15 Aplikasi Panggilan Video Terbaik di Telefon Pintar Android

Hari ini, panggilan video adalah kaedah komunikasi bersemuka untuk jarak jauh. Panggilan video menyediakan kemudahan untuk membuat panggilan tatap muka kepada pembicara kami yang berada di tempat yang berbeza. Ramai orang menggunakan panggilan video untuk melepaskan rindu dengan rakan, keluarga, atau kekasih, temu ramah pekerjaan, ke mesyuarat .

Kehadiran panggilan video sangat membantu sehingga kami dapat "bertemu" dengan pembicara kami walaupun jaraknya jauh. Selain itu, panggilan video juga dianggap lebih ringan kerana kami dapat memanfaatkan rangkaian WiFi percuma.

Jika pada masa lalu panggilan video hanya dapat digunakan di komputer, sekarang panggilan video juga dapat digunakan melalui telefon pintar atau tablet. Bagi anda yang ingin mencubanya, berikut adalah versi aplikasi panggilan video Android terbaik Caris Signal.

1. Skype

Skype

Baiklah, ini tentu anda pernah dengar, bukan ? Skype adalah aplikasi panggilan video yang namanya sudah terkenal di seluruh dunia. Malah, Skype juga membuat aplikasi khas untuk Android dan pelbagai sistem operasi lain.

Sehingga kini pengguna Skype telah mencapai 250 juta orang. Selama beberapa tahun, pembangun Skype terus berusaha menambahkan ciri menarik ke Skype, seperti perkhidmatan untuk menghantar SMS dan panggilan suara. Skype juga mempunyai sokongan lintas platform seperti Line dan Hangouts.

2. Zumzum

Zoom adalah alat yang sangat popular di kalangan  pekerja jarak jauh untuk perjumpaan dalam talian. Yang membuatnya begitu popular ialah anda dapat melakukan sesi panggilan video dengan 100 ahli secara percuma!

Selain itu, kualiti paparan video yang disediakan juga HD dan menyokong sambungan pelayan yang sangat pantas sehingga tidak perlu risau  mesyuarat terganggu kerana ketinggalan.

Zoom juga serasi untuk semua sistem operasi selain Android. Anda boleh menjemput ahli yang menggunakan Windows, Mac, dan iOS untuk menghadiri mesyuarat dalam talian . Terdapat juga banyak fitur lain, seperti kemampuan  berbagi layar dari perangkat Android, dan juga dari file yang disimpan di web dan  hosting awan (Google Drive dan Dropbox).

Bukan itu sahaja. Semasa  perjumpaan  , ahli juga boleh dibenarkan menghantar mesej, gambar, suara atau video di ruang sembang yang disediakan untuk menjadikan interaksi antara ahli lebih dinamik dan praktikal.

3. Google Meet

google jumpa

Ini adalah salah satu aplikasi panggilan video terbaik di Android yang boleh anda muat turun di Play Store. Oleh kerana aplikasi ini dibuat oleh Google, anda pasti dapat menikmati perkhidmatan yang memuaskan dari jenama gergasi ini. Google Meet dapat menjadi aplikasi panggilan video yang unggul berkat keselamatan yang disulitkan yang diterapkan pada setiap sesi panggilan video.

Oleh itu, data sensitif mengenai peribadi dan syarikat dapat dilindungi dengan selamat dari serangan  spyware. Google Meet juga merupakan salah satu aplikasi yang sangat mudah digunakan. Anda hanya perlu berkongsi pautan, dan sesiapa sahaja yang mengklik pada pautan itu boleh bergabung secara automatik selagi ia dihubungkan ke akaun e-mel Google anda.

Kaedah ini sangat mudah diingat bahawa hampir semua orang di dunia sudah memiliki akaun Google, jadi sesiapa yang ingin menghadiri perjumpaan dalam talian atau webinar tidak perlu bersusah payah membuat akaun baru. Praktikal, bukan?

4. WhatsApp Messenger

Utusan WhatsApp

Ia sama dengan BBM. Aplikasi sembang yang cukup popular ini juga baru-baru ini mempunyai ciri panggilan video. WhatsApp Messenger, atau lebih dikenali sebagai WA, kini bukan sekadar aplikasi untuk berbual dengan kenalan di telefon bimbit anda.

