11 Aplikasi untuk Berkawan dengan orang Korea pada Android 2020

Adakah anda salah satu daripada banyak orang yang menyukai semua bahasa Korea? Ingin mendalami bahasa Korea tetapi tidak mempunyai banyak masa untuk mengikuti kelas bahasa? Atau, anda ingin berkenalan secara langsung dengan orang Korea tanpa perlu pergi ke negara mereka?

Boleh. Caranya, anda boleh memanfaatkan pelbagai jenis aplikasi sembang di Google Play Store. Mudah kan? Nah, kali ini saya akan meringkaskan 11 aplikasi untuk berkawan dengan orang Korea di Android, yang boleh anda muat turun melalui Google Play Store. Apa aplikasinya? Lihat ini !

1. RAKAN-RAKAN KOREA

RAKAN-RAKAN KOREA

Seperti namanya, aplikasi ini ditujukan untuk anda yang ingin mencari  teman berbual  dari Korea. Di sini sistemnya serupa dengan Facebook di mana anda boleh mencari rakan Korea. Sekiranya anda ingin memulakan perbualan, anda hanya boleh mengklik ciri  sembang  dan berbual secara langsung dengan orang Korea.

Bukan hanya  berbual  , artikel mengenai KOREA TEMAN juga anda boleh membuat status. Status yang anda buat juga boleh dikomentari atau diberi  suka  oleh rakan yang telah memasuki senarai rakan anda.

Menariknya, ada ciri  kumpulan bergabung. Untuk ciri-ciri di sini biasanya mengumpulkan orang dengan hobi yang sama. Contohnya, anda adalah KPOP yang suka menyukai kumpulan BTS, jadi anda boleh menyertai kumpulan peminat BTS khas. Nah, dalam kumpulan itu bukan sahaja boleh berbual tetapi juga menghantar gambar, video dan banyak lagi. Menarik,  bukan ?

2. Hello Talk

HelloTalk

Seterusnya ialah Hello Talk. Anda boleh menggunakan Hello Talk untuk berkawan dengan orang Korea sambil belajar bahasa Korea dengan berbual secara langsung dengan mereka melalui ciri sembang . Anda boleh mencari pasangan mengikut umur, negara asal dan bahasa mereka. Sekiranya memenuhi kriteria, anda boleh mula bercakap dengan pasangan .

Di samping itu, dalam aplikasi Hello Talk, anda boleh saling mengajar bahasa masing-masing, melalui ciri sembang yang dilengkapi dengan nota suara . Dengan cara itu, anda bukan sahaja dapat berteman, tetapi juga dapat meningkatkan kemahiran berbahasa anda. Ingin mencuba aplikasi yang satu ini? Muat turun Hello Talk di sini.

3. Wakie

Wakie

Aplikasi Wakie yang boleh anda buat pilihan untuk mencari rakan Korea. Di Wakie, anda boleh berinteraksi melalui ciri kemas kini status , yang serupa dengan status Facebook, bercakap di telefon dengan ciri sembang.

Anda boleh mencari rakan yang anda mahukan dengan menulis melalui status atau profil bio anda . Kemudian, pengguna yang sesuai dengan kriteria, akan menghubungi anda jika anda juga memenuhi kriteria mereka. Aplikasi Wakie ini cenderung lebih 'percuma' jika dibandingkan dengan AnyGram atau Hello Talk.

Ringkasnya, Wakie adalah sejenis aplikasi media sosial dan tidak bertujuan untuk pertukaran bahasa sahaja. Berminat untuk mencuba? Klik pautan berikut untuk memuat turun aplikasi.

4. Helo Pal

HelloPal

Aplikasi yang boleh anda gunakan untuk berkawan dengan orang Korea sangat pelbagai. Salah satunya ialah Hello Pal. Aplikasi yang satu ini hampir sama dengan Hello Talk. Anda boleh mencari rakan dari seluruh dunia dengan ciri carian dan anda boleh menyaringnya mengikut umur, negara asal, jantina dan bahasa yang dikendalikan oleh pengguna.

Hello Pal juga dapat digunakan untuk belajar bahasa Korea dengan berbual secara langsung dengan penutur asli melalui fitur sembang.

Hello Pal sendiri mempunyai buku frasa 30 bahasa asing yang mengandungi kira-kira 2000 ayat yang digunakan setiap hari. Buku frasa dari Hello Pal juga dilengkapi dengan audio untuk memudahkan anda mengetahui cara mengucapkan ayat dengan betul.

Oleh itu, bagi anda yang tidak menguasai bahasa Korea atau Inggeris, anda tidak perlu risau, anda boleh menggunakan ayat atau kosa kata dalam buku frasa untuk berbual dengan rakan Korea anda. Mudah kan? Muat turun aplikasi Hello Pal di sini.

 5 . Perlahan

perlahan2

Mahu mencari pen pen? Anda boleh mencuba aplikasi Perlahan. Aplikasi ini adalah tempat untuk anda mencari rakan pen tetapi dengan sentuhan teknologi moden. Dalam aplikasi ini oleh Why Interactive, anda boleh meluangkan masa mel dengan rakan pena dari seluruh pelosok dunia. Di samping itu, anda boleh menukar avatar anda dan menggunakan nama panggilan .

