Langkah Mudah Meminjam Kredit XL

Adakah anda pernah mempunyai masa ketika anda perlu membuat panggilan atau SMS, tetapi kredit anda telah habis sama sekali? Apabila anda ingin membeli kredit, kios kredit terlalu jauh atau anda tidak membawa wang. Ingin membeli kredit melalui ATM, tetapi akaun bank anda kehabisan baki. Kredit digunakan pada saat-saat penting adalah perkara yang sangat menjengkelkan.

Walau bagaimanapun, ini tidak perlu dialami oleh pengguna kad prabayar XL. Kerana salah satu operator telefon terbesar di Indonesia akan menjamin kredit pengguna dengan meminjamkannya terlebih dahulu. Nah, bagaimana anda meminjam pulsa XL terus ke pengendali? Ayuh , lihat cara lengkap di bawah!

Cara meminta kredit dari operator XL sebenarnya semudah memusingkan tangan anda. Kerana jika kredit habis, anda hanya perlu menekan * 123 * 9110 # maka pilih "Call". Jadi, walaupun kredit hampir habis, anda masih boleh meminjam kredit kepada XL.

Terma dan syarat

Cara berhutang denyut kad XL bukan tanpa syarat, anda tahu . Kerana sebelum mengetahui cara meminjam kredit XL, anda mesti mengesahkan terlebih dahulu sama ada kad telefon yang anda gunakan sudah memenuhi terma dan syarat berikut:

  • Jenis kad prabayar, bukan pascabayar
  • Kad XL / Axis yang anda gunakan telah aktif lebih dari 60 hari (aka bukan kad permulaan yang hanya diaktifkan beberapa hari yang lalu)
  • Jumlah tersebut telah meningkat sekurang-kurangnya 3 kali dengan nilai nominal Rp. 5,000 dalam 60 hari terakhir
  • Sudah mengembalikan kredit kecemasan yang sebelumnya dipinjam, jadi tidak ada baki kredit kecemasan yang belum dikembalikan
  • Nombor tersebut telah dinyatakan untuk memenuhi terma dan syarat yang berlaku oleh sistem dari XL itu sendiri

Cara Mendapatkan Kredit XL Kecemasan

cara meminjam kredit xl

Kredit rendah atau sama sekali? Tidak perlu risau, berapa pulsa yang tinggal, anda masih boleh meminjam pulsa ke XL pula! Berikut adalah cara menggunakan denyut kecemasan XL, anda boleh memilih satu kaedah yang terasa selesa dan sesuai dengan bilangan denyutan yang tinggal:

  • Minta Kredit Melalui SMS

Kaedah ini berlaku jika anda masih mempunyai kredit sekurang-kurangnya sekitar Rp 1.000 - 2.000. Caranya adalah dengan menaip mesej SMS: KHAS atau DARURAT (pilih salah satu daripadanya), kemudian hantar ke 911.

  • Minta Kredit melalui UMB

Cara meminjam kredit XL ini boleh digunakan jika kredit anda 0 atau habis sama sekali. Segera masukkan panel butang di telefon bimbit anda, kemudian ketik * 123 * 9110 # , terus tekan "Panggil".

  • Cara Memeriksa Status

Ini bukan cara untuk meminjam kredit dari XL, tetapi untuk memeriksa statusnya. Dengan cara ini anda dapat mengetahui sama ada anda masih mempunyai hutang kredit kecemasan tertunggak yang belum dikembalikan atau tidak.

Mekanisme Kredit Kecemasan dari XL

Perkara-perkara ini juga perlu dipertimbangkan sekiranya anda ingin meminjam kredit kecemasan dari XL. Berikut adalah mekanisme kemudahan nadi kecemasan XL:

  • Nadi ditentukan oleh XL

Setelah menjalankan cara meminjam pulsa XL, anda akan mendapat maklumat kredit yang boleh anda lengkapkan dengan kos pinjaman kredit ( yuran admin ) melalui SMS / UMB. Dengan kata lain, XL akan menentukan kredit nominal yang anda berhak dapatkan, kami tidak dapat menentukan kredit nominal yang ingin anda pinjam.

