Cara Memuat turun Video dengan Mudah di Android Mobile

Ada banyak video yang tersebar di media sosial, baik itu video dari Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, dan media sosial lainnya. Tetapi malangnya, anda tidak dapat memuat turun video secara langsung. Anda memerlukan bantuan pihak ketiga untuk memuat turun video yang dapat disimpan secara langsung ke telefon bimbit anda.

Baiklah, bantuan pihak ketiga boleh berupa aplikasi yang dipasang pada HP. Apa jenis aplikasi yang boleh memuat turun video di telefon bimbit? Adakah aplikasi muat turun video ini dibayar? Bagaimana nak guna? Semua jawapan ini akan dibincangkan dalam artikel berikut. Jadi, nantikan hingga akhir artikel!

Semua Pemuat turun Video - Video HD - 2020

Aplikasi pertama yang akan kami sarankan adalah Semua Video Downloader - HD Video - 2020. Ini adalah aplikasi yang dibuat oleh FISH Studio dengan semua ciri. Apa yang boleh dilakukan oleh aplikasi ini? Sangat banyak, kerana dengan aplikasi ini anda dapat memuat turun video dari pelbagai media sosial.

Video yang boleh diunduh adalah video di Facebook, Instagram, Twitter, Video, Pinterest, dan Daily Motion . Selain dapat memuat turun banyak video dari pelbagai media sosial, aplikasi All Video Downloader - HD Video - 2020 juga dilengkapi dengan alat yang memadai, seperti pilihan resolusi video untuk dimuat.

Bukan itu sahaja, Semua Pengunduh Video - Video HD - 2020 juga mempunyai ciri untuk memuat turun lebih dari dua video sekaligus. Sebenarnya, tuntutan aplikasi ini adalah bahawa ia dapat memuat turun video dengan cepat.

Oh ya, anda juga tidak perlu risau dengan muat turun yang gagal. Kerana, setiap kali video gagal dimuat turun, aplikasi All Video Downloader - HD Video - 2020 akan disambung semula setelah sambungan internet anda kembali stabil. Cukup bagus, bukan ? Nah, selain dilengkapi dengan ciri dan alat yang lengkap , cara menggunakan All Video Downloader - HD Video - 2020 juga sangat mudah, anda tahu. Sebabnya, anda boleh memuat turun video dengan dua cara, iaitu muat turun langsung dan muat turun copy-paste, seperti berikut:

1. Muat turun Langsung

Semua Pemuat turun Video - Video HD - 2020

Untuk cara pertama sangat mudah, kerana pengguna hanya perlu melakukan satu klik dan video dapat dimuat turun dengan serta-merta. Berikut adalah langkah-langkahnya:

  • Pertama, pastikan anda mempunyai aplikasi All Video Downloader - HD Video - 2020.
  • Kemudian, buka aplikasi.
  • Kemudian, buka aplikasi media sosial sebagai sumber video anda, boleh jadi Facebook, Instagram, Pinterest, Dailymotion, atau bahkan Twitter.
  • Selain itu, anda boleh menemui video yang ingin anda muat turun. Mainkan video dan tunggu sebentar.
  • Akhirnya, klik simbol muat turun (anak panah ke bawah) dengan warna merah jambu. Tunggu sebentar sehingga video selesai dimuat turun. Mudah, bukan ?

2. Muat turun Salin-Tampal

Selain fitur muat turun langsung, terdapat juga fitur muat turun salin-tampal. Ini juga salah satu cara untuk memuat turun video dengan mudah yang anda boleh ikuti langkah-langkah di bawah:

  • Buka dan masukkan menu Paste Link dalam aplikasi. Selepas itu, pilih video yang ingin anda muat turun dengan memilih aplikasi media sosial sebagai sumber video. Di sini, kami akan cuba memuat turun video dari Facebook sehingga kami memilih aplikasi Facebook.

Semua Pemuat turun Video 1

  • Kemudian, pergi ke aplikasi Facebook dan cari video yang ingin anda muat turun. Jangan lupa menyalin pautan video yang ingin anda muat turun.

Semua Pemuat turun Video 2

  • Langkah seterusnya adalah tampal atau tampal pautan yang disalin / salin ke Tampal pautan anda di sini. Pada peringkat ini, anda boleh terus klik GET VIDEO DOWNLOAD LINK.

Semua Pemuat turun Video 3

  • Seterusnya pop-up pemberitahuan akan muncul di bahagian bawah untuk memuat turun video secara langsung. Sekarang, anda hanya perlu mengklik simbol muat turun (anak panah ke bawah) untuk mendapatkan video.

Semua Pemuat turun Video 4

  • Anda hanya perlu menunggu beberapa saat sehingga video selesai dimuat turun. Setelah selesai memuat turun, anda boleh menyemaknya di bahagian Muat turun untuk melihat senarai video yang dimuat turun.

