12 Aplikasi untuk Mengunci Aplikasi pada Telefon Android Terbaik

Adakah anda bimbang ada orang yang tidak tahu akan mengintip atau membuka aplikasi di telefon? Tidak perlu risau, anda boleh mengatasinya dengan aplikasi untuk mengunci aplikasi di Android. Ya, aplikasi yang akan dibahas kali ini memiliki fungsi untuk memberikan keamanan dan privasi pada aplikasi di Smartphone Android.

Sebelum ini, kami telah membincangkan aplikasi kunci skrin jadi kali ini kami membincangkan 10 aplikasi untuk mengunci aplikasi di Android. Beberapa aplikasi ini dapat mengunci aplikasi di Android anda. Penasaran dan memerlukan aplikasi untuk mengunci aplikasi di Android? Lihat ulasan dalam artikel berikut!

1. AppLock - Kelajuan Hyper

applock - kelajuan tinggi

Untuk memastikan aplikasi tidak dibuka oleh siapa saja, anda perlu menggunakan aplikasi AppLock. Aplikasi ini dibuat oleh Hyper Speed ​​akan membuat kod akses untuk sesiapa sahaja yang ingin membuka aplikasi anda. Ada empat jenis kod akses yang dapat digunakan, yaitu  cap jari,  PIN,  pola,  dan  kata laluan.

Selain mempunyai jenis kod akses yang cukup lengkap, AppLock dilengkapi dengan  aplikasi tersembunyi. Fungsi ini membolehkan anda menyembunyikan aplikasi sehingga tidak ada yang dapat melihatnya. Juga, permohonan ini boleh menjadi untuk membersihkan  cache sampah  dan ada ciri-ciri  bateri penjimat ia terlalu  anda tahu. Cukup lengkap,  bukan ? Ayuh, muat turun aplikasinya di sini.

2. LOCKit

KUNCI

LOCKit adalah aplikasi berikutnya yang bagus untuk memberikan keamanan untuk aplikasi yang ada di ponsel Android. Dalam aplikasi, anda dapat mengunci aplikasi dengan menggunakan tiga jenis kod akses, iaitu PIN,  cap jari,  dan  corak. Bukan hanya itu, LOCKit juga dapat mengunci folder dalam bentuk foto atau video di telefon bimbit anda.

Menariknya, jika seseorang secara paksa memasuki aplikasi anda, LOCKit secara automatik akan mengambil gambar orang itu. Berminat menggunakannya? Boleh memuat turun aplikasi secara terus  di  sini.

3. AppLock - Makmal DoMobile

AppLock - Makmal DoMobile

Aplikasi pengusung DoMobile Lab siap memberikan keamanan untuk aplikasi pada telefon Android anda. Dalam aplikasi tersebut, AppLock membawakan fitur di mana anda dapat memilih gaya penguncian aplikasi.

Terdapat 3 gaya yang boleh anda pilih iaitu corak, kata laluan, dan cap jari. Di samping itu, anda boleh menetapkan jadual kunci yang akan berfungsi secara automatik. Contohnya, jika anda membuka aplikasi dan lupa menutupnya, aplikasi akan dikunci secara automatik dengan waktu yang anda tetapkan. Cukup selamat kan? Muat turun AppLock di sini.

4. AppLock - IVYMOBILE

aplikasi untuk mengunci aplikasi AppLock - IVYMOBILE

Selain DoMobile Lab, IVYMOBILE juga menawarkan aplikasi untuk mengunci aplikasi di Android. Adakah AppLock - IVYMOBILE di mana anda dapat mengunci semua aplikasi yang ada di telefon, dari media sosial hingga galeri foto.

Dalam aplikasi ini anda juga dapat memilih gaya atau jenis kunci yang anda mahukan. Terdapat 2 jenis iaitu kata laluan dan corak. Bukan itu sahaja, bahkan aplikasi ini menyediakan pelbagai tema yang siap dipaparkan dengan indah dan menarik. Ingin tahu tema apa yang ada di AppLock? Gunakan aplikasinya terus di sini.

5. AppLocker | Kunci Aplikasi

Aplikasi Kunci AppLocker

Seterusnya, ada aplikasi bernama AppLocker | Kunci Aplikasi. Aplikasi yang satu ini juga mempunyai fungsi dan kegunaan yang tidak jauh berbeza dengan AppLock. Dalam aplikasinya, AppLocker | Lock Apps siap mengunci setiap aplikasi dan folder di telefon Android anda.

Sebilangan kelebihan ciri-cirinya cukup lengkap untuk mengamankan aplikasi di telefon bimbit. Dengan aplikasi ini, anda boleh mengunci dengan jenis corak dan juga cap jari. Di samping itu, AppLocker | Lock Apps menawarkan tema dan antara muka yang menarik yang tidak membosankan. Ingin menggunakan aplikasi ini? Muat turun aplikasinya terus di sini.

6. Kunci Aplikasi: Kata Laluan Cap Jari

Kunci Aplikasi: Kata Laluan Cap Jari

Adakah anda mahu mengunci aplikasi di Android dengan selamat? Anda boleh memilih aplikasi Kunci Aplikasi: Kata Laluan Sidik Jari sebagai salah satu versi penguncian aplikasi Android terbaik dari Caris Signal. Dalam aplikasi, Kunci Aplikasi: Kata Laluan Sidik Jari mempunyai 3 jenis penguncian, yaitu pola, cap jari, dan kata laluan.

