11 Aplikasi Kunci Galeri HP Terbaik untuk Android

Merasakan privasi anda terganggu ketika seseorang bersikap ganjil untuk membuka galeri telefon bimbit anda? Tidak perlu merasa terganggu atau tidak selesa, cukup kunci galeri HP anda dengan 10 aplikasi pengunci galeri yang akan kita bincangkan kali ini.

Ya, sekarang anda telah sampai ke tempat yang tepat jika anda mencari aplikasi kunci galeri. Aplikasi yang akan kita bincangkan kali ini adalah aplikasi penguncian galeri terbaik untuk peranti Android anda. Jangan tanya masalah keselamatan lagi, dijamin selamat dan hanya anda yang boleh mengakses galeri HP. Ingin mengetahui 11 aplikasi? Nantikan artikel ini!

1. AppLock

Applock

Memang AppLock lebih dikenali sebagai aplikasi untuk mengunci aplikasi lain di HP Android. Namun, tahukah anda bahawa AppLock juga dapat digunakan sebagai salah satu aplikasi pengunci galeri yang selamat? Ya, AppLock dapat mengunci galeri anda.

Anda boleh menguncinya dengan bergantung pada cap jari, corak, atau kod. Anda boleh memilih kaedah mengunci mengikut keperluan anda. Anda juga tidak perlu risau untuk melupakan kata laluan anda, kerana AppLock siap memulihkan kata laluan anda dengan mengajukan beberapa soalan. Jadi, dijamin selamat, bukan? Adakah anda ingin mencuba aplikasinya? Muat turun terus di sini.

2. Bilik simpanan foto Keepsafe

Vault Foto Keepsafe

Menjamin galeri HP tidak sukar dengan aplikasi Keepsafe Photo Vault. Ya, dalam aplikasi percuma ini, anda boleh mengunci galeri HP supaya privasi anda tidak terganggu oleh tangan yang tidak tahu. Anda boleh mengunci galeri HP dengan bergantung pada corak, PIN, dan cap jari.

Lebih penting lagi, Keepsafe Photo Vault siap menangkap sesiapa sahaja yang cuba memecahkan kata laluan galeri anda. Jadi, anda tidak perlu meragui keselamatan galeri HP anda dengan Keepsafe Photo Vault. Percayalah pada aplikasi ini. Oh ya, anda boleh menggunakan aplikasi ini secara percuma dengan memuat turunnya di PlayStore atau mengklik di sini.

3. Vault Foto Rahsia LockMyPix

Vault Foto Rahsia LockMyPix

LockMyPix Secret Photo Vault juga menawarkan kemudahan untuk mengunci galeri HP anda dengan selamat dan mudah. Dalam aplikasi ini, pengguna dapat mengunci galeri HP dengan menggunakan pola, PIN, kata laluan, atau cap jari.

Uniknya, LockMyPix Secret Photo Vault tidak memberikan had berapa banyak foto dan video yang akan anda kunci. Jadi, anda boleh menggunakan aplikasi LockMyPix Secret Photo Vault dengan leluasa jika diperlukan. Dan yang paling penting, anda tidak perlu bersusah payah untuk menyambung ke internet untuk dapat menikmati semua kemudahan yang terdapat di LockMyPix Secret Photo Vault. Cukup lengkap, bukan?

4. Sembunyikan Sesuatu

Sembunyikan Sesuatu

Sekiranya anda mahukan aplikasi penguncian galeri HP yang lengkap, mudah dan percuma, maka hantarkan pilihan anda di Hide Something. Sama seperti aplikasi sebelumnya di mana Hide Something menawarkan sistem penguncian dengan corak, PIN, dan cap jari.

Namun, keistimewaan aplikasi ini adalah, anda dapat menyembunyikan fail yang sedang dipindahkan. Jadi, anda bukan sahaja dapat mengunci galeri, tetapi juga menyembunyikan semua jenis fail yang dipindahkan juga.

Sayangnya, kelemahannya jika anda menggunakan Hide Something dengan versi percuma adalah, jumlah iklan yang muncul dan boleh mengganggu keselesaan anda. Nah, untuk mengatasi masalah ini, maka anda boleh membeli versi premium dengan harga $ 2.99. Berminat?

5. Bilik kebal

Bilik kebal

Masih dengan aplikasi penguncian galeri HP, kali ini kami mengesyorkan aplikasi Vault untuk anda yang memerlukan privasi untuk semua data di telefon bimbit anda. Dengan aplikasi ini yang dibuat oleh NQ Mobile Security, anda dapat menyimpan semua bentuk foto dan video di galeri HP.

Hebatnya, Vault bukan hanya dapat mengunci folder, malah anda dapat mengunci SMS, kenalan telefon, penyemak imbas peribadi, pemindahan data, dan banyak lagi. Oh ya, jika anda terlupa kata laluan di Vault, anda boleh menetapkan semula kata laluan dengan bantuan E-mel. Jadi, aplikasi ini dijamin dapat menjamin keselamatan dengan baik. Jom muat turun di sini.

