10 Aplikasi Kamera iPhone Terbaik dan Paling Popular Hari Ini

Umum mengetahui bahawa foto dengan kamera iPhone sangat bagus. Sebenarnya, kamera di beberapa telefon Android yang mempunyai ukuran piksel lebih besar daripada kamera iPhone tidak dapat menghasilkan kualiti gambar yang lebih baik. Namun, tahukah anda bahawa terdapat beberapa pilihan aplikasi yang dapat menjadikan kamera iPhone anda menghasilkan gambar yang lebih baik?

Nah, kali ini ia akan mengeluarkan senarai aplikasi kamera iPhone terbaik yang biasanya menawarkan kawalan manual untuk pendedahan, fokus, dan banyak lagi sehingga menjadikan kualiti foto menjadi lebih baik. Mari , lihat senarai penuh di bawah.

10 Aplikasi Kamera iPhone Terbaik Hari