Petua Membuat Kandungan Positif dengan Galaxy S20 Series a la Dian Sastro

Pada masa ini, fungsi media sosial bukan sekadar masalah komunikasi. Dengan media sosial, semua orang dapat menyebarkan pelbagai kandungan, baik dalam bentuk foto, penulisan, atau video. Namun, tidak semua kandungan dikategorikan sebagai "kandungan positif". Dengan cara tertentu, membuat kandungan positif adalah sukar.

Tetapi, jika anda mengetahui petua, anda juga dapat membuat kandungan positif yang menarik, memberi inspirasi, dan berkualiti. Baiklah, untuk dapat menghasilkan kandungan seperti itu, Dian Sastrowardoyo sebagai salah satu bahagian #TeamGalaxy memberikan petua tepat untuk pengguna siri Samsung Galaxy S20. Apa pendapat kamu? Lihat ulasan berikut.

Siri Samsung Galaxy S20

Siri Samsung Galaxy S20

Siri Galaxy adalah salah satu siri HP terbaik yang dimiliki oleh Samsung. Bermula dari Galaxy generasi pertama hingga generasi terbaru pada masa ini, Samsung selalu membuat inovasi yang lebih menarik dan futuristik. Ini juga seimbang dengan tujuan ingin memberi inspirasi kepada orang untuk menyebarkan momen ke arah yang lebih positif.

Tidak perlu meninggalkan rumah untuk menghasilkan kandungan dan saat-saat yang baik, kerana walaupun dengan #DiRumahAja anda dapat memiliki kandungan yang menarik dan pastinya membawa perkara positif kepada diri sendiri atau orang lain yang melihatnya.

Namun, untuk menghasilkan kandungan positif yang baik, anda memerlukan kemudahan sokongan. Oleh itu, siri Samsung Galaxy S20 hadir sebagai salah satu fasilitator yang menyokong anda untuk terus produktif dalam menghasilkan kandungan yang menarik walaupun anda berada di rumah.

Nah, Samsung Galaxy S20 Series terdiri daripada tiga produk, Galaxy S20, Galaxy S20 +, dan Galaxy S20 Ultra. Ketiga-tiga jenis telefon bimbit mempunyai kamera yang diklasifikasikan sebagai yang unggul dalam kelas unggulan HP kerana dilengkapi dengan pelbagai teknologi segar dan canggih.

Dengan kamera siri Samsung Galaxy S20 ini, anda dapat menikmati pelbagai ciri menarik, seperti Zum Optik Hibrid dan Zum Resolusi Super yang disokong oleh Zum Digital Bertenaga AI.

Malah, ada juga teknologi baru lain untuk mengambil gambar dan mengambil video, seperti Miss Binning, 8K Video, sudut Super Steady 2.0, single take, hingga Bright Night. Oleh itu, anda tidak perlu bimbang lagi untuk mengambil gambar dan video dalam keadaan apa pun, hasilnya akan tetap memuaskan.

Selain fotografi, Samsung juga memberikan keupayaan terbaik pada siri Galaxy S20. Perhatikan, Galaxy S20 Series mempunyai pemproses Exynos 990 dengan RAM hingga 12GB LPDDR5. Malah, mereka juga mendakwa bahawa RAM dapat melakukan peralihan data hingga 5,500Mbps. Jadi, prestasi boleh menjadi lebih pantas 28.9% berbanding pemproses sebelumnya.

Ini juga sejajar dengan pendapat Taufiq Furqan sebagai Pengurus Produk Bergerak Samsung, Samsung Electronics Indonesia, "Pada saat #DiRumahAja yang panjang ini, Samsung memahami bahawa orang Indonesia perlu diberi inspirasi untuk terus bersikap positif terhadap diri mereka sendiri dan membaginya dengan orang lain. Dan sebagai peneraju industri telefon pintar, Samsung terus menyokong pengguna untuk menjadikan diri mereka lebih baik dengan memaksimumkan telefon pintar mereka, alat yang selalu ada untuk mereka. Terutama pada bulan Ramadan yang lalu yang mesti dilalui tanpa bersemuka dengan keluarga dan saudara-mara. Atas sebab ini, kami ingin berkongsi agar pengguna dapat memaksimumkan kamera siri Galaxy S20 dengan ciri 108MP canggih dengan kemampuan Miss Binning, 8K Video, Super Steady 2.0, Single Take, dan Bright Night,untuk menyampaikan mesej positif dan memberi dorongan melalui kandungan inspirasi. Mari #GetThroughThisTogether, hantarkan kisah anda untuk terus berhubung walaupun anda harus menjaga jarak. "

Taufiq juga menambahkan, "Kehadiran siri Galaxy S20 adalah nafas segar bagi pencinta fotografi berkat pelbagai inovasi teknologi kamera yang dimiliki. Pelbagai inovasi ini akan melengkapkan cara pengguna untuk merakam momen berharga di rumah, dan memperbaiki cara kita bercerita dan memberi inspirasi kepada orang lain dengan lebih baik. "

Petua Membuat Kandungan Positif oleh Dian Sastro

Siri Samsung Galaxy S20

Dian Sastrowardoyo sebagai ahli gusti dalam dunia seni yang juga merupakan sebahagian daripada #TeamGalaxy, dia sering berkongsi detik-detiknya di media sosial peribadinya (IG: @therealdisastr). Namun, untuk mendapatkan masa ini, Dian tidak sembarangan. Dia benar-benar memikirkan isi kandungan yang mempunyai tujuan untuk menyebarkan perkara positif kepada semua orang.

