10 Aplikasi untuk YouTuber Terbaik di Android dan PC

Bukan hanya selebriti yang memerlukan aplikasi yang menarik untuk menghasilkan foto yang bagus. Sebabnya, YouTuber juga memerlukan beberapa aplikasi sokongan agar video yang dimuat naik kelihatan lebih keren dan menyeronokkan untuk ditonton.

Sekarang, untuk membuat video yang unik, menarik, dan kreatif di YouTube, maka anda memerlukan 10 aplikasi untuk YouTube berikut. Dalam artikel ini, kami tidak hanya membincangkan aplikasi untuk mengedit video vlog atau mengedit video YouTube. Anda juga memerlukan aplikasi lain jika anda benar-benar ingin menjadi YouTuber yang berjaya. Kira-kira aplikasi apa, ya? Oleh itu, nantikan artikel ini.

10 Aplikasi untuk YouTuber Terbaik

1. Perakam Skrin AZ

Aplikasi perakam skrin android AZ Recorder

Tidak jarang, YouTuber sering merakam ketika dia bermain permainan di Android. Jika anda adalah salah satu Youtuber yang suka merakam video di telefon bimbit anda, maka anda memerlukan aplikasi Perakam Skrin AZ. Ini adalah aplikasi untuk YouTuber yang dapat merekam layar di Android.

Sebagai contoh, anda adalah rakaman YouTuber yang aktif semasa bermain Mobile Legend , dengan aplikasi ini anda dapat merakam permainan hebat anda. Kemudian, anda boleh mendapatkan rakaman video dengan resolusi yang cukup baik. Sebenarnya, Perakam Skrin AZ tidak menawarkan tanda air dan telefon Android anda tidak perlu di- root! 

2. Pawagam FV-5 Lite

aplikasi untuk YouTuber Cinema FV-5 Lite

Sesungguhnya, YouTuber tidak pernah terlepas dari nama membuat video, sama ada merakam layar di telefon bimbit atau membuat video kreatif anda sendiri. Jika anda seorang Youtuber yang gemar membuat video anda sendiri, maka anda memerlukan aplikasi Cinema FV-5 Lite.

Kenapa? Kerana, dengan aplikasi ini, Anda dapat merakam video dengan pelbagai fitur, seperti pampasan pendedahan, ISO, mod pemeteran cahaya (matriks / pusat / tempat), mod fokus dan keseimbangan putih. Tidak sampai di sana, aplikasi untuk YouTuber ini juga mampu menghasilkan video dengan resolusi 4K yang anda tahu. Sangat lengkap, bukan? Segera muat turun di sini.

3. KineMaster

KineMaster

Sekiranya Cinema FV-5 Lite hanya dapat digunakan untuk merakam video, maka hasil video yang telah dirakam dapat diedit secara langsung dalam aplikasi KineMaster. Dengan aplikasi ini, anda dapat memasukkan teks, menambah dan menurunkan volume audio dalam video, bahkan KineMaster juga memberikan pelbagai kesan peralihan yang unik dan menarik.

Bukan hanya itu, bahkan hanya dengan telefon Android, anda dapat mengedit video dengan menyesuaikan kecerahan video dan juga menambahkan kesan 3D keren yang anda tahu. Jadi, aplikasi KineMaster sememangnya sesuai untuk YouTuber walaupun hanya mempunyai modal telefon Android. Mahu? Anda boleh mendapatkan permohonan secara percuma di sini.

4. PocketVideo

PocketVideo

Masih dengan aplikasi penyuntingan video yang percuma dan kaya dengan ciri, iaitu PocketVideo. Dalam aplikasi ini, anda dapat mengedit video dengan durasi lebih dari 10 minit. Malah, PocketVideo mendakwa dapat menghasilkan video resolusi HD.

Di samping itu, PocketVideo menyediakan pelbagai teks animasi yang dapat anda masukkan dalam video. Masih ingin tahu mengenai ciri lain? Nah, PocketVideo juga boleh melakukan gerakan memotong, menyalin, seret & lepas. Oleh itu, adakah anda ingin mencuba aplikasi ini? Klik pautan ini untuk mendapatkan permohonan.

5. PicsArt

picsart

Beberapa YouTuber juga membuat video dengan menggabungkan gambar ke dalam video atau memasukkan gambar dalam video. Nah, gambar itu bukan sekadar mengambil gambar, bukan? Sebagai YouTuber pasti mahu memaparkan video yang berbeza dengan gambar yang menarik.