Aplikasi Perlahan juga membolehkan anda mencari rakan pena berdasarkan minat dan bahasa. Selain itu, anda boleh mengumpulkan setem, anda tahu . Sangat unik, ya! Ingin tahu? Muat turun aplikasi Perlahan dengan mengklik pautan berikut.

6. Tandem

Tandem

Tandem mempunyai konsep yang serupa dengan HelloTalk. Bukan hanya berkawan dengan orang Korea, anda juga boleh belajar bahasa Korea secara langsung dalam aplikasi. Anda boleh mencari rakan dan mempelajari bahasa mereka atau bahasa Jepun untuk mengajar mereka bahasa yang anda mahir.

Tandem mempunyai pelbagai ciri mulai dari video, nota suara , chat dan pesan dalam bentuk gambar dan audio. Aplikasi ini juga menyokong 150 bahasa dengan 2500 kombinasi bahasa yang ada. Anda berminat untuk mencuba aplikasi ini? Klik pada pautan ini untuk memuat turun.

7. Perjalanan udara

Perjalanan udara

Sama seperti AnyGram dan Wakie, aplikasi Airtripp juga merupakan aplikasi pertukaran bahasa dan budaya dengan konsep media sosial. Selain berkawan dengan orang Korea, anda boleh berteman dengan pengguna dari 250 negara lain.

Aplikasi ini juga sesuai untuk anda yang tidak dapat berbahasa asing kerana terdapat ciri terjemahan dalam sembang . Anda juga boleh menyiarkan video pendek, menghantar hadiah maya untuk merancang perjalanan bersama. Seronok, ya. Muat turun Airtripp di sini juga sekarang.

8. Bertutur

Bercakap

Aplikasi Speaky adalah aplikasi di Google Play Store yang dapat membantu anda mencari rakan yang berasal dari Korea. Aplikasi, yang juga menggunakan konsep pertukaran bahasa, membawa konsep yang serupa dengan HelloTalk dan Hello Pal.

Anda boleh mencari rakan kongsi untuk mempelajari bahasa asing dan mengajar mereka bahasa yang anda mahir. Sama seperti AnyGram, Speaky juga mempunyai ciri pembetulan. Selain itu terdapat ciri tambahan seperti nota suara dalam sembang . Cubalah aplikasi Speaky di sini.

9. Doongle

Doongle

Aplikasi lain yang boleh anda cuba ialah Doongle. Melalui Doongle, anda dapat mencari rakan dari negara lain, termasuk Korea, melalui hashtag atau lokasi. Anda boleh membaca kisah yang mereka kongsi. Anda juga boleh memulakan interaksi melalui ciri sembang yang disediakan oleh pembangun.

Doongle juga mempunyai penapis untuk carian pengguna berdasarkan umur, negara asal dan bahasa. Ingin mencuba aplikasi Doongle sekarang? Klik pautan berikut untuk memuat turun .

10. MEEFF

permohonan untuk berkawan dengan meeff Korea

Akhirnya, ada aplikasi MEEFF. Dalam aplikasi yang dikhaskan untuk mencari rakan dari tanah Ginseng, anda dapat belajar bahasa Korea secara santai dengan penutur asli. Anda juga boleh memilih pasangan perbualan mengikut umur dan jantina.

Sayangnya, untuk dapat menghantar foto dan menggunakan ciri terjemahan dalam aplikasi ini, anda perlu menggunakan ruang sembang premium. Berminat untuk menggunakan aplikasi dari Noyesrun Inc. ini? Muat turun aplikasi MEEFF di sini.

11. AnyGram

Permohonan untuk bertemu dengan orang Korea AnyGram

AnyGram adalah salah satu aplikasi terbaik untuk memulakan persahabatan di dunia maya di Google PlayStore. Bukan hanya dengan orang Korea, anda juga boleh berteman dengan pengguna dari negara lain. Anda juga boleh berkongsi cerita melalui ciri 'Open Story' dalam aplikasi ini.

Aplikasi AnyGram yang juga boleh anda gunakan untuk belajar bahasa asing, termasuk bahasa Korea. Terdapat banyak ciri yang dapat membantu anda meningkatkan kemahiran berbahasa. Salah satunya adalah ciri terjemahan.

Ciri terjemahan  membolehkan pengguna lain yang merupakan penutur asli untuk membantu anda membetulkan dan menterjemahkan artikel. Bukan hanya artikel, bahkan gambar yang anda muat naik dalam bahasa mereka juga akan diperbetulkan atau diterjemahkan.

AnyGram mengingatkan saya sedikit mengenai platform media sosial yang digunakan hari ini, iaitu Instagram. Pada mulanya, aplikasi ini menggunakan nama 'AnyTalk', tetapi sekitar awal 2016, pembangun menukar namanya menjadi 'AnyGram'.

Sekarang itulah aplikasi kesepuluh untuk berkawan dengan orang Korea terus dari telefon pintar Android anda. Anda tidak perlu pergi jauh ke Korea, anda hanya perlu menggunakan teknologi yang ada untuk dapat berteman dan berbual secara langsung dengan orang Korea. Menarik kan?

Sekiranya anda ingin mempunyai rakan Korea tetapi mempunyai laras bahasa, anda boleh belajar bahasa Korea terlebih dahulu. Belajar bahasa Korea tidak sukar, sungguh . Anda hanya belajar bahasa Korea melalui aplikasi, untuk panduan anda dapat membaca artikel "Aplikasi Pembelajaran Bahasa Korea".