Untuk mencipta kandungan positif, Dian menggunakan Galaxy S20 Ultra. Ia memaksimumkan kemampuan HP untuk membuat video dan foto terbaik dengan bergantung pada ciri HDR Video hingga Super Steady 2.0.

Dian Sastrowardoyo juga mengungkapkan "Semasa #DiRumahAja Ramadhan, kami mempunyai lebih banyak masa untuk membuat dan merealisasikan beberapa idea yang belum selesai, dan dengan media sosial mudah bagi kami untuk berkongsi cerita dan kandungan untuk saling menyokong dan menjalin kembali persahabatan kami. Saya yakin bahawa kita dapat #GetThroughThisTogether. "

Nah, bagaimana palang pintu tidak Dian Sastro menghasilkan kandungan positif dengan kualiti yang baik walaupun ia hanya pada HP?

1. Memaksimumkan Keupayaan HP

Menurut Dian Sastro, jika anda ingin menghasilkan kandungan yang baik maka anda harus memaksimumkan setiap kemudahan yang ada, termasuk telefon bimbit. Sekiranya anda mengetahui selok-belok telefon bimbit anda, semua ciri dan fungsinya, maka anda akan merasa lebih mudah untuk menangkap momen ini pada bila-bila masa. Seperti Dian Sastro yang mengetahui kemampuan Galaxy S20 Ultra-nya.

2. Cuba Sudut Unik

Semasa di luar rumah, lebih mudah untuk mengambil gambar kerana tahap pencahayaan yang mencukupi dan kawasan yang lebih luas. Tetapi ketika berada di dalam bilik, akses anda untuk bergerak lebih terhad, jadi anda perlu membuat inovasi dan idea baru untuk menghasilkan foto yang unik.

Oleh itu, Dian mencadangkan agar tidak teragak-agak untuk mencuba sudut baru. Sekiranya anda berada di rumah, cubalah mengambil gambar objek dengan sudut yang tidak biasa dan jangan teragak-agak untuk bermain dengan cahaya. Ini juga dilakukan oleh Dian Sastro ketika mengambil gambar menggunakan ciri Miss-Binning pada kamera 108MP Galaxy S20 Ultra miliknya.

3. Rakam detik berharga secepat mungkin

Bukan hanya foto, anda juga dapat membuat konten positif dalam bentuk video sehingga konten dibuat lebih menarik dan dapat memberitahu lebih banyak perincian mengenai momen terbaik anda. Dian Sastrowardoyo juga bergantung pada Galaxy S20 Ultra untuk merakam video.

Dia menggunakan banyak fitur yang ada di dalam kamera, seperti Super Steady 2.0, yang dapat membuat rakaman video lebih stabil dan tahan kejutan hingga 60 darjah. Jadi, video yang dihasilkan oleh Dian lebih lancar dan berkualiti. Malah, dia juga merakam video dengan resolusi 8K yang menurutnya dapat menghasilkan kandungan yang lebih terperinci dengan kualiti sinematik.

4. Ambil gambar dan video sebanyak mungkin

Selain tiga petua ini, Dian Sastro juga menyatakan bahawa anda tidak perlu ragu-ragu untuk mengambil sebanyak mungkin foto dan video. Dia menambahkan bahawa ada satu fitur yang menjadi ciri kegemarannya, iaitu Single Take. Dengan ciri-ciri ini, dapat mengambil video dan foto dalam satu gambar.

Setelah foto dan video diambil, dia juga dapat memilih untuk menyimpannya dalam mod foto, video, atau mengubah pengaturan kamera. Untuk makluman anda, Single Take mampu mengambil rakaman 14 saat dan dapat menghasilkan sehingga 10 gambar dan 4 video dengan serta-merta.

Apa yang menarik, setiap foto yang dihasilkan dari Single Take, dapat diedit secara langsung dengan pelbagai alat, seperti filter, Live Focus, atau Smart Crop. Tetapi, untuk hasil video, ciri Single Take ini tidak dapat memberi kesan Fast-Forward, Reverse, atau Boomerang.

Dengan empat petua Dian Sastrowardoyo, dapat disimpulkan bahawa membuat kandungan positif dengan hasil yang baik tidak sukar. Anda hanya memerlukan kamera dan mesti berani mencuba dan mengetahui selok-belok kamera di telefon bimbit anda.

"Berkat teknologi dan ciri kamera yang inovatif, siri Galaxy S20 sangat membantu saya membuat kandungan positif dan bertujuan untuk mendorong saya dalam masa yang sukar ini. Di samping itu, teknologi kamera terbaru yang dibawa oleh siri Galaxy S20 benar-benar memberi kekuatan kepada saya semasa bekerja dari rumah (WFH). Pekerjaan seperti sesi penggambaran dan foto yang sebelumnya melibatkan banyak kru dan peralatan, bolehkah saya melakukannya sendiri atau berkolaborasi menggunakan siri Galaxy S20. "Siri Galaxy S20 telah mengubah cara kami merakam momen dan meningkatkan pengalaman kami untuk menceritakan kisah yang lebih baik," kata Dian. Adakah anda ingin segera menerapkan semua petua dari Dian Sastrowardoyo?