10 Aplikasi Lirik Lagu Terbaik dan Terlengkap untuk PC

Mendengarkan lagu sambil menyanyi adalah penggalak mood yang murah dan menyeronokkan. Kita boleh melakukan aktiviti ini di mana sahaja tanpa perlu berhenti berkaraoke. Namun, kadang-kadang kita tidak menghafal lirik lagu yang kita suka. Hasilnya, aktiviti mendengar lagu sambil menyanyi menjadi kurang menyeronokkan.

Sekiranya anda menggunakan PC atau komputer riba untuk mendengarkan lagu-lagu kegemaran anda, maka anda juga harus memasang aplikasi lirik lagu untuk PC. Ini akan memberitahu aplikasi yang dapat memaparkan lirik lagu-lagu kegemaran anda. Mari , lihat senarai penuh di bawah.

10 Aplikasi Lirik Lagu Terbaik untuk PC

1. Musixmatch

Musixmatch

Di posisi pertama terdapat aplikasi lirik lagu untuk PC yang dianggap paling kompeten dalam memaparkan lirik lagu terbaru, iaitu Musixmatch. Aplikasi ini mempunyai koleksi lirik lagu yang cukup lengkap. Tidak bersemangat, dari aplikasi ini pengguna dapat membeli muzik kegemaran mereka secara langsung.

Bukan itu sahaja, Musixmatch dapat memainkan muzik kegemaran anda sambil memaparkan liriknya. Kelebihan lain yang ditawarkan oleh Musixmatch adalah kemampuannya memaparkan lirik dari muzik yang berasal dari Youtube. Aplikasi ini, yang juga tersedia untuk Android, dapat berjalan di PC dengan sistem operasi Windows 8.1 dan 10.

2. MiniLirik

Aplikasi Lirik Lagu Minilyrics untuk PC

MiniLyrics adalah aplikasi yang akan memaparkan lirik lagu yang dimainkan di PC anda. MiniLyrics akan mengesan lagu yang dimainkan menggunakan iTunes, Winamp, dan Windows Media Player. Anda hanya perlu memainkan lagu kegemaran anda, sistem MiniLyrics akan mencari lirik secara automatik berdasarkan maklumat dari fail lagu.

Bukan hanya dapat mengesan lirik lagu Inggeris, MiniLyrics juga dapat mengesan lagu Sepanyol, Jepun dan Itali. Anda juga boleh memuat turun lirik lagu yang dipaparkan oleh MiniLyrics dalam fail mp3 untuk ditampilkan lagi ketika anda mendengarkan lagu di iPhone atau iPod anda.

3. Lirik Jahat

Lirik Jahat

Walaupun namanya agak menyeramkan, tetapi EvilLyrics adalah aplikasi yang cukup berguna untuk membantu anda membaca lirik sambil mendengarkan lagu-lagu kegemaran anda. Untuk dapat menggunakan EvilLyrics, PC anda mesti disambungkan ke internet. Selepas anda memasang aplikasi ini, EvilLyrics akan terbuka secara automatik apabila anda membuka pemutar media lalai .

Pada mulanya, aplikasi ini dirancang khusus untuk Winamp, tetapi sekarang EvilLyrics sudah dapat digunakan dengan Windows Media Player, Foobar2000, dan Sonique. Sama seperti MiniLyrics, aplikasi yang satu ini akan segera mencari lirik secara automatik semasa anda memainkan lagu melalui media player.

4. Pencari Lirik

Pencari Lirik

Sekiranya anda sering mencari lirik lagu di Google, anda pasti sudah biasa dengan laman penonton lirik lagu yang disebut Metrolyrics. Nah, kali ini Metrolyrics membuat aplikasi khas untuk memudahkan anda membaca lirik lagu, iaitu Pencari Lirik.

Aplikasi lirik lagu untuk PC juga tersedia untuk pengguna iPhone. Walau bagaimanapun, anda mesti memastikan bahawa PC disambungkan ke internet supaya Lyric Seeker dapat mencari lirik berdasarkan lagu yang anda mainkan. Lyric Seeker mempunyai lirik 1 juta tajuk lagu dan 20 ribu pemuzik. Jadi, anda boleh mendengar lagu sambil membaca lirik dengan aplikasi hebat ini.

5. LirikFetcher

Penggambar Lirik

Nyanyikan lagu dari pemuzik kegemaran tetapi tidak menghafal liriknya? Tindakan sedemikian kadangkala memalukan. Namun, sekarang anda boleh menyanyi sambil membaca lirik lagu yang dimainkan menggunakan LyricsFetcher. Aplikasi ini dapat mengimbas lagu yang dimainkan di iTunes atau Windows Media Player di PC anda.

