Moneytory, Penyelesaian untuk Menguruskan Kewangan Lebih Mudah daripada Genius

Salah satu perkara yang sering dipandang ringan oleh beberapa orang tetapi sebenarnya penting dalam menjaga kesihatan kewangan adalah menguruskan aliran tunai atau boleh dikatakan pergerakan wang masuk atau keluar. Sama ada kerana kemalasan, rumit, atau alasan lain, mereka kurang berminat untuk mencatat setiap pendapatan dan perbelanjaan setiap hari.

Sebenarnya, dengan terus memantau aliran tunai , seseorang dapat mengetahui apakah keadaan kewangannya sihat atau tidak. Di samping itu, menguruskan aliran tunai dengan baik juga dapat membantu mereka dalam perancangan kewangan.

Untuk membantu komuniti yang bijak dalam menguruskan aliran tunai dengan mudah dan mudah, Jenius, penyelesaian kewangan hayat dari BTPN Bank, melancarkan ciri inovasi terbaru mereka yang disebut Moneytory .

Genius Wang Wang

Oleh kerana keadaan dan keadaan yang menjadikannya mustahil untuk dikumpulkan, siaran pers pelancaran ciri Moneytory telah dijalankan hampir pada 25 Jun 2020 dan dihadiri oleh puluhan wakil dari media terkenal, termasuk Caris Signal.

Kehadiran ciri Moneytory dalam aplikasi perbankan digital Jenius dapat membantu pengguna mencatatkan pendapatan dan perbelanjaan dari transaksi wang masuk dan keluar dalam Kad Imbangan Aktif dan Kad Debit Utama (m-Card).

Di samping itu, pengguna juga dapat mencari ringkasan keadaan kewangan yang jelas, mulai dari jumlah pendapatan / perbelanjaan, apa perbezaan antara keduanya, dan dengan mudah melihat grafik perbelanjaan berdasarkan tarikh dan nominal.

Irwan Tisnabudi, Ketua Perbankan Digital Bank BTPN menjelaskan inovasi terbaru ini, "Dalam mewujudkan keadaan kewangan yang sihat, perkara asas yang perlu dilakukan adalah mengetahui aliran tunai yang dimulai dengan rekod kewangan."

"Moneytory hadir sebagai alat pengurusan kewangan peribadi yang membantu pengguna mencatat perbelanjaan dan pendapatan secara automatik melalui aplikasi Jenius. Kami telah mengembangkan ciri ini berdasarkan input dan maklum balas dari proses kreatif dan kolaborasi dengan komuniti digital digital Indonesia, "lanjutnya.

Wang Wang

Terdapat dua maklumat utama mengenai ciri Moneytory, iaitu pendapatan dan perbelanjaan. Di halaman utama Moneytory, pengguna dapat melihat jumlah pendapatan dan perbelanjaan bersama dengan gambarajah peratusan mengikut kategori mereka, jumlah perbezaan antara pendapatan dan perbelanjaan, dan sorotan yang mengandungi trend perbelanjaan yang memaparkan carta perbelanjaan mengikut tarikh dan juga nominal mereka.

Setiap transaksi dalam talian dan luar talian yang dilakukan pengguna dengan Active Balance dan m-Card secara automatik akan mengubah data perbelanjaan di Moneytory mengikut kategorinya.

Dari pemindahan wang, penambahan e-Wallet, pembayaran bil, transaksi luar talian di restoran / butik / pasar raya, transaksi dalam talian di pasar / App Store / Google Play, semuanya direkodkan secara automatik.

Sekiranya transaksi pengguna tidak sesuai dengan kategori yang ada, data akan direkodkan di bahagian Tanpa Kategori dan pengguna dapat segera menyesuaikannya.

Semasa pelancaran Moneytory, Jonathan End, seorang pengaruh gaya hidup , juga hadir . Sebagai salah seorang #temanjenius, Jonathan berkongsi pengalamannya menggunakan ciri Moneytory.

Jonathan mengungkapkan, "Mencatat pendapatan dan perbelanjaan rutin yang saya lakukan untuk mengetahui keadaan kewangan. Saya sangat gembira kerana akhirnya ada ciri baru di Jenius, Moneytory, yang memudahkan saya mencatat pendapatan dan perbelanjaan secara automatik secara langsung dari Jenius tanpa perlu menukar aplikasi. "

"Saya juga dapat melihat ringkasan perbelanjaan apa yang telah saya buat berdasarkan jangka masa tertentu yang telah dikategorikan. Saya dapat mengetahui dengan jelas untuk tujuan apa wang saya dibelanjakan sehingga saya dapat menguruskan aliran tunai dengan lebih mudah dan bijak tanpa perlu memindahkan aplikasi. Tidak ada alasan untuk malas lagi untuk merakam secara kewangan, "sambung Jonathan.

Selama empat tahun terakhir, Jenius telah mengembangkan ciri-ciri revolusioner dari penciptaan dan kolaborasi dengan komuniti digital digital Indonesia, termasuk Flexi Cash, Jenius untuk Perniagaan, Pilihan Baki Mata Wang Asing, dan yang terbaru adalah Moneytory.

"Sebagai salah satu pelopor penyelesaian kewangan dan perbankan digital di Indonesia, Jenius berkomitmen untuk terus berinovasi melalui proses kolaborasi dan kreativiti dalam menyediakan fitur yang relevan sesuai dengan kebutuhan komunitas digital yang semakin berkembang di Indonesia," pungkas Irwan.

Baiklah, bagi pembaca yang ingin mengetahui pada tahap apa profil pengurusan aliran tunai boleh disemak di sini. Anda boleh mengetahui sama ada rajin (teratur) , kacau (kacau) , atau di tengah (sederhana) dalam menguruskan aliran tunai .