6. AppLock - Cap Jari

AppLock - Cap Jari

SpSoft adalah salah satu  pembangun  yang membuat aplikasi AppLock - Cap Jari. Sama seperti aplikasi sebelumnya, AppLock - Sidik Jari diklaim dapat mengunci semua aplikasi di telefon bimbit, bermula dari Gmail, Facebook, Whatsapp, dan aplikasi lain. Selain mengunci aplikasi, AppLock - Sidik Jari juga dapat digunakan untuk mengunci galeri yang ada di telefon bimbit, baik itu galeri foto atau video.

Selain mengunci aplikasi, AppLock - Sidik Jari juga dilengkapi dengan ciri-ciri yang cukup selamat di mana anda dapat mengambil gambar orang yang ingin membukanya secara paksa. Selain itu, terdapat juga ciri  kunci palsu. Dengan ciri-ciri ini, anda dapat membuat aplikasi kelihatan seperti kesalahan walaupun merupakan aplikasi yang sedang dikunci. Cukup unik,  bukan ?

7. Galeri Vault

Galeri Vault

Ingin mengunci galeri HP dengan cepat dan selamat? Cuba gunakan aplikasi Galeri Vault. Ya, aplikasi percuma ini mendakwa bahawa aplikasi tersebut dapat mengunci galeri HP anda dengan mudah dan cepat. Tidak ketinggalan, Galeri Vault menjamin keselamatan untuk data foto dan video yang anda simpan di galeri HP.

Sekarang, untuk antara muka itu sendiri, Galeri Vault memaparkan antara muka yang sederhana tetapi tetap elegan. Tambahan lagi, aplikasi ini dapat digunakan dengan mudah oleh sesiapa sahaja yang menggunakannya. Bagaimana, anda berminat menggunakannya? Sekiranya berminat, terus klik di sini untuk memuat turunnya.

8. Andrognito

Sembunyikan Fail

Kelebihan aplikasi penguncian galeri yang satu ini adalah keselamatan untuk dikunci dengan bergantung pada algoritma kelas tentera AES 256. Bukan hanya itu, keselamatan juga digabungkan dengan penyulitan dan penyahsulitan yang sangat pantas.

Oleh itu, kita boleh yakin bahawa aplikasi ini dapat mengunci galeri HP dengan selamat dan cepat. Tidak perlu risau, bukan? Kelebihan lain dari Andrognito ialah semua fail anda akan disandarkan dalam storan awan bernama Andrognito. Ingin mencuba aplikasi ini?

9. LOCKit

KUNCI

Kemudian ada aplikasi LOCKit yang boleh anda pilih sebagai aplikasi untuk mengunci galeri HP terbaik. Baiklah, jika aplikasi yang satu ini mempunyai ciri di mana anda dapat mengunci fail penting dari tangan orang bodoh. Video, foto, dan bahkan data permainan anda dijamin selamat jika anda menggunakan aplikasi LOCKit.

Sekiranya seseorang cuba membuka kunci atau memecahkan kunci, maka LOCKit secara automatik akan mengambil gambar pelaku. Istimewa lagi, LOCKit mempunyai ciri penutup palsu untuk menipu tangan nakal yang cuba membuka privasi anda. Cukup lengkap, bukan?

10. Foto, Video Locker-Kalkulator

Foto, Video Locker-Kalkulator

Akhir sekali, aplikasi yang telah dimuat turun lebih dari 50,000 kali mempunyai ulasan yang sangat baik dari penggunanya. Bukan tanpa alasan, aplikasi artikel yang disebut Foto, Video Locker-Calculator dapat menyembunyikan, mengamankan, dan juga mengunci galeri HP anda dengan mudah dan cepat.

Juga, aplikasi ini meningkatkan fitur selfie  di mana seseorang yang cuba membuka kata laluan akan difoto secara automatik dengan segera. Bagus sekali lagi, Photo, Video Locker-Calculator mempunyai ciri Keselamatan Wi-Fi yang anda tahu. Berminat? Boleh segera dapatkan permohonan di sini.

11. Zon Persendirian

Zon Persendirian

Sesuai dengan nama aplikasi, Private Zone siap memberikan privasi dan keamanan untuk Anda. Di sini, anda boleh bergantung pada ciri yang cukup sukar untuk mendapatkan galeri HP yang mengandungi foto, video, atau data lain.

Hebatnya, Private Zone bukan hanya aplikasi untuk mengunci galeri, kerana Private Zone menawarkan ciri perkhidmatan VPN Peribadi Percuma, aplikasi layar Lock Lock, Ciri Anti Pencurian Telefon, Gangguan / Panggilan Panggilan Spam, Boost - RAM Manager , dan banyak lagi. Sangat lengkap, ya?

Ya, itu semua aplikasi penguncian galeri HP terbaik yang kami bincangkan. Semua aplikasi di atas mempunyai ciri-ciri hebat untuk mengamankan galeri mudah alih anda. Sekarang, aplikasi mana yang ingin anda gunakan? Oh ya, kami juga mempunyai beberapa cadangan untuk aplikasi skrin kunci, anda boleh menyemak artikel ini dengan segera. Saya harap ini dapat membantu!