15 Permainan Irama yang Menarik dan Terbaik untuk Telefon Android

Apa itu permainan irama? Bagaimana cara bermain permainan? Persoalan ini mungkin timbul di benak beberapa orang yang masih belum mengenal dunia permainan. Namun, tanpa anda sedari mungkin anda sering bermain permainan ini. Adakah anda pernah bermain Dance Dance Revolution atau Guitar Hero? Kedua-dua permainan popular ini termasuk dalam jenis permainan irama.

Memahami permainan irama adalah permainan yang membuat pemain bergerak mengikut irama muzik dalam permainan. Permainan jenis ini telah popular sejak tahun 1998 hingga sekarang. Ingin bermain permainan ini di telefon Android? Berikut adalah senarai permainan irama terbaik untuk Caris Signal.

1. Tiles Hop: EDM Rush!

Jubin Hop

Tiles Hop: EDM Rush! adalah salah satu permainan muzik dan irama editor di Play Store, jadi anda berhak memainkan permainan ini. Permainan ini menggabungkan permainan pantas, dan irama muzik berkualiti tinggi seperti gendang, piano atau gitar.

Cara bermainnya juga mudah. Pertama, dengarkan muzik dan gunakan refleks muzik anda untuk menyeret bola ke kiri atau ke kanan untuk memandu bola dari jubin ke jubin. Singkatnya, buat bola melompat dan cuba untuk tidak jatuh dari jubin. Kemudian ikuti irama dan jangan ketinggalan jalan untuk melambung bola.

Terdapat beberapa ciri yang ditawarkan dalam permainan Tiles Hop: EDM Rush !. Antaranya adalah kandungan yang dihasilkan secara automatik, kawalan satu sentuhan dengan operasi mudah, 30+ lagu yang menyenangkan, 20+ latar belakang yang berbeza, dan sebagainya. Sekiranya berminat, segera muat turun permainan di sini.

2. Deemo

Deemo

Selain Cytus, Rayark International juga mengembangkan permainan irama lain yang disebut Deemo. Walaupun kelihatan serupa dengan Cytus, tetapi Deemo membawa kaedah permainan seperti Guitar Hero. Sekiranya Guitar Hero menggunakan alat gitar, Deemo menggunakan piano.

Anda mesti menekan kekunci piano tanpa melewati bar hitam panjang di bahagian bawah skrin. Semakin banyak kekunci yang anda tekan sebelum melintasi garis hitam, semakin banyak kombo yang anda buat. Deemo menyediakan 40 pilihan lagu di dalamnya. Namun, sebagai pemain anda juga berhak menambahkan lagu dengan melakukan pembelian melalui aplikasi permainan ini.

3. VOEZ

VOEZ

Sekiranya anda sudah bermain Cytus dan Deemo, anda pasti akan menyukai VOEZ. Maklum, ketiga-tiga permainan itu difikirkan oleh pembangun yang sama, iaitu Rayark International. Cara bermain VOEZ hampir sama dengan Demoo, di mana anda harus mengetuk nota yang jatuh dengan ketuk , tahan , dan slaid . Kerana nota yang jatuh dapat mengubah kedudukan.

Setakat ini, VOEZ adalah permainan irama terbaik yang dimulakan oleh Rayark International. Sekiranya anda bosan dengan permainan irama yang sama, maka cubalah bermain VOEZ. Ingin tahu dan berminat untuk memainkannya?

4. Lanota

Lanota

Berbeza dengan permainan irama yang telah kita bincangkan sebelumnya, Lanota diklasifikasikan sebagai permainan irama yang sangat unik. Sebabnya, permainan ini lebih menekankan jalan cerita dan bukannya kaedah permainan itu sendiri. Anda akan memainkan watak permainan dan pengembaraan untuk menemui rahsia baru.

Permainan mekanikal sebenar berlaku pada roda gergasi yang bergerak di sekitar. Lanota adalah permainan irama yang berbeza terutamanya bagi anda yang bosan dengan permainan irama DDR. Bukan hanya itu, permainan ini juga menyediakan sepuluh tahap, tiga tahap kesukaran, 16 lagu, dan buku bergambar yang menunjukkan jalan cerita.

