10 Aplikasi Anti Virus Android Terbaik dan Paling Berkesan

Mungkin, tidak jarang pengguna telefon pintar Android khuatir telefon bimbit canggih mereka akan diserang oleh virus yang boleh menyebabkan kerosakan pada perisian, lebih buruk lagi jika kehilangan data atau data dicuri oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Namun, anda dapat menyelesaikan masalah seperti ini dengan menggunakan aplikasi anti-virus pada telefon pintar Android anda.

Atas dasar ini, kali ini saya akan mengesyorkan 10 aplikasi anti-virus terbaik untuk Android di dunia. Tidak perlu menghabiskan banyak RAM dan kapasitas ROM, artikel beberapa aplikasi berikut juga relatif ringan untuk digunakan. Ingin tahu? Seterusnya mempertimbangkan ulasan mengenai Caris Signal.

1. Antivirus Percuma 2019

Antivirus Percuma 2019

Antivirus Free 2019 adalah aplikasi yang praktikal sangat lengkap dan selamat. Di sini, anda sentiasa dapat  mencari  virus di alias HP 24/7 bila-bila masa, di mana sahaja.

Dengan pembersihan virus secara berkala, anda boleh bebas dari virus yang boleh membahayakan telefon bimbit anda. Selain membuang dan  mengimbas  virus, anda juga dapat melakukan pembersihan "sampah" agar telefon bimbit anda tidak terlalu berat dan dapat berfungsi dengan optimum.

Bukan itu sahaja, bahkan Antivirus Free 2019 dilengkapi dengan fitur  penguat kelajuan  dan  pembersih pemberitahuan. Fungsi  pembersih pemberitahuan  adalah untuk mengingatkan anda jika anda lupa membersihkan virus dan  cache sampah  di telefon bimbit anda. Dan yang menarik, aplikasi ini sangat ringan hanya 8.5MB yang  anda tahu. Adakah anda mahu menggunakan aplikasi tersebut? Muat turun  di sini.

2. 360 Keselamatan

Aplikasi 360 Anti keselamatan

Telah dimuat turun dan dipercayai oleh lebih daripada 16 juta pemuat turun di PlayStore, aplikasi anti-virus terbaik ini hadir dengan nama 360 Security. Dalam aplikasinya, 360 Security menjamin keselamatan bagi pengguna untuk menghindari serangan virus yang mungkin mendarat di telefon bimbit anda.

360 Security juga mempunyai ciri Speed ​​Booster dan Cleaner-Lacking yang berkesan yang menjamin untuk membuang cache dan fail sampah. Ia cukup mudah dilakukan, hanya dengan satu klik dan semuanya akan bersih tanpa cache dan fail sampah yang akan membebankan HP.

Bukan hanya itu, bahkan aplikasi Keamanan 360 menawarkan fitur Smart Battery Saver-Battery di mana pengguna tidak perlu khawatir kehabisan bateri kerana penggunaan aplikasi 360 Security. Mudah, praktikal, juga percuma. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

3. Avira Antivirus Keselamatan 2019

Avira Antivirus Security 2019

Avira Antivirus Security 2019, sebuah aplikasi yang dapat anda andalkan untuk melindungi telefon bimbit anda. Aplikasi ini menawarkan keselamatan untuk semua data pada telefon pintar Android anda. Sama ada data dalam bentuk foto, video, nota, bahkan kenalan di telefon bimbit.

Avira Antivirus Security 2019 akan melindungi telefon pintar anda dari virus seperti perisian intip dan perisian hasad. Namun, jika anda sudah kehilangan data, Avira Antivirus Security 2018 juga akan membantu mengesan keberadaan data yang hilang kerana virus tidak menyerang HP tetapi data menjadi tersebar di folder lain.

Aplikasi yang dibawa oleh pembangun AVIRA malah akan menunjukkan dan memberi notis sekiranya ada aplikasi yang berpotensi terkena virus. Aplikasi Avira Antivirus Security 2019 tersedia percuma dan ada juga yang berbayar. Sekiranya anda menginginkannya, klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

4. Antivirus Avast

Avast Antivirus

Menjanjikan keselamatan dan melindungi telefon bimbit anda dari virus yang akan mengganggu prestasi telefon pintar Android anda, aplikasi Avast Antivirus 2018 juga akan mengimbas secara automatik ketika anda melayari internet.

Ini dilakukan agar pengguna aplikasi Avast Antivirus tidak diserang oleh virus apa pun, sama ada malware atau Trojan. Sebenarnya, ciri yang terdapat dalam aplikasi ini juga mampu mengesan pencuri telefon bimbit anda yang anda tahu.