Semua Pemuat turun Video 5

  • Sekarang, untuk menyimpan hasil video di galeri HP maka anda boleh mengklik simbol titik di sudut kanan atas video dan klik Eksport ke Galeri.

Semua Pemuat turun Video 6

  • Dan bagi anda yang ingin melihat maklumat lengkap mengenai video, anda boleh mengklik pada bahagian yang Terdapat nama video, masa muat turun, jangka masa video, hingga ukuran video.

Bagaimana, sangat mudah, betul menggunakan aplikasi All Video Downloader - HD Video - 2020? Kaedah di atas juga berlaku untuk memuat turun video dari aplikasi media sosial lain, ya, sama ada dari IG, Twitter, atau Pinterest.

Oh ya, dan anda juga tidak perlu risau tentang kapasiti aplikasi All Video Downloader. Oleh kerana aplikasinya sangat ringan, hanya memerlukan sekitar 6MB ruang, anda tahu !

Pemuat turun Video untuk Facebook - Video HD - 2019

Sebagai tambahan kepada aplikasi, kami juga mengesyorkan Video Downloader untuk Facebook - HD Video - 2019. Aplikasi ini semudah dan sebaik aplikasi sebelumnya. Cuma, dalam aplikasi ini lebih khusus untuk memuat turun video dari Facebook alias sebagai pemuat turun video Facebook sahaja, ya. Jadi, anda tidak boleh memuat turun video dari platform selain Facebook.

Walaupun begitu, aplikasi ini juga dilengkapi dengan beberapa ciri menarik dan alat yang mencukupi. Kerana, Pemuat turun Video untuk Facebook - Video HD - 2019 dapat memuat turun lebih dari dua video sekaligus.

Malah, anda juga boleh memuat turun video jika hanya ada WiFi. Oleh itu, apabila telefon bimbit anda tidak disambungkan ke WiFi, aplikasi ini akan menghentikan proses muat turun secara automatik. Dengan cara itu, anda dapat menyimpan lebih banyak data internet di telefon bimbit anda.

Oh ya, selain dilengkapi dengan ciri dan alat yang mencukupi, aplikasi ini juga diklasifikasikan sebagai sangat ringan. Sebabnya, Pemuat turun Video untuk Facebook - Video HD - 2019 hanya akan menghabiskan 5.2MB di telefon bimbit anda.

Sekiranya anda ingin menggunakan aplikasi ini untuk memuat turun video di Facebook, anda boleh menggunakan ciri muat turun langsung atau muat turun salin-tampal. Apa perbezaannya? Lihat prosedur berikut:

1. Muat turun Langsung

Pemuat turun Video untuk Facebook - Video HD - 2019

Kaedah satu ini sangat mudah kerana anda boleh memuat turun video secara langsung dari aplikasi media sosial. Untuk mengetahui lebih terperinci, pertimbangkan prosedur berikut:

  • Perkara pertama yang harus anda lakukan ialah memuat turun Video Downloader untuk Facebook - HD Video - 2019. Aplikasi ini percuma dan boleh digunakan pada bila-bila masa. Sekiranya anda sudah mempunyai aplikasi, anda boleh mengakses aplikasi secara langsung.
  • Langkah seterusnya, anda boleh memasukkan aplikasi Facebook dan mencari video yang ingin anda muat turun.
  • Sekiranya demikian, anda boleh memainkan / memainkan video sehingga simbol muat turun (anak panah ke bawah) berwarna merah jambu. Klik pada simbol untuk memuat turun video.
  • Tunggu beberapa saat sehingga aplikasi selesai dimuat turun. Sangat sederhana, bukan ?

2. Muat turun Salin-Tampal

Sekiranya kaedah ini lebih banyak langkah yang diambil, tetapi juga mudah dilakukan. Untuk mengetahui lebih jelasnya, sila lihat langkah - langkah berikut:

  • Log masuk ke aplikasi Facebook.

Semua Pemuat turun Video 2

  • Kemudian, tentukan video yang ingin anda muat turun terlebih dahulu.
  • Klik pada video dan salin pautan video.

1 Pemuat turun Video untuk Facebook

  • Kemudian, pergi ke aplikasi Video Downloader untuk Facebook, dan buka tab kedua "Paste Link"

2 Pemuat turun Video untuk Facebook

  • Selepas itu, anda boleh menampal pautan yang anda salin tadi. Jangan lupa untuk klik GET VIDEO DOWNLOAD LINK. Selesai, dan tunggu beberapa saat sehingga video berjaya dimuat turun.

3 Pemuat turun Video untuk Facebook

Sangat mudah dan ringkas, bukan ? Jadi, dengan dua cara sebelum anda boleh memuat turun video dengan mudah dan cepat. Sebenarnya, langkahnya sangat mudah, hanya salin-tampal pautan. Adakah anda ingin mencuba menggunakan aplikasi tersebut?

Artikel Berkaitan