10 Aplikasi Penulisan Foto Terbaik untuk Telefon Android

Walaupun kelihatan remeh, namun keberadaan aplikasi yang dapat mengedit atau menambahkan teks pada foto ternyata sangat membantu. Anda boleh memberikan sebarang catatan pada foto yang ingin anda simpan atau muat naik ke media sosial. Dengan aplikasi ini, Anda juga dapat memberikan tanda air untuk menambahkan hak cipta pada foto yang ingin anda muat naik di Instagram.

Apabila anda membuka Google Play Store, anda akan menemui banyak aplikasi penyuntingan foto. Namun, apakah aplikasi penyuntingan penulisan yang terbaik? Mari , lihat senarai dan ulasan yang telah diringkaskan oleh yang berikut!

10 Aplikasi Penyuntingan Foto Sejuk & Semasa

1. Meringankan badan

Saiz Insta

Muat turun Instasize

Ingin menjadikan gambar kelihatan lebih menarik dengan sentuhan tulisan? Dengan aplikasi Instasize, anda dapat mengedit teks dan menambahkannya ke foto anda mengikut tema dan gaya fon yang anda inginkan.

Sebagai salah satu aplikasi penyuntingan foto terbaik, Instasize juga memiliki banyak pilihan font yang menarik sehingga Anda dapat menjelajahi ketika mengedit teks pada foto, terutama fitur penyuntingan teks di Instasize juga sangat mudah digunakan. Setelah memilih jenis atau jenis fon yang anda mahukan, anda hanya perlu menaip teks dan menyesuaikan ukuran, warna, dan penempatan teks dengan hanya sentuhan jari telunjuk.

Dengan lebih daripada 800,000 muat turun di Play Store, anda pasti tidak akan ketinggalan aplikasi Instasize untuk meningkatkan teks pada foto anda. Dapatkan permohonan di sini.

2. PicsArt

PicsArt

Jangan terlepas PicsArt yang juga dimasukkan ke dalam senarai  aplikasi untuk mengedit teks pada foto. Sebabnya, aplikasi ini dilengkapi dengan  alat yang sangat berguna untuk menjadikan penulisan gambar lebih menarik.

Selain  pelbagai alat , ada juga pilihan untuk jenis dan jenis teks yang unik. Anda boleh menggunakannya dengan bebas dan menyesuaikan dengan tema foto yang ada. Nah, bagi anda yang berminat menggunakan aplikasi PicsArt, anda boleh memuat turunnya di sini.

3. Fon studio

Fon studio

Sekiranya pada masa lalu anda bergantung pada aplikasi penyuntingan foto untuk PC untuk menambahkan teks ke foto. Sekarang, anda tidak perlu lagi bersusah payah memindahkan foto dari HP ke PC hanya untuk menambahkan teks. Cukup muat turun dan pasang Font Studio dari telefon bimbit anda, kemudian tambahkan teks ke foto yang anda mahukan.

Aplikasi penyuntingan teks ini yang dikembangkan oleh ClickLab Technology dapat menambahkan teks dengan berbagai pilihan font , warna, dan latar belakang yang berbeda pada foto Anda. Walaupun penilaian aplikasinya hanya 3.9, setelah semua Font Studio telah dipasang 500 ribu kali oleh pengguna peranti Android.

4. PicSay - Penyunting Foto

PicSay - Penyunting Foto

Jadikan foto anda "bercakap" dengan menambahkan teks atau pelekat. Gunakan PicSay untuk menjadikan foto anda kelihatan lebih hidup. PicSay menawarkan keupayaan untuk menambahkan gelembung kata, tajuk, grafik dan kesan pada foto yang anda pilih. Antaramuka intuitif menjadikan aplikasi ini yang dikembangkan oleh Shinycore sangat mudah digunakan.

PicSay adalah aplikasi yang dapat dipasang secara gratis, tetapi jika anda menginginkan lebih banyak stiker, jenis fon , dan kesan, maka anda boleh membeli PicSay versi Pro. Menyunting teks pada foto lebih pantas dengan menggunakan PicSay - Photo Editor.

5. TeksArt

teks teks

Sekiranya beberapa aplikasi penyuntingan teks hanya dibuat khusus untuk Instagram, ia berbeza dengan TextArt. Aplikasi ini dapat mengedit catatan dengan cepat untuk dikongsi melalui WhatsApp, Line, WeChat, dan aplikasi sembang lain.

