6 Cara Mudah Memuat Naik Gambar ke Instagram Dari PC

Instagram adalah salah satu aplikasi perkongsian foto dan video yang paling popular di dunia. Aplikasi ini secara rasmi tersedia di Play Store (Android) dan App Store (iOS) dan boleh dimuat turun secara percuma.

Instagram juga tersedia dalam versi web, tetapi hanya berfungsi sebagai penonton. Nasib baik, ada juga beberapa trik dan petua supaya anda dapat melakukan DM Instagram di PC atau komputer riba.

Sekiranya anda ingin dapat memuat naik foto atau video ke Instagram melalui PC, maka anda juga harus melakukan beberapa trik di penyemak imbas yang anda gunakan atau gunakan aplikasi pihak ketiga. Anda juga boleh menggunakan simulator Android yang disokong oleh komputer yang anda miliki.

Untuk makluman, pada awal 2018, Instagram menyemak semula API mereka untuk membolehkan aplikasi pihak ketiga menyiarkan ke Instagram dalam beberapa keadaan. Pada masa ini terdapat sejumlah aplikasi pihak ketiga, walaupun mereka tidak menawarkan ciri Instagram sepenuhnya.

Nah, di bawah ini akan membincangkan sejumlah trik dan aplikasi yang membolehkan anda dapat memuat naik foto ke Instagram melalui komputer. Jalan

1. Melalui Chrome

Sekiranya anda menggunakan penyemak imbas Chrome di PC, anda boleh memuat naik foto ke Instagram dengan mudah tanpa perlu memasang aplikasi apa pun. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda ikuti.

  • Buka Chrome> buka Instagram.com dan log masuk ke akaun anda.
  • Klik kanan pada mana-mana skrin> kemudian pilih Periksa di kotak pilihan yang muncul.
  • Setelah alat Inspect dibuka, klik ikon tablet dan telefon di sudut kiri atas tetingkap Inspect.
  • Kemudian halaman desktop Instagram akan dimuat semula dengan paparan mudah alih.
  • Sekiranya ikon + muncul, anda sudah boleh memuat naik foto ke Instagram dan menghantarnya secara langsung. Sekiranya ikon + masih tidak muncul, muat semula halaman lagi.

Setelah selesai, klik ikon tablet atau telefon sekali lagi, kemudian tutup alat Periksa. Muat semula halaman untuk mengembalikan versi desktop.

2. Melalui Safari

Sekiranya anda pengguna Mac, anda juga boleh memuat naik foto ke Instagram melalui penyemak imbas Safari. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda ikuti.

  • Buka penyemak imbas Safari anda kemudian pergi ke Safari> Pilihan> Lanjutan.
  • Pilih menu menu Show Develop di bar menu di bahagian bawah tab.
  • Buka Safari di tab atau tetingkap baru dan klik Kembangkan> Ejen Pengguna> Safari - iOS 12.1.3 - iPhone di bar menu.
  • Seterusnya, buka Instagram.com dan log masuk ke akaun anda. Kemudian klik ikon + di bahagian bawah paparan untuk mula memuat naik foto ke Instagram dan menyiarkannya.

Setelah foto dimuat, anda masih dapat menerapkan penapis dan mengedit foto seperti yang Anda lakukan di aplikasi Instagram. Setelah selesai, pastikan untuk menukar ejen pengguna anda kembali ke tetapan lalai untuk mengelakkan melihat semua laman web di paparan mudah alih mereka.

3. Melalui Pemain Aplikasi BlueStacks

BlueStacks App Player adalah aplikasi emulator Android yang dapat dijalankan pada komputer berasaskan Windows dan Mac. Aplikasi ini memungkinkan anda dapat menjalankan berbagai aplikasi Android melalui layar komputer, termasuk aplikasi berbagi foto dan video Instagram percuma.

Untuk berjalan dengan betul dan lancar, kami mengesyorkan memasang BlueStacks App Player pada komputer dengan RAM sekurang-kurangnya 4 GB. Lalu bagaimana anda boleh memuat naik foto ke Instagram dari komputer melalui BlueStacks? Inilah langkahnya.

