5 cara termudah untuk memuat turun video di Instagram

Tidak asing dong dengan aplikasi media sosial yang dikenali sebagai Instagram? Ya, salah satu aplikasi hits di kalangan orang muda membolehkan anda melihat video dan juga pelbagai gambar dari akaun menarik di Instagram.

Nah, kadang-kadang anda juga mahu mengambil atau memuat turun video di Instagram. Malangnya, anda tidak dapat memuat turun video di Instagram secara langsung. Maksudnya, anda mesti mempunyai aplikasi untuk memuat turun dan menyimpan video di Instagram.

Bagaimana anda memuat turun video di Instagram? Ia mudah benar-benar , anda hanya perlu mengikuti beberapa tutorial dariuntuk cara paling mudah untuk muat turun video di Instagram. Ada juga cara untuk memuat turun video di Instagram tanpa menggunakan aplikasinya . Ingin tahu? Ayuh, lihat ulasannya hingga akhir!

Cara Memuat turun Video di Instagram tanpa Aplikasi

Sebelum mengetahui beberapa aplikasi yang dapat memuat turun video di Instagram, kami sekarang akan memberikan tutorial untuk memuat turun video tanpa menggunakan aplikasi. Maksudnya, anda tidak perlu memuat turun atau memasang aplikasi tambahan pada Telefon Pintar anda.

Anda hanya perlu menyalin pautan video di Instagram kemudian menampal pautan ke penyemak imbas web penyedia muat turun video. Nah, berikut adalah beberapa penyemak imbas web yang boleh memuat turun video di Instagram.

1. Downloadgram

Downloadgram adalah penyemak imbas web di mana anda boleh memuat turun video di Instagram dengan mudah dan sederhana. Tenang, penyemak imbas web Downloadgram boleh digunakan oleh mana-mana telefon pintar dan percuma. Untuk memuat turun video di Instagram, ikuti tutorial berikut:

  • Buka di aplikasi Instagram pada telefon pintar yang bukan di penyemak imbas web.
  • Sekiranya anda telah membuka aplikasi Instagram maka anda boleh segera mencari video yang ingin anda muat turun. Kemudian, klik simbol titik di bahagian atas video.

Muat turungram 1

  • Selain itu, anda hanya boleh mengklik dan memilih  pautan salin untuk menyalin pautan video.

Muat turungram 2

  • Kemudian, buka penyemak imbas web Downloadgram dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, anda boleh menampal pautan secara langsung di lajur kosong.
  • Sudah? Nah, sudah tiba masanya anda memuat turun video dengan mengklik Muat turun secara langsung 

Muat turungram 3

  • Seterusnya, Downloadgram akan memaparkan butang untuk memuat turun video, cukup klik Muat turun video.

Muat turungram 4

  • Nah, secara automatik Downloadgram akan segera memuat turunnya dan secara langsung akan disimpan di galeri setiap telefon pintar. Mudah kan?

2. Dredown

Selain Downloadgram, terdapat juga penyemak imbas web lain untuk cara memuat turun video di Instagram dengan mudah. Dredown tidak jauh berbeza dengan Downloadgram, anda hanya perlu menyalin pautan dan menampal pautan ke penyemak imbas web Dredown. Untuk maklumat lebih lanjut, anda boleh mengikuti langkah-langkah di bawah:

  • Tidak jauh berbeza dengan Downloadgram, anda hanya perlu membuka Dredown dengan mengklik di sini.
  • Jangan lupa juga memilih sumber video. Anda boleh memilih Instagram di bahagian bawah.

Dredown 1

  • Kemudian, lawati Instagram dan salin pautan video yang ingin anda muat turun secara langsung.
  • Sekiranya anda selesai menyalin pautan, maka langkah seterusnya anda boleh segera menampal pautan tersebut di lajur Dredown. Kemudian, klik Dredown yang berada di sebelah lajur.

Dredown 2

  • Secara automatik, Dredown akan memaparkan pautan dalam format MP4. Sekarang, cukup klik pautan di lajur hijau maka video akan dimuat turun oleh Dredown.

cara memuat turun video di Instagram Dredown 3

Itulah dua cara untuk memuat turun video di Instagram dengan mudah tanpa perlu memasang dan memuat turun aplikasi tambahan di Instagram. Mana yang anda gemari, menggunakan Dredown atau Downloadgram?

