10 Cara Mempercepat Memuat turun uTorrent dengan Mudah

Sebelum memasuki perbincangan, ingin bertanya terlebih dahulu, di sini, di mana anda biasanya memuat turun fail atau filem ? Mencari Google? Sebenarnya, anda boleh memuat turun pelbagai fail dengan mudah seperti muzik, filem dan video lain menggunakan Torrent, anda tahu.

Nah, Torrent itu sendiri adalah fail yang mempunyai pelbagai informasi dan juga fail yang dikemas dalam file, yang disebut BitTorrent. Di BitTorrent akan memudahkan anda memuat turun fail yang anda perlukan. BitTorrent sendiri adalah koleksi fail yang dikelaskan sebagai sangat lengkap, anda tahu.

Sayangnya, tidak semua orang dapat memuat turun pelbagai fail di BitTorrent dengan lancar, ada halangan. Oleh itu, kali ini kita akan membincangkan mengenai 10 cara untuk mempercepat muat turun uTorrent dengan mudah dan berkesan. Ingin tahu? Lihat ulasan secara langsung dalam artikel ini.

10 Cara Mempercepat Muat turun uTorrent

1. Perhatikan Seeder dan Leecher

Perhatikan Seeder dan Leecher

Di Torrent, ada istilah Seeder dan Leecher, untuk dengan mudah memahaminya, Seeder boleh dikatakan sebagai seseorang yang telah selesai memuat turun fail di Torrent. Sementara Leecher, orang yang menunggu giliran untuk memuat turun fail di Torrent.

Sekarang, jika anda ingin memuat turun fail dari Torrent dengan cepat, maka kami sarankan memilih banyak Seeder dan Leecher. Namun, nisbah Seeder mesti lebih tinggi daripada Leecher, ya. Dengan cara itu, anda boleh memuat turun fail lebih cepat daripada memilih Seeder sedikit dengan banyak Leecher.

2. Tambah Penjejak

Tambah Penjejak

Ini juga penting untuk mempercepat muat turun uTorrent. Dengan Penjejak, anda dapat mencari lebih banyak Seeder semasa anda mencari sendiri. Sangat mudah, anda boleh menyalin Maklumat Hash dari fail yang anda muat turun.

Kemudian, cuba tampalkannya di Google seperti anda ingin mencari maklumat di Google. Kemudian, cari fail Torrent lain dari laman web yang berbeza berdasarkan maklumat yang anda terima dari Hash. Selepas itu, jangan lupa untuk mengklik Ya untuk mengesahkan bahawa fail yang akan dimuat turun sudah ada dalam senarai Torrent anda. Mudah, bukan?

 3. Tetapkan Kelajuan Muat Turun dan Muat Naik

Tetapkan Kelajuan Muat Turun dan Muat Naik

Cara mempercepat memuat turun uTorrent yang satu ini juga harus anda perhatikan. Setiap perisian klien bittorrent pasti mempunyai ciri untuk mengatur kecepatan muat turun dan muat naik, dan juga uTorrent. Manfaatkan ciri ini untuk mempercepat muat turun uTorrent!

Pastikan nombor muat naik mestilah lebih rendah daripada nombor muat turun. Kenapa? Kerana di sini, betul, matlamat anda adalah memuat turun, jadi biarkan internet anda fokus pada memuat turun terlebih dahulu. Walau bagaimanapun, jika anda ingin memuat turun semasa menyemak imbas, kami mengesyorkan agar tidak menetapkan kelajuan muat turun ke 100%. Anda boleh menetapkannya kepada 80% atau 90% dan selebihnya untuk dimuat naik.

Cara menetapkan kelajuan muat turun dan muat naik, anda boleh mengklik Pilihan. Selepas itu, anda boleh memilih menu Preference. Sekiranya demikian, anda boleh memilih Lebar Band sekali lagi . Laraskan kelajuan dengan petua lebih awal.

4. Tetapkan Bilangan Rakan Sebaya

Tetapkan Bilangan Rakan Sebaya

Berapa banyak istilah, ya? Hehe, memang Seeder, Leecher, Peer adalah istilah umum untuk pengguna uTorrent. Untuk maklumat ringkas, Rakan sebaya adalah semua pengguna uTorrent, sama ada memuat turun atau memuat naik.

Sekarang, dengan sebilangan besar Rakan Sebaya, ia pasti akan menjadi salah satu halangan yang anda muat turun uTorrent . Anda boleh menyelesaikan masalah ini dengan menetapkan atau membatasi bilangan maksimum Rakan Sebaya. Sangat mudah, anda pergi ke Pilihan> Keutamaan> Lebar jalur, kemudian tentukan bilangan Maksimum rakan sebaya per torrent. Mudah, bukan?

