Spesifikasi HP Vivo V17 Pro, Kamera Telefon Pintar 6 Akan Datang September di Indonesia

Vivo 17 Pro

Spesifikasi HP Vivo V17 Pro pada mulanya hanya khabar angin sebelum akhirnya meluncur di Indonesia pada bulan September 2019. Namun, melalui kebocoran dari pelbagai media, peranti terbaru dari Vivo ini diklaim mempunyai fitur canggih. Dan salah satu khabar angin yang beredar ialah telefon pintar ini akan dilengkapi dengan enam kamera.

Vivo Indonesia mengatakan kehadiran peranti ini di Indonesia adalah sebahagian daripada Seri-V dan pastinya akan menjadi siri perdana terbaru yang dilancarkan pada bulan September ini.

Edy Kusuma, Pengarah Jenama Vivo Indonesia, bersetuju bahawa khabar angin banyak didengar, spesifikasi HP Vivo V17 Pro akan dilengkapi dengan 6 kamera, di mana empat kamera di belakang, sementara dua kamera lain adalah selfie.

Khususnya, kamera selfie pop timbul dua mempunyai resolusi 32 MP lengkap dengan selfie sudut lebar lebar. Pasti peminat selfie akan mendapat selfie yang lebih luas, tanpa poni atau kedudukan yang menjengkelkan.

Kamera Vivo V17 Pro

Sementara itu, HP Vivo juga dilengkapi dengan kamera quad AI 48 MP, ciri-cirinya disokong oleh mod malam super. Ciri ini akan menghasilkan gambar yang lebih jelas dan tajam. Sekiranya anda mengambil gambar pada waktu malam atau dengan cahaya yang rendah, foto tidak akan mempengaruhi hasil foto. Foto akan tetap jelas dan terang, ini telah menjadi salah satu ciri utama HP Vivo V17 Pro.

Rencananya, telefon pintar ini akan hadir di Indonesia dengan dua pilihan warna penting, iaitu hitam dan putih. Vivo V17 Pro juga dilengkapi dengan layar penuh dengan semua layar, dan ciri-ciri Seri-V masih dapat dilihat dari bingkai tipis di setiap sudut.

Dari maklumat bocor yang telah banyak didengar, spesifikasi HP Vivo V17 Pro nantinya akan hadir dengan pemproses Qualcomm Snapdragon 730 dan RAM 6 GB, termasuk juga dilengkapi dengan memori dalaman dengan kapasiti 128 GB.

Sebagai telefon pintar kelas atas dan unggulan pada umumnya, telefon pintar yang satu ini juga akan dilengkapi dengan teknologi cap jari pada skrin atau sensor cap jari di layar. Selain itu, spesifikasi HP Vivo V17 Pro yang lain juga akan menggunakan skrin dengan panel AMOLED.

Tetapi mengenai masalah harga, Vivo Indonesia masih belum terbuka mengenai harga atau tanggal peluncuran di Indonesia.

"Kemas kini dan inovasi terbaru dari siri V-Series akan dibentangkan pada HP Vivo V17 pro. Segala-galanya adalah untuk memenuhi keperluan pengguna yang pastinya patut ditunggu. Jadi, anda terus memantau media sosial Vivo Indonesia untuk menantikan kemas kini seterusnya, "kata Edy seperti yang dilaporkan oleh Harapanrakyat.com.

Khabar angin Mengenai HP Vivo V17 Pro

Vivo-V17-Pro

Sementara itu, dari luar negara banyak didengar kelebihan Vivo Pro V17 HP ini. Seperti disebutkan sebelumnya, vendor peranti buatan China akan membawa enam kamera, yaitu 2 lensa di depan, dan 4 kamera di belakang. Khabar angin beredar di belakang kedudukan kamera disusun secara menegak dan berada di tengah. Walaupun kedua kamera diletakkan di atas, kemudian diselingi dengan lampu kilat LED, dua kamera lain diletakkan di bawah lampu kilat .

Pengilang telefon pintar dari China ini hanya memberikan dua pilihan warna, iaitu hitam dan putih. Tetapi dari gambar HP Vivo V17 Pro yang luar biasa dilihat warnanya berada dalam kecerunan warna di bahagian atas, dan merah jambu di bahagian bawah. Sementara varian warna lain lebih biru tua.

Sebelum ini juga disebutkan, telefon pintar ini akan dilengkapi dengan sensor cap jari (cap jari) pada penampilan foto yang dilihat ciri ini dipasang di bahagian belakang badan atau belakang. Sementara sumber lain mengatakan, kerana menggunakan sensor sidik jari, layar menampilkan panel Amoled seperti HP unggulan Samsung.

Ada juga yang meramalkan, siri HP V17 Pro ini akan mempunyai bezel nipis di sisi. Kerana bezel ini, kedua lensa depan akan menggunakan sistem pop-up.

Spesifikasi mengenai HP Vivo V17 Pro

Berikut adalah spesifikasi lengkap HP Vivo V17 Pro.

  • Saiz skrin: 6.44 inci
  • Resolusi skrin: 1080 x 2440 piksel dengan nisbah skrin 19.5: 9
  • Sistem Operasi: Android 9.0 (Pie); Funtouch 9
  • Chipset: Qualcomm SDM 675 Snapdragon 675 (11 nm)
  • CPU: Octa Core, 2 x 2.0 GHz Kryo 460 Gold (emas) dan 6 × 1.7 GHz Kryo 460 Silver.
  • Pemproses grafik: Adreno 612
  • Ingatan: 8/128 Gb
  • Kamera Utama: 48 MP, f / 2.0, (lebar)
  • Kamera Sekunder Pertama: 8 MP, f / 2.2, 13mm (ultrawide)
  • Kamera Sekunder Sekunder: 2 MP, f / 2.4
  • Kamera Sekunder Ketiga: 2 MP, f / 2.4 (Sensor Kedalaman)
  • Kamera Depan Pertama: 32 MP, f / 2.0, 25mm (lebar)
  • Kamera Depan 2: 2 MP, f / 2.4, sensor kedalaman
  • Bateri: 4100 mAh
  • Warna: hitam putih penting

Spesifikasi HP Vivo V17 Pro dengan enam kamera menjadikan telefon pintar ini sesuai untuk anda yang suka berselfie. Tentunya perlu menunggu pelancarannya di Indonesia. Cukup dengan menyediakan anggaran yang mencukupi, kerana telefon pintar ini dapat dibeli tanpa jenaka.

Jadi bagaimana? Adakah anda berminat? Sekiranya anda peminat HP Vivo, lihat juga ulasan HP Vivo terbaik lain yang boleh anda buat sebagai rujukan.

Artikel Berkaitan