12 Aplikasi Pembuat Video Terbaik di Telefon Pintar Android

Merakam momen istimewa melalui kamera video adalah pilihan yang tepat untuk merakam momen . Malangnya, untuk menghasilkan rakaman video yang baik, anda mesti menggunakan kamera atau camcorder profesional. Inilah yang membuat orang lebih suka menangkap momen tertentu hanya melalui foto.

Hari ini, keperluan untuk merakam video semakin besar. Seiring dengan perkembangan zaman, kini telefon pintar Android juga dapat digunakan untuk merekam video berkualiti HD. Sudah tentu, anda mesti menggunakan aplikasi tambahan untuk menghasilkan video berkualiti.

Sekiranya anda ingin merakam video dengan kamera telefon pintar, cuba pasang salah satu aplikasi pembuat video Android terbaik di bawah. Aplikasi ini membantu anda mendapatkan rakaman video dengan kualiti kamera profesional.

1. TikTok tik tok

Siapa yang masih tidak mengenali TikTok? Aplikasi pembuat video ini termasuk dalam salah satu aplikasi yang paling banyak dimuat turun di Google Play Store. Di sini anda boleh membuat video pendek 60 saat menggunakan pelbagai kesan khas supaya video itu lebih  menarik  dan membuat orang lain ingin membagikannya.

TikTok yang kini telah mencapai lebih dari 100 juta muat turun dilengkapi dengan teknologi terkini seperti  pengecaman wajah yang dapat memadankan ekspresi wajah dengan pelbagai kesan yang sesuai. Selain itu, TikTok juga mempunyai koleksi lagu yang dapat dicampur dan dipadankan dengan jenis konten yang anda buat. Bagaimanapun, jika anda membuat video menggunakan TikTok, langit adalah hadnya , deh! Mari klik di sini untuk memuat turun TikTok!

2. Snek Video

video makanan ringan

Selain TikTok yang menguasai pasaran, Snack Video juga merupakan aplikasi pembuat video di Android yang mesti ada di telefon bimbit anda. Walaupun gema tidak begitu popular seperti TikTok, Snek Video ini juga sangat popular,  anda tahu !

Tidak seperti TikTok, yang membolehkan anda membuat video pendek 60 saat, Snack Video hanya membolehkan anda membuat durasi 57 saat. Tetapi selain perbezaan ini, anda boleh melakukan banyak perkara untuk Snack Video sebagai TikTok - menambah rakan, berkongsi kandungan dan sebagainya.

Pelbagai  trek muzik yang ada juga berbeza dengan lagu TikTok. Mak dari itu, Snack Video boleh bertindak sebagai alternatif kepada TikTok sehingga anda dapat membuat kandungan yang lebih bervariasi. Muat turun Snek Video di pautan ini.

3. SUKA

SUKA video

Sekiranya anda ingin membuat video yang hadir dengan pelbagai kesan, aplikasi cobain  deh  LIKE. Kerana aplikasi telah dimuat turun lebih dari 480,000 kali muat turun ini mempunyai ciri yang sangat menarik.

Sebagai contoh, anda boleh memberikan kesan  BOOM! 4D, Super Power, Beauty Effect  dan banyak lagi. Bukan hanya kesan menarik, malah anda juga boleh memasukkan potongan lagu dalam video anda. Menarik, bukan? Ayuh, cuba aplikasinya di sini.

4. InShot

InShot

Sekiranya anda ingin membuat video yang menarik, ciri lengkap, dan cara menggunakannya dengan mudah, maka anda boleh memilih aplikasi InShot. Kerana aplikasi ini dapat membuat konten video apa pun, dapat memasukkan gambar, video, bahkan Anda dapat menggabungkan video dan foto menjadi satu video.

Selain itu, InShot juga dilengkapi dengan  alat  untuk meningkatkan video anda dengan adanya kesan  dan  penapis. Bukan itu sahaja, anda juga dapat menulis pesanan ringkas pada setiap foto atau video yang anda tampalkan.

5. KineMaster

Aplikasi pembuat video KineMaster

Sekiranya anda mencari aplikasi penyuntingan video yang sangat lengkap, KineMaster adalah pilihan terbaik untuk anda. Aplikasi ini mempunyai fitur drag-n-drop yang berguna untuk mengimport pelbagai jenis fail media dan memindahkannya hanya dengan satu sentuhan jari anda.

KineMaster adalah aplikasi penyunting video yang cukup profesional. Aplikasi ini dapat menambahkan peralihan, kesan, teks, suara, dan lain-lain ke video anda. KineMaster dikembangkan oleh NexStreaming Corp dan telah dimuat turun 10 juta kali oleh pengguna Android.

6. VivaVideo

VivaVideo

Sudah lebih dari 6 juta kali aplikasi pembuat video terbaik dimuat turun oleh pengguna Android di PlayStore. Ya, VivaVideo, aplikasi untuk mengedit video yang cukup mudah dengan pelbagai ciri lengkap. Dengan menggunakan aplikasi VivaVideo, anda dapat mengedit video apa pun.

Bermula dari memotong, menampal gambar, menambahkan teks, pelekat, emotikon, dan lain-lain. Cara membuat video dengan VivaVideo juga cukup mudah dan praktikal. Di samping itu, anda juga boleh membuat  papan cerita  dengan aplikasi VivaVideo. Ingin mencuba? Klik di sini untuk mendapatkan aplikasinya, percuma!

