10 Aplikasi Android Terbaik untuk Menajamkan Kreativiti

Bosan dan tidak ada aktiviti yang perlu dilakukan? Mungkin anda boleh bermain beberapa permainan Android yang tidak membosankan dari telefon pintar atau tablet anda. Namun, jika anda tidak suka bermain permainan, anda dapat mengasah kreativiti anda melalui beberapa aplikasi yang terdapat di Google Play Store.

Terdapat sejumlah aplikasi Android untuk mengasah kreativiti anda. Sebenarnya, aplikasi ini sangat berguna kerana dapat membuat kraf atau menjadikan kediaman anda lebih cantik. Sudah menyediakan senarai aplikasi ini. Ingin tahu? Ayuh , cari jawapannya di sini!

10 Aplikasi Android untuk Menajamkan Kreativiti

1. Idea Menghias Dinding

Idea Menghias Dinding

Jenuh dengan rupa dinding rumah itu sahaja? Aplikasi Android untuk mengasah kreativiti yang satu ini dapat membantu anda menjadikan dinding rumah anda kelihatan lebih meriah. Idea Hiasan Dinding adalah aplikasi yang menyediakan beratus-ratus gambar dalam bentuk hiasan dinding yang sangat indah.

Bukan hanya menggunakan kertas dinding, aplikasi ini juga mengesyorkan agar anda menggunakan pelekat atau kepakaran anda dalam melukis. Simpan gambar yang disediakan oleh Idea Hiasan Dinding ke telefon pintar anda untuk paparan di masa hadapan. Anda juga boleh berkongsi gambar ini dengan rakan anda.

2. Cara Membuat Origami

Cara Membuat Origami

Siapa yang tidak kenal origami? Ini adalah seni tradisional Jepun untuk melipat kertas menjadi pelbagai bentuk yang unik. Seni yang telah terkenal sejak awal tahun 1900 masih dikenali hingga kini. Tidak hairanlah saat ini ada aplikasi Cara Membuat Origami.

Aplikasi ini berisi tutorial untuk membuat origami menjadi pelbagai bentuk. Setiap borang menyediakan tutorialnya sendiri. Tutorial yang terdapat dalam aplikasi Cara Membuat Origami juga disertakan dengan gambar sehingga lebih mudah difahami. Terdapat 70 corak yang terdapat dalam aplikasi ini, seperti bangau, dinosaur, bunga, itik, dan banyak lagi.

3. Idea Reka Bentuk Dalaman Houzz

Idea Reka Bentuk Dalaman Houzz

Senang jika anda dapat merancang rumah anda sendiri tanpa bantuan perkhidmatan pereka dalaman . Namun, ternyata merancang rumah tidak semudah memusingkan tapak tangan. Anda mungkin memerlukan bantuan dari aplikasi Idea Reka Bentuk Dalaman Houzz.

Aplikasi reka bentuk profesional ini menyediakan pelbagai barang, seperti sofa, meja, meja kopi dan perabot lain untuk ditempatkan secara langsung di ruang simulasi. Jadi, anda dapat meneka sama ada perabot itu sesuai ditempatkan di dalam bilik. Di samping itu, dalam Idea Reka Bentuk Dalaman Houzz terdapat juga artikel yang mengandungi petua dan panduan dari pereka dalaman untuk merancang rumah anda.

4. Kami Hati

aplikasi untuk mengasah kreativiti We Hear It

We Heart Ia adalah aplikasi Android untuk mengasah kreativiti yang sangat memberi inspirasi. Bagaimana tidak, anda boleh menemui banyak gambar dengan tema yang berbeza melalui aplikasi ini. Anda boleh membuat gambar ini mengikut fesyen, lukisan, tatu, dan semua yang memerlukan sentuhan visual.

Anda juga dapat bergabung dengan aplikasi We Heart It dengan memuat naik gambar yang anda dapatkan dari media sosial, tumblr, atau blog. Buat gambar anda sendiri dan muat naik ke We Heart It supaya pengguna aplikasi ini di seluruh dunia dapat mengetahui bakat sebenar anda.

5. Pertukangan

Pertukangan

Craftsy adalah aplikasi yang merupakan tempat terbaik untuk anda dan pengguna lain yang mencari tutorial atau inspirasi dalam bidang menjahit, merajut, menyulam, menyulam, memasak, membuat kek, melukis, melukis, fotografi, hingga kraf kayu.

Ikuti kelas yang anda suka dan anda boleh mengikuti kelas pada bila-bila masa yang anda mahukan. Semua kelas yang terdapat di Craftsy berada di bawah bimbingan pakar terkenal di bidangnya. Malah, anda juga boleh membeli bahan yang diperlukan untuk menghadiri kelas melalui aplikasi Kerajinan ini.

6. 2000 Idea DIY

2000 idea DIY

Setiap orang mempunyai seni kegemaran mereka. Ada yang suka merancang bilik, ada yang suka memasak, dan ada yang lebih gemar membuat kraftangan. Apa sahaja jenis seni yang anda suka, anda boleh mendapat inspirasi melalui 2000 Idea DIY.

Pada 2000 Idea DIY, anda akan menemui pelbagai kemahiran inspirasi yang boleh anda lakukan sendiri. Sebagai contoh, anda boleh memilih menu makanan jika anda ingin menumpukan perhatian pada menghias makanan, memilih fesyen jika anda berminat dengan fesyen , atau memilih hiasan rumah jika anda ingin mencantikkan kediaman anda tanpa memerlukan bantuan pereka dalaman .