WA anda boleh gunakan sekarang untuk membuat panggilan video. Aplikasi panggilan video ini cukup terkenal kerana pada awalnya WA sudah cukup popular dengan aplikasi sembangnya. Anda mahu membuat panggilan video dengan WA? Anda boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi WA.

5. BARIS

LINE

Selain itu, ada aplikasi panggilan video Android terbaik yang sangat popular di Indonesia dan di seluruh dunia, iaitu LINE. Pembangun aplikasi ini mendakwa bahawa Line mempunyai lebih daripada 600 juta pengguna aktif di seluruh dunia. Wow, ada banyak pengguna, bukan ?

Sama seperti Hangouts dan Skype, Line menyediakan perkhidmatan panggilan video lintas platform. Oleh itu, anda dan pembicara anda boleh menggunakan pelbagai jenis peranti untuk dapat membuat panggilan video melalui LINE.

Selain panggilan video, perkhidmatan pesanan segera adalah ciri utama LINE. Ditambah lagi dengan adanya pelekat unik yang boleh digunakan semasa berbual , populariti LINE semakin meningkat. Sekiranya anda ingin membuat panggilan video pada aplikasi LINE ini, sila baca tutorial di halaman ini.

6. Utusan

Utusan

Facebook melancarkan perkhidmatan untuk membuat panggilan video, iaitu melalui aplikasi Messenger. Nampaknya Facebook sangat serius dalam mengembangkan aplikasi panggilan video ini. Melakukan panggilan video dengan Messenger cukup mudah, cukup tekan ikon telefon yang terdapat dalam aplikasi ini, kemudian pilih panggilan video.

Setakat ini, aplikasi dari Facebook cukup bagus dan tidak mempunyai masalah. Tetapi ingat, jika anda ingin membuat panggilan video menggunakan Messenger, pastikan orang yang anda ajak bicara telah memasang aplikasi ini pada perantinya.

7. Google Duo

duo google

Tidak ketinggalan, syarikat besar seperti Google juga membuat aplikasi panggilan video yang dipanggil Google Duo. Agak baru, tetapi aplikasi Google Duo cukup popular dengan terbukti lebih daripada 400,000 ribu pengunduh telah memuat turun aplikasi tersebut.

Google Duo menawarkan aplikasi dengan  antara muka yang  ringkas dan  ringkas. Malah, aplikasi Google dropout ini juga menjamin kualiti video yang sangat baik. Anda ingin mencuba aplikasi Google Duo? Muat turun aplikasi di sini.

8. WeChat

kita berbual

Ia juga merupakan pesaing Line dan WhatsApp yang menyediakan kemudahan sembang dan panggilan video. Dengan aplikasi ini, anda boleh berbual dan membuat panggilan suara secara berkumpulan. WeChat mendakwa bahawa aplikasi panggilan video yang ditawarkannya adalah kemudahan panggilan video percuma berkualiti tinggi di dunia.

Dengan WeChat, anda boleh berhubung dengan kekasih, rakan, atau keluarga yang tinggal di luar bandar atau luar negara melalui panggilan video. Sekiranya sambungan internet anda tidak stabil, anda boleh beralih ke jenis komunikasi atau sembang panggilan suara . Sehingga kini, WeChat telah dimuat turun 100 juta kali di Google Play Store. Adakah anda juga berminat memuat turun aplikasi ini?

9. KakaoTalk

Aplikasi panggilan video KakaoTalk

KakaoTalk adalah aplikasi sembang berbilang platform yang boleh digunakan pada peranti iOS, Android dan BlackBerry. Aplikasi popular ini mempunyai lebih daripada 150 juta pengguna yang tersebar di seluruh dunia, terutama di rantau Asia.

Salah satu sebab mengapa banyak orang menggunakan KakaoTalk adalah kemudahan panggilan video yang ditawarkan. Ya, panggilan video di KakaoTalk cukup bagus. KakaoTalk juga mempunyai ciri penapis suara, sembang kumpulan , dan sokongan untuk Android Wear. Anda boleh memuat turun KakaoTalk secara percuma melalui Google Play Store, anda tahu .

10. Hangouts

Hangouts

Ini adalah aplikasi sembang yang berada di bawah naungan Google. Hangouts juga menyediakan perkhidmatan panggilan video untuk penggunanya. Boleh dikatakan bahawa Hangouts ini adalah "Apple Face Time" dari peranti Android. Selain itu, Hangouts juga dapat mengirim pesan SMS dan membuat panggilan telefon.

