10 fon kepala & alat dengar permainan berkualiti tinggi 2020

Terdapat banyak sebab untuk menggunakan alat dengar semasa bermain permainan. Contohnya, ingin merasakan sensasi bunyi permainan yang dimainkan dengan lebih jelas atau untuk menjaga ketenangan orang lain. Apa pun alasannya, penggunaan alat dengar khas untuk permainan memang akan menjadikan permainan yang kita mainkan terasa lebih menarik dan mendebarkan.

Apa jenis alat dengar yang sesuai untuk keperluan permainan? Kami akan mengesyorkan sejumlah alat dengar permainan yang murah dan berkualiti tinggi melalui teks berikut. Alat dengar ini dijual pada harga 500 ribu ke bawah.

1. Fantech CAPTAIN 7.1

FANTECH CAPTAIN 7.1

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Sekiranya anda ingin mendapatkan pengalaman  permainan yang  mendalam tanpa kos keluar banyak, permainan alat dengar  murah ini boleh menjadi penyelesaian. Ini adalah Fantech CAPTAIN 7.1, alat dengar yang membawa surround maya 7.1  dengan kualiti bunyi yang tidak boleh dipandang rendah.

Kerana, anda dapat mendengar kesan bunyi dengan pelbagai jenis dari  julat 20 Hz hingga 20kHz. Unit pembesar suara 50mm yang dibawanya juga mampu menampilkan kualiti suara yang cukup jernih dengan ketepatan yang tepat untuk ukuran alat dengar di kelasnya.

Terdapat juga mikrofon bagi anda yang ingin bermain dengan pasukan. Ia berfungsi dengan baik walaupun tidak disertakan dengan kemampuan pengurangan kebisingan yang  sangat baik  (masih terdengar sedikit bunyi latar belakang ). Panjang kabel adalah 2.5 m dengan sambungan USB, jadi anda perlu menggunakan OTG jika anda ingin menggunakannya untuk peranti Android.

Pencahayaan RGB cukup bagus dengan warna terang. Anda boleh mematikannya pada alat kawalan yang terdapat dalam kabel. Oh ya, alat kawalan ini juga boleh digunakan untuk menyesuaikan  kelantangan  dan mematikan mikrofon. Secara keseluruhan , alat dengar ini cukup padat dan cukup untuk menampung keperluan permainan asas  . Dapatkan Fantech CAPTAIN 7.1 dengan harga hanya Rp 200 ribu.

2. Rexus HX20 Thundervox

Rexus HX20 Thundervox

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Dilengkapi dengan kualiti binaan yang baik  dan busa yang selesa, kedua-dua sisi dijamin menutup telinga anda sepenuhnya tanpa menyebabkan kerengsaan pada kulit. Telah hadir juga dengan suara maya 7.1  yang, apabila diaktifkan, akan menawarkan suara yang berkualiti untuk memperoleh pengalaman bermain atau menonton filem dengan  mendalam .

Ia mempunyai mikrofon yang boleh ditanggalkan jika anda ingin melakukan perjalanan dengan alat dengar ini. Kesambungan yang dibawa adalah USB, ini mungkin  menyusahkan bagi anda yang menginginkan alat dengar dengan kabel 3.5 mm.

Tetapi ini dikompensasikan oleh kualiti suara, pemakaian yang selesa, reka bentuk badan yang elegan, pencahayaan RGB yang baik, dan reka bentuk keseluruhannya cukup  bergaya . Anda boleh membelinya dengan harga Rp 400 ribu.

3. Lingkaran Armaggeddon Nuke 13R 7.1

Lingkaran Armaggeddon Nuke 13R 7.1

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Oleh kerana keperluan setiap orang berbeza, betapa hebatnya jika kita diberi kebebasan untuk membuat pengaturan yang sesuai dengan selera kita. Itulah yang ditawarkan Armageddon Nuke 13R dari segi kualiti suara dan mikrofon yang dibawanya.

