Kaedah termudah untuk menonton TV dalam talian melalui penstriman percuma

Menonton TV adalah salah satu perkara yang boleh dikatakan menjadi kebiasaan kegemaran ramai orang. Dengan menonton TV, anda dapat mengetahui keadaan dunia tanpa harus datang terus ke tempatnya. Selain menonton TV melalui televisyen, kini ada juga cara untuk menonton TV dalam talian melalui peranti komputer.

Dengan menonton TV, anda dapat memperoleh pengetahuan baru mengenai perkara yang belum anda ketahui. Bagi anda yang sangat gemar menonton filem, anda juga boleh menonton pelbagai filem dengan kisah menarik di televisyen. Pada dasarnya, televisyen adalah salah satu produk teknologi yang tidak dapat dipisahkan dari masyarakat moden.

Sejarah Televisyen

Televisyen, barang elektronik mesti senang didapati hari ini. Pelbagai pengeluar menawarkan televisyen dengan spesifikasi yang cukup menawan. Oleh itu, tugas pengguna hanyalah memilih televisyen yang sesuai dengan keperluan, anggaran, dan citarasa mereka.

Berbeza dengan zaman dahulu, televisyen adalah barang mewah kerana tidak setiap keluarga dapat memilikinya. Sebilangan besar yang mempunyai televisyen adalah keluarga dengan poket dalam. Bentuk televisyen juga masih sekolah lama, hanya TV hitam putih. Adakah terdapat orang moden yang masih berminat untuk mempunyai TV hitam putih hari ini?

Pada masa lalu, TV hitam dan putih dijual dengan harga yang mahal kerana TV berwarna memang masih jarang berlaku. Begitu juga dengan saluran tersebut, saluran televisyen pada zaman dahulu masih sangat terhad. Boro-boro Anda ingin menonton saluran TV asing seperti sekarang, saluran domestik tidak semestinya ditangkap oleh antena televisyen hitam putih.

Seiring dengan zaman, saluran televisyen juga berkembang dan berkembang biak. Bukan hanya penduduk kota yang dapat menikmati siaran televisyen, tetapi orang-orang di desa terpencil juga dapat merasakannya. Pelbagai saluran juga mulai ada sehingga rancangan televisyen mula bervariasi. Bermula dari RCTI, SCTV, Global TV, Indosiar, ANTV, dan banyak lagi.

Bukan hanya itu, dengan teknologi piring satelit yang banyak ditawarkan, televisyen anda juga dapat menangkap saluran dari negara luar sehingga maklumat yang anda dapat dari televisyen juga semakin meningkat. Teknologi benar-benar berkembang sesuai dengan zaman, dan tentunya tidak banyak faedah bagi orang di seluruh dunia.

Biasanya, jika anda memilih TV menggunakan pinggan mangkuk satelit, anda juga mesti sanggup mengeluarkan wang setiap bulan untuk membayar bil. Sudah tentu, pembayaran akan bergantung pada perkhidmatan yang anda ikuti. Malangnya, apabila anda tidak dapat membayar bil televisyen, anda hanya akan menikmati saluran domestik.

Setelah TV kabel mengejutkan orang ramai, kali ini muncul teknologi lain yang membolehkan anda menonton televisyen dalam talian. Sudah tentu, menonton TV dalam talian memerlukan bantuan internet untuk menangkap saluran yang anda mahukan.

Bukankah hebat jika anda bosan dengan kerja di hadapan komputer riba, anda dapat mencari hiburan dengan menonton TV tanpa perlu bergerak sehingga ketika kebosanan itu hilang? Selepas itu anda dapat menyambung semula kerja anda yang tertangguh. Sudah tentu, anda juga boleh menonton televisyen tanpa perlu bertengkar dengan ahli keluarga yang lain.

Cara Menonton TV Dalam Talian secara Percuma

cara menonton TV dalam talian

Cara menonton TV dalam talian tentunya perlu diketahui oleh masyarakat zaman moden. Anda pasti tahu bahawa orang hari ini mesti mempunyai jadual yang sibuk. Apalagi menonton TV, mereka tidak sempat makan. Oleh itu, teknologi menawarkan mereka saluran TV yang dapat ditonton dalam talian.

Ketika mereka merasa bosan ketika berurusan dengan pekerjaan di depan komputer riba atau komputer, tidak ada salahnya jika mereka menonton TV sebentar untuk menyegarkan minda. Selepas itu, mereka dapat meneruskan kerja yang ditangguhkan. Bukankah itu sebenarnya boleh membalikkan mood anda di tempat kerja?

Semasa anda ingin menonton TV tetapi anda tidak mahu berpindah dari skrin komputer, yang anda perlukan hanyalah sambungan internet. Ya, televisyen dalam talian tidak dapat dipisahkan dari nama internet kerana internet dapat menyediakan saluran secara percuma di skrin komputer anda.

