Kaji Kekuatan & Kelemahan Xiaomi Redmi 3

Jika anda merasakan bahawa harga Nota Xiaomi Redmi 3 adalah terlalu mahal, maka anda boleh memilih siri yang lebih menjimatkan, Xiaomi Redmi 3. Telefon pintar ini, yang dikeluarkan pada awal tahun 2016, membawa spesifikasi baik cantik yang rendah-akhir telefon . Oleh itu, untuk memiliki telefon bimbit yang berkualiti, anda tidak perlu menagih dompet anda secara berlebihan.

Baiklah, banyak pembaca mahu kami mengeluarkan ulasan mengenai Xiaomi Redmi 3. Pada kesempatan ini, kami akan memenuhi kehendak pembaca yang ingin mengetahui kelebihan dan kekurangan Redmi 3 ini. Mari , lihat ulasan penuh di sini!

Rekaan

Dari segi estetika, nampaknya Xiaomi Redmi 3 mengambil banyak elemen dari Redmi Note 3. Jadi, pada pandangan pertama penampilan kedua-dua telefon bimbit kelas berbeza ini kelihatan serupa. Pada telefon bimbit ini Xiaomi menggunakan corak bukan tekstur di bahagian belakang yang menjadikan telefon ini kelihatan menarik. Bahan logam yang mengikat Redmi 3 menjadikan telefon bimbit ini kelihatan dengan rekaan premium.

Telefonnya cukup selesa di tangan membawa dimensi 139.3 x 69 x 8.5 mm dan berat sekitar 144 gram. Xiaomi Redmi 3 hadir dalam 4 pilihan warna yang kelihatan sangat bergaya , iaitu Fashion Gold, Silver Fashion, Dark Grey Fashion, dan Classic Gold.

Skrin

kelebihan dan kekurangan Xiaomi Redmi 3

Kerana Xiaomi Redmi 3 bukan mewah telefon pintar , jadi anda harus tidak terlalu mengharapkan skrin telefon pintar anda. Dalam ulasan Xiaomi Redmi 3 ini kita akan membincangkan sedikit mengenai skrin IPS 5 inci telefon pintar ini. Layar membawa resolusi 720 x 1280 piksel. Namun, percayalah bahawa Redmi 3 mempunyai kontras dan ketepuan yang lebih baik daripada skrin Redmi Note 3.

Kelemahan pada layar Redmi 3 muncul ketika kita melihat sedikit perubahan warna ketika kita melihat layar dari sudut tertentu. Walau bagaimanapun, ciri kecerahan adaptif berfungsi dengan baik semasa menguji skrin telefon ini. Kelemahan lain dari skrin Redmi 3 terletak pada batasan pengguna untuk melihat skrin ketika berada di bawah sinar matahari langsung.

Pemproses

Redmi 3 berfungsi di bawah pemproses 64-bit Qualcomm MSM8939 v2 Snapdragon 615 yang cukup bagus. Lebih-lebih lagi, kehadiran pemproses ini juga diimbangi dengan adanya CPU Octa Core 1.5 GHz. Berdasarkan ujian Caris Signal, telefon bimbit ini dapat melakukan semua aktiviti multitasking ringan tanpa ketinggalan atau halangan.

Di sektor grafik, Xiaomi mempercayakan paparan grafik telefon pintar ini ke GPU Adreno 405. Kad pemprosesan grafik ini kelihatan sangat baik. Namun, ketika digunakan untuk bermain permainan dengan grafik yang sedikit lebih berat, seperti Asphalt 8, terdapat sedikit ketinggalan pada paparan grafik telefon bimbit ini.

Kamera

reka bentuk redmi 3

Mungkin ini adalah bahagian yang paling dinanti-nantikan pencinta fotografi dalam ulasan Xiaomi Redmi 3. Ya, terutama jika bukan kualiti kamera. Kita harus mengakui bahawa untuk ukuran telefon bimbit bersaiz sederhana rendah, kamera yang dimiliki oleh Redmi 3 sudah sangat bagus.

Di bahagian belakang terdapat kamera 13 MP dengan bukaan f / 2.0 yang dapat mengambil gambar dengan cukup baik. HDR yang disertakan dalam kamera ini dapat menjadikan gambar lebih realistik, tetapi pada masa yang sama dapat menjadikan proses pengambilan gambar menjadi lebih lambat.