Dengan ciri Anti Pencurian, Avast Antivirus akan diam-diam mengambil gambar dan juga merakam suara pencuri apabila telefon bimbit anda tiba-tiba menukar Kad SIM. betul-betul selamat untuk telefon bimbit anda bukan? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

5. AVG AntiVirus 2019

AVG AntiVirus 2019

Mungkin aplikasi yang satu ini lebih terkenal dengan antivirus pada komputer riba dan juga komputer. Tetapi pada hakikatnya anda juga dapat menikmati keamanan dan menghindari virus dengan menggunakan AVG di telefon bimbit anda juga. dan, berita baik bahawa aplikasi ini sememangnya tidak berbayar atau percuma.

Ciri-ciri yang dipasang dalam aplikasi satu ini adalah mengimbas semua perkara yang ada di telefon bimbit anda, mulai dari fail dan bahkan semua aplikasi pada telefon pintar. AVG AntiVirus 2019 akan mengesan semua virus yang sudah ada di dalam telefon bimbit atau yang cuba masuk untuk menyerang telefon bimbit anda.

Bukan hanya mengimbas fail dan aplikasi, AVG AntiVirus 2019 juga akan menjamin keselamatan ketika pengguna menikmati melayari internet. AVG akan mengimbas laman web mana yang mempunyai potensi virus. Cukup selamat dan praktikal. Muat turun di sini aplikasinya.

6. Bitdefender

Bitdefender

Hadir sebagai aplikasi anti-virus yang ringan tetapi masih selamat. Bitdefender menawarkan keselamatan dengan mengimbas telefon bimbit pengguna aplikasinya untuk mengesan virus yang mungkin tersimpan di telefon pintar.

Bukan hanya itu, Bitdefender juga mendakwa dapat mencari dan menghapus virus 99%. Walaupun Bitdefender telah menyediakan satu ciri di mana pengguna tidak perlu bimbang kehabisan bateri dan ROM dan kapasiti RAM, artikel aplikasi ini akan berfungsi dengan cepat juga secara optimum tanpa menghabiskan semuanya pada HP. Berminat? Muat turun aplikasi di sini.

7. Guru Keselamatan

Tuan Keselamatan

Ini masih merupakan aplikasi anti-virus yang selamat dan percuma. Security Master, aplikasi yang akan menjamin bahawa HP anda dilindungi dari virus yang menyebabkan kerosakan pada telefon bimbit anda. Aplikasi ini telah dipercayai dan memuat turun lebih daripada 22 juta pengguna Android.

Ciri Mengesan Dengan Pintar, Master Antivirus akan membantu anda mencari virus bersarang dan cuba menyerang telefon pintar Android anda. Di samping itu, Master Keselamatan juga mempunyai ciri Junk Clean Master - Keep it Clean untuk menjaga kebersihan HP. Adakah anda berminat menggunakannya? Klik di sini untuk memuat turun aplikasinya dengan segera.

8. Ruang Keselamatan Web

Ruang Keselamatan Dr.Web

Tersedia secara percuma untuk tempoh percubaan 14 hari, setelah itu anda dapat membayar $ 9,99 per tahun atau jika dibayar hingga sekitar 1,3 juta per tahun. Aplikasi Dr.Web Security Space akan sentiasa mengimbas fail di telefon bimbit anda dan juga aplikasi yang digunakan.

Dr.Web Security Space juga akan mendedahkan adanya virus yang menyerang HP bahkan sebelum virus tersebut menyerang, Dr.Web Security Space akan mengesannya untuk anda. Dikelaskan sebagai aplikasi ringan, Dr.Web Security Space bergantung pada kapasiti bateri yang rendah untuk penggunaannya. Mahu menggunakannya? Muat turun aplikasi di sini.

9. Kaspersky

Kaspersky

Aplikasi anti-virus terbaik lain hadir dengan nama Kaspersky. Aplikasi ini juga disokong oleh ciri-ciri yang pastinya dapat mengesan kehadiran virus. Kaspersky akan mengesan dengan ciri pemeriksaan latar belakang untuk mengetahui kedudukan virus.

