10 Aplikasi untuk Mengedit Latar Belakang Foto Terbaik di Android

Bosan dengan latar belakang gambar yang monoton dan nampaknya tidak terkini? Mungkin anda memerlukan aplikasi untuk mengedit latar belakang foto. Hanya dengan memanfaatkan telefon pintar Android, anda boleh menukar latar belakang foto mengikut keinginan anda.

Malah salah satu daripada 10 aplikasi untuk mengedit latar belakang foto berikut tidak perlu bersusah payah mengedit secara manual yang anda tahu. Sebabnya, anda boleh menukar foto latar secara automatik bahkan anda boleh mengubahnya menjadi foto latar putih. Ingin mencuba aplikasi penyuntingan latar belakang foto yang mudah secara dalam talian dan luar talian? Lihat ulasan berikut dari Caris Signal.

10 Aplikasi untuk Penyuntingan Latar Belakang Foto di Android

1. Meringankan badan

buat penyuntingan latar belakang

Muat turun Instasize

Ingin menjadikan penampilan dan nuansa foto lebih menarik dan berbeza dari biasa? Anda boleh melakukannya dengan mudah hanya dengan mengubah atau menambahkan latar atau latar belakang menggunakan aplikasi Instasize. Ya! Instasize adalah aplikasi penyuntingan foto dengan fitur yang sangat lengkap, termasuk penyuntingan latar belakang.

Cara menggunakannya cukup mudah. Pertama sekali anda hanya perlu mengurangkan foto utama dan meletakkan semula foto dengan mengetuk dan menyeretnya mengikut kehendak anda. Selepas itu, pilih menu yang ditandai dengan kotak untuk mengedit latar belakang.

Anda boleh mengubah latar belakang menggunakan foto lain di galeri telefon pintar anda, atau dengan ratusan tema yang telah disediakan dari aplikasi ini, mulai dari latar belakang abstrak, latar belakang dengan tema unik seperti makanan, alam, hingga latar belakang bertema klasik atau retro. Selepas itu, cantikkan keseluruhan foto dengan ciri lain seperti kesan pencahayaan, kontras dan pelbagai penapis. Wah! Ia mudah, bukan? Ingin mencuba? Muat turun Instasize terus di sini.

2. PicsArt

PicsArt

Mungkin ada yang sudah biasa dengan aplikasi yang satu ini. Selain menjadi aplikasi penyuntingan foto terbaik, anda juga dapat mengubah dan mengubah latar belakang foto di PicsArt, anda tahu. PicsArt, menyandang gelaran sebagai salah satu aplikasi penyuntingan foto latar belakang yang dapat anda gunakan di Android.

Anda hanya perlu memotong bahagian foto anda, kemudian anda dapat memasukkan foto yang dipangkas ke latar belakang yang anda inginkan. Sesuaikan mengikut kehendak anda mulai dari pencahayaan, resolusi, hingga filter.

Untuk memotong gambar, anda boleh menggunakan alat seperti ciri guntingan (gunting). Bersedia untuk menggantikan latar foto dengan latar yang lebih menarik? Klik di sini jika anda ingin mengedit menggunakan PicsArt.

3. Pemadam Latar Belakang

aplikasi untuk menyunting foto latar belakang Background Eraser

Background Eraser adalah aplikasi yang dikhaskan untuk mengedit foto latar. Photo permohonan latar belakang mengedit yang dibawa oleh handyCloset Inc. pemaju membenamkan pelbagai ciri yang menjadikan ia mudah bagi pengguna untuk mengedit latar belakang gambar mereka.

Aplikasi ini berfungsi dengan cara yang cukup mudah. Pertama, pengguna hanya perlu memotong bahagian foto yang diperlukan. Selain itu, Background Eraser akan menjadikan latar belakang gambar menjadi telus, inilah yang memudahkan untuk menukar latar belakang.

Setelah memotong foto sesuai dengan keinginan dan citarasa anda, anda hanya boleh menyisipkan gambar yang dipotong ke latar belakang baru. Mudah kan?

Namun, jika Anda merasa terganggu untuk mengedit latar belakang, Anda dapat menggunakan fitur Auto Mode untuk menghapus piksel yang ada secara automatik. Bagaimana, berminat untuk mencuba aplikasi Background Eraser? Cuma perlu klik di sini dan muat turun aplikasinya dengan segera.