Ya , anda diberi perisian yang boleh digunakan sebagai pengaturan untuk pelbagai perkara seperti mengaktifkan surround maya 7.1  , menyesuaikan penyamaan , frekuensi suara, kepekaan mikrofon, dan sebagainya. Jangan lupa bahawa  mikrofon juga dapat disesuaikan dengan mudah agar sesuai tepat di depan mulut anda.

Bersenjata dengan terbina dalam alat kawalan jauh  , sudah tentu anda diberi kebebasan untuk mematikan mikrofon atau set kepala dengan paip tunggal. Terdapat juga butang untuk mengaktifkan kesan bunyi 3D supaya suara yang anda dengar dapat lebih tepat berdasarkan kedudukan sumbernya. Ini sangat kukuh untuk saiz alat dengar  permainan ini dengan harga murah, hanya Rp 320 ribu.

4. Sades Sa-903

Sades Sa-903

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Bagi sesetengah orang, suara bass yang jelas  adalah pilihan yang sah. Sades Sa-903 dilengkapi dengan teknologi suara surround maya  7.1  yang mempunyai kualiti suara bass yang  kuat  dan mampu membuat anda dapat menikmati pengalaman permainan yang terasa nyata.

Reka bentuk badan juga memberikan kesan  permainan yang dapat anda hargai. Dilengkapi dengan pilihan biru-putih, biru-hitam, dan merah-hitam, ada pencahayaan RGB satu warna yang membuatnya kelihatan futuristik tanpa memberikan kesan yang tajam. Bahannya terbuat dari plastik juga terasa ringan di kepala dengan daya tahan yang cukup baik untuk penggunaan sehari-hari.

Walaupun kedudukan sumber suara tidak begitu tepat, anda benar-benar dapat merasakan bunyi bass yang keluar secara langsung dari pelbagai arah. Ini seterusnya menjadikan pengalaman permainan terasa nyata dan mendebarkan. Berminat? Mari beli alat dengar murah dengan  bass yang kuat dengan harga Rp 450 ribu!

5. Alat dengar Digital Alliance Gaming Titan Bronze

Alat dengar Permainan Perikatan Digital Titan Bronze

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Dengan pemacu pembesar suara dengan radius 50 mm dan  julat  frekuensi antara 20 Hz hingga 20 kHz, alat dengar dari Digital Alliance ini patut dicuba. Ia mempunyai kemampuan membatalkan kebisingan yang baik  sehingga anda dapat fokus bermain permainan tanpa terganggu oleh suara bising di luar rumah.

Dilengkapi dengan  penutup telinga yang boleh ditanggalkan, ia semakin memberi anda kemudahan untuk memasangkan  penutup telinga yang sesuai dengan telinga anda. Sudah tentu ia dilengkapi dengan pencahayaan RGB dengan warna terang dan berkilat yang menjadikannya layak ditunjukkan kepada rakan anda. Selain itu,  ikat kepala yang lembut dan mudah dibengkokkan memudahkan anda menyesuaikan kedudukan yang selesa di kepala Anad.

Selesa,  bergaya dan hebat - kualiti yang benar-benar dicari oleh pelbagai aktivis  permainan dengan  anggaran yang mencukupi. Dapatkan alat dengar siri Titan Bronze ini dengan harga Rp 400 ribu.

6. Onikuma K6

Onikuma K6

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Apakah perkara pertama yang segera anda fikirkan ketika melihat gambar di atas? Ya, Onikuma K6 mempunyai cuping telinga bersaiz  besar. Sekiranya anda rasa ini tidak selesa dipakai, anda mungkin salah.

Anda lihat, ia dilengkapi dengan  ikat kepala yang boleh disesuaikan agar sesuai dengan kepala anda. Buihnya juga sangat selesa sehingga tidak akan menyebabkan kerengsaan kulit. Bukan hanya itu,  pad telinga yang besar ini juga sesuai untuk anda yang tidak mahu bunyi permainan bocor.

