10 Alat dengar dan fon kepala Permainan Terbaik di Dunia 2020

Ingin mendapatkan pengalaman bermain permainan yang lebih menarik dan mendebarkan? Gunakan alat dengar atau fon kepala semasa bermain permainan. Audio permainan akan didengar dengan jelas di telinga anda sehingga pengalaman permainan lebih menarik dan seperti nyata.

Untuk menyokong pengalaman permainan yang lebih nyata , anda memerlukan alat dengar dan fon kepala permainan terbaik. Alat dengar terbaik dilengkapi dengan sejumlah spesifikasi yang memenuhi syarat sehingga mempunyai kualiti audio di atas rata-rata. Akan memberikan ulasan penuh mengenai fon kepala dan alat dengar permainan terbaik di sini.

1. Steelseries Arctis 7

Steelseries Arctis 7

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Salah satu kebimbangan  pemain adalah kabel headset yang suka dipasang pada kerusi roda. Oleh itu, tidak ada salahnya mencuba alat dengar tanpa wayar seperti Steelseries Arctis 7. Tidak salah untuk melihat alat dengar ini sebagai salah satu yang terbaik di dunia - anda benar-benar dapat mendengar setiap perincian dalam permainan dengan jelas.

Selain itu, kesambungan WiFI 2,4 GHz yang dibawanya diklaim mampu memiliki tahap kependaman yang rendah, sehingga tidak akan ada jeda antara suara sebenarnya dan apa yang didengar. Selain itu, jarak radius WiFi juga agak jauh, iaitu sekitar 12 meter. Anda boleh pergi ke tandas sebentar sambil  respawn sambil mendengar kepada syarat-syarat dalam pasukan anda.

Alat dengar ini juga mempunyai mikrofon dua hala dengan kualiti yang tidak dapat anda bayangkan. Walaupun bercakap di tempat yang paling kuat (lapangan terbang, terminal, stesen, pusat membeli-belah, dll.), Suara anda masih jelas dan tajam tanpa terdengar bunyi persekitaran.

Masih tidak percaya kualiti? Lihat sahaja pelbagai  anugerah yang dimenanginya. Terdapat sekurang-kurangnya 8 anugerah sebagai "alat dengar terbaik" dari pelbagai media  permainan dan perkakasan terkenal seperti IGN, PCGamer, dan Tom's Guide. Adalah suatu keistimewaan jika anda dapat memiliki Steelseries Arctis 7 seharga Rp 2.5 juta.

2. Razer Nari Ultimate

Razer Nari Ultimate

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Ini adalah alat dengar berkualiti lain yang anda dapat. Sekiranya anda mahu suara permainan terdengar seperti yang asli, Razer Nari Ultimate adalah pilihan yang tepat. Ia dilengkapi dengan fitur Razer HyperSense - teknologi haptik yang mampu menghasilkan sensasi sentuhan sehingga kesan bunyi dapat dirasakan seolah-olah anda mengalaminya secara real time.

Nasib baik sekali lagi, alat dengar ini benar-benar berfungsi dengan baik pada semua peranti yang mempunyai palam  bicu  3.5 mm tanpa perlu memasang pemacu atau aplikasi tambahan. Cukup pasangkannya, mainkan lagu atau filem, dan nikmati suara THX spasial 360 darjah seperti ketika anda menonton filem.

Oh ya, jika anda mahu, anda juga boleh menggunakan alat dengar ini tanpa wayar dengan sambungan WiFi 2,4 GHz yang mampu mengeluarkan suara dalam radius 12 m tanpa  berlengah . Benar-benar alat dengar berkualiti yang tidak ternilai harganya. Dapatkan Razer Nari Ultimate dengan harga IDR 3 juta.

3. Asus ROG Centurion 7.1

Asus ROG Centurion 7.1 Alat dengar dan fon kepala terbaik

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Dari rekaan sahaja, Asus ROG Centurion 7.1 telah berjaya mencuri perhatian para pemain . Lebih-lebih lagi fon kepala Asus juga dilengkapi dengan 10-driver 7.1 surround-sound yang menjadikan kualiti audio yang dihasilkan lebih menakjubkan.

Fon kepala yang serasi dengan Perisian Sonic juga mempunyai penguat dengan profil audio dan kawalan kelantangan. Malah, Asus juga menyediakan mikrofon fon kepala ini, jadi peranti ini sangat menyokong bermain permainan sambil membuat video seperti pemain di YouTube.

Sayangnya, harga Asus ROG Centurion 7.1 agak mahal , harganya sekitar 5 juta rupiah.

4. HyperX Cloud Alpha

HyperX Cloud Alpha

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Nikmati permainan dengan suara yang hebat sambil berkomunikasi dengan pasukan anda tanpa halangan, itulah keselesaan yang dapat diperoleh dengan alat dengar HyperX Cloud Alpha. Datang dengan dua ruang pemandu  , bunyi yang kamu dengar tadi dijamin untuk menyediakan  anda tidak dapat perjudian pengalaman.

Sekiranya anda bermain permainan luar talian  , atau menggunakannya untuk hanya mendengar lagu, mikrofon yang tidak digunakan dapat dikeluarkan sehingga tidak mengganggu keselesaan anda juga. Oh ya, bercakap mengenai mikrofon, ia sudah diperakui oleh Discrod dan TeamSpeak.

Mikrofon ini dijamin dapat anda gunakan untuk berkomunikasi tanpa masalah. Untuk harganya sendiri, mungkin anda akan sedikit terkejut mengetahui harganya cukup berpatutan dengan kualiti yang dibawanya, yakni hanya Rp 1 juta.