Cara menggunakan TextArt sangat mudah, anda hanya perlu memasukkan teks yang ingin anda hantar, pilih reka bentuk yang anda suka, sesuaikan jenis fon yang anda pilih, ubah warna teks, dan sesuaikan susun atur penulisan. Ya, menggunakan TextArt semudah itu! Sebenarnya, anda boleh mengedit teks tanpa menambahkan gambar atau foto sebagai latar belakang .

6. Tambahkan Teks pada Foto

Tambahkan Teks pada Foto

Kelebihan aplikasi ini ialah menyediakan  lebih daripada 800 fon  ! Sangat banyak dan bergam, semua  fon  ini dapat digunakan secara percuma oleh penggunanya. Selain memiliki banyak variasi  font,  aplikasi ini dilengkapi dengan  alat  untuk meningkatkan penampilan foto, dapat diedit menjadi 2D atau 3D. Sekiranya anda ingin mengetahui ciri menarik lain dalam aplikasi ini, anda boleh memuat turunnya  secara langsung  di sini.

7. PicLab - Penyunting Foto

piclab

Hari ini, sudah ada banyak aplikasi yang tersedia di Play Store untuk menambahkan teks pada gambar. Walau bagaimanapun, PicLab - Photo Editor adalah aplikasi yang berbeza kerana ia tidak hanya menyediakan kemudahan untuk menambahkan teks ke foto.

Aplikasi yang dibangunkan oleh MuseWorks, Inc. ia menawarkan ciri-ciri lain seperti penapis, kesan, grafiti, dan banyak lagi. Jadi, pada masa yang sama anda dapat menjadikan foto kelihatan lebih menarik dengan menggunakan PicLab. Aplikasi yang mempunyai penilaian 4.5 sangat disyorkan untuk tipografi.

8. Phonto - Teks pada gambar

Phonto - Teks pada Foto

Tidak ada yang lebih baik daripada Phonto. Aplikasi penyuntingan teks untuk foto benar-benar aplikasi ringan untuk menambahkan teks pada gambar dan foto. Phonto sangat mudah digunakan, bahkan untuk orang biasa. Terdapat lebih daripada 200 jenis fon yang tersedia dalam aplikasi yang mendapat penilaian 4.3 ini.

Tidak cukup di sana, anda juga boleh menukar warna teks dengan warna yang anda suka. Phonto digunakan untuk membuat petikan . Sebenarnya, aplikasi ini sangat mudah digunakan untuk memberi tanda air pada gambar peribadi anda sehingga tidak dimuat naik oleh orang lain.

9. Teks pada Foto

Teks pada Foto

Text on Photo adalah salah satu aplikasi yang dapat menyisipkan teks pada foto anda. Sebenarnya, Teks pada Foto menyajikan pelbagai jenis fon dan tidak monoton seperti teks pada umumnya.

Selain itu, Teks pada Foto dapat digunakan dengan mudah oleh sesiapa sahaja. Oh ya,  aplikasi yang boleh anda muat turun secara percuma juga boleh menjadi salah satu penyelesaian bagi anda yang gemar membuat meme,  anda tahu.

10. Cymera

Cymera

Ingin membuat foto yang mengandungi petikan untuk dimuat di tumblr? Gunakan Cymera kerana aplikasi ini menawarkan penapis yang bernas. Selain itu, Cymera juga mempunyai 15 jenis fon berkualiti. Foto anda kelihatan lebih halus dan kelihatan seperti gambar biasa yang dimuat naik di tumblr.

Untuk memiliki Cymera, anda boleh memasang aplikasi ini secara percuma di Play Store. Aplikasi ini, yang mempunyai rating 4.4, telah dipasang 500 juta kali oleh pengguna Android.

11. Makmal Font

Fon Makmal

Akhirnya, ada aplikasi yang dapat menjadikan foto anda kelihatan lebih vintage , artistik dan bergaya. Font Lab menyediakan 280 pilihan fon percuma yang benar-benar indah. Aplikasi ini menyediakan fon dalam pelbagai bahasa, mulai dari bahasa Inggeris, Rusia, Jepun, Korea, Arab, dan banyak lagi.

