6 Cara Memperjelaskan Foto yang kabur pada Telefon Pintar Android

Ia mesti sangat menjengkelkan apabila anda gambar pengambilan sibuk dan sudah Stylish semua Kece mungkin, uh, gambar adalah lebih kabur alias legap. Sebenarnya, gaya tidak apa - apa dan momennya baik. Adakah anda pernah mengalami ini? Sudah tentu, hampir semua orang mengalaminya.

Sangat malas, betul, jika anda perlu mengambil gambar sekali lagi untuk kali kedua. Selain momen dan gaya untuk foto kedua pasti akan terasa berbeza. Baiklah, untuk mengatasi kejadian ini, ada, beberapa petua untuk menjelaskan foto kabur di Android. Adakah mungkin? Sudah tentu anda boleh jika anda melakukan beberapa petua ini.

Tenanglah, di sini Kami tidak akan memberikan cara yang sukar untuk membersihkan gambar yang kabur. Anda juga tidak memerlukan perisian yang canggih seperti perisian yang ada pada PC. Hanya mempunyai modal telefon pintar Android dan foto kabur akan kelihatan lebih jelas walaupun tidak begitu jelas.

Nah, untuk bagaimana memperjelas foto kabur di Android, anda mesti memasang aplikasi penyuntingan foto. Kaedah ini boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja . Bahkan orang biasa yang jarang mengedit foto dapat mengedit foto yang kabur atau memperbaiki gambar yang rosak.

1. Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express

Sebilangan daripada anda mungkin biasa dengan aplikasi Adobe Photoshop, bukan? Ya, Photoshop tidak hanya dapat digunakan pada PC, Anda juga dapat menggunakan Photoshop pada perangkat Android. Selain menjadi aplikasi penyuntingan foto terbaik, pilih editor PlayStore, ternyata Adobe Photoshop Express juga merupakan salah satu cara untuk menjelaskan foto kabur di Android.

Sangat mudah, tetapi sebelum memasuki tahap bagaimana memperjelas foto yang kabur, anda mesti mempunyai aplikasi terlebih dahulu. Sekiranya anda tidak mempunyai aplikasi Adobe Photoshop Express, anda boleh mengunjungi PlayStore atau klik di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut. Kemudian, ikuti beberapa langkah pendek berikut:

  • Masukkan aplikasi dan tentukan foto yang ingin diedit. Pilih foto kabur yang ingin diedit, salah satunya, dan klik pada foto.
  • Pilih ciri sesuaikan dan gantinya dengan pilihan alat Sharpen.  Nah, alat ini akan membantu gambar kelihatan lebih jelas.
  • Kemudian, luncurkan pada tahap tajam maksimum hingga 150.
  • Sekiranya anda mahukan lebih jelas, anda boleh memanfaatkan ciri Peningkatan automatik, klik pada fitur dan selesaikan, sekarang foto kabur anda kelihatan lebih jelas.

2. Betulkan Blur Foto

Betulkan Blur Foto

Seperti namanya, anda juga dapat membuat aplikasi ini untuk memperjelas foto kabur di Android. Dalam aplikasi ini tidak lengkap seperti aplikasi Photoshop sebelumnya, kerana Fix Photo Blur hanya ditujukan untuk menjelaskan foto yang kabur. Sekiranya anda ingin tahu bagaimana caranya, ikuti langkah berikut, ya:

  • Buka aplikasi Fix Photo Blur dan klik terbuka untuk menambah atau mengedit foto kabur.
  • Setelah itu, Fix Photo Blur akan memaparkan beberapa alat untuk memperjelas foto kabur anda, seperti Fix Blur, Details, Focus, dan Fix Noise.
  • Sekarang, yang perlu anda lakukan ialah menyeret garis di setiap alat untuk mendapatkan foto yang lebih jelas. Susun mengikut citarasa dan keperluan.
  • Selesai, sekarang gambar kabur kelihatan lebih jelas daripada foto kabur anda sebelumnya. Mudah, bukan?

3. Pixlr

Pixlr

Masih dengan satu aplikasi pengeditan foto yang juga dapat digunakan sebagai cara untuk memperjelas foto kabur di Android. Adakah Pixlr, dengan aplikasi ini, Anda tidak hanya dapat mengedit foto semasa, tetapi juga dapat memperjelas foto yang kabur.

Kerana, aplikasi yang telah dimuat turun oleh lebih dari 1 juta pengunduh di PlayStore mempunyai setumpuk ciri yang siap diperjelas dan bahkan mengedit foto anda. Baiklah, di sini kami akan memberitahu anda cara memperjelas foto yang kabur. Mari ikuti langkah-langkah di bawah:

  • Buka aplikasi Pixlr, jika Anda tidak memiliki aplikasi, klik di sini untuk memuat turun. Selepas itu, pilih menu foto untuk menentukan gambar kabur yang ingin anda jelaskan.
  • Kemudian, pilih alat dan klik pada ciri  penyesuaian. Tetapkan tahap sorotan untuk mencerahkan gambar dan cahaya untuk kecerahan latar belakang serta gambar.
  • Selepas itu kembali ke alat dan klik autofix untuk menjelaskan gambar yang kabur.
  • Jangan lupa untuk mengurangkan tahap kebisingan dengan cara menetapkannya di bahagian ciri yang lancar pada  alat.