4. Pengubah Latar Belakang Auto

Pengubah Latar Belakang Auto

Masalah dan rumit jika anda perlu menukar latar belakang secara manual? Anda boleh menukar latar belakang secara automatik dengan aplikasi Auto Background Changer. Aplikasi penyuntingan latar belakang foto ini yang dikembangkan oleh pemaju SnapTools menawarkan kemudahan kepada pengguna untuk mengubah latar belakang foto.

Aplikasi Auto Background Changer menawarkan pelbagai ciri yang dipasang di dalamnya untuk dinikmati pengguna dengan segera. Antaranya ialah menukar gambar latar secara automatik atau manual.

Anda juga dapat menikmati fitur alat sihir yang berfungsi secara automatik untuk mengedit foto anda lebih sejuk. Sebagai tambahan, Auto Background Changer menawarkan kemudahan dalam berkongsi suntingan ke media sosial anda. Ingin mencubanya? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

5. Tukar Penyunting Latar Belakang Foto

Tukar Penyunting Latar Belakang Foto

Aplikasi penyuntingan latar belakang foto lain hadir sebagai Change Photo Background Editor. Aplikasi yang juga memberikan semua kemudahan mengedit latar belakang juga ditawarkan oleh pembangun aplikasi, Simo & Sofou.

Anda boleh mengedit latar belakang foto dengan memotong gambar dan kemudian melekatkannya pada latar belakang yang diinginkan. Tidak hanya melampirkan gambar ke latar belakang, pengguna aplikasi Change Photo Background Editor juga dapat menghapus foto yang diinginkan dengan menggunakan fitur yang ada.

Sekiranya anda ingin mengedit latar belakang agar kelihatan telus, anda boleh menggunakan ciri kelegapan untuk menyesuaikan tahap lutsinar di latar belakang. Mudah, praktikal dan percuma. Mahu? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

6. Pengubah Latar Gambar

Tidak perlu bersusah payah mencari gambar untuk latar yang sesuai dengan foto anda. Kerana aplikasi penyuntingan latar belakang foto Photo Background Changer menyediakan latar belakang yang dapat anda pilih dan padankan dengan foto yang anda miliki.

Lebih dari 100 latar belakang foto ditawarkan oleh Photo Background Changer dan juga dapat digunakan oleh pengunduh aplikasi. Anda hanya perlu memotong foto dan kemudian menampalnya di latar belakang yang disediakan.

Photo Background Changer menyediakan 8 kategori latar belakang seperti tujuh keajaiban, pantai, kartun, kecerunan, gunung, dataran, jalan raya, dan latar belakang vintaj. Adakah anda sepadan dengan aplikasi penyuntingan latar belakang yang satu ini? Muat turun aplikasi di sini.

7. TouchRetouch

SentuhRetouch

Aplikasi penyuntingan gambar latar belakang lain yang boleh anda gunakan adalah aplikasi TouchRetouch. Aplikasi yang menawarkan kemudahan dalam mengedit dan mengubah latar belakang juga cukup lengkap dengan semua ciri yang dipasang dan disajikan dalam aplikasi.

TouchRetouch menawarkan ciri pemadam untuk menghapus gambar yang tidak diperlukan. Anda juga boleh menyeret dan melepaskan foto yang ingin anda ubah latar belakangnya. Anda juga boleh menghapus objek dalam foto anda. Mudah kan? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara percuma.

8. Tukar latar foto 2018

Tukar latar foto 2017

Tukar latar foto di Amerika dan negara lain? Anda boleh menggunakan aplikasi untuk mengedit foto latar dari Ubah latar belakang foto 2018. Aplikasi ini tidak jauh berbeza dengan aplikasi penyuntingan foto latar belakang yang lain.

Pertama, editor hanya perlu memilih foto untuk mengedit latar belakang. Kemudian, hapus latar belakang dalam foto menggunakan ciri pemadam atau anda juga boleh menggunakan fitur pemotongan. Setelah cukup, anda boleh segera memasukkan hasil foto ke latar belakang yang dikehendaki.