5. SuperStar BTS

SuperStar BTS

Sistem permainan SuperStar BTS hampir sama dengan SuperStar SMTOWN. Perbezaannya adalah lagu dan artis yang terdapat dalam permainan SuperStar BTS. Dalam permainan ini, anda boleh memainkan lagu dari boy band popular, BTS. Hampir semua lagu BTS dipersembahkan dalam permainan SuperStar BTS ini.

Anda juga akan diminta untuk mengumpulkan kad mulai dari kad  peringkat  rendah, C, hingga yang tertinggi, R. Nah, anda sentiasa dapat meningkatkan  setiap kad  untuk menghasilkan  skor  maksimum. Jangan lupa untuk menyelesaikan semua misi!

6. Cytus

Cytus

Rayark International adalah pembangun yang melancarkan permainan irama dengan rasa yang berbeza. Ya, permainan ini adalah Cytus di mana permainan ini menyediakan 200 lagu dan 400 variasi dari komposer terkenal di dunia.

Cytus adalah permainan yang mengambil kaedah permainan yang berbeza dari DDR. Sebabnya, anda harus menekan objek bulat (Catatan) apabila garis (Imbas Garis Aktif) bergerak melewatinya. Permainan ini mempunyai jalan cerita dan 9 tahap kesukaran. Sekiranya anda merasakan lagu-lagu yang tersedia dalam permainan ini tidak lengkap, maka anda boleh membeli lagu secara langsung dari permainan ini.

7. Pertempuran Band Guitar

Pertempuran Band Guitar

Pernah bermain permainan Guitar Hero? Nah, permainan Guitar Band Battle ini hampir serupa dengan cara bermain dengan Guitar Hero. Perbezaannya ialah anda dapat memainkan Guitar Band Battle ini dengan menggunakan telefon Android  .

Permainan ini juga membolehkan anda membuat gitar yang anda mahu gunakan dengan syarat anda mesti dapat menyelesaikan misi. Boleh? Muat turun di sini.

8. SuperStar SMTOWN

SuperStar SMTOWN

Tidak jauh berbeza dengan BeatEVO YG, permainan satu irama ini juga menyajikan pelbagai lagu K-Pop. Dalam permainan itu, SuperStar SMTOWN menyediakan puluhan lagu yang dibawa oleh artis dari SM, seperti Super Junior, SNSD, EXO, Red Velvet, dan banyak lagi.

Di sini pemain mesti menyelesaikan setiap misi satu demi satu. Juga, SuperStar SMTOWN menyediakan tiga tahap kesukaran mulai dari  mudah, sederhana  hingga  keras. Anda juga perlu mengumpulkan kad untuk menambah mata. Ingin mencuba juga? Main permainan SuperStar SMTOWN di sini.

9. Ketik Ketik Lagu Pop-Muzik

Ketik Ketik Lagu Pop-Muzik

Tap Tap Music-Pop Songs adalah permainan menarik bagi anda yang gemar bermain permainan muzik dengan irama yang keren. Dalam permainan, anda boleh memilih lagu yang anda mahu mainkan. Fun, Tap Tap Music-Pop Songs menyediakan banyak  genre  muzik, mulai dari lagu pop, KPop, anime, klasik, rock, trap, hip hop, hingga lagu EDM dapat dimainkan di sini.

Selain koleksi lagu yang besar, Tap Tap Music-Pop Songs juga dirancang dengan  permainan  yang mudah dimainkan. Anda hanya perlu  mengetuk  warna yang sesuai dengan irama yang betul. Setiap kali anda  mengetuk  warna, Ketuk Ketuk Muzik-Lagu Pop menunjukkan ketepatan  mengetuk  dengan 3 perkara,  sempurna, hebat,  dan  bagus. Ingin bermain permainan juga? Ayuh,  muat turun  di sini.

10. TunesHolic

TunesHolic

Tidak suka permainan irama yang terlalu membingungkan? Anda boleh bermain permainan irama sederhana seperti TunesHolic. Permainan ini menggunakan kaedah permainan seperti Guitar Hero. Anda mesti menekan butang berwarna mengikut irama lagu yang dimainkan.

Walaupun TunesHolic bukan satu-satunya permainan irama terbaik, sebenarnya permainan ini cukup menghiburkan. Anda dapat mengawal kelajuan, tahap kesukaran dan banyak lagi. Sebenarnya, anda boleh memainkan permainan ini dengan lagu-lagu kegemaran anda dengan memuat naik lagu-lagu yang tersedia di peranti Android anda.