Namun, ada perkara yang mesti anda perhatikan, apabila anda memutuskan untuk menonton TV dalam talian, pastikan anda mempunyai sambungan internet yang pantas. Sila baca 10 Aplikasi Penguat Isyarat agar anda tidak terganggu dengan sambungan lambat.

Sekiranya anda menggunakan pelan data tanpa had, maka anda tidak boleh mengeluh jika program menonton TV anda boleh terganggu kerana pakej tanpa had biasanya mempunyai kelajuan yang perlahan. Oleh itu, pastikan jika anda mempunyai akses internet yang pantas supaya anda dapat menonton saluran kegemaran anda dengan lancar tanpa halangan.

Menonton televisyen secara dalam talian juga bukan sahaja dapat dilakukan dengan menggunakan PC. Anda juga dapat menggunakan smartphone atau tablet untuk menontonnya, baik dengan OS Android, iOS, BlackBerry, hingga Windows Phone.

Walaupun, skrinnya tidak sebesar komputer, tetapi sekurang-kurangnya anda dapat menonton TV tanpa perlu bertengkar dengan alat kawalan jauh dengan abang atau kakak anda. Sekarang mari kita tinjau secara langsung beberapa laman internet yang boleh anda gunakan untuk menonton televisyen dengan kualiti yang sangat baik.

1. Bercinta

Video

Sekiranya Viva hanya dapat menyiarkan dua saluran tempatan, kali ini Vidio menghadirkan saluran yang lebih lengkap. Hampir semua saluran TV tempatan berada di Fucking. Anda boleh melakukan streaming dalam talian untuk menonton semua salurannya.

Semasa pertama kali memasuki laman web, Vidio akan segera menunjukkan saluran tempatan yang sudah siap untuk disiarkan. Di sini anda dapat mencari siaran tempatan dari SCTV, Indosiar, RCTI, Trans 7, Metro TV, dan saluran tempatan yang lain. Anda hanya perlu mengklik saluran yang ingin anda tonton dan anda dapat menontonnya dengan segera.

Semua perkhidmatan TV di Vidio percuma tanpa bayaran. Anda hanya memerlukan modal internet, anda tahu . Datang menonton TV di Vidio melalui laman web rasmi dengan mengklik di sini atau memuat turun aplikasinya di sini.

2. Viva

viva

Viva adalah salah satu laman web yang menyediakan penstriman TV dalam talian. Terdapat dua saluran TV yang ditawarkan oleh Viva iaitu ANTV dan TV ONE. Di laman webnya, Viva akan memudahkan penonton menonton rancangan yang disiarkan oleh TV ONE dan juga saluran ANTV dalam talian.

Bukan itu sahaja, anda juga dapat melihat persembahan yang telah berlangsung. Jadi, anda tidak perlu risau kehilangan rancangan TV kegemaran. Malah, Viva juga menghadirkan  antara muka yang cukup mudah dan senang difahami. Sekiranya anda ingin menonton TV di Viva, anda boleh terus melayari laman web di sini atau anda juga dapat menikmati aplikasi di Android dengan memuat turunnya di sini.

3. Mivo

Mivo

Mivo adalah salah satu laman TV dalam talian yang paling popular yang dipilih oleh orang yang sibuk ketika mereka ingin menonton TV di luar. TV Mivo menuntut sekiranya anda tidak perlu mempunyai sambungan internet yang sangat tinggi kerana dengan sambungan internet biasa, anda sudah dapat menikmati saluran TV kegemaran anda.

Tentunya tidak menyeronokkan? Tetapi ingat, jangan biarkan anda melupakan kerja anda yang tertangguh ketika asyik menonton saluran TV berkualiti di laman Mivo ini. Jadi, anda tidak akan cepat bosan apabila anda harus menyelesaikan tarikh akhir kerja kerana anda boleh menonton TV sebentar di laman Mivo sebelum anda melengkapkan tarikh akhir.

Anda boleh menonton acara dari Mivo secara langsung melalui laman web rasmi di sini. Selain itu, anda juga dapat memuat turun aplikasi untuk telefon pintar atau tablet yang berjalan di sistem operasi Android di Play Store.

4. UseeTV

UseeTV

Laman web terakhir adalah Gunakan TV yang merupakan laman web terbaik berbanding laman web sebelumnya. Sudah tentu, anda dapat menikmati perkhidmatan laman web ini bukan hanya dengan monitor, tetapi juga dengan alat atau telefon bimbit kegemaran anda. Apabila anda memasuki laman web ini, sambungan internet yang pantas diperlukan agar anda dapat memperoleh gambar yang berkualiti.

Bukan sahaja saluran domestik yang dapat anda nikmati, tetapi anda juga dapat menikmati saluran TV dari luar negara. UseeTV juga telah bekerjasama dengan pelbagai penyedia perkhidmatan internet di Indonesia seperti Telkom Speedy dan lain-lain.

Sila lawati laman web rasmi untuk menikmati perkhidmatan ini. Tetapi, jika anda ingin menontonnya melalui telefon Android, anda juga boleh memuat turun aplikasinya di sini.

