10 Cara Memindahkan Foto ke iPhone dengan Mudah

Selepas merakam dengan kamera digital, anda pasti akan memindahkan gambar secara langsung ke komputer. Namun, rasanya tidak tepat jika anda tidak memuat naik foto ke media sosial, seperti Instagram, Path, dan Facebook.

Oleh itu, anda mesti terlebih dahulu memindahkan foto di komputer ke peranti anda. Sekiranya anda menggunakan peranti Android, tentu sangat mudah untuk memindahkan foto. Namun, jika anda menggunakan iPhone, bagaimana anda menambahkan foto ke iPhone?

Untuk memindahkan foto dari komputer ke iPhone, anda boleh melakukannya melalui iTunes. Namun, jika anda tidak suka menggunakan iTunes, anda boleh melakukannya dengan perisian atau kaedah lain tanpa iTunes. Nah di sini akan mengulas beberapa cara untuk memindahkan foto ke iPhone dengan atau tanpa iTunes.

1. EaseUS MobiMover

Easeus mobimover

Muat turun EaseUs MobiMover.

Cara pertama untuk memindahkan foto ke iPhone dengan cepat dan mudah adalah dengan menggunakan perisian EaseUs MobiMover. Cara memindahkan foto dari komputer riba ke iPhone dengan aplikasi ini juga cukup selamat kerana anda tidak perlu lagi menyegerakkan peranti supaya fail foto di iPhone anda akan selamat tanpa risiko kerugian.

Selain itu, tidak seperti ketika menggunakan iCloud, MobiMover dapat memindahkan foto dari PC ke iPhone secara langsung, tanpa perlu risau tentang penyimpanan atau sambungan rangkaian. Hanya dengan 3 langkah mudah dan masa yang singkat, yang perlu anda lakukan adalah tiga langkah berikut.

  1. Sambungkan peranti dan klik "Pemindahan Data", kemudian pilih peranti yang ingin anda pindahkan ke / dari.
  2. Pilih jenis fail yang ingin anda pindahkan dari iPhone. Anda juga boleh memilih fail atau folder lain yang dipindahkan ke iPhone pada masa yang sama
  3. Sahkan data yang ingin anda pindahkan dan klik "Transfer" untuk memulakan proses.

Bagaimana? Sangat mudah bukan? Dapatkan sekarang EaseUs MobiMover!

2. iFunBox

cara memindahkan foto ke iphone

Cara memindahkan foto dari komputer ke iPhone menggunakan iFunBox cukup mudah. Walaupun sekilas caranya hampir sama dengan iTunes, iFunBox menawarkan proses memindahkan fail PC ke iPhone dengan lebih mudah. Inilah caranya:

  1. Muat turun dan pasang iFunBox ke komputer anda
  2. Sambungkan iPhone ke komputer menggunakan kabel USB
  3. Pada menu iFunBox, klik 'Quick Toolbox', kemudian pilih 'Import'
  4. Seret dan lepas foto dan gambar yang akan dipindahkan ke iPhone, maka semua foto dan gambar akan disimpan secara langsung pada peranti anda

3. iCloud

cara memindahkan lagu dari komputer riba ke iphone icloud

Hampir sama dengan iTunes, iCloud juga merupakan platform rasmi dari Apple. Fungsi iCloud adalah untuk menyimpan foto, video, kalendar, fail dan maklumat penting lain di komputer dalam penyimpanan awan.

iCloud akan disambungkan ke iPhone anda. Jadi, apa sahaja fail yang disimpan di iCloud anda boleh buka melalui iPhone. Pastikan komputer anda telah memasang iCloud. Selepas itu, lengkapkan langkah di bawah:

  1. Buka Finder jika anda menggunakan Mac, dan Terokai jika anda menggunakan Windows
  2. Buka folder iCloud Drive
  3. Salin foto dari komputer anda, dan tampalkannya di folder iCloud Drive
  4. Buka iCloud dari iPhone anda dan muat turun foto yang disimpan dalam folder iCloud Drive

4. Pemindahan Wi-Fi Langsung

cara meletakkan lagu pada pemindahan mudah iphone

Anda mungkin memerlukan cara untuk memindahkan foto dari komputer ke PC semudah menggunakan Bluetooth. Nah, cara memindahkan foto ke iPhone yang satu ini hampir sama dengan menggunakan Bluetooth, tetapi kaedah ini bergantung pada rangkaian Wi-Fi dan aplikasi tambahan.