Bercakap tentang kualiti suara, alat dengar ini tentunya dilengkapi dengan bunyi 3D yang dapat membuat anda meneka kedudukan musuh. Bukan itu sahaja, suara yang dihasilkan cukup seimbang dan pantas didengar untuk ukuran alat dengar yang murah. Ia mempunyai dua sambungan - 3.5 mm untuk suara dan USB untuk menghidupkan lampu LED. Alat dengar ini dijual pada harga Rp 300 ribu.

7. EDIFIER GAMING HEADPHONE G20

Edifier G20

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Fon kepala Edifier Gaming G20 mempunyai reka bentuk yang kelihatan anggun dan  bergaya. Fon kepala yang tidak memberikan kesan murah walaupun harganya sangat berpatutan. Dilengkapi dengan mikrofon yang dapat menangkap suara dari semua arah, ia dapat dipendekkan atau diperpanjang bila diperlukan.

Bantal pada  earpad juga sangat lembut dan selesa. Tidak akan sakit kepala walaupun digunakan untuk jangka masa yang lama. Dilengkapi dengan unit pemacu berdiameter 40 mm, fon kepala ini dapat menghasilkan suara surround maya 7.1  menjadikannya sesuai untuk permainan dan mengesan jejak lawan. Pasang perkara ini melalui USB dan anda dapat merasakan kemampuan 500 ribu fon kepala ini dengan segera.

8. dBE GM200 7.1

dBE GM200 7.1

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Kini anda boleh berbangga dengan jenama alat dengar tempatan ini, dBE. Setelah mengalami pelbagai peningkatan dari segi keselesaan dan kualiti suara, dBE GM200 7.1 adalah pilihan yang tepat bagi anda yang ingin menjimatkan wang.

Dengan harga di bawah Rp 300 ribu, dia dapat menawarkan 7.1  virtual surround untuk mengetahui asal-usul sumber suara. Pad  telinga yang selesa dan  kualiti binaan yang  kukuh juga jauh lebih baik daripada siri sebelumnya.

9. Xiberia V10

Xiberia V10

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Anda yang mahukan alat dengar yang murah tetapi tahan lama tidak akan kecewa dengan Xiberia V10 ini. Mempunyai bahan ABS, alat dengar ini siap untuk menemani perjalanan  permainan anda dari semasa ke semasa.

Uniknya, kemampuan suara yang dihasilkan telah dilengkapi dengan fungsi getaran sehingga anda dapat merasakan kesan suara bom, letupan, atau tembakan seolah-olah anda mendengarnya secara langsung.

Reka bentuk ergonomik dan selesa dilengkapi dengan ikat kepala boleh laras yang sesuai untuk bermain berjam-jam tanpa merasa jemu. Ia hadir dengan empat pilihan warna seperti merah, emas, kelabu dan coklat. Anda dapat memperolehnya dengan membayar sekitar Rp 300 ribu.

10. DAREU EH-722s

DAREU EH-722s

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Ukuran besar tidak bermaksud alat dengar menjadi tidak selesa dipakai. DAREU EH-722S adalah alat dengar permainan berkualiti rendah dengan berat yang cukup ringan, hanya di bawah 280 gram.

Selain selesa dipakai, kualiti suara yang dihasilkan dari unit pemandu 50 mm mampu memberikan perincian yang baik, seimbang, dan tepat. Reka bentuk berbentuk  berlian juga menambah nilai estetika keseluruhan. Sekiranya anda mahukan alat dengar berpatutan yang selesa, tahan lama, dan menghasilkan bunyi yang berkualiti, anda boleh mendapatkan alat dengar ini dengan harga Rp 500 ribu.

Sudahkah anda menentukan alat dengar permainan murah pilihan anda? Tidak perlu bingung memilih salah satu daripada sepuluh alat dengar permainan dalam senarai ini. Cukup sesuaikan ciri atau spesifikasi yang anda perlukan dan anggaran yang anda ada.