Hebatnya, Hangouts memiliki kemampuan yang setara dengan Skype, iaitu jika anda membuat panggilan video dengan Hangouts melalui telefon pintar, orang yang anda ajak bicara dapat menjawab panggilan melalui komputer riba. Oleh kerana Hangouts adalah sebahagian daripada Google, anda boleh mendapatkannya secara percuma di Play Store.

11. Imo

IMO

Bercakap mengenai aplikasi panggilan video Android terbaik, imo adalah salah satu aplikasi panggilan video yang memenuhi kriteria ini. Aplikasi ini membolehkan anda membuat panggilan suara dan video dengan hanya bergantung pada sambungan internet dari 2G, 3G, 4G, atau Wi-Fi.

Dalam aplikasi ini, anda boleh membuat sembang kumpulan untuk berkongsi foto dan video. Selain itu, imo adalah aplikasi ringan dan tidak terlalu banyak memori pada perangkat Android anda, aplikasi ini hanya berukuran 5.37MB. Sama seperti Line, imo juga dilengkapi dengan pelbagai pelekat lucu yang boleh dihantar kepada rakan anda yang juga mempunyai aplikasi imo pada peranti mereka.

12. Tango

Tango

Tango adalah aplikasi panggilan video Android terbaik yang pernah ada. Kenapa? Kerana kualiti panggilan video yang ditawarkan oleh Tango sangat baik. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, para pembangun terus mengembangkan aplikasi ini dengan menambahkan perkhidmatan pesanan ringkas dan panggilan suara.

Malah, aplikasi ini juga membolehkan pengguna bertemu dengan orang baru dan berkawan melalui panggilan video yang disediakan.

Pengguna juga boleh menyertai kumpulan untuk berbual dan berbincang mengenai perkara atau hobi yang sama. Setakat ini, Tango adalah aplikasi panggilan video yang sangat menggembirakan antara aplikasi serupa yang lain.

13. JusTalk

JusTalk

Membuat panggilan video dengan mudah dan jelas, juga boleh menggunakan JusTalk. Ini adalah aplikasi yang baik untuk panggilan video baik dalam  sembang  video dan  panggilan kumpulan video. Perbezaan antara keduanya, jika anda  bersembang video  maka anda hanya membuat panggilan video dengan satu orang. Bagi  panggilan kumpulan video,  anda boleh menjemput lebih daripada dua orang untuk membuat panggilan video bersama.

Di samping itu, JusTalk juga menyediakan ciri-ciri menarik untuk membuat panggilan video lebih menyeronokkan dan menarik. Sebagai contoh, anda boleh menghantar pelekat, menukar latar belakang video, dan bahkan menghantar video  Sangat lengkap,  bukan ? Segera  muat turun  aplikasi di sini.

14. HOLLA

HOLLA

Seterusnya adalah HOLLA, aplikasi panggilan video yang bagus untuk dicuba. Tetapi ini boleh dikatakan aplikasi  temu janji,  kerana konsepnya memang untuk mencari pasangan atau teman lelaki, tetapi bergantung pada panggilan video dan bukannya  berbual. Jadi, anda harus  memadankan  pasangan yang anda pilih, maka anda boleh membuat panggilan video. Menarik,  bukan ? Ayuh, cuba aplikasinya di sini.

15. Camfrog

Camfrog

Camfrog boleh menjadi satu aplikasi panggilan video yang boleh anda pilih. Camfrog termasuk dalam kategori aplikasi media sosial. Sekiranya media sosial biasanya bergantung pada berbual dengan rakan, maka Camfrog menawarkan ciri panggilan video untuk mengenali lebih dekat dengan rakan-rakan Camfrog.

Di sini anda boleh membuat panggilan video dengan sesiapa sahaja dan rakan dari mana-mana negara. Anda juga boleh menyertai kumpulan panggilan video yang anda mahukan. Ingin mencuba? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

Panggilan video adalah alat komunikasi untuk membuat anda lebih dekat dengan orang lain, walaupun jarak antara anda dan dia sangat jauh. Aplikasi panggilan video Android terbaik yang disyorkan oleh ini yang dapat anda gunakan untuk menjalin komunikasi dengan saudara-mara yang tinggal di luar bandar atau luar negara.