Sudah selesai, sekarang gambar kabur anda kelihatan lebih jelas dengan bantuan aplikasi Pixlr. Bagaimana anda mahu mencubanya juga?

4. Keluarkan kabur dari Gambar-Meningkatkan Gambar

Keluarkan kabur dari Gambar Meningkatkan Gambar

Sesuai namanya, aplikasi ini mendakwa dapat menjadikan gambar kabur lebih jelas dan terang. Pada Remove Blur from Picture-Enhance Image, terdapat pelbagai ciri maca yang dapat menjadikan gambar kabur anda lebih jelas. Untuk prosedur untuk menjadikan kabur foto lebih jelas, anda boleh memeriksa langkah-langkah berikut:

  • Jalankan aplikasi Remove blur dari gambar-Meningkatkan Gambar.
  • Pilih foto yang ingin anda jelaskan dengan mengklik pada bahagian galeri untuk memilih foto.
  • Kemudian, manfaatkan ciri kualiti  foto  dan  gambar dehaze  Tetapkan mengikut keinginan anda.
  • Setelah menggunakan ciri ini, kini anda dapat segera menggunakan fitur  hilangkan kabur  untuk menghilangkan kesan kabur pada foto.
  • Akhirnya, simpan hasilnya ke galeri mudah alih anda.

5. Gambar Toolwiz

Gambar Alat Alat

Terdapat lebih banyak lagi, di sini, cara memperjelas foto kabur dengan hanya bergantung pada aplikasi penyuntingan foto di Android. Kali ini aplikasi bernama Toolwiz Photos boleh menjadi salah satu pilihan terbaik untuk anda. Toolwiz Photos adalah aplikasi yang kaya dengan ciri dan alat.

Di sini, anda bukan sahaja memperjelas foto kabur, tetapi anda juga dapat mengeditnya menjadi foto keren. Namun, pada kesempatan ini, kami akan memberitahu anda bagaimana menjelaskan foto yang kabur, ya. Ini caranya:

  • Buka dan masukkan aplikasi Foto Alat. Kemudian, anda hanya boleh mengklik pada penyuntingan pro dan jangan lupa memilih foto yang ingin anda jelaskan.
  • Selepas itu, pilih alat dan klik Enchance di paling kanan.
  • Nah, di bahagian Enchance banyak alat yang boleh anda gunakan untuk menjelaskan foto. Anda boleh mengklik Defog dan memilih Kuat untuk menjadikan gambar lebih jelas.
  • Seterusnya, klik Nada Otomatis dan pilih antara Nada Asas atau Nada Betul, anda boleh menyesuaikannya dengan keadaan kekaburan foto yang anda miliki. Selesai, foto anda lebih jelas daripada sebelumnya. Mudah, bukan?

6. Betulkan Kabur dan Tajamkan Imej

cara memperjelas foto kabur di android Fix Blur dan Sharpen Images

Dilihat dari namanya sahaja, sudah pasti bahawa aplikasi Fix Blur dan Sharpen Images dapat memperjelas foto yang kabur. Walau bagaimanapun, aplikasi yang satu ini tidak mempunyai alat yang lengkap seperti Photoshop atau Pixlr.

Walaupun begitu, Fix Blur dan Sharpen Images boleh dikatakan cukup baik untuk mengedit foto yang kabur. Jika anda berminat untuk memperjelas foto yang kabur dengan aplikasi Fix Blur and Sharpen Images, anda boleh segera merujuk kepada langkah-langkah berikut:

  • Pertama, anda boleh membuka aplikasi dan kemudian klik LOAD secara langsung untuk memilih gambar yang kabur.
  • Selepas itu, anda hanya boleh mengklik SHARPEN di bahagian bawah dan selesai, foto anda telah dijelaskan secara ringkas, sangat mudah, bukan?

Namun, anda perlu tahu bahawa hasil gambar yang telah diperjelas tentu tidak akan sehalus gambar yang tidak kabur. Sudah tentu ia akan kelihatan agak kabur, tetapi tidak terlalu kabur seperti ketika anda pertama kali mengambil gambar. Setakat ini, aplikasi ini tidak terlalu teruk , untuk memperjelas gambar yang kabur.

Itu seperti 6 cara mudah untuk menjelaskan foto kabur dengan bergantung pada telefon Android. Sesungguhnya, ia tidak tidak membuat gambar kabur sangat berkilat dan jelas. Tetapi, sekurang-kurangnya foto anda tidak terlalu kabur dan masih enak dipandang . Ada cara lain untuk menjelaskan foto kabur? Kongsi dengan kami dan pembaca lain di ruangan komen!