Sangat mudah dan praktikal kan? Selepas itu, anda boleh memilih untuk menyimpan atau membaginya secara langsung dengan rakan media sosial anda. Berminat? Cukup klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

9. Pengubah Latar Belakang Sederhana

Pengubah Latar Belakang Ringkas

Sesuai dengan nama aplikasi, anda dapat mengubah latar belakang foto anda dengan mudah dan mudah. Dalam aplikasi tersebut, Simple Background Changer telah menyiapkan fitur untuk menghapus latar belakang  asal  dalam foto anda.

Sekiranya latar belakang telah dipadamkan, maka anda boleh menyisipkan foto anda secara langsung dalam pilihan  latar belakang  yang ingin anda gunakan. Selain itu, pengguna dapat menggunakan fitur  Brushes  dan mengubah ukuran suntingan foto sesuai keperluan.

10. Auto Background Changer - Droid 8 Studio

Auto Background Changer - Droid & Studio

Tidak perlu bersusah payah mengubah latar belakang, hanya dengan aplikasi Auto Background Changer, Anda dapat mengedit foto latar secara automatik. Aplikasi ini untuk mengedit foto latar belakang menawarkan kemudahan dalam mengubah latar belakang dengan satu klik.

Hanya dengan memasukkan foto dengan latar belakang yang ingin anda ubah, kemudian klik mod automatik dan aplikasi ini akan berfungsi secara automatik menghapus latar foto yang ada. Namun, jika anda merasa tidak puas dengan hasil automatik, penggunanya dapat mengubah latar belakang secara manual. Ingin mencuba? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

Cadangan Permohonan Lain

Selain pilihan 10 aplikasi di atas, kami masih mempunyai beberapa aplikasi yang bagus untuk mengedit dan menukar  latar  foto dengan mudah. Sekiranya anda ingin tahu mengenai aplikasi lain yang kami cadangkan, anda boleh terus merujuk ulasan di bawah:

11. Ubah Latar Belakang Foto

Tukar Latar Belakang Foto

Tidak seperti aplikasi untuk menyunting latar foto yang lain. Kali ini aplikasi Change Photo Background menampilkan Algoritma Deteksi Warna AI, di mana aplikasi ini dapat mengesan warna dengan kecerdasan buatan yang ada dalam aplikasi.

Dalam aplikasi ini juga terdapat kemudahan membuat perubahan latar belakang. Pengguna boleh memilih untuk menukar secara automatik atau manual. Ciri undo, redo, zoom juga dipasang pada aplikasi ZaraDesign buatan buatan, berminat? Muat turun aplikasi dengan mengklik di sini.

12. LightX

CahayaX

LightX adalah salah satu pilihan terbaik bagi anda yang ingin mengubah latar belakang  gambar anda  . Ya, LightX ini adalah aplikasi pengeditan foto, tetapi juga memiliki fitur untuk mengubah latar belakang foto menjadi menarik.

Sangat mudah, anda hanya perlu  memotong  foto anda, kemudian foto yang dipotong dapat dilampirkan secara langsung ke foto  latar  yang anda inginkan. Selesai, sekarang latar belakang foto anda telah diubah.

13. Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express

Sudah biasa dengan aplikasi penyuntingan foto Photoshop? Anda juga boleh menggunakan aplikasi ini dari Adobe untuk mengubah  latar belakang  foto anda. Tidak perlu repot-repot memasangnya di PC / komputer riba, kerana Anda dapat melakukan pengeditan Photoshop pada ponsel Android dengan aplikasi Adobe Photoshop Express.

Dengan aplikasi ini, anda boleh memotong bahagian foto yang ingin anda ubah  latar belakang secara langsung . Kemudian, jika anda sudah selesai memotongnya, anda boleh menampalnya pada gambar lain yang akan menjadi  latar  foto anda. Mudah,  bukan?

14. Pixlr

Pixlr

Pixlr adalah salah satu aplikasi yang dapat mengubah  latar belakang  gambar dengan mudah. Sama seperti LightX dan Picsart, Pixlr adalah aplikasi penyuntingan foto yang juga memiliki fitur untuk mengubah latar belakang foto Anda dengan bergantung pada  alat tanaman. Ingin mencuba? Dapatkan permohonan secara percuma di sini.

Sekarang itulah sepuluh aplikasi untuk mengedit foto latar yang dapat anda gunakan di Android. Mudah, ringkas, sejuk, unik, praktikal, juga percuma. Mana yang menjadi kegemaran anda?