11. JYPNASI SuperStar

JYPNASI Superstar

Selain YG dan SM, terdapat juga JYP Entertainment, salah satu agensi muzik terbesar di Korea yang menyeronokkan dan menarik untuk dimainkan, SuperStar JYPNATION. Sebenarnya, cara bermain permainan ini serupa dengan SuperStar BTS dan SuperStar SMTOWN, yang membezakannya ialah koleksi lagu dan artis. Jadi, jika di SuperStar JYPNATION anda hanya akan menemui artis dari agensi JYP.

Artis dan lagu di SuperStar JYPNATION seperti 2PM, 2AM, Park Jinyoung, 15 &, MissA, GOT7, DAY6, TWICE, to Stray Kids. Setiap lagu baru dari artis JYP, permainan SuperStar JYPNATION akan dikemas kini  secara automatik dan menambahkan lagu baru ke dalam  senarai. Sekiranya anda adalah salah seorang JYP Stan, anda mesti bermain permainan di sini.

12. BeatEVO YG

BeatEVO YG

Permainan satu irama ini dibawa oleh  pembangun  Rangkaian XD dan juga termasuk dalam salah satu permainan pilihan editor terbaik. Dalam permainan itu, BeatEVO YG mempersembahkan lagu-lagu K-Pop dari YG Agency, seperti Big Bang, 2NE1, BlackPink, WInner, dan banyak lagi.

Tidak hanya melengkapkan lagu mengikut irama, pemain juga harus menjadi pengurus untuk artis yang ada di BeatEVO YG. Anda mesti menentukan bila artis mesti muncul dan menentukan lokasi artis untuk membuat persembahan. Anda K-Popers? Cuba mainkan BeatEVO YG di sini.

13. Dynamix

Dynamix

Boleh dikatakan bahawa Dynamix adalah permainan irama generasi terbaru untuk peranti Android. Dengan menjalankan reka bentuk trek tiga kali ganda , Dynamix menawarkan pengalaman bermain yang lebih berirama dan bervariasi. Semasa permainan, pemain akan merasa seperti sedang menulis lagu.

Pada awalnya, permainan ini mungkin terasa sedikit sukar dan membingungkan. Namun, tidak lama bagi pencinta permainan irama untuk menyesuaikan diri dan menikmati Dynamix.

Dalam permainan ini ada 20 pilihan lagu dan Anda dapat menambah koleksi lagu dengan melakukan pembelian. Elemen anime akan terasa sangat tebal dalam permainan ini. Pembangun Plus juga menggunakan sentuhan warna neon khas dari anime di Dynamix.

14. Beats, Permainan Irama Lanjutan

Beats, Advance Rhythm Game

Beats adalah permainan irama berirama yang popular. Kemudian, pembangun berhenti mengemas kini permainan ini pada tahun 2014. Selain itu, jika anda ingin memainkan permainan irama terbaik, Beats boleh menjadi pilihan yang tepat.

Permainan yang satu ini masih membawa gaya klasik Dance Dance Revolution (DDR), di mana anda harus menekan butang arah anak panah mengikut irama lagu. Walaupun diklasifikasikan sebagai permainan sederhana, tetapi Beats telah dipasang 5 juta kali dan mendapat penilaian 4.4 dari pengguna Android.

15. BeatX

BeatX Permainan Rhythm Ritmix

Salah satu permainan irama yang masih konsisten pada peranti Android adalah BeatX. Permainan ini yang dikembangkan oleh Maniacs sro menggunakan kaedah permainan gaya DDR. Semasa bermain permainan ini, anda diberi akses ke mod pemain tunggal , mod beregu , dan berbilang pemain split-screen .

BeatX membolehkan anda memuat naik fail anda sendiri selagi masih dalam format yang serasi (.sm, .smzip, .dwi). Anda juga akan merasa tercabar ketika bermain permainan ini kerana terdapat papan pendahulu dan juga 22 anugerah yang dapat diperoleh dari permainan ini.

Nah, itulah cadangan permainan irama untuk anda. Pasang permainan ini dan mainkan pada peranti Android anda. Walau bagaimanapun, anda perlu ingat bahawa beberapa permainan dalam senarai ini memerlukan sambungan internet untuk memainkannya.