Grand Village Sepatan, Pilihan Rumah Kos Rendah yang Strategik

Kampung Besar Sepatan

Salah satu halangan terbesar yang dihadapi oleh kebanyakan orang dalam memiliki rumah adalah harga yang dianggap mahal dan tidak terjangkau. Walaupun harganya mesra, maka ada perkara lain yang tidak memenuhi kriteria rumah idaman.

Grand Village Sepatan memberikan penyelesaian yang menarik untuk masalah kediaman ini. Tidak perlu mempunyai banyak wang, anda boleh memiliki rumah yang memenuhi kriteria baik dari segi bangunan atau lokasi. Dengan membayar ansuran bulanan hanya 800 ribu, anda dapat memperoleh unit di Grand Village Sepatan, yang terletak berhampiran dengan Bandara Soekarno Hatta, Tangerang, Banten.

PT Property Bangun Lestari menyajikan perumahan Grand Village Sepatan dengan tema nuansa kediaman yang indah, strategik dan moden. Lokasi kediaman di daerah Sepatan hanya sekitar 30 minit ke lapangan terbang. Kawasan ini dihubungkan dengan Jl Marsekal Surya Darma yang dihubungkan dengan pintu M1 dari Lapangan Terbang Soetta.

Pasar Grand Village Sepatan tipe 36/60 seharga Rp.126 juta. Pendahuluan dan kos pentadbiran KPR termasuk insurans sekitar Rp. 30 juta. Jika kreditnya 20 tahun, angsuran hanya Rp.866 ribu sebulan, sedangkan jika 15 tahun menjadi Rp1 juta sebulan.

Di kawasan ini, memang terdapat sejumlah rumah yang memasarkan perumahan bersubsidi. Anda boleh membeli dengan bantuan program kemudahan kecairan pembiayaan perumahan (FLPP) Kementerian Perumahan (Kemenpera). Melalui program FLPP, pengguna mendapat kadar gadai janji 7.25 peratus.

Tinjauan Sepatan, Kawasan Perumahan Kelas Menengah dengan Konsep Bandar Merdeka

Sepatan adalah kecamatan di Kabupaten Tangerang, Banten yang terbahagi kepada 2 kabupaten yaitu Sepatan dan Sepatan Timur. Dengan luas 11.030.326 Ha, selain dipenuhi dengan perumahan penempatan, Sepatan juga terdiri dari sawah, sungai, dan sawah seluas 2,305,093 Ha. Selain berisi perumahan dan penempatan, Sepatan juga terdiri dari sawah, sungai, dan sawah seluas 2.305.093 Ha.

Jarak Sepatan dari ibu kota Kabupaten Tigakarsa adalah 39 kilometer. Uniknya, ini adalah salah satu peristiwa yang diabadikan di muzium G30S / PKI, yaitu dengan kehadiran pasukan ubur-ubur yang menghancurkan agensi pemerintah di wilayah Sepatan.

Tetapi sekarang, Kabupaten Sepatan telah berkembang pesat dengan infrastruktur jalan konkrit dan akses ke Jambatan Kedaung Barat yang baru. Kerajaan telah mensasarkan Sepatan sebagai kawasan perumahan kelas menengah dengan konsep bandar bebas.

Komuniti Sepatan sendiri berasal dari penduduk asli dan pendatang dengan pelbagai profesion yang tinggal di lokasi kediaman dan luar bandar. Salah satunya dimaksudkan tentu saja Grand Villa Sepatan.

Selain itu, terdapat wacana mengenai pembentukan dua daerah baru di Kabupaten Tangerang, yaitu Kabupaten Tangerang Utara dan Kabupaten Tangerang Tengah. Dalam wacana itu, Kabupaten Tangerang Utara terdiri dari 11 kabupaten, masing-masing Kosambi, Pakuhaji, Sukadiri, Sepatan, Kemiri, Gunung Kaler, Sepatan Timur, Rajeg, Teluknaga, Kronjo, dan Mauk.

Sedangkan Kabupaten Tangerang Tengah terdiri dari enam kabupaten, masing-masing Kelapa Dua, Pagedangan, Cikupa, Panongan, Curug, Legok, dan Cisauk. Jadi kemudian, setelah dibahagi lagi, Kabupaten Tangerang (kawasan utama) hanya akan ditinggalkan, yaitu Kabupaten Tigaraksa, Jambe, Solear, Jayanti, Balaraja dan Cisoka.

Hasil dari pengisytiharan Tangerang Utara, sekarang di Sepatan ada banyak kompleks perumahan kelas menengah dan atas dengan konsep kelompok dan kota merdeka. Grand Village Sepatan sendiri terletak di Jalan Raya Mauk, hanya sekitar 15 minit dari Lapangan Terbang. Bukan hanya itu, lokasi yang strategik ini menjadikan penduduknya mudah mencapai kawasan bandar.

