Cara Memasang Hotspot Wi-Fi pada Laptop dengan Mudah

Bersama-sama dengan perkembangan masa, ramai mendapati percuma Wi-Fi hotspot di tempat-tempat awam. Sambungan internet Wi-Fi dianggap lebih moden dan lebih mudah. Sebabnya, kita tidak perlu menyambungkan kabel atau peranti ke komputer riba atau telefon pintar kita kerana kita boleh menyambung ke internet tanpa wayar.

Setiap peranti, seperti komputer riba atau telefon pintar, kadang-kadang dilengkapi dengan fitur hotspot Wi-Fi. Malangnya, sebilangan komputer riba tidak dilengkapi dengan ciri ini. Nah, bagaimana anda memasang Wi-Fi di komputer riba? Ia akan berkongsi beberapa aplikasi yang boleh anda pasang untuk membolehkan komputer riba menjadi tempat liputan Wi-Fi.

Penghala Wi-Fi Saya

Router Wi-Fi saya adalah perisian percuma untuk membuat hotspot Wi-Fi pada komputer riba yang menggunakan sistem operasi Windows. Aplikasi ini boleh dipasang pada komputer riba berdasarkan Windows 7 atau Windows 8.

Namun, Penghala Wi-Fi Saya tidak hanya dapat mengubah komputer riba anda menjadi tempat liputan Wi-Fi, tetapi juga membatasi kecepatan untuk menjimatkan lebar jalur. Di samping itu, anda juga boleh menghadkan atau menyenarai hitamkan peranti lain yang cuba menyambung ke Wi-Fi anda.

Penghala Wi-Fi saya bagaimana memasang Wi-Fi

Aplikasi ini sangat berguna, kerana My Wi-Fi Router menawarkan kemampuan untuk berkongsi video menggunakan Wi-Fi, sehingga Anda dapat mengakses video secara langsung melalui telefon pintar anda. Sekiranya pada layar peranti anda memaparkan kata-kata "Kongsi Video", anda akan mendapat alamat IP, kemudian masukkan dan cari IP untuk memainkan video yang tersimpan di dalam fail anda.

Pertimbangkan cara memasang Wi-Fi dengan bergantung pada My Wi-Fi Router. Sebabnya, aplikasi yang satu ini sangat produktif. Sebenarnya, UI yang ditawarkan oleh aplikasi ini mudah difahami.

MaryFi

MaryFi

Ingin berkongsi sambungan internet yang terdapat pada komputer riba anda dengan peranti lain? Cuba pasang MaryFi, perisian berasaskan penghala yang akan membantu anda membuat hotspot Wi-Fi sehingga anda dapat berkongsi sambungan internet anda dengan peranti lain.

Aplikasi hotspot ini benar-benar percuma dan menyokong komputer riba yang berjalan pada sistem operasi Windows 7. MaryFi menawarkan antara muka yang mudah, jadi sesiapa sahaja dapat menggunakan aplikasi ini dengan mudah.

Walaupun MaryFi adalah aplikasi yang sederhana, tetapi ciri-ciri yang terdapat dalam aplikasi ini cukup mampu, salah satunya adalah kemampuannya menjadi pengulang , di mana anda dapat menggunakan alat ini untuk menerima isyarat dari modem Wi-Fi lain dan kemudian menyebarkan fitur Wi-Fi pada komputer riba untuk menyebar ke peranti lain.

Oleh itu, apabila anda memutuskan untuk memasang MaryFi, anda tidak hanya mempunyai satu sambungan internet. Aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang gemar bermain permainan berasaskan LAN berbilang pemain.

MyPublicWiFi

Sekiranya anda mempunyai pemproses dengan seni bina 32 atau 64 bit dan ingin menjadikan komputer riba berfungsi sebagai hotspot Wi-Fi, maka anda mesti memasang MyPublicWiFi ini.

Ya, cara memasang WiFi di komputer riba dengan bergantung pada aplikasi ini sangatlah mudah. Kerana MyPublicWiFi menyokong semua komputer riba dan komputer riba yang menggunakan sistem operasi Windows 7, Windows 8 dan Windows Server 2008. Secara keseluruhan , MyPublicWiFi akan berjalan dengan lancar pada peranti berasaskan Windows.

MyPublicWiFi menyediakan ciri-ciri yang mungkin tidak dapat anda temukan di aplikasi lain, yaitu fitur yang memungkinkan anda mengetahui peranti mana yang terhubung ke hotspot Wi-Fi anda.