Cara Memuat turun Video di Instagram dengan Aplikasi

Nah, jika anda merasa rumit dengan langkah-langkah untuk memuat turun video Instagram tanpa aplikasi, maka anda boleh mencuba memuat turunnya dengan aplikasi untuk memuat turun video.

Tenang, aplikasi yang digunakan adalah aplikasi percuma yang terdapat di PlayStore. Jadi, kaedah yang satu ini hanya dapat dilakukan oleh pengguna telefon pintar Android sahaja. Apa aplikasi yang anda ada? Bagaimana untuk? Lihat ulasan berikut.

1. Pemuat turun Video

Pemuat turun Video

Untuk aplikasi pertama yang kami cadangkan adalah Video Downloader yang dibangunkan oleh pembangun InShot. Aplikasi ini sangat mudah bagi anda untuk memuat turun video di Instagram hanya dengan satu klik . Inilah cara menggunakannya:

  • Pasang dan muat turun aplikasi Pemuat Video dengan mengklik di sini.
  • Sekiranya anda sudah mempunyai aplikasi, anda boleh memasukkan aplikasi Instagram secara langsung untuk mencari video yang ingin anda muat turun.
  • Kemudian, anda menyalin pautan video di Instagram yang ingin anda muat turun.
  • Selepas itu, anda memasukkan aplikasi Video Downloader dan segera klik tampal dan video akan dimuat turun secara automatik. Amat praktikal kan?

Gambaran keseluruhan maklumat bagi anda yang ingin menggunakan aplikasi ini bahawa Pengunduh Video bukan hanya untuk memuat turun video tetapi juga dapat memuat turun gambar di Instagram. Jadi, aplikasi ini juga boleh menjadi jalan penyelesaian untuk memuat turun foto di Instagram.

2. Pemuat turun Video untuk Instagram

Pemuat turun Video untuk Instagram

Selanjutnya, masih dengan memuat turun video di Instagram menggunakan aplikasi tersebut. Kali ini, cadangkan aplikasi Video Downloader untuk Instagram untuk memuat turun video di Instagram. Ini adalah aplikasi percuma yang berfungsi juga ringkas dan tidak rumit.

Sama seperti aplikasi Video Downloader di mana anda hanya perlu menyalin tampal pautan url video yang ingin anda ambil di Instagram. Untuk lebih jelas, ikuti langkah di bawah:

  • Muat turun dan pasang aplikasi Video Downloader untuk Instagram di PlayStore atau klik di sini.
  • Selepas itu, masukkan aplikasi Instagram untuk mencari video yang akan anda muat turun.
  • Sekiranya anda menjumpai video tersebut, anda boleh terus mengklik simbol titik di bahagian atas, kemudian memilih pautan salin url.
  • Selepas itu, anda membuka aplikasi Pemuat Video yang dimuat turun untuk Instagram dan klik tampal untuk memuat turun video yang disalin sebelumnya.
  • Secara automatik, aplikasi Pengunduh Video untuk Instagram secara langsung akan memuat turun dan menyimpan video ke galeri telefon pintar Android anda.

3. FastSave

Jimat Cepat

Masih dengan aplikasi yang boleh memuat turun video di Instagram dengan aplikasinya. Kini, aplikasi tersebut dipanggil FastSave untuk Instagram. Ini adalah aplikasi yang hanya memerlukan satu klik untuk memuat turun video di Instagram dan inilah caranya:

  • Muat turun dan pasang aplikasi pada telefon pintar Android anda dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, masukkan aplikasi FastSave. Di sini, aplikasinya masih tidak aktif, jadi anda harus mengaktifkannya terlebih dahulu dengan menggeser butang di sebelah Perkhidmatan FastSave.
  • Sekiranya anda telah mengaktifkannya, ia akan ditandakan dengan warna biru.
  • Selepas itu, anda boleh memasukkan aplikasi Instagram secara langsung dan mencari video yang ingin anda muat turun.
  • Kemudian salin pautan url pada video di Instagram dan video akan dimuat turun secara automatik. Mudah kan?

Itu adalah pelbagai cara untuk memuat turun video di Instagram yang paling mudah dan praktikal. Anda boleh melakukan ini dengan bantuan aplikasi pihak ketiga atau secara langsung tanpa aplikasi tersebut.

Nah, kaedah mana yang anda lebih suka? Atau adakah anda mempunyai cara lain? Sekiranya anda mempunyai kaedah lain, sila tulis terus di ruangan komen, ok?