5. Ubah Tetapan Lanjutan

Tukar Tetapan Lanjutan

Masih dengan mempercepat memuat turun uTorrent, kali ini anda mesti memperhatikan Tetapan Lanjutan uTorrent. Anda perlu mengubah dan mengedit beberapa tetapan supaya anda dapat memuat turun fail dengan lebih cepat di uTorrent. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu diubah:

  • allow_same_ip menjadi Benar
  • show_notorrents_node menjadi salah
  • update_interval menjadi 20
  • max_halfopen menjadi 50 hingga 100

Sudah siap? Nah, sudah tiba masanya anda hanya klik Apply dan OK. Lihat, adakah muat turun uTorrent lebih cepat daripada biasa?

6. Jangan Muat turun sekaligus

Jangan Muat turun sekaligus

Ingin tahu bagaimana mempercepat muat turun uTorrent? Oleh itu, jangan sekali-kali memaksa memuat turun pada masa yang sama. Memang uTorrent membolehkan anda memuat turun lebih daripada satu fail pada satu masa, tetapi ia sebenarnya memuat turun dengan perlahan .

Kenapa? Kerana internet yang digunakan akan "berebut" untuk memuat turun fail yang anda muat turun. Oleh itu, kami mengesyorkan melengkapkan satu muat turun, kemudian memuat turun fail lain jika satu selesai.

Sangat mudah, anda pergi ke Pilihan> Pilihan> kemudian ubah jumlah maksimum muat turun aktif menjadi 1 atau 2 supaya muat turun lebih pantas dan tidak lambat. Setelah memuat turun 1 atau 2 fail selesai, uTorrent akan mengaktifkan fail yang dimuat turun yang lain secara automatik.

7. Periksa ke versi terbaru uTorrent

Semak versi terbaru Utorrent

Kaedah lain yang mudah dan ringkas untuk mempercepat muat turun uTorrent adalah dengan memastikan anda menggunakan versi terbaru uTorrent. Mungkin, kelewatan memuat turun fail uTorrent disebabkan oleh perisian yang tidak mengemas kini ke versi terbaru.

Oleh itu, kami mengesyorkan untuk mengemas kini perisian uTorrent versi terbaru. Anda boleh menyemak versi terbaru dengan pergi ke menu Bantuan. Seterusnya, anda boleh mengklik Check for Updates untuk versi terbaru uTorrent.

8. Utamakan uTorrent

Utamakan Utorrent

Sekiranya kaedah ini mesti ditetapkan pada PC / Laptop yang anda gunakan, ya. Anda boleh menetapkan uTorrent menjadi keutamaan untuk prestasi maksimum pada PC dan Laptop anda. Sangat mudah, anda boleh pergi ke Task Manager.

Selepas itu anda boleh mengklik Proses, kemudian pilih perisian uTorrent yang anda miliki. Selepas itu, anda boleh mengklik Pergi ke Butiran dan menukar tetapan ke Tinggi. Sekarang, PC / komputer riba anda akan mengutamakan prestasi uTorrent.

9. Lakukan Force Start

cara mempercepat muat turun utorrent Do Force Start

Berdasarkan maklumat dari WikiHow, anda dapat mempercepat muat turun uTorrent dengan memaksa fail dimuat turun dengan cepat. Bagaimana untuk? Sangat mudah, anda hanya perlu mengklik Force Start pada fail yang ingin anda muat turun. Dengan cara itu, fail akan dimuat turun secara automatik dan sedikit "paksaan" walaupun internet anda perlahan.

10. Periksa Sambungan Internet

Masalah dengan Penghala WiFi

Masih lambat? Mungkin ia bukan masalah dengan perisian atau PC. Anda boleh menyemak sambungan internet anda. Ya, anda lebih baik memuat turun menggunakan Wi-Fi. Namun, pastikan tidak ada terlalu banyak pengguna Wi-Fi sehingga Anda tidak "bertengkar" dengan pengguna Wi-Fi lain.

Lebih-lebih lagi jika anda memuat turun filem dengan resolusi HD atau bahkan BlueRay, maka anda harus memperhatikan sambungan internet. Baiklah, untuk pengguna Wi-Fi, anda juga harus memastikan bahawa Wi-Fi yang digunakan juga berada pada posisi yang betul. Lihat di sini untuk petua mengatasi Wi-Fi perlahan.

Selesai Telah dibincangkan mengenai bagaimana mempercepat muat turun uTorrent. Sekarang, anda boleh memuat turunnya dengan cepat dengan langkah dan petua di atas. Ada petua dan cara lain? Sila kongsi di ruangan komen supaya pembaca lain mendapat rujukan dari anda. Semoga berjaya!