11 Aplikasi Android yang Harus Digunakan oleh Selebriti

Menjadi selebriti bukan hanya dengan pengikut tetapi juga suka. Kerana, di sebalik pengikut yang banyak, selebriti mesti pandai mengurus akaun Instagramnya. Untuk mengatur akaun Instagram mereka, mereka memerlukan beberapa aplikasi sokongan.

Oleh itu, kali ini kita akan membincangkan 11 aplikasi yang digunakan oleh selgramgram. Aplikasi yang biasanya mereka gunakan semuanya menyokong akaun Instagram mereka. Aplikasi apa yang anda gunakan untuk program ini? Ingin tahu? Baca dengan serta-merta dalam artikel berikut!

1. Nanti - Jadualkan untuk Instagram

Nanti aplikasi yang digunakan selebgram

Sebagai selebriti, anda perlu mengetahui masa yang tepat untuk membuat siaran. Kini anda tidak perlu bersusah payah untuk selalu berdiri di hadapan telefon bimbit anda untuk mengemas kini Instagram. Kerana aplikasi yang satu ini cukup untuk membantu selebriti memuat naik foto di Instagram secara automatik.

Aplikasi Nanti ini menawarkan kelebihan pengeposan automatik dengan jadual yang boleh anda atur sendiri. Anda boleh menyesuaikan jadual pengeposan melalui HP dan juga melalui web. Di samping itu, Later menawarkan kemudahan di mana pengguna dapat menyiarkan semula dan juga mencari dengan menggunakan hashtag.

Sebenarnya, aplikasi Kemudian dapat log masuk ke lebih daripada 1 akaun Instagram. Oleh itu, aplikasi Later sesuai untuk digunakan oleh selebriti yang kerap mengemas kini pelbagai gambar dan video. Bagaimana anda juga mahukan aplikasi ini? Sila muat turun aplikasi dengan mengklik di sini.

2. Apphi

Apphi

Selain Nanti, ada aplikasi bernama Apphi. Dalam aplikasi ini, pengguna juga dapat menentukan jadwal pengeposan di Instagram. Tidak hanya menjadwalkan posting gambar / video, kerana Apphi juga dapat mengatur  hashtag, komentar pertama, tag,  hingga  cerita  di Instagram.

Selain catatan jadual, Apphi juga dapat diandalkan untuk meningkatkan penampilan umpan Instagram anda  dengan  gridding  Nah, untuk melakukan  grid  ini sangat mudah kerana anda hanya perlu  menyeret dan melepaskan  foto yang akan anda siarkan. Cukup lengkap,  bukan ?

3. 9square untuk Instagram

9square untuk Instagram

Adakah anda ingin menyusun catatan Instagram anda dengan kemas? Mungkin anda boleh mencuba aplikasi Insta Grid yang satu ini, 9square untuk Instagram. Sebabnya, aplikasi ini dapat menjadikan gambar lebih tersusun. Aplikasi ini dapat membahagikan satu foto menjadi beberapa bahagian.

Tidak jarang, selebriti juga menggunakan aplikasi 9square untuk Instagram untuk merapikan foto yang akan muncul di akaun Instagram mereka. Anda boleh membahagikan 1 foto kepada beberapa bahagian iaitu 3 × 1, 3 × 2, 3 × 3, 3 × 4, 3 × 5.

Malah aplikasi yang dibuat oleh hodanny juga menawarkan resolusi gambar yang cukup bagus. Dan juga, anda boleh segera menghantar gambar yang anda potong menjadi beberapa bahagian. Sekiranya anda berminat dengan aplikasi ini, anda boleh memuat turunnya di sini.

4. Susun atur dari Instagram: Kolaj

Susun atur dari Instagram Collage

Adakah anda juga ingin menyatukan beberapa gambar menjadi satu gambar? Nah, Instagram mempunyai aplikasi khas untuk anda yang ingin menggabungkan pelbagai gambar. Aplikasi itu dipanggil Layout dari Instagram: Collage. Aplikasi ini juga biasa digunakan oleh selebriti untuk menjadikan gambar lebih menarik.

Dalam aplikasinya, Layout dari Instagram: Collage menawarkan ciri dalam bentuk pelbagai bentuk kolaj . Anda boleh menggabungkan maksimum 9 gambar sekaligus menjadi 1 foto sahaja. Selain itu, anda tidak perlu bersusah payah mengemas kini foto yang telah digabungkan.

Sebabnya, anda akan disambungkan ke Instagram secara automatik. Kemudian, anda juga boleh menggabungkannya dengan jenis penapis yang ada di Instagram. Cukup mudah dan menarik? Muat turun aplikasi di sini.

5. VSCO

VSCO

Tidak berpuas hati dengan hanya mengedit dengan menggabungkan foto? Biasanya selebriti juga mengedit foto agar kelihatan lebih menarik dan terkini. Anda boleh menggunakan aplikasi penyuntingan foto satu ini yang disebut VSCO.

Aplikasi, yang telah dimuat turun oleh hampir 600,000 pengunduh, cukup bagus untuk membuat foto untuk menarik pengikut. Salah satu aplikasi yang terkenal di kalangan selebriti juga menawarkan pelbagai saringan yang kelihatan menarik secara estetik.

Anda boleh memilih penapis mengikut kehendak anda seperti penapis estetik, ceria, hitam dan putih, malah klasik. Anda boleh menetapkannya sendiri mengikut tema Instagram anda. Adakah anda juga ingin menggunakan aplikasi ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

6. Menumpangkan

Superimpose

Aplikasi penyuntingan foto sememangnya menjadi salah satu aplikasi penting yang mesti digunakan oleh selebriti. Untuk menarik perhatian pengikut, maka anda harus kreatif mungkin untuk menjadikan gambar menjadi lebih estetik dan berbeza dari yang lain.