Pusat bandar Tangerang dapat dicapai dalam masa kurang dari 25 minit. Nilai tambah lain dari wilayah Sepatan, terutama Desa Besar Sepatan, yang patut disukai adalah kawasan ini termasuk kawasan bebas banjir.

Infrastruktur Kecamatan Sepatan Tangerang

Sekiranya anda memilih untuk membeli unit di Sepatan Grand Village dan tinggal di kawasan ini, sudah tentu pengajar adalah salah satu perkara terpenting yang perlu anda perhatikan. Seperti yang dijelaskan sebelumnya, Sepatan mempunyai konsep bandar yang bebas.

Ini bermaksud, wilayah ini mempunyai infrastruktur yang mencukupi sehingga tidak bergantung pada wilayah lain. Contohnya, anda boleh mengakses kemudahan kesihatan di Hospital Wilayah Paku Haji, Hospital Sepatan Mulia, Pusat Kesihatan Sepatan, Klinik Melita, dan Klinik Kedaung.

Untuk masalah pendidikan, terdapat sekolah awam seperti Sekolah Rendah Sepatan 1, Sekolah Rendah Sepatan 2, Sekolah Rendah Sepatan 3, Sekolah Menengah 11 Daerah Tangerang, dan Daerah SMK 2. Tangerang. Untuk sekolah rendah, terdapat SDN Sepatan 1, SDN Sepatan 2, SDN Sepatan 3, SDN Sepatan 4, SDN Sepatan 5, SDN Sarakan 1, dan SDN Sarakan 2.

Terdapat juga sekolah swasta Yayasan Awwabin yang terdiri daripada tadika, SDIT, MTs, Madrasah Aliyah (MA), dan sekolah swasta lain, seperti: SMA MKGR Sepatan, SMK AZ-Zahra Sepatan, Sekolah Menengah PGRI Sepatan, dan lain-lain.

Bagaimana dengan ruang terbuka hijau? Sepatan mempunyai taman bernama Taman Kota Sepatan di tengah-tengah daerah. Tidak jauh dari kantor kecamatan, tepat di sebelah SDN Sepatan 1. Di sekitar Taman Kota Sepatan ada juga angkringan yang menawarkan pelbagai makanan ringan yang murah dan murah. Tidak hairanlah, ruang terbuka hijau adalah tempat berkumpulnya remaja dan masyarakat luas.

Untuk bertemu orang, bersosial, atau hanya mencari makanan ringan, anda boleh pergi ke tempat ini yang tidak jauh dari Grand Village Sepatan.

Sepatan juga memiliki pasar tradisional yang meliputi sekitar 1.000 meter persegi. Terletak di sebelah pejabat kecamatan Sepatan, di persimpangan T menuju Pakuhaji. Di sekitar pasar ini sudah ada cawangan bank, termasuk BRI, BJB, Bank BTN, Bank Mandiri.

Pemerintah Kabupaten Tangerang, Banten, juga segera mengoperasikan Pasar Sepatan Baru di Kabupaten Sepatan, yang telah selesai sejak 2018 dengan menggunakan dana anggaran daerah bertahun-tahun. Pintu masuk pasaran mendapat perhatian lebih kerana pengedaran pasaran yang lancar menjadi titik yang sangat penting. Sekiranya pintu masuk diatur dengan betul, pengedaran barang akan lancar dan tanpa halangan.

Dapatkan Unit Sepatan Grand Village di 99.co Indonesia!

Dapatkan Unit Sepatan Grand Village di 99.co Indonesia

Jadi tunggu apa lagi? Sepatan Grand Village, yang menawarkan rumah tipe 36/60 dengan 2 kamar tidur di Sepatan, dapat dimiliki dengan ansuran mulai 800 ribu sebulan. Sekiranya anda ingin tahu tentang harga yang hanya bermula dari 126 juta, pergi ke www.99.co/id untuk mengetahui lebih lanjut mengenai unit di Grand Village Sepatan.

Di sana anda juga dapat menjumpai simulasi KPR sehingga ansuran bulanan yang akan anda bayar akan lebih terbayang. Harganya tentu sangat berpatutan dan agak murah memandangkan harga rumah di sekitar Tangerang semakin tinggi. Sebenarnya, sekarang jarang sekali terdapat rumah dengan ansuran di bawah satu juta rupiah.

Adakah anda pasti mahu melepaskan peluang hebat ini untuk memiliki kediaman baru atau melabur?

Artikel Berkaitan