  • Nombor peminjam mesti layak

Setiap pelanggan kad prabayar XL memang boleh menggunakan kemudahan ini, tetapi tidak semua permintaan pinjaman kredit kecemasan akan disetujui oleh XL. Kerana adakah pelanggan berhak mendapat kredit kecemasan atau tidak akan dilihat dari profil pelanggan. Sistem akan memutuskan sama ada nombor anda memenuhi terma dan syarat untuk meminjam kredit kecemasan atau tidak.

  • Kredit kecemasan akan dimasukkan secara automatik

Setelah permintaan itu diluluskan dan anda telah mengesahkan, kredit kecemasan akan meningkat secara automatik ke nombor anda. Mekanisme ini sama seperti ketika anda mengisi semula kredit di mana sahaja. Anda harus tahu bahawa kredit kecemasan XL ini boleh digunakan untuk perkhidmatan yang tersedia di XL.

  • Pembayaran dibuat dengan mengisi nadi biasa

Kerana anda meminjam kredit kecemasan, anda pasti akan mengembalikannya. Kredit akan dikembalikan secara automatik jika anda telah menambah atau menerima kredit dari perkhidmatan Share Credit. Kredit anda akan ditolak dari jumlah nominal yang anda pinjam + yuran pentadbir .

Sekiranya setelah menambah pulsa, tetapi kredit anda masih belum cukup untuk membayar mengikut nilai nominal kredit kecemasan yang dipinjam, kredit masih akan ditolak tetapi anda akan ditinggalkan dengan kredit sebanyak Rp 2.000. Oleh kerana kredit kecemasan belum dikembalikan sepenuhnya, pulangan automatik akan dibuat pada saat anda mengisi.

Cara meminjam pulsa XL tentunya sangat menguntungkan pelanggan. Memandangkan terdapat banyak pelanggan yang sering berada dalam situasi tidak menentu di mana mereka harus membuat panggilan telefon, mengirim SMS, atau mendaftar pakej internet tetapi kreditnya sudah habis. Sementara itu, keadaan dan keadaan pelanggan tidak mungkin dilakukan penambahan. Oleh itu, kemudahan nadi kecemasan dari XL sememangnya sangat membantu.

Baiklah, bagaimana jika kita ingin mendapatkan kredit kecemasan lain, tetapi kita belum mengembalikan kredit yang dipinjam sebelumnya? Tidak boleh. Anda tidak akan mendapat kredit kecemasan sebelum mengembalikan kredit yang dipinjam sebelumnya. Oleh itu, pastikan anda segera menambah kredit anda untuk mengembalikan kredit kecemasan sehingga suatu hari anda dapat menggunakan kemudahan ini lagi.

Bagaimana jika kredit anda habis dengan tempoh kad aktif yang juga berakhir? Anda masih akan mendapat kredit kecemasan, tetapi anda perlu tahu bahawa kredit ini tidak meningkatkan tempoh aktif kad. Oleh itu, setelah anda mendapat pinjaman kredit dari XL, anda boleh segera membeli tempoh aktif pada * 123 # .

Sebagai tambahan kepada kemudahan Kredit Kecemasan, adakah perkhidmatan XL lain yang dapat membantu kami apabila kredit habis sepenuhnya? Terdapat. Anda boleh menggunakan kemudahan Share Credit dengan meminta kredit kepada rakan atau keluarga yang juga menggunakan kad XL. Tidak seperti perkhidmatan Kredit Kecemasan, dalam perkhidmatan Bahagian Kredit, pengirim dapat menentukan kredit nominal yang akan diedarkan kepada penerima.

Jadi, anda boleh meminta kepada rakan atau keluarga bahawa anda meminta kredit untuk mengirim kredit dengan nominal yang anda perlukan. Walau bagaimanapun, perkhidmatan ini juga dikenakan. Seperti Kredit Kecemasan, kredit yang anda dapat dengan perkhidmatan Bahagian Kredit tidak akan meningkatkan tempoh aktif.

Sudah tahu betul cara meminjam pulsa XL? Kaedah ini cukup untuk membantu anda ketika kehabisan kredit dan tidak dapat mengisi semula kredit anda sendiri. Namun, jika anda memerlukan kredit dengan nominal yang besar, anda boleh menggunakan perkhidmatan Share Credit dengan meminta kredit kepada rakan atau keluarga anda.