Oleh itu, kami mengesyorkan aplikasi PicsArt bagi anda yang ingin mengedit foto sebelum anda memasukkannya ke dalam video. Dalam aplikasi PicsArt terdapat berbagai jenis alat penyuntingan, misalnya berbagai pilihan  filter, pelekat dan clipart . Selain mempunyai banyak ciri, PicsArt termasuk aplikasi yang mudah digunakan dengan kapasiti yang tidak terlalu berat. Ingin mencuba?

6. Screencast-O-Matic

Screencast-O-Matic

Aplikasi ini sebenarnya mempunyai fungsi yang sama dengan aplikasi AZ Screen Recorder. Anda hanya boleh menggunakan Screencast-O-Matic pada PC dan bukannya telefon Android. Nah, dalam aplikasi ini, anda boleh merakam video selama 15 minit.

Bukan itu sahaja, bahkan Screencast-O-Matic menyediakan ciri untuk merakam skrin dan juga merakam WebCam. Anda juga boleh memuat naik rakaman ke YouTube secara langsung. Oleh itu, kami mengesyorkan Screencast-O-Matic untuk merakam skrin dan kamera web pada PC untuk YouTubers. Sekiranya berminat, sila klik di sini secara langsung.

7. Pembuat Filem Windows Live

Pembuat Filem Windows Live

Berita baik untuk pengguna Windows, ini adalah aplikasi untuk YouTuber yang percuma dan kaya dengan ciri. Dengan Windows Live Movie Maker, anda dapat mengedit video dengan mudah. Di sini, anda boleh memasukkan muzik, memilih pelbagai tema menarik, bahkan aplikasi ini memberikan banyak pilihan kesan peralihan unik yang anda tahu. Sekali lagi, aplikasi ini percuma dan boleh dimuat turun secara langsung di sini.

8. VSDC

VSDC

Masih ingin tahu mengenai aplikasi penyuntingan video di PC lain? Ingin mengedit video di PC dengan mudah dan percuma? Nah, VSDC ini boleh menjadi penyelesaian terbaik bagi anda yang mahukan perisian penyuntingan video percuma yang juga kaya dengan ciri-ciri.

Dengan aplikasi ini, anda boleh memasukkan kesan menarik dan unik pada video. Bukan itu sahaja, VSDC juga memanfaatkan pelbagai format video seperti AVI, MP4, MKV, MPG, WMV, 3GP, FLV, dll. Ingin mencuba? Muat turun di sini. 

9. Wondershare Filmora

Wondershare Filmora

Baiklah, jika anda ingin mengedit video di PC dengan perisian yang bagus , cubalah aplikasi Wondershare Filmora. Dalam aplikasi ini, pengguna dapat menikmati pelbagai fitur menarik, termasuk pilihan penapis video yang cukup lengkap dan menambahkan teks atau membuat judul pada video.

Kelebihan lain dari aplikasi ini ialah memasukkan elemen gerakan dalam video anda. Tetapi sayangnya, aplikasi ini adalah aplikasi berbayar. Walaupun begitu, anda boleh mencuba percubaan terlebih dahulu untuk menentukan sama ada aplikasi ini sesuai atau tidak untuk anda. Ingin mencubanya?

10. Corel Video Studio

Studio Video Corel

Walaupun ini bukan aplikasi penyuntingan video percuma, Corel Video Studio adalah pilihan bijak untuk mengedit video di PC. Dengan aplikasi Corel Video Studio ini, anda dapat menikmati pelbagai fitur menarik, seperti video layar split, editor video berbilang kamera, animasi gerakan berhenti, ketelusan trek, dan banyak lagi.

Sudah tentu, dengan semua ciri ini, anda boleh membuat video yang sangat bagus dan hebat. Tidak ketinggalan, Corel Video Studio juga siap menghasilkan resolusi HD untuk setiap video yang telah diedit. Sekiranya anda berminat menggunakannya, anda boleh membelanjakan $ 79,99 dan terus klik di sini.

Nah, itulah pelbagai aplikasi untuk YouTuber mulai dari aplikasi di Android hingga aplikasi di PC. Dari semua aplikasi di atas, aplikasi mana yang paling sesuai untuk YouTubers? Atau, adakah anda mempunyai cadangan aplikasi lain? Sila kongsi pendapat anda di ruangan komen!