Tidak cukup untuk berhenti di situ, kerana Kunci Aplikasi: Kata Laluan Sidik Jari juga siap untuk mengunci pelbagai aplikasi mulai dari media sosial hingga galeri foto / video di telefon bimbit anda. Malah, anda juga boleh menyembunyikan atau mengunci e-mel penting yang terdapat di telefon bimbit anda. Ingin mencuba menggunakan aplikasi ini? Klik di sini untuk memuat turunnya.

7. Kunci Aplikasi Norton

Kunci Aplikasi Norton

Seterusnya adalah Norton App Lock, yang dapat menjadi aplikasi kunci aplikasi pada ponsel Android anda. Aplikasi yang memperoleh lebih daripada 65,000 pengunduh di PlayStore menghadirkan jenis kunci dalam bentuk PIN.

Dengan aplikasi Norton App Lock ini, pengguna dapat mengunci semua aplikasi yang ada di telefon Android. Contohnya, anda boleh mengunci aplikasi media sosial, galeri foto, atau bahkan galeri video di telefon bimbit anda.

Di samping itu, Norton App Lock siap mengambil gambar sesiapa sahaja yang cuba menggodam kod kunci di telefon bimbit anda. Selamat dan cukup lengkap kan? Sekiranya anda mahukan aplikasi ini, sila klik terus di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut.

8. AppLock Sempurna (Pelindung Aplikasi)

AppLock Sempurna (Pelindung Aplikasi)

Masih dengan aplikasi untuk mengunci aplikasi di Android. Kali ini aplikasi tersebut dinamakan Perfect AppLock (App Protector). Aplikasi, yang telah dimuat turun oleh lebih daripada 200,000 pengunduh di PlayStore, membawa 3 jenis corak penguncian , PIN dan gerak isyarat.

Sama seperti aplikasi penguncian lain di mana anda dapat mengunci setiap aplikasi pada telefon Android. Bukan itu sahaja, malah anda juga dapat mengunci folder yang memerlukan privasi. Di samping itu, aplikasi ini mempunyai ciri- ciri anti-kecurian.

Ciri anti pencurian akan mengambil gambar secara automatik jika seseorang memasukkan kod yang salah lebih dari 3 kali. Sangat lengkap dan selamat kan? Segera muat turun dan gunakan aplikasi dengan mengklik di sini.

9. Smart AppLock (Perlindungan Aplikasi)

Smart AppLock (Perlindungan Aplikasi)

Sekiranya anda memerlukan privasi untuk mengunci aplikasi di telefon bimbit, maka anda boleh memilih aplikasi Smart AppLock (App Protect). Aplikasi ini, yang sudah memiliki lebih dari 120.000 kali muat turun, dapat memberikan keamanan untuk setiap aplikasi di ponsel Android.

Di sini, anda boleh mengunci aplikasi media sosial seperti FB, WA, LINE, atau Instagram. Selain media sosial, anda juga dapat mengunci kenalan, panggilan masuk, panggilan keluar, bahkan SMS. Jadi, anda mahu mencuba aplikasinya? Muat turun aplikasinya terus di sini.

10. AppLock - Cap Jari

AppLock - Cap Jari

AppLock - Cap Jari adalah aplikasi yang dapat mengunci aplikasi Android dengan mudah dan selamat. Dalam aplikasi, AppLock - Sidik Jari menawarkan fitur di mana anda dapat memilih jenis penguncian, seperti pola, PIN, atau cap jari.

Uniknya, AppLock - Cap Jari secara automatik akan mengambil gambar untuk orang-orang jahil yang cuba membuka kod secara paksa. Bukan hanya itu, bahkan AppLock - Sidik Jari akan memaparkan tetingkap ralat ketika seseorang cuba menggodam kodnya. Cukup selamat digunakan? Mari gunakan aplikasi di sini.

11. Bilik kebal

Bilik kebal

Mengunci aplikasi di Android dengan mudah dan selamat kini dapat dilakukan dengan menggunakan aplikasi bernama Vault. Aplikasi yang satu ini juga tidak jauh berbeza dengan aplikasi sebelumnya di mana anda dapat mengunci semua aplikasi yang ada di Android.

Anda boleh mengunci SMS, galeri foto / video, media sosial, log panggilan, dan lain-lain. Bukan hanya menguncinya, bahkan anda juga dapat menyembunyikan SMS dengan aplikasi Vault. Sangat lengkap dan selamat kan? Mari muat turun aplikasi secara langsung dengan mengklik di sini.

12. AppLock - Buka Kunci Cap Jari

AppLock - Buka Kunci Cap Jari

Sesuai dengan nama aplikasi, AppLock - Fingerprint Unlock memang menyediakan fitur di mana pengguna dapat mengunci aplikasi dengan sistem cap jari. Walau bagaimanapun, AppLock - Fingerprint Unlock tidak hanya menawarkan jenis kunci cap jari, aplikasi ini juga mempunyai jenis kunci dalam bentuk corak dan juga kata laluan.

Aplikasi ini juga siap untuk mengamankan aplikasi di Android dengan memotret seseorang yang berusaha meretas kod yang ada di telefon bimbit anda. Istimewa sekali lagi, AppLock - Unlock cap jari menjamin bahawa pengguna tidak akan terganggu oleh iklan.

Berikut ini adalah koleksi aplikasi untuk mengunci aplikasi pada pilihan Android Caris Signal terbaik. Anda boleh memilih salah satu daripadanya mengikut keperluan anda. Adakah anda mempunyai cadangan aplikasi lain? Sila tuliskan di ruangan komen.