7. Tayangan Video

Tayangan Video

Hari ini, memang terdapat banyak aplikasi pembuat video Android yang tersebar di Google Play Store. Namun, anda perlu tahu bahawa tidak semua aplikasi ini dapat digunakan di luar talian. Sementara itu, kita harus berjimat menggunakan pakej data, bukan ? Nah, VideoShow hadir sebagai aplikasi yang dapat membuat video di telefon pintar Android anda di luar talian.

Anda boleh menggabungkan foto dan video, menambahkan teks ke video, dan tentu saja menambahkan audio ke video. Ciri lain yang dimiliki oleh VideoShow adalah kemampuannya untuk menggabungkan beberapa video dengan format yang berbeza.

8. Magisto

Magisto

Sekiranya anda mahukan alat rakaman profesional, Magisto dapat membantu anda untuk mewujudkan hasrat tersebut. Aplikasi ini dapat membuat gambar animasi dan tayangan slaid dari gambar yang disertakan dengan runut bunyi . Secara automatik, Magisto akan menambahkan kesan dan tayangan slaid pada video anda.

Magisto juga mempunyai antara muka yang sangat mudah digunakan. Aplikasi, yang telah dipasang pada perangkat Android 50 juta kali, juga memiliki fitur tambahan, seperti papan pemuka editor, penstabilan video automatik, penapis, efek pengecaman wajah, dan peralihan.

Hasil video yang telah diedit melalui Magisto dapat dikongsi terus ke media sosial yang anda miliki. Dijamin, orang yang melihatnya akan menganggap video tersebut dibuat oleh seorang profesional dengan perisian canggih.

9. Video Vigo

Video Vigo

Membuat video tidak perlu memerlukan jangka masa yang sangat lama. Nah, jika anda ingin membuat video pendek selama 15 saat, maka pilihlah aplikasi Vigo Video. Ini adalah aplikasi yang berafiliasi dengan aplikasi Hypstar di mana setelah anda membuat video, ia akan dimuat naik secara automatik ke akaun Hypstar anda.

Hanya sedikit maklumat bahawa aplikasi Hypstar adalah aplikasi pembuat video yang membolehkan pengguna mendapatkan rupiah  . Bagaimana untuk? Ya, buat video kreatif anda dengan aplikasi Video Vigo ini.

10. VMate

VMate

Sebenarnya aplikasi VMate serupa tetapi tidak sama dengan aplikasi Vigo Video. Ya, di VMate juga anda dapat membuat, mengedit, dan bahkan memberikan kesan menarik untuk meningkatkan penampilan video anda.

Bukan hanya itu, di VMate, pengguna juga dapat menonton hasil video yang telah dibuat oleh orang lain. Ya, VMate boleh dikatakan mirip dengan IG Story di mana anda dapat menonton video dari semua pengguna VMate, hanya dengan aplikasi ini, durasi video lebih panjang dan ciri penyuntingan lebih menarik. Berminat untuk mencubanya? Muat turun di sini.

11. Biugo

Biugo

Sekiranya anda merancang untuk memberikan video pada hari lahir atau perayaan lain untuk orang yang anda sayangi, anda boleh mencuba Biugo. Dalam aplikasinya, Biugo mempunyai sejumlah tema menarik untuk setiap video yang berbeza. Contohnya, anda boleh membuat video menggunakan  templat  tema perkahwinan, ulang tahun, dan juga Krismas.

Tidak hanya itu, anda juga dapat memasukkan pesan manis di setiap foto dan video yang anda tampalkan. Mesej boleh ditulis dengan pelbagai  fon yang  menarik. Malah, anda juga boleh menukar warna tulisan mengikut citarasa anda.

12. Pukul.ly

pukul.ly

Ini bukan lagi masa untuk membuat video muzik yang memerlukan  kemahiran tuhan. Dengan menggunakan Beat.ly, sesiapa sahaja boleh menjadi penyunting video profesional berkat pelbagai templat dan peralihan yang dapat diterapkan semudah memusingkan telapak tangan.

Terima kasih kepada pelbagai  kesan khas yang dapat digunakan, hasil video anda dapat dibuat sedemikian rupa, bahkan berpeluang menjadi konten viral. Peralihan yang diterapkan juga akan disesuaikan secara automatik agar sesuai dengan irama lagu, sehingga siapa saja yang melihat karya anda akan terkesan dan berkongsi video anda dengan banyak orang. Mari kita wujud dengan menggunakan Beat.ly yang boleh anda muat turun di sini.

13. VidTrim Pro

VidTrim Pro

Perisian penyuntingan video ini dapat dipasang di hampir semua platform Android. Sebenarnya, VidTrim Pro diramalkan sebagai aplikasi pembuat video Android terbaik kerana menyediakan pelbagai ciri penting dan antara muka yang mudah digunakan. VidTrim Pro dapat mengerjakan proses memotong video, meletakkan bingkai, dan mengekod trans pada video anda.

VidTrim Pro tidak tersedia secara percuma, tetapi anda berpeluang mencuba versi percubaan aplikasi ini untuk mengetahui apakah aplikasi ini benar-benar memenuhi keperluan sebelum anda memutuskan untuk membelinya.

Siapa kata telefon pintar Android anda tidak mampu menghasilkan video berkualiti tinggi? Dengan pelbagai aplikasi pembuat video Android di atas, apa sahaja telefon pintar Android anda dapat menghasilkan video dengan kualiti yang tidak kalah dengan hasil rakaman kamera profesional. Cuba dan buktikan sendiri.