5. RCTI +

RCTI +

RCTI atau Rajawali Citra Televisi Indonesia juga menyediakan perkhidmatan video atas permintaan mereka yang disebut RCTI +. Pengunjung dapat menonton puluhan program dan klip video RCTI kegemaran mereka melalui laman web RCTI + atau melalui aplikasi yang boleh dimuat turun di Play Store untuk Android dan App Store untuk iOS.

Melalui RCTI +, pengguna dapat menonton pelbagai rancangan menarik, termasuk siaran langsung, episod penuh program dan rancangan TV, rancangan artis yang tidak ditayangkan di aplikasi lain, koleksi video lucu pendek, berita, acara langsung, dan streaming radio dari seluruh Indonesia.

6. TRANS TV LANGSUNG

TRANS TV LANGSUNG

Nah, untuk bagaimana menonton TV Dalam Talian, ini berasal dari TRANS LIVE TV. Seperti namanya, TRANS LIVE TV hanya menyediakan rancangan yang ada di saluran TV TRANS sahaja. Di laman webnya, anda akan segera diarahkan untuk menonton rancangan yang sedang disiarkan.

TRANS LIVE TV lebih kerap menayangkan rancangan streaming TV dalam talian dalam bentuk filem. Ya, Trans TV menyediakan pelbagai filem yang anda siap tonton dalam talian. Tetapi malangnya, TV TRANS LIVE tidak akan sentiasa  siap sedia. Ada kalanya TV TRANS LIVE di luar talian. Sekiranya anda ingin menonton TV TRANS LIVE, lawati laman web di sini.

7. Streaming Langsung Net.tv

Streaming Langsung Net.tv

Trans TV bukan satu-satunya yang mempunyai perkhidmatan menonton TV dalam talian secara percuma. BERSIH, sebagai salah satu saluran TV tempatan yang cukup popular, juga memberi kemudahan kepada penonton untuk menonton dalam talian. Net.tv Live Streaming adalah penyedia perkhidmatan TV dalam talian khusus untuk saluran NET.

Ya, dengan mengunjungi Net.tv Live Streaming, anda dapat menonton setiap program dan program TV yang disajikan oleh NET. Bukan itu sahaja, Net.tv Live Streaming sendiri tidak mempunyai laman web khas untuk streaming, anda hanya perlu mengunjungi Saluran YouTube, anda tahu. Sudah tentu ini lebih mudah dan tidak rumit. Mahu? Tonton program BERSIH melalui saluran YouTube di sini atau muat turun aplikasinya di sini.

8. Syarikat TV

Syarikat TV

Masih ada laman web lain yang menyediakan tontonan TV dalam talian. Syarikat TV sedia menyediakan pelbagai saluran untuk anda tonton pada bila-bila masa. Di laman webnya, penonton Syarikat TV akan dimanjakan oleh pelbagai saluran TV tempatan seperti SCTV, RCTI, TRANS TV, dan banyak lagi.

Bukan hanya itu, Syarikat TV juga memudahkan penontonnya memilih saluran TV yang ingin mereka tonton. Kali pertama anda memasuki laman web Kompi TV, anda akan disajikan dengan pelbagai pilihan saluran TV tempatan. Anda hanya perlu mengklik salah satu daripadanya kemudian menonton rancangan TV. Mudah kan? Mari menonton TV di Kompi TV dengan mengklik di sini.

9. Indosiar LANGSUNG

Indosiar LANGSUNG

Tidak jauh berbeza dengan TRANS LIVE TV, saluran TV tempatan Indosiar juga menyajikan program LIVE Streaming khas untuk saluran Indosiar. Indosiar LIVE akan menyiarkan semua acara di Indosiar. Anda boleh menikmatinya sepanjang hari tanpa perlu risau di luar talian.

Di samping itu, Indosiar LIVE mempunyai antara muka yang cukup sederhana. Anda hanya perlu melayari laman web ini, klik di sini untuk mengunjunginya atau memuat turun aplikasinya di sini. Kemudian anda boleh menayangkan setiap rancangan TV di Indosiar dengan segera. Tidak ketinggalan, Indosiar LIVE juga siap memaparkan pelbagai jadual program yang boleh anda tonton.

10. Metrotvnews.com

Metrotvnews

Penonton Metro TV juga masih dapat menonton program kegemaran mereka ketika berada jauh dari televisyen. Melalui laman Metrotvnews.com yang dapat diakses melalui penyemak imbas pada peranti mudah alih, pelbagai program video dan klip TV Metro dapat ditonton secara percuma.

Itulah cara untuk menonton TV dalam talian percuma yang dapat anda nikmati dari tiga laman streaming dalam talian terbesar di Indonesia. Anda boleh menonton rancangan bola sepak liga Inggeris, ISL, Piala AFF, perlumbaan F1, MotoGP, dan pelbagai acara lain yang anda sukai.