Terdapat juga penapis yang boleh anda gunakan untuk menjadikan foto kelihatan lebih menarik. Font Lab juga menyediakan lebih dari 270 pelekat untuk memperindah foto yang anda edit.

Bukan hanya 10 aplikasi di atas yang dapat mengedit teks pada foto, ada juga beberapa aplikasi lain yang kami sarankan untuk mengedit teks pada gambar. Sekiranya anda ingin tahu, pertimbangkan ulasan berikut:

12. Tambah Teks Ke Foto

Tambahkan Teks Ke Foto

Mudah, ringkas, dan sangat ringan, itulah yang dihasilkan oleh aplikasi inglesdivino ini. Tambahkan Teks Ke Foto, aplikasi untuk mengedit teks dan teks dalam gambar anda. Juga, terdapat sebilangan besar ciri bagus untuk menyunting teks.

Contohnya, anda boleh memilih pelbagai fon, menukar warna tulisan, dan menyesuaikan susunan tulisan. Perkara yang paling istimewa ialah, Tambah Teks Ke Foto adalah aplikasi percuma yang hanya akan memakan ruang 1.6MB di telefon anda!

13. Fonteee

Fonteee

Fonteee adalah aplikasi yang baik untuk mereka yang ingin menyunting teks pada gambar. Dalam aplikasinya, Fonteee ini memiliki lebih dari 10 templat, lebih dari 1000 pelekat, dengan 100 penapis  kecewa  siap memperindah gambar yang ingin diedit.

Kelebihan lain adalah, Fonteee sangat mudah digunakan. Anda hanya perlu memasukkan gambar yang ingin anda tambahkan teks, kemudian susun teks mengikut citarasa anda. Berminat? Anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

14. Geulgram

Geulgram

Sekiranya anda ingin membuat petikan dengan gambar yang mempunyai teks semasa, anda boleh mencuba aplikasi Geulgram. Ini adalah aplikasi percuma di mana anda boleh membuat gambar anda dengan tulisan yang inovatif dan penuh inspirasi. Terdapat lebih daripada 66  gaya fon  yang boleh anda pilih mengikut citarasa. Uniknya, pengguna boleh menandatangani dengan aplikasi Geulgram ini yang  anda tahu.

15. Textgram - tulis pada foto

teks teks

Suka membuat petikan yang mengandungi mutiara kebijaksanaan yang menarik? Kongsi petikan anda sendiri melalui media sosial, seperti Instagram atau Path. Walau bagaimanapun, untuk membuat gambar yang mengandungi tulisan, anda mesti bergantung pada Textgram. Aplikasi ini akan membantu anda membuat petikan dengan fon yang menarik dan berwarna-warni.

Tidak hanya dapat menambahkan teks dengan warna kegemaran anda, Textgram juga dapat membuat penulisan disertai dengan kesan khas. Tugas anda hanya memilih gambar yang menarik untuk dijadikan latar belakang , kemudian edit teks dengan perkataan anda sendiri yang anda mahukan melalui Textgram.

16. Font Studio - Gambar Teks Foto

Font Studio - teks pada foto

Membuat tipografi yang indah untuk foto yang anda suka dapat dilakukan dengan mudah menggunakan Font Studio. Terdapat lebih daripada 120 fon untuk dipilih untuk mengedit foto anda. Tukar warna fon mengikut keinginan anda dan letakkan teks mengikut sudut yang anda suka.

Namun, kemampuan Font Studio tidak hanya terbatas pada penyuntingan teks. Aplikasi yang dikembangkan oleh RILEY CILLIAN juga memungkinkan anda menambahkan penapis dan bingkai pada foto yang sedang diedit. Anda juga dapat mengubah bentuk foto dengan 30 jenis pilihan bentuk yang tersedia dalam aplikasi Gambar Font Studio-Foto Teks ini.

Keberadaan aplikasi untuk mengedit teks pada gambar ini memudahkan anda membuat petikan, meme, untuk memberikan tanda air pada foto anda. Untuk menjadikannya lebih menarik, anda juga boleh menambahkan bingkai menggunakan salah satu aplikasi pembuat bingkai ini. Adakah anda pernah menggunakan salah satu aplikasi di atas? Aplikasi penyuntingan teks apa yang biasanya Anda gunakan pada perangkat Android Anda?