Berikut adalah 10 pilihan aplikasi faks terbaik untuk iPhone!

Pada masa kini, zaman adalah moden. Semuanya canggih, cepat, dan ringkas, walaupun semasa menghantar atau menerima faks. Anda tidak perlu lagi menggunakan cara lama, menghantar / menerima faks menggunakan mesin faks. Cukup bergantung pada iPhone dan faks boleh dihantar / diterima secara langsung dengan cepat dan mudah.

Bagaimana untuk? Sudah tentu anda memerlukan aplikasi faks. Walau bagaimanapun, di AppStore terdapat banyak aplikasi faks, mungkin anda bingung memilih yang terbaik. Oleh itu, dari sekian banyak aplikasi faks di App Store, telah memilih 10 aplikasi faks terbaik untuk iPhone, berdasarkan ciri, keselamatan, cara menggunakannya, dan ada yang percuma juga anda tahu!

1. Faks - Imbas PDF & Hantar Dokumen

FaxEnd Madduck

Faks - Scan PDF & Hantar Document adalah aplikasi fax dicipta oleh Madduck ini pemaju . Dalam aplikasi ini, Anda tidak perlu menggunakan mesin faks untuk mengirim dan menerima faks, cukup gunakan aplikasi ini dan semua dokumen dapat dikirim dan diterima dengan cepat dan mudah.

Jangan risau bagaimana menggunakannya, kerana Faks - Imbas PDF & Kirim Dokumen mempunyai antara muka yang sederhana. Oleh itu, walaupun pengguna baru tidak akan menghadapi masalah untuk mengendalikannya.

Selain itu, aplikasi Fax - Scan PDF & Send Document juga diintegrasikan dengan fitur pengimbas di mana anda dapat mengimbas dokumen apa pun. Caranya mudah, cukup ambil gambar dokumen dan aplikasi ini secara automatik akan dipotong terus ke bahagian dokumen dengan kemas tanpa cacat cela.

Tenanglah, semua hasil pengimbasan yang dilakukan mestilah berkualiti dan bersih, tidak ada dokumen yang kabur atau kabur. Seolah-olah ciri itu tidak mencukupi, Madduck juga menambahkan beberapa ciri lain yang lebih menarik dan lebih mudah untuk anda, termasuk:

  • Faks, ciri ini membolehkan anda menerima dan menghantar faks ke pelbagai negara, seperti Argentina, Australia, Kanada, China, Jerman, Perancis, Jepun, Itali, Malaysia, dan banyak lagi. Sebenarnya, anda boleh menambahkan nombor faks anda ke aplikasi ini. Jadi, aplikasi ini berfungsi seperti mesin faks pada amnya.
  • Muat naik , anda boleh memuat naik secara langsung dokumen faks atau hasil pengimbasan dokumen ke penyimpanan awan dengan selamat.
  • Kirim , aplikasi ini menyokong pelbagai format untuk mengirim dokumen, seperti PDF, DOC, JPG, PNG & TIFF, ke HTML.
  • Tambahkan komen, ciri ini membolehkan anda memberi komen pada setiap faks yang anda terima / hantar.
  • Atur faks, setiap faks yang anda terima / hantar dapat diuruskan mengikut keperluan anda.

Dengan kelebihan ini, jadi jangan terkejut jika Faks - Imbas PDF & Kirim Dokumen patut dicuba. Anda boleh melakukan banyak perkara dengan hanya menggunakan satu aplikasi. Sangat berkesan, bukan ? Sekiranya anda berminat untuk menggunakan aplikasi ini, terus ke App Store atau klik pautan ini.

2. iFax

iFax

Selanjutnya, kami mengesyorkan aplikasi iFax. Aplikasi ini juga sangat mudah digunakan kerana mempunyai susun atur yang sederhana. Bukan hanya itu, iFax juga tidak akan meminta pengguna membuat akaun khas. Sebenarnya, anda boleh memasukkan nombor faks secara percuma!

Apa yang menarik mengenai iFax ialah, terdapat dua sistem pembayaran. Pertama, anda hanya perlu membayar untuk setiap faks yang anda hantar. Namun, jika anda sering mengirim dan menerima faks, anda boleh memilih sistem pembayaran bulanan yang lebih murah.

3. eFax

eFax

Seterusnya, terdapat aplikasi eFax. Sama seperti aplikasi iFax, eFax juga mempunyai sistem faks per-hantar / terima. Tetapi, jika anda sangat aktif menghantar faks, lebih baik anda melanggan eFax setiap bulan.

Kerana versi berbayar aplikasi ini membolehkan anda menghantar lebih daripada 200 faks setiap hari dan tidak ada kos tambahan jika anda ingin menghantar faks ke luar negara. Cukup berpatutan, bukan?

Makan, murah tidak bermaksud murah, ya, kerana eFax juga menyediakan beberapa ciri yang mencukupi. Sebagai contoh, ciri untuk menguruskan setiap faks anda, memuat naik faks ke iCloud, sehingga ciri tersebut membuat tandatangan digital. Ia berbaloi dengan harganya, bukan ?