5. Astro A50 Tanpa Wayar

Astro A50 Tanpa Wayar

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Sebenarnya, Astro A50 Wireless adalah alat dengar yang boleh digunakan untuk semua tujuan, termasuk permainan. Alat dengar tanpa wayar ini mempunyai suara surround Dolby Digital 7.1 sehingga anda dapat mendengar suara yang paling lembut. Anda boleh menggunakan Astro A50 Wireless untuk bermain di PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC dan mudah alih.

Ringkasnya, alat dengar ini adalah alat dengar terbaik untuk pengalaman permainan yang sangat menakjubkan. Untuk memiliki Astro A50 Wireless, anda harus membelanjakan USD 238.04 atau sekitar 3.1 juta rupiah.

6. Corsair Void Pro RGB

Corsair Void Pro RGB

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Keras, selesa, berprestasi tinggi - tiga perkataan itu sesuai dengan alat dengar tanpa wayar ini. Reka bentuknya yang elegan menjadikannya seperti  filem sci-fi gaya-  gadget Mungkin kerana kemampuan yang ada sesuai untuk dianggap futuristik.

Dari segi kemudahan dan keselesaan, terdapat tombol meredam dan butang  bisu pada mikrofon di sebelah kiri, memberikan anda lebih banyak kebebasan tanpa memerlukan lebih banyak usaha . Sementara itu, sokongan Dolby┬« Headphone 7.1 yang dibawanya dapat mengeluarkan suara dengan spektrum luas dan memberikan pengalaman aksi yang  sungguh  mengasyikkan .

Terdapat juga perisian terbina dalam yang boleh digunakan untuk menguruskan pelbagai perkara seperti pencahayaan RGB dan lain-lain. Jangan lepaskan pengalaman permainan sebenar  menggunakan alat dengar dengan harga Rp 1 juta.

7. Logitech G Pro X

Logitech G Pro X

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Inginkan suara anda didengar dengan jelas semasa bermain permainan dan berkomunikasi strategi dengan pasukan? Logitech G Pro X dilengkapi dengan penapis suara premium yang dapat membersihkan suara dalam  masa nyata . Sebenarnya, suara anda akan terdengar seperti siaran di studio - kerana kualiti mikrofon sememangnya canggih.

Kerana keselesaan juga penting, busa memori yang digunakan pada alat dengar juga menjadikan pemakai selesa. Anda dijamin tidak akan merasa  kaku atau sakit setelah menggunakannya dalam jangka masa yang lama. Dia juga menggunakan versi pencitraan suara DTS yang paling maju yang dapat mengesan jarak suara dengan watak anda dalam permainan. Bagaimana dengan harganya? Anda boleh membelinya dengan harga Rp 2 juta.

8. Steelseries Arctis Pro + GameDAC

Steelseries Arctis Pro + GameDAC

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Dilengkapi dengan GameDAC, teknologi dalam output alat dengar SteelSeries ini telah dirancang dengan sangat baik untuk menghasilkan suara yang paling murni. GameDAC adalah unit sistem untuk menukar suara digital menjadi bunyi analog. Hasilnya, anda akan mendengar kualiti suara yang lebih tinggi daripada hampir semua alat dengar  permainan yang ada.

Steelseries Arctis Pro + GameDAC juga merupakan yang pertama memperoleh sijil Hi-Res Audio. Dia dapat "menelan" pelbagai format audio dengan  tanpa kerugian -  menjadikannya alat dengar  semua dalam satu yang sesuai untuk pelbagai situasi seperti mendengar lagu, rakaman, dan tentu saja bermain permainan. Dapatkan alat dengar ini dengan harga sekitar Rp 3 juta.

9. Razer Kraken X

Razer Kraken X

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Kadang-kadang memakai alat dengar boleh membuat kepala anda terasa berat atau tertekan. Ini pasti boleh dielakkan dengan menggunakan alat dengar berkualiti tinggi seperti Razer Kraken X. Mempunyai busa memori  sebagai squishy  dan  lembut ikat kepala , anda dijamin untuk dapat memakai alat dengar ini tanpa rasa sakit.

Selain dapat menyesuaikan kedudukan audio menggunakan perisian suara surround 7.1 , kejelasan suara  dapat didengar dari pelbagai arah. Sama ada anda mahukan suara lembut seperti langkah kaki atau tembakan, semuanya dapat didengar dengan jelas dan seimbang - bermain permainan lebih menyeronokkan. Alat dengar ini berharga sekitar Rp 1 juta.

10. Corsair HS50

Corsair HS50

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Cek Harga di Bukalapak

Headset tahan lama yang mampu menghasilkan suara yang tajam secara optimum, Corsair HS50 adalah produk premium yang dapat digunakan untuk pelbagai platform seperti PC, PlayStation 4, Nintendo Switch, dan Xbox One. Ia menghadirkan neodymium  50mm di kedua sisi alat dengar sebagai pengeluar bunyi tepat dengan  pelbagai bunyi yang berbeza-beza.

Ia juga diperakui Discord sehingga anda tidak perlu bimbang tentang keserasian lagi. Gunakan alat dengar ini untuk bermain dengan rakan dan rasakan rangkaian komunikasi yang sentiasa lancar tanpa henti. Untuk saiz alat dengar permainan premium, harganya cukup berpatutan dengan harga hanya Rp 600 ribu.

Rangkaian alat dengar dan fon kepala permainan terbaik akan memberikan anda pengalaman permainan yang luar biasa. Adakah anda telah membuat pilihan? Semoga senarai ini membantu anda mencari alat dengar atau fon kepala permainan yang sesuai dengan keperluan anda