Di bahagian depan Redmi 3 terdapat kamera 5 MP yang cukup baik untuk selfie atau wujud di media sosial seperti Instagram dan Snapchat. Secara keseluruhan, kedua-dua kamera yang ditawarkan oleh Redmi 3 cukup bagus walaupun tidak terlalu istimewa. Kami juga menyukai aplikasi kamera MIUI pada telefon pintar ini kerana membolehkan kami mengawal keseimbangan putih dan ISO secara manual sehingga gambar kelihatan lebih baik.

Ingatan

Berita baik bagi anda yang gemar memuat turun aplikasi atau media sosial di telefon pintar, kerana Xiaomi Redmi 3 dilengkapi dengan memori dalaman 16 GB. Ukuran memori ini cukup besar untuk menyimpan aplikasi yang anda mahukan. Walau bagaimanapun, jika anda ingin meningkatkan kapasiti penyimpanan telefon pintar ini, anda boleh menggunakan memori luaran hingga 128 GB.

Saiz RAM sangat mempengaruhi prestasi telefon pintar. Ini menjamin bahawa Redmi 3 adalah telefon pintar minima, kerana saiz RAM telefon pintar ini cukup besar untuk mengimbangi prestasi pemproses, iaitu 2 GB.

Bateri

Dalam tinjauan Xiaomi Redmi 3 ini kita pasti membincangkan kelebihan dan kekurangan telefon pintar ini. Baiklah, dalam sektor bateri ini kita akan membincangkan tentang kelebihan Redmi 3 yang sangat mengagumkan. Telefon pintar ini membawa bateri berkapasiti 4100 mAh. Ini adalah kelebihan Redmi 3 yang sangat tidak terkalahkan!

Malah, ia adalah sukar untuk anda untuk mencari seorang bateri dengan kapasiti yang cukup besar dalam high-end telefon pintar . Jadi, mendakwa bahawa sektor bateri adalah salah satu tarikan utama Xiaomi Redmi 3 ini. Kerana dengan bateri ini, anda dapat menggunakan telefon pintar ini secara sederhana dalam 2 hari dan penggunaan aktif selama 1 hari penuh.

Kesalinghubungan

penyambungan redmi 3

Kerana ini adalah era telefon 4G LTE, nampaknya tidak peduli jika Xiaomi Redmi 3 tidak dilengkapi dengan rangkaian internet yang sangat pantas. Sebenarnya, Redmi 3 serasi dengan rangkaian 4G LTE. Anda boleh menggunakan telefon pintar dwi-SIM ini untuk memuat turun data pada kelajuan hingga 150 Mbps ketika menggunakan rangkaian 4G LTE.

Selain itu, dari segi kesambungan telefon bimbit ini tidak mempunyai kekurangan. Kerana Redmi 3 dilengkapi dengan sambungan Wi-Fi 802.11 b / g / n, Bluetooth v4.1, dan Infrared. Telefon pintar ini juga menyokong USB On-The-Go untuk memudahkan anda berkongsi fail dengan peranti flash.

Ciri

Sudah diketahui umum bahawa kebanyakan keluaran telefon pintar Xiaomi selalu dilengkapi dengan fitur Fast Charge untuk mempercepat proses pengecasan bateri, walaupun dengan Redmi 3 ini.

Telefon pintar dengan Android Lollipop v5.1.1 OS juga dilengkapi dengan ciri-ciri untuk mengubah warna LED, menetapkan mod satu tangan, dan merakam panggilan. Sekiranya anda sering kehilangan alat kawalan jauh, Redmi 3 juga dilengkapi dengan IR Blaster untuk menggantikan alat kawalan jauh alat elektronik anda.

Harga

Pada masa ini, Redmi 3 dijual di salah satu laman membeli-belah dalam talian terkemuka di Indonesia dengan harga 1.8 juta rupiah. Harga ini sangat berpatutan memandangkan ciri-ciri yang dibawa oleh telefon pintar ini memang sangat menggoda. Ini adalah versi ekonomi dari Redmi Note 3 yang dijual dengan harga yang lebih mahal.

Kesimpulan ulasan Xiaomi Redmi Note 3 kali ini ialah ini adalah telefon bimbit yang ekonomik di kelas kelas rendah dengan kualiti yang baik. Spesifikasi yang ditawarkan oleh telefon pintar ini bagus terutamanya di sektor bateri yang sangat tahan lama.

Sekiranya terdapat sedikit kekurangan itu sangat wajar memandangkan ini adalah telefon pintar yang dipasarkan di kelas menengah bawah. Walau bagaimanapun, secara keseluruhan telefon pintar ini sudah cukup baik untuk memenuhi aktiviti multitasking harian anda.