Tidak hanya mengesannya, bahkan telefon bimbit anda akan dilindungi dengan fitur Perlindungan Antivirus. Ciri untuk mengesan lokasi telefon bimbit juga dipasang pada aplikasi ini yang dibuat oleh  Kaspersky Lab. Percuma, praktikal, pasti selamat, mahu? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

10. Mencari

Awas

Aplikasi Lookout dapat dinikmati oleh pengguna Android dan tentunya untuk melindungi Android anda. Aplikasi ini menawarkan sejumlah kemudahan dan keselamatan untuk telefon bimbit anda. Dalam ciri-cirinya, aplikasi Lookout akan selalu melakukan imbasan berterusan untuk memastikan HP anda bersih dari virus.

Di samping itu, ciri untuk mencari lokasi telefon bimbit yang hilang disematkan oleh pembangun aplikasi. Tidak perlu risau kehilangan semua data, artikel Lookout akan membuat sandaran data di telefon bimbit anda. Cukup selamat kan? Muat turun aplikasi AntiVirus Lookout di sini.

11. Keselamatan Mudah Alih

Keselamatan Mudah Alih

Akhir sekali, mungkin aplikasi ini juga lebih terkenal dengan anti-virus di PC. Mobile Security adalah aplikasi yang dilengkapi dengan fitur pengimbasan untuk mencari virus yang mungkin terdapat di HP.

Keselamatan Mudah Alih akan mengimbas fail web yang anda lawati. Secara automatik, Keselamatan Bergerak akan menyekat laman web yang berpotensi mempunyai virus. Walaupun anda gemar menggunakan Wi-Fi, aplikasi ini juga akan menjauhkan anda dari virus. Bagaimana anda berminat? Klik di sini untuk memuat turun anti-virus.

12. Cache Cleaner-DU

Pembersih Cache-DU

Perhatikan, aplikasi Cache Cleaner-DU telah dimuat turun lebih dari 12 juta kali di PlayStore. Bukan itu sahaja, kebanyakan pengguna juga merasa sangat berpuas hati dengan aplikasi yang dibuat oleh DU APPS STUDIO ini. Bagaimana tidak, dalam aplikasi ini ponsel Android Anda akan dijamin keamanan dari serangan virus yang menyerang perisian HP.

Di sini, terdapat juga pelbagai ciri lain selain menjadi anti-virus. Apakah mereka? Sebilangan daripadanya adalah Peningkatan Telefon & Peningkatan Memori, Pembersih Fail Sampah, Peningkatan Rangkaian, Penyejuk CPU, Pengurus Aplikasi, AppLock, dan banyak lagi. Sangat lengkap, ya. Ayuh muat turun aplikasi secara percuma di sini.

13. Antivirus Percuma

Percuma Antivirus

Sesuai dengan nama aplikasi, ini adalah keselamatan HP terhadap virus yang dapat anda muat turun secara percuma. Adakah Antivirus Percuma, di mana pengguna akan dijamin bahawa telefon bimbit Android mereka tidak akan terkena virus. Sebenarnya, jika ada virus yang siap diserang maka Antivirus Free akan selalu siap memberikan pemberitahuan dan segera hapus. Jadi,  anda mahu juga menggunakan aplikasi ini?

14. Keselamatan Mudah Alih & Antivirus

Keselamatan Mudah Alih & Antivirus

Inginkan telefon Android anda daripada virus? Atau adakah anda memerlukan aplikasi yang dapat menghapus virus dan mencegah virus datang? Nah, pilihan yang tepat jika anda memuat turun aplikasi Mobile Security & Antivirus. Ini adalah aplikasi yang tidak hanya mengunci  telefon bimbit anda, tetapi juga siap melindungi ponsel anda dari ancaman virus.

Di sini, Mobile Security & Antivirus akan  mengimbas  telefon bimbit dan dapat menemui virus yang tersimpan di dalam telefon bimbit, jika ada virus. Virus seperti  malware  boleh dicegah dengan  mengimbas  menggunakan aplikasi Mobile Security & Antivirus. Ingin mencuba?

15. Antivirus & pembersih

Antivirus & pembersih

Satu lagi aplikasi yang kami sarankan untuk melindungi telefon bimbit anda dari virus, kali ini aplikasi tersebut disebut Antivirus & cleaner. Dengan aplikasi ini, anda dapat melindungi telefon Android anda dari virus seperti Malware atau Spyware. Istimewanya sekali lagi, aplikasi ini juga siap untuk melindungi telefon Android anda dari kemungkinan kehilangan data akibat virus bersarang. Cukup selamat, bukan?

Itulah 10 cadangan terbaik dan pilihan aplikasi anti-virus yang boleh anda gunakan pada telefon pintar berasaskan Android. Semua aplikasi di atas akan sentiasa menjamin keselamatan sesuai dengan keperluan anda. Aplikasi mana yang sesuai untuk anda?