Kaji kelebihan dan kekurangan Infinix Zero 3

Pada 2016 ia seolah-olah bahawa terdapat banyak rendah akhir atau pertengahan akhir telefon pintar dengan kualiti yang sangat baik. Seperti Infinix Zero 3 yang membawa spesifikasi cantik ini. Harga telefon bimbit ini di bawah 3 juta rupiah. Namun, spesifikasi yang terdapat dalam telefon pintar ini dapat membuat kita kagum.

Jenama Infinix tidak begitu popular seperti Xiaomi atau Asus, tetapi kualiti dan spesifikasi yang ditawarkan oleh Infinix sangat kompetitif dengan pesaingnya. Apa kelebihan dan kekurangan telefon pintar ini? Lihat ulasan penuh dalam ulasan Infinix Zero 3 berikut.

Rekaan

Telefon ini berbentuk segi empat, jadi ia kelihatan berbeza dengan telefon pintar lain hari ini yang cenderung mempunyai sudut cekung. Reka bentuk Infinix Zero 3 kelihatan seperti "kotak", tetapi empat hujung telefon pintar ini tidak setajam yang anda fikirkan. Sementara itu, telefon pintar ini kelihatan lebih elegan berkat tekstur kristal ultra halus di bahagian belakang badan.

Infinix Zero 3 hadir dalam ukuran 151 x 75.8 x 6.8 mm dan berat 172 gram. Secara keseluruhan, dimensi dan berat yang dibawa oleh Infinix Zero 3 menjadikannya lebih ergonomik dan tidak terlalu berat. Tidak bersemangat, Infinix juga menyediakan beberapa pilihan warna sekaligus untuk telefon bimbit ini, mulai dari abu-abu, perak, emas, merah, sampanye, dan biru.

Skrin

kelebihan dan kekurangan Infinix Zero 3

Seperti biasa, dalam tinjauan Infinix Zero 3 ini kita akan membincangkan beberapa kelebihan telefon pintar ini. Ya, salah satu kelebihan telefon pintar ini terletak pada skrin. Infinix Zero 3 membawa sejenis skrin LCD IPS dengan ukuran 5.5 inci. Sementara itu, resolusi yang terdapat di layar ini adalah 1080 x 1920 piksel dengan kepadatan layar 401 ppi.

Pada pandangan pertama tidak ada yang istimewa di layar yang dilindungi oleh Corning Gorilla Glass 3, tetapi ada teknologi yang melengkapkan layar telefon pintar ini, iaitu Transmittance Cahaya Tinggi . Teknologi ini akan menyokong pemproses kad grafik telefon pintar ini untuk menghasilkan paparan video atau permainan yang lebih jelas.

Pemproses

Kekuatan telefon pintar terletak pada tunjang dapur. Walaupun begitu dengan Infinix Zero 3 yang tetap digadang menghadirkan prosesor yang cukup sukar. Telefon pintar ini dikuasakan oleh pemproses MediaTek MT6795 Helio X10 64-bit dengan CPU Octa Core 2 GHz. Secara keseluruhan , pemproses satu ini cukup sukar untuk telefon pintar di kelas menengah seperti Infinix Zero 3.

Tidak cukup di sana, grafik telefon pintar ini juga disatukan pada GPU PowerVR G6200, kad pemprosesan grafik yang mempunyai prestasi yang sangat baik. Oleh itu, menurut tinjauan Inifinix Zero 3, landasan pacu Infinix Zero 3 tidak mengecewakan.

Kamera

Kamera Infinix Zero 3

Nah, inilah perbincangan yang kemungkinan besar telah anda tunggu dalam tinjauan Infinix Zero 3, yang merupakan kamera yang mempunyai telefon pintar ini. Kamera utama dibawa oleh Infinix Zero 3 berukuran 20.7 MP dengan resolusi 5344 x 4016 piksel.

Anda pasti dapat membayangkan bagaimana kualiti gambar yang akan dihasilkan oleh kamera ini, bukan ? Hasilnya tentunya sangat baik, kerana kamera telefon pintar ini menggunakan sensor kamera Sony IMX230 CMOS. Sokongan LED Flash dua warna yang menyertai kamera utama telefon pintar ini juga akan menjadikan gambar anda lebih kaya dengan warna dan kelihatan lebih cerah.