Setakat ini, LyricsFetcher dapat berfungsi dengan baik dalam mencari lirik yang tepat dengan lagu-lagu yang dimainkan. Selain tepat, aplikasi ini dapat mencari lirik dengan cepat. Oleh itu, semasa lagu dimainkan, LyricsFetcher akan segera mencari lirik lagu tersebut.

Tidak ada halangan yang kami dapati dalam LyricsFetcher, kerana hingga sekarang LyricsFetcher adalah aplikasi yang mudah digunakan dan cepat dalam mencari lirik yang tepat.

6. Pencari Lirik MediaHuman

Pencari Lirik MediaHuman

MediaHuman Lyrics Finder adalah perisian percuma yang membantu anda mencari atau menambah lirik lagu di semua senarai lagu di perpustakaan muzik di PC anda. Aplikasi ini berfungsi dengan baik, kerana lirik yang ditambahkan tidak akan menimpa lirik yang sudah anda miliki di PC.

MediaHuman Lirik Finder sangat mudah digunakan, anda hanya perlu melakukan Drag 'n Drop ke pemain muzik kegemaran anda, maka aplikasi ini akan melacak lirik dengan tepat untuk lagu-lagu ini. Dengan bantuan MediaHuman Lirik Finder, anda akan mendapat akses kepada lebih dari 1 juta lirik yang dikumpulkan dari pelbagai sumber melalui internet.

7. Autolirik Winamp

Winamp Autolirik

Mendengarkan muzik kegemaran anda semasa membaca lirik adalah perkara yang sangat menyenangkan. Kita dapat menyanyikan lagu kegemaran sambil membaca lirik dengan betul. Ini dapat direalisasikan dengan bantuan Autolyrics Winamp, sebuah aplikasi yang akan memaparkan lirik berdasarkan lagu yang sedang dimainkan di media player.

Aplikasi ini akan mengesan lirik secara automatik berdasarkan tanda lagu yang dimainkan. Seperti namanya, Autolyrics Winamp hanya akan berfungsi dengan berkesan jika anda memainkan lagu menggunakan Winamp. Hasil lirik yang dipaparkan oleh aplikasi ini cukup tepat.

8. Plugin Winamp PureLyrics

Pemalam Winamp PureLyrics

Satu lagi aplikasi lirik lagu untuk PC yang membolehkan anda segera melihat lirik lagu yang sedang dimainkan di Winamp. Pangkalan data aplikasi ini mempunyai lirik sekitar 60 ribu lagu dan pengguna akan menghantar beberapa ratus lirik baru setiap hari.

Untuk memasang plugin ini, anda hanya perlu menjalankan fail yang dimuat turun, kemudian PureLyrics Winamp Plugin akan berjalan secara automatik ketika Winamp memainkan lagu.

9. Plugin Lirik untuk WMP

Plugin Lirik untuk WMP

Sebilangan orang lebih gemar memainkan lagu melalui Windows Media Player. Ini wajar memandangkan ini adalah salah satu pemain media lalai sistem operasi Windows. Anda boleh memasang Lyrics Plugin untuk WMP untuk memaparkan lirik semasa anda memainkan lagu di Windows Media Player. Aplikasi ini dapat memaparkan lirik secara real time walaupun kurang tepat.

10. Plugin Lirik untuk Winamp

Plugin Lirik untuk Winamp

Plugin yang satu ini akan menjadi kegemaran anda untuk memaparkan lirik ketika memainkan lagu di Winamp. Lyrics Plugin untuk Winamp akan memaparkan lirik secara automatik semasa Winamp memainkan lagu kegemaran anda.

Kerana ini adalah perisian baru, pangkalan data lirik tidak lengkap, tetapi secara keseluruhan plugin ini berfungsi dengan baik. Sebagai pengguna, anda juga boleh menambahkan lirik anda sendiri ke pangkalan data Lyrics Plugin for Winamp.

Dengan salah satu aplikasi lirik lagu untuk PC ini, Anda tidak perlu bersusah payah mencari lirik lagu kegemaran anda melalui mesin pencari . Anda boleh membaca lirik dengan segera semasa memainkan lagu kegemaran anda. Walau bagaimanapun, anda perlu ingat bahawa kebanyakan aplikasi ini mesti disambungkan ke internet.