Aplikasi Superimpose ini menawarkan kemudahan bagi mereka yang ingin mengedit foto secara unik. Superimpose dapat mengubah latar foto menjadi lebih unik. Contohnya, anda boleh mengedit latar belakang seperti di tengah laut.

Atau anda juga boleh mengedit foto dengan gajah di telapak tangan anda. Semua yang anda boleh lakukan dengan menyuntingnya dalam aplikasi ini yang anda tahu. Buat idea penyuntingan foto untuk Instagram anda dengan aplikasi Superimpose dengan mengklik di sini.

7. Petang

Siang

Adakah anda lebih suka gambar estetik? Kemudian anda boleh memilih aplikasi Afterlight ini. Sebabnya, aplikasi yang digunakan dalam program yang satu ini menawarkan pelbagai ciri di mana anda dapat mengedit foto agar lebih kreatif dan kontemporari.

Terdapat pelbagai alat yang ditawarkan oleh aplikasi Afterlight. Salah satunya adalah menyediakan pelbagai penapis yang unik untuk foto. Selain itu, aplikasi Afterlight sangat mudah digunakan dan tidak rumit. Jadi aplikasi ini juga sesuai untuk selebriti, anda tahu. Muat turun Afterlight dengan mengklik di sini.

8. PicsArt

hamparkan cara menggunakan aplikasi PicsArt

Selain VSCO yang terkenal dengan penyuntingan foto, Picsart juga merupakan salah satu pilihan kegemaran selebriti dalam mengedit foto. Sebabnya ialah, dengan menggunakan aplikasi ini, anda dapat membuat foto yang unik dan semenarik mungkin.

Anda boleh melakukan pelbagai penyuntingan foto menggunakan PicsArt. Anda dapat mengedit foto menggunakan kesan overlay, latar belakang yang telus, dan bahkan foto dengan garis putus-putus. Dengan mengedit menggunakan PicsArt ini, foto anda akan terasa lebih kontemporari.

Selain itu, PicsArt tidak sukar untuk digunakan. Sebabnya, PicsArt sangat ringkas dan tidak rumit. Anda boleh membaca tutorial penyuntingan menggunakan PicsArt di sini. Nah, bagi anda yang juga ingin mempunyai gambar yang terkini, mari muat turun aplikasinya di sini.

9. Planoly

Planoly

Aplikasi Planoly bukanlah aplikasi penyuntingan foto seperti PicsArt. Planoly adalah salah satu aplikasi untuk menguruskan akaun Instagram anda. Dengan menggunakan Planoly, akaun Instagram anda dapat kelihatan lebih rapi, keren, walaupun dengan gaya hari ini.

Planoly boleh seret dan lepaskan untuk mengemas suapan dalam akaun Instagram anda. Malah, aplikasi ini juga menyediakan ciri di mana anda boleh menetapkan masa untuk mengepos di Instagram. Bukan hanya itu, Planoly juga akan mengesyorkan hashtag yang sedang dilayari di Instagram.

Juga, bagi anda yang mempunyai lebih dari 1 akaun Instagram, anda boleh log masuk semua akaun anda dengan aplikasi Planoly ini. Sebabnya, Planoly menyediakan kemudahan untuk log masuk dengan lebih dari 1 akaun Instagram. Lengkap dan sangat mudah, dapatkan aplikasi Planoly di sini.

10. Hamparan

Lapisan

Sekarang, kembali lagi dengan aplikasi penyuntingan foto yang menjadikan foto lebih estetik jika dimuat naik ke Instagram. Aplikasi ini juga biasanya digunakan oleh selebriti. Dengan menggunakan aplikasi Overlay, adalah mungkin untuk mengedit foto dengan tipografi yang unik dan menarik.

Tipografi yang disediakan oleh Overlay adalah dalam bentuk pelekat. Di samping itu, Overlay sangat sesuai untuk selebriti yang gemar mengemas kini petikan yang menarik dan unik. Untuk memetik gambar yang lebih terkini, selebriti biasanya menggunakan aplikasi Overlay untuk meningkatkan penampilan gambar. Anda juga mahu aplikasi itu digunakan dengan program yang satu ini? Klik di sini dan dapatkan permohonannya.

11. WhenToGram - Masa Terbaik untuk Menghantar

BilaToGram

Sekiranya Nanti adalah aplikasi dengan kemas kini automatik, maka WhenToGram menawarkan kemudahan di mana anda dapat mengetahui masa yang sesuai untuk mengemas kini di Instagram. WhenToGram sangat membantu para pengaturcara untuk menentukan jadual pengeposan.

Jadual pengeposan adalah salah satu perkara penting agar pengikut sentiasa berhubung dengan selebriti. Nah, salah satu ciri unggul yang ditawarkan adalah Countdown. Countdown bertanggungjawab mengesyorkan masa dan waktu yang baik untuk mengemas kini Instagram.

Malah, WhenToGram juga mengesyorkan masa terbaik untuk mengemas kini Instagram untuk minggu berikutnya yang anda tahu. Oleh itu, anda tidak perlu bingung ketika masa yang tepat untuk mengemas kini Instagram.

Itulah 10 aplikasi yang digunakan oleh selebriti terbaik dan paling popular. Anda juga boleh menjadi selebriti dengan menggunakan aplikasi sokongan. Jadikan foto semenarik dan unik mungkin. Lepaskan kreativiti dan imaginasi anda, jadilah selebriti popular!