masa.

5. The Lord of the Rings: Perang di Utara (2011)

Lord of the Rings

The Lord of the Rings: War in the North adalah permainan hack dan slash yang dimainkan dari perspektif orang ketiga. Permainan ini mempunyai tiga watak yang boleh dimainkan, iaitu Eradan (Ranger), Farin (Dwarf) dan Andriel (Elf).

Dengan tiga watak ini, pemain mesti mengesan dan mengalahkan Númenórean Hitam yang telah dipekerjakan oleh Sauron bernama Agandaur. Sebaliknya, Sauron sendiri sedang bertumpu pada pertempuran dengan pasukan Rohan dan Gondor di Bumi Tengah.

Semasa permainan, Eradan akan menggunakan busur, pedang dan perisai. Farin akan dilengkapi dengan senjata berat seperti kapak, perisai dan anak panah automatik. Adapun Andriel, dia memiliki staf magis dan kemampuan sihir.

6. Tangisan Jauh 4 (2014)

Tangisan Jauh 4

Jalan cerita permainan ini terdapat di sebuah negara fiksyen di wilayah Himalaya yang disebut Kyrat. Di sini, pemain akan mengawal seorang pemuda bernama Ajay Ghale. Dia kemudian terjebak dalam perang saudara yang melibatkan tentera Kerajaan Kyrat dengan gerakan pemberontak yang disebut The Golden Path .

Far Cry 4 menawarkan permainan aksi pengembaraan dengan konsep dunia terbuka . Sepanjang permainan para pemain akan memberi tumpuan kepada pertempuran dan penerokaan. Pemain kemudiannya akan bertempur dengan tentera musuh dan bahkan harus berurusan dengan binatang buas.

Karakter yang anda kendalikan tentu dapat menggunakan pelbagai senjata yang mampu. Pemain kemudian akan mempunyai senjata seperti pistol pistol , senapang serangan, senapang patah , senapang sub-machine, Molotov, bom tangan , sniper, flamethrower, pelancar roket dan tunduk arrow.

7. Medan Perang IV (2013)

Medan perang IV

Kempen pemain tunggal dalam permainan ini berlaku secara fiksyen semasa perang pada tahun 2020. Pengaturan kali ini juga mengesahkan bahawa insiden Battlefield 4 berlaku enam tahun selepas peristiwa dalam permainan sebelumnya.

Dikatakan bahawa ketegangan antara Rusia dan Amerika Syarikat semakin memanas selama enam tahun terakhir. Di samping itu, pemerintah China berada di ambang perang saudara akibat rampasan kuasa di negaranya sendiri. China dan Rusia kini berusaha untuk mencetuskan perang besar dengan Amerika Syarikat.

Dalam permainan ini, pemain akan mengawal seorang sarjan bernama Daniel Recker. Dia adalah komandan Kor Marin AS yang mempunyai nama panggilan sebagai Tombstone.

Pada awal kempen, pemain akan segera bergabung dengan ejen CIA Laszlo W. Kovic yang muncul dalam siri sebelumnya. Seterusnya, permainan bermula dan membawa anda ke konflik perang yang tegang.

8. Legenda Zelda Breath of the Wild (2017)

The Legend of Zelda Breath of the Wild

Legenda Zelda: Breath of the Wild adalah permainan pengembaraan dengan konsep dunia terbuka di mana pemain dapat meneroka Kerajaan Hyrule sambil mengendalikan watak bernama Link.

Pada awal permainan, pemain akan melihat Link telah terbangun dari tidurnya yang panjang selama 100 tahun dan mula berinteraksi dengan beberapa watak bukan pemain lain.

Kerajaan Hyule kini berada di ambang entiti jahat yang disebut Calamity Ganon menjadi wabak maut. Mereka telah hidup selama 100 tahun dan bersedia untuk memusnahkan Hyule dan kandungannya.

Link yang pada mulanya hilang ingatannya mula menyedari bahawa dia adalah seorang ksatria legenda dari Hyurle. Di sini, pemain mula membuat persiapan untuk mengalahkan semua Galamity Calamity sebelum mereka menghancurkan Hyurle.

9. Wolfenstein II: The Colossus Baru (2017)

Wolfenstein II

Plot dalam permainan ini berlaku dalam realiti sejarah alternatif yang terjadi pada tahun 1961, di mana pada tahun itu Nazi Jerman memenangi Perang Dunia Kedua. Pemain itu kemudian akan bermain sebagai veteran perang bernama William Blazkowicz yang bertempur melawan rejim Nazi di Amerika Syarikat.

Wolfenstein II: The New Colossus menggunakan mekanisme permainan penembak orang pertama dengan menawarkan genre aksi pengembaraan . Dalam menghadapi perang, pemain boleh menggunakan serangan jarak dekat, senjata api, bahan letupan dan semua jenis senjata lain.

Serangan jarak dekat dapat digunakan secara diam-diam untuk menjatuhkan musuh tanpa dapat dikesan. Selain itu, pemain dapat menyerang musuh yang sering mengakibatkan pertukaran tembakan yang sengit antara kedua-dua pasukan Nazi dan AS.

10. Gothic 3 (2006)

Gothic 3

Permainan dibuka dengan pahlawan tanpa nama dan rakan-rakannya berlayar ke benua yang diperintah oleh orc bernama Myrtana. Pasukan Orc kemudian menyerang kapal mereka dan merampas semua bekalan yang ada. Di pulau itu Orcs telah memperbudak manusia dengan membiarkan beberapa manusia bebas tinggal di kawasan bernama Nordmar.

Pemain mengawal wira dan mesti memutuskan untuk menyertai kumpulan pemberontak atau melayani raja manusia yang dikendalikan oleh Orc.

Orc kemudiannya akan berusaha menggulingkan kubu manusia terakhir di Myrtana. Sebagai tambahan kepada dua pilihan, pemain dapat memilih jalan lain, yang bertindak hanya untuk memenuhi tujuan dan keinginannya sendiri.

Bermain permainan luar talian tentunya lebih senang kerana tidak akan terganggu jika sambungan internet anda perlahan. Semua permainan yang disyorkan di atas dijamin menyeronokkan dan boleh membuat anda lebih selesa bermain.