Oleh itu, apabila anda membuka rangkaian hotspot Wi-Fi, maka anda akan mengetahui siapa yang tersambung ke hotspot anda. Terdapat juga fitur Pembalakan URL yang membantu anda memiliki daftar laman web yang diakses selama sesi hotspot.

Keupayaan lain yang ditawarkan oleh aplikasi ini adalah sebagai pengulang untuk memperluas isyarat Wi-Fi di tempat anda. Ya, MyPublicWiFi memang menyediakan rangkaian yang lebih luas untuk menyebarkan isyarat Wi-Fi.

mHotspot

mHotspot

Telefon pintar sememangnya boleh menjadi hotspot Wi-Fi automatik kerana ia mempunyai ciri hotspot bawaan. Walau bagaimanapun, komputer riba dan komputer riba tidak boleh menjadi hotspot tanpa bantuan aplikasi. Nah, satu aplikasi yang dapat menjadikan laptop anda sebagai hotspot adalah mHotspot.

Sama seperti aplikasi lain yang serupa, mHotspot akan membolehkan anda menamakan hotspot dari komputer riba yang anda buat, memasukkan kata laluan, dan mengetahui jumlah peranti yang disambungkan ke hotspot anda. Perisian ini boleh berfungsi dengan baik pada komputer riba dan komputer riba yang menggunakan sistem operasi Windows 7 dan 8.

Sebenarnya, aplikasi ini boleh menjadi hotspot yang dapat menyambung ke 10 peranti yang berbeza, tetapi sebagai pemilik hotspot, anda dapat mengehadkan jumlah peranti yang dapat menyambung ke hotspot anda. Kelebihan mHotspot lain yang tidak dimiliki oleh aplikasi lain adalah kemampuan untuk mengetahui perincian sambungan peranti dan mengetahui penggunaan sumbernya.

Jika dibandingkan dengan memasang Wi-Fi dengan aplikasi lain, memasang hotspot Wi-Fi dengan mHotspot lebih mudah, kerana perisian ini memiliki ukuran kecil, sehingga tidak memerlukan waktu lama untuk mengunduhnya. Ayuh , segera pasang mHotspot untuk menjadikan komputer riba anda sebagai penghala.

Sambung

Sambung

Tidak seperti empat aplikasi yang telah kita bincangkan sebelumnya, Connectify adalah aplikasi hotspot Wi-Fi berbayar. Walaupun aplikasi ini menyediakan versi percuma, tetapi versi percuma kurang disokong oleh fitur yang memenuhi syarat. Jadi, apa yang menjadikan perisian ini begitu bernilai dibeli?

Connectify adalah aplikasi hotspot Wi-Fi yang dapat berfungsi dengan optimum pada komputer riba yang menggunakan sistem operasi Windows 7, 8 dan 10. Versi Pro dari aplikasi ini dapat menutup hotspot dengan sistem pemasa.

Selain itu, aplikasi ini juga dapat berkongsi isyarat Wi-Fi dari peranti 3G dan 4G. Ini adalah salah satu kelebihan Connectify berbanding aplikasi lain yang tidak mempunyai kemampuan untuk berkongsi isyarat Wi-Fi dari peranti 3G dan 4G.

Di samping itu, ciri lain yang ditawarkan oleh Connectify hampir sama dengan aplikasi serupa yang lain. Connectify dijual dalam 3 pilihan pakej yang berbeza. Setiap pakej juga menawarkan harga dan ciri yang berbeza, iaitu ada Pakej PRO Hostpot dengan harga USD $ 35,00, Hotspot MAX yang dijual dengan harga USD $ 50,00, dan akhirnya terdapat Hotspot 3x Bundle MAX Seumur Hidup dengan harga USD $ 60,000.

Nah, ini adalah aplikasi yang boleh anda gunakan untuk menjadikan laptop dan laptop menjadi hotspot Wi-Fi. Kami juga menyebut beberapa faedah mengubah komputer riba menjadi penghala, termasuk memperluas isyarat Wi-Fi atau membuat beberapa peranti pada masa yang sama dapat menyambung ke internet yang sama.

Jadi, adakah cara untuk memasang Wi-Fi secara manual? Sudah tentu ada. Walau bagaimanapun, jangan mencadangkan cadangan kerana terlalu rumit. Nah, mengapa anda menggunakan cara yang rumit jika semuanya dapat dilakukan dengan mudah melalui bantuan aplikasi tambahan?

Sebilangan besar aplikasi yang dibincangkan oleh anda boleh memuat turun secara percuma. Oleh itu, tidak ada alasan untuk tidak menggunakan aplikasi tambahan sebagai alat untuk mengubah komputer riba anda menjadi hotspot Wi-Fi.