Pertama, anda mesti memasang aplikasi Simple Transfer pada iPhone. Aplikasi boleh dimuat turun secara percuma melalui App Store di pautan ini. Seterusnya, ikuti langkah di bawah:

  1. Pastikan komputer dan iPhone disambungkan ke rangkaian Wi-Fi yang sama
  2. IPhone anda akan berfungsi sebagai pelayan yang akan memaparkan Alamat IP, menggunakan Alamat IP ini untuk menyambung ke komputer
  3. Taipkan Alamat IP anda melalui penyemak imbas komputer, kemudian iPhone dan komputer disambungkan
  4. Buka folder foto di komputer, pilih dan muat naik ke iPhone anda
  5. Dalam sekelip mata, foto yang telah dipilih akan dipindahkan ke iPhone dan disimpan di Camera Roll

5. Emel

cara membuat e-mel gmail baru

Walaupun kaedah ini agak kuno, tetapi ini adalah kaedah kegemaran dan cukup mudah untuk memasukkan foto dari PC ke iPhone. Sebabnya, anda tidak memerlukan perisian atau kabel data untuk melakukan pemindahan foto ini.

Pertama, anda hanya perlu membuka e-mel dari penyemak imbas komputer. Kemudian, lampirkan foto yang ingin anda tambahkan ke iPhone. Hantarkan e-mel ini ke alamat anda sendiri. Beberapa saat kemudian, pemberitahuan e-mel anda di iPhone akan berbunyi, membuka e-mel dan menyimpan semua foto di lampiran e-mel.

Walaupun sekolah lama , tetapi kaedah ini cukup berkesan bagi anda yang tidak suka memindahkan foto melalui iTunes. Kaedah ini juga sangat sesuai jika anda mempunyai sambungan internet yang cepat, terutamanya jika anda ingin menghantar banyak foto.

6. Penyimpanan Awan Dalam Talian

Sebenarnya, Cloud Storage disediakan sebagai kapasiti penyimpanan tambahan untuk menyimpan memori dalaman dalam telefon pintar. Namun, kerana Cloud Storage dapat diakses di mana saja, termasuk dari komputer, ini boleh menjadi pemindahan media alternatif yang cukup mudah.

Anda hanya perlu log masuk ke Cloud Storage Online melalui komputer, kemudian simpan foto di Cloud Storage. Kemudian, buka Penyimpanan Awan Dalam Talian melalui iPhone dan simpan foto ke memori dalaman iPhone anda.

7. AirDrop

titisan udara

AirDrop adalah perisian yang direka untuk peranti Apple. Ini terbukti kerana AirDrop hanya dapat digunakan pada komputer Mac. Pastikan anda telah mengaktifkan perisian ini pada iPhone dan Mac anda. Selepas itu, ikuti langkah berikut:

  1. Apabila AirDrop diaktifkan pada Mac dan iPhone, periksa Mac anda jika ia telah menangkap isyarat dari iPhone
  2. Seterusnya, pilih foto yang akan ditambahkan ke iPhone dan klik pada menu 'Sharing', kemudian pilih menu 'AirDrop' untuk memulakan proses muat naik ke iPhone
  3. Pada iPhone anda, klik 'Terima' untuk menerima foto yang akan dikirim dari komputer dan foto yang berjaya dihantar akan disimpan secara langsung dalam Roll Camera

8. iTunes

pindahkan foto melalui itunes

Pilihan lain untuk memindahkan foto dari komputer ke iPhone adalah dengan bantuan aplikasi rasmi dari Apple, iTunes. Sebelum ini, pastikan komputer Windows atau Mac anda mempunyai iTunes yang terpasang di dalamnya. Kemudian, ikuti kaedah berikut:

  1. Sambungkan iPhone ke komputer menggunakan kabel USB
  2. Klik ikon iPhone di sudut kiri laman utama iTunes
  3. Tandakan kotak 'Sync Photos' dan foto yang anda pilih dari komputer akan mengisi iPhone anda

Kaedah ini mungkin agak sukar bagi pemula, tetapi tentunya anda akan terbiasa jika dilakukan sekerap mungkin. Kaedah ini sangat berkesan untuk memindahkan foto dengan ukuran besar. Selain itu, iTunes tidak memerlukan sambungan internet.

Tidak hanya untuk memasukkan foto ke dalam iPhone, iTunes juga dapat digunakan untuk menghapus foto yang ada di iPhone atau PC Anda. Selain itu, program iTunes juga dapat digunakan untuk mengelola media lain seperti memindahkan lagu dan video.

9. TunesGo Retro

TunesGo Retro

TunesGo Retro adalah salah satu perisian yang akan memberikan akses paling mudah untuk pengguna iPhone. Anda boleh memindahkan pelbagai jenis data pada iPhone dan memindahkannya ke peranti lain, atau sebaliknya. Jadi, dengan TunesGo Retro anda dapat memindahkan foto dari PC / Laptop ke peranti iPhone.

Istimewa, TunesGo Retro tidak hanya tersedia untuk pengguna Macbook. Sebabnya, bagi anda pengguna Windows juga dapat menikmati kemudahan yang diberikan oleh TunesGo Retro. Sangat mudah, anda hanya perlu memuat turun perisian terlebih dahulu, muat turun di sini untuk Windows dan klik di sini untuk pengguna Mac.

Selepas anda memuat turunnya, segera  pasang  perisian. Kemudian, pastikan iPhone disambungkan dengan menggunakan kabel data USB ke peranti komputer. Selepas itu TunesGo Retro terbuka dan  perisian  secara automatik akan memaparkan pelbagai data pada iPhone. Maksudnya, anda dapat segera memindahkan data yang diinginkan. Sangat mudah bukan?

10. Menggunakan Facebook

cara memadam gambar di facebook

Facebook sememangnya merupakan salah satu media sosial yang paling popular pada masa ini. Tetapi siapa sangka, Facebook juga memiliki fungsi di mana Anda dapat memindahkan foto dari PC / komputer riba ke perangkat iPhone. Bagaimana untuk? sangat mudah dan ringkas. Namun, pastikan anda mempunyai akaun FB terlebih dahulu.

Pertama, anda hanya perlu log masuk ke akaun FB anda melalui PC / komputer riba. Setelah memasukkan akaun FB anda, anda terus membuat album foto khas dan memuat naik foto yang ingin anda pindahkan ke iPhone anda. Setelah selesai, anda boleh membuka FB melalui iPhone dan memuat turun foto yang anda muat naik lebih awal. Mudah kan?

11. Gunakan Foto Google

Foto Google

Seperti yang anda ketahui, Google tidak hanya menyediakan e-mel dan mesin pencari, setiap pemilik akaun Google juga dilengkapi dengan fitur yang disebut Google Foto. Sedikit maklumat, Foto Google adalah ciri di mana anda boleh memuat naik foto yang anda mahukan. Anda juga boleh membuat album untuk foto yang ingin anda muat naik.

Sekarang, dengan memuat naik ini, anda dapat memindahkan foto dari PC / komputer riba ke peranti iPhone. Anda hanya perlu memuat naik foto yang akan dipindahkan ke Foto Google. Selepas itu anda boleh memuat turun foto yang telah dimuat naik menggunakan peranti iPhone. Sangat sederhana, bukan?

Pada dasarnya, semua cara untuk memindahkan foto ke iPhone adalah mudah, anda hanya perlu memilih kaedah mana yang paling mudah. Sekarang, kaedah mana yang akan anda gunakan? Sekiranya anda mempunyai cara lain, yuk , kongsi dengan kami dalam komen.