4. FAX.PLUS

FAX.PLUS

Sekiranya anda memerlukan aplikasi faks yang dapat menyambung ke pelbagai platform , FAX.PLUS adalah pilihan yang tepat . Dalam aplikasi ini, anda boleh menerima faks dari platform selain iOS, seperti Android, Windows PC, dan lain-lain.

Bukan hanya itu, FAX.PLUS juga mempunyai aplikasi pengimbas terbina dalam. Jadi, anda boleh mengimbas sebarang dokumen, sama ada dalam bentuk buku, kertas, atau dokumen lain. Kemudian, hasil imbasan dapat dihantar terus menggunakan faks. Mudah, bukan ?

5. Fail Faks

Fail Faks

Ini juga merupakan aplikasi faks yang membolehkan anda memfaks dokumen ke pelbagai negara, seperti Amerika, UK, Kanada dan negara-negara lain. Bukan hanya mengenai jangkauan negara yang luas, aplikasi ini sangat diminati kerana anda boleh memuat turunnya secara percuma!

Bagaimana nak guna? Sangat mudah, anda hanya perlu disambungkan ke internet, kemudian pilih dokumen yang ingin anda hantar. Kemudian, anda memasukkan nombor faks dan klik hantar. Selesai!

6. Faks Genius

Faks Genius

Genius Fax adalah aplikasi seterusnya yang kami cadangkan. Bukan tanpa sebab, kerana Genius Fax didakwa dapat menghantar faks dengan cepat. Bukan hanya itu, antara muka juga cukup mudah dan menarik, malah pengguna baru tidak akan keliru menggunakannya.

Selain daripada yang mudah antara muka , Perkhidmatan Faks Genius ini ternyata akan dilengkapi dengan pelbagai ciri-ciri yang mampu, sebagai contoh dua pilihan format untuk menghantar fax, JPG dan PDF. Kemudian, terdapat juga ciri sejarah, di mana anda dapat memantau setiap faks yang dihantar dari mana - mana peranti iOS !

7. Faks MaxEmail

 

Seperti namanya, aplikasi ini membolehkan anda mengirim dan menerima faks melalui iPhone, di mana sahaja, kapan saja, tanpa perlu menggunakan mesin faks. Terdapat dua format fail yang dapat dikirim melalui aplikasi ini, iaitu JPG dan PDF.

Bukan hanya itu, anda juga boleh menghantar faks dari DropBox, Google Drive, atau WebDAV. Selain menerima dan menghantar faks, anda boleh menerima mel suara. Oh ya, anda juga dapat memantau sejarah setiap kali anda menghantar faks melalui aplikasi ini.

8. FAX dari iPhone

FAX dari iPhone

Seterusnya, kami mengesyorkan FAX dari iPhone. Sama seperti aplikasi sebelumnya, di sini anda boleh menghantar faks ke lebih dari 90 negara di dunia. Kemudian, terdapat juga pengimbas dan ciri pemprosesan gambar yang memudahkan anda menghantar faks dalam bentuk gambar.

Perkara yang paling penting adalah bahawa setiap dokumen yang dihantar tidak akan mengurangkan kualiti dokumen. Jadi, anda tidak akan menemui dokumen yang rosak atau penurunan kualiti gambar.

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan aplikasi ini, anda boleh membelinya dengan tiga langganan, yang setiap minggu berharga $ 9,99, langganan bulanan sebanyak $ 19,99, dan $ 49,99 setiap tahun.

9. JotNot Faks

JotNot Faks

Tidak mahu bersusah payah menghantar faks dan mahu menghantar faks terus melalui iPhone? Muat turun aplikasi JotNot Fax. Kelebihan yang anda dapat dari aplikasi ini, termasuk menghantar dan mengurus setiap faks masuk.

Kemudian, ada juga yang terbina dalam untuk pengimbas dan juga muka hadapan. Dengan kedua-dua ciri ini, anda dapat mengimbas dokumen dengan segera, sama ada dalam bentuk buku atau kertas biasa. Malah, anda juga boleh membuat halaman depan anda sendiri dengan melampirkan nama fail mengikut keinginan anda

10. Pembakar Faks

Pembakar Faks

Akhir sekali, Fax Burner boleh menjadi pilihan terbaik bagi anda yang memerlukan aplikasi faks di iPhone. Beberapa kelebihan yang ditawarkan oleh aplikasi ini ialah anda boleh menggunakan dan memasukkan nombor faks secara percuma!

Tetapi sayangnya, aplikasi ini hanya dapat menerima dan menghantar nombor faks yang berpusat di AS sahaja. Kemudian, semua dokumen faks hanya boleh diterima dan dihantar dalam format PDF. Tidak perlu risau keselamatan, kerana Fax Burner menjamin data pengguna tidak akan bocor.

Itu adalah aplikasi kapak kesepuluh terbaik untuk iPhone. Semua aplikasi yang kami sebutkan di atas mempunyai kelebihan masing-masing. Sebahagian daripada mereka bahkan menyediakan aplikasi faks percuma. Tentukan saja aplikasi mana yang paling sesuai dengan keperluan anda.