Di bahagian depan terdapat kamera sekunder dengan sensor 5 MP. Walaupun tidak terlalu istimewa, tetapi kamera depan Infinix Zero 3 sudah mempunyai kualiti yang cukup bagus. Infinix juga menambahkan LED Flash pada kamera depan Zero 3, jadi anda masih boleh mengambil gambar selfie ketika berada di ruangan gelap.

Ingatan

Bercakap tentang memori dalam telefon pintar, pada masa ini sudah tentu telefon pintar dengan memori dalaman yang besar sangat dicari. Sekiranya anda juga mahukan telefon pintar dengan ROM yang besar, maka Infinix Zero 3 adalah pilihan yang tepat. Telefon pintar ini dilengkapi dengan dua pilihan memori dalaman, iaitu 16 dan 32 GB. Infinix juga menyediakan slot kad microSD untuk meningkatkan memori luaran telefon pintar menjadi 64 GB.

Nah, ukuran RAM juga menentukan prestasi telefon pintar. Kerana RAM yang besar diklaim mampu mengimbangi prestasi pemproses telefon pintar sehingga tidak lambat atau ketinggalan . Telefon pintar ini dilengkapi dengan RAM 3 GB, jadi kami dapat melakukan pelbagai aktiviti multitasking tanpa perlu risau telefon pintar tersebut akan ketinggalan .

Kesalinghubungan

Telefon ini, yang dikeluarkan pada akhir 2015, sudah serasi pada rangkaian 4G LTE. Oleh itu, anda boleh menggunakan Kad SIM dengan rangkaian 4G yang aktif di telefon ini. Bukan hanya itu, Infinix Zero 3 juga merupakan telefon dwi-SIM, jadi anda dapat menggunakan dua nombor pada masa yang sama pada telefon ini.

Kesambungan lain yang melengkapkan telefon pintar ini ialah Wi-Fi 802.11 b / g / n, Bluetooth v4.0, dan microUSB v2.0. Tidak ada NFC dalam telefon pintar ini, seperti kebanyakan telefon pintar kelas menengah yang tidak dilengkapi dengan NFC.

Bateri

Kapasiti bateri yang melengkapkan Infinix Zero 3 cukup baik, iaitu 3030 mAh. Sebenarnya, bateri berfungsi dengan Ultra Energy Density. Bukan itu sahaja, Infinix menyediakan Mod Pengurusan Daya yang berfungsi untuk membantu menjimatkan kuasa bateri. Jadi, menurut tidak ada masalah dalam sektor bateri telefon pintar ini.

Ciri

kajian semula mengenai Infinix Zero 3

Di sektor audio, Infinix Zero 3 membawa teknologi Hi-Fi (Hi-Fidelity) yang dikatakan setara dengan audio iPhone 6. Tidak hanya itu, Infinix juga memasang kepekaan frekuensi tinggi dan AAC 1206 untuk mengurangkan kebisingan ketika membuat panggilan telefon.

Satu lagi ciri yang terdapat pada telefon ini adalah Pengisian Cepat, di mana fitur ini akan mempercepat proses pengisian bateri, jadi Anda tidak perlu menunggu lama untuk mengisi penuh bateri telefon. Telefon pintar ini berjalan pada sistem operasi Android Lollipop v5.1 dan tidak ada maklumat rasmi dari Infinix bahawa Zero 3 akan mendapat peningkatan Android Marshmallow v6.0 atau tidak.

Harga

Hingga kini, hanya versi Infinix Zero 3 16 GB yang telah beredar di Indonesia. Harga jual telefon pintar ini masih sekitar Rp 2.600.000. Harga ini agak murah memandangkan kelebihan yang ditawarkan oleh telefon pintar ini juga cukup mengagumkan.

Kesimpulan dari tinjauan Infinix Zero 3 kali ini adalah bahawa telefon pintar ini patut dibeli. Kerana spesifikasi yang dibawa oleh Zero 3 cukup bagus, bermula dari prosesor, kamera, dan bateri. Sebenarnya, harga telefon ini cukup berpatutan. Sekiranya anda ingin memiliki telefon pintar dengan kamera yang bagus dengan harga yang rendah, maka Infinix Zero 3 adalah jawapan yang tepat.

Artikel Berkaitan