7. Idea Kreatif - DIY & Kraf

Idea Kreatif - DIY & Kraf

Tahukah anda bahawa untuk memiliki hiasan rumah yang cantik anda tidak perlu membelinya? Ya, anda boleh membuat hiasan atau hiasan rumah dengan membuat kraf anda sendiri. Dengan Idea Kreatif - DIY & Kraf, kerajinan yang sebelum ini kelihatan sukar akan menjadi lebih mudah.

Aplikasi ini yang dikembangkan oleh VizNext menawarkan pengalaman membuat kraf dari bahan sederhana atau tidak terpakai. Anda boleh mengasah kreativiti anda dengan mengambil bahagian dalam mempraktikkan tutorial yang terdapat dalam aplikasi Idea Kreatif - DIY & Kraf ini.

8. Hiasan Makanan DIY

Hiasan Makanan DIY

Tidak hanya bilik yang boleh dihiasi, makanan juga boleh dihiasi agar kelihatan lebih menarik. Aplikasi Android seterusnya untuk mengasah kreativiti adalah Hiasan Makanan DIY. Di mana makanan yang kelihatan normal akan kelihatan lebih menarik dengan panduan aplikasi ini.

Telur rebus biasa boleh dibuat lebih lucu. Sebenarnya, anggur hijau boleh disusun untuk dijadikan landak. Dekorasi Makanan DIY sangat sesuai untuk anda yang ingin menyajikan hidangan istimewa untuk keluarga atau ingin membuka perniagaan di bidang masakan.

9. Projek DIY

Projek DIY

Tingkatkan kemampuan anda untuk membuat segala sesuatu yang kreatif yang kini dapat Anda lakukan dengan hanya menggunakan telefon pintar Android. Salah satu aplikasi Android untuk mengasah kreativiti adalah dengan menggunakan Projek DIY.

Aplikasi ini mengemas pelbagai idea kreatif untuk membuat item yang unik dan menarik. Anda boleh mendapatkan idea kreatif dari Projek DIY termasuk cara membuatnya dengan mudah dan praktikal.

Malah, anda juga dapat memperbaik taman rumah anda dari barang-barang yang sudah kelihatan lusuh dan kemudian menjadikan anda lebih menarik. Adakah anda ingin mencubanya? Muat turun aplikasi di sini.

10. wikiHow: Cara Melakukan Apa-apa

wikiHow: Cara Melakukan Apa-apa

Anda mesti sangat kenal dengan wikiHow: Cara Melakukan Apa-apa. Laman web yang menyediakan beratus-ratus ribu artikel yang mengandungi panduan untuk melakukan pelbagai perkara, termasuk membuat kraftangan dan mengitar semula bahan terpakai, sememangnya sangat global.

Sekarang, wikiHow: Cara Melakukan Apa-apa sahaja terdapat dalam aplikasi Android, memudahkan anda mengaksesnya. Dalam aplikasi ini, anda dapat mempelajari pelbagai perkara, seperti pertolongan cemas, memasak, teknologi, kecergasan, hubungan, dan banyak lagi.

Cadangan Permohonan Lain

Adakah anda ingin mempunyai idea kreatif lain hanya menggunakan telefon Android anda? Anda juga harus mencuba,  di sini,  aplikasi yang disyorkan di bawah. Aplikasi cadangan ini juga kreatif seperti 10 aplikasi di atas, mari kita lihat ulasannya segera!

11. Life Hacks - Crearo

Life Hacks

Jangan hanya membuang barang terpakai di rumah, mari cuba mengitar semula barang terpakai anda! Keliru dengan apa yang perlu dibuat? Tidak  perlu bingung, anda hanya boleh memuat turun aplikasi bernama Life Hacks buatan Crearo.

Dengan aplikasi percuma ini, anda dapat mencari idea kreatif untuk mengitar semula barang terpakai, malah idea kreatif di Life Hacks akan memudahkan semua produktiviti anda  ketahui. Macam mana boleh jadi? Sudah tentu, kerana aplikasi ini mempunyai pelbagai cara untuk menjadikan sesuatu menarik dan pasti berguna.

12. Idea DIY

Idea DIY

Terdapat aplikasi lain yang dapat mengasah kreativiti anda, iaitu Idea DIY. Ini adalah aplikasi yang menyediakan tutorial untuk membuat semua jenis barang yang unik, menarik dan kreatif. Tutorial dibahagikan kepada beberapa kategori seperti  seni, peretasan hidup, hiasan rumah, berkebun,  dan banyak lagi. Ayuh, buat sesuatu yang kreatif dengan idea dari Idea DIY.

13. Life Hacks

Life Hacks - Tnine

Sekiranya anda mahukan aplikasi yang dapat mengasah kreativiti dengan ciri luar talian atau dalam talian, maka anda boleh memilih aplikasi Life Hacks yang dibuat oleh Tnine Infotech. Nah, aplikasi ini bukan hanya memberi tutorial dalam bentuk gambar,  anda tahu.

Sebabnya, anda juga boleh mendapatkan tutorial melalui video kreatif. Tidak ketinggalan, aplikasi ini mempunyai 15 kategori yang berbeza, jadi anda hanya memilih tutorial mengikut kategori yang anda perlukan. Oh ya,  aplikasi  Life Hacks akan sentiasa dikemas kini  setiap hari 

Dengan aplikasi Android untuk mengasah kreativiti ini, masa lapang anda tidak akan sia-sia. Anda pernah mengisi masa lapang dengan menggunakan aplikasi jenis ini? Sekiranya ada, bagikan pengalaman anda semasa menggunakan aplikasi untuk mengasah kreativiti ini di ruangan komen.