  • Pertama, anda mesti mendapatkan aplikasi BlueStacks dan memasangnya di komputer anda. Anda boleh memuat turun aplikasi BlueStacks di sini.
  • Pasang aplikasi BlueStacks kemudian tunggu beberapa saat sehingga aplikasi dimulakan untuk pertama kalinya. Anda boleh melangkau tutorial menggunakan tanda silang di kanan atas, kemudian pilih bahasa yang anda mahukan dan ketuk butang anak panah.
  • Setelah aplikasi siap digunakan, anda mesti log masuk ke akaun Google anda seperti yang biasa dilakukan pada telefon pintar. Anda boleh memilih pilihan tetapan mengikut keperluan anda.
  • Kemudian masukkan Play Store dan cari aplikasi Instagram, kemudian pasangkan pada aplikasi BlueStacks anda.
  • Setelah berjaya dipasang, anda boleh segera membuka aplikasi. BlueStacks secara automatik akan berubah menjadi rupa dan bentuk telefon pintar.
  • Log masuk ke akaun Instagram anda seperti biasa dan mulailah memuat naik foto dengan menekan ikon + di bahagian bawah, kemudian pilih Galeri.
  • Klik menu lungsur turun Galeri di kiri atas> Lain> Pilih dari Windows. Cari foto yang ingin anda muat naik, pilih dan klik 'Buka'.
  • Setelah foto yang ingin dimuat naik dijumpai, anda boleh menggunakan ciri Instagram seperti memotong gambar, menambahkan penapis dan kapsyen. Sekiranya demikian, anda boleh segera berkongsi foto anda dengan pengikut anda.

4. Melalui Aplikasi Pihak Ketiga

Anda juga boleh memuat naik foto ke Instagram dari komputer menggunakan aplikasi pihak ketiga. Sekiranya anda menggunakan pilihan ini, maka anda mesti bersedia memasukkan Instagram melalui aplikasi ini. Berikut adalah beberapa aplikasi yang disyorkan untuk memuat naik foto Instagram melalui Windows dan Mac.

Meja tulis

Deskgram adalah aplikasi desktop yang dapat anda gunakan untuk memainkan Instagram melalui Windows dan Mac. Aplikasi ini mempunyai dua versi, iaitu versi percuma dan versi berbayar. Program versi percuma hanya menawarkan ciri penonton Instagram, seperti melihat gambar, menambah komen, dan menyukai grafik.

Sekiranya anda ingin memuat naik gambar atau video dan menandainya, anda mesti menggunakan versi Pro dengan bayaran langganan sekitar $ 3 sebulan (ciri muat naik video tidak tersedia dalam versi Windows).

Aplikasi Deskgram cukup mudah digunakan dengan paparan yang kelihatan sama dengan versi mudah alih lama Instagram. Sekiranya anda berminat dengan aplikasi ini, anda boleh memuat turunnya secara langsung di sini.

Flume

Flume adalah aplikasi pelanggan Instagram khusus Mac yang mempunyai ciri lengkap. Sama seperti Deskgram, Flume juga menawarkan versi percuma dan versi berbayar. Sudah tentu jika anda ingin memuat naik foto atau video ke Instagram melalui Mac, maka anda harus menggunakan versi Pro.

Selain memiliki antara muka yang bagus, aplikasi Flume juga menyokong tulisan karousel bergambar atau foto, membolehkan anda menggunakan penapis (dalam versi Pro), menguruskan aktiviti di akaun anda, dan menguruskan profil anda.

Harap maklum bahawa Flume sebelumnya secara rasmi tersedia di Mac App Store, tetapi kemudian dikeluarkan oleh Apple pada awal tahun 2017 kerana kemungkinan melanggar syarat penggunaan Instagram. Kini Flume telah meningkat semula dan kini hanya tersedia secara eksklusif melalui laman web mereka sendiri (klik di sini untuk memuat turun).

Itulah beberapa trik dan aplikasi yang boleh anda gunakan untuk memuat naik foto ke Instagram melalui komputer. Masih terdapat beberapa simulator Android dan aplikasi pihak ketiga untuk menjalankan Instagram di PC, tetapi perisian yang dibincangkan di atas adalah cadangan dari kami.

Sekiranya anda mempunyai alternatif lain untuk memuat naik foto ke Instagram melalui PC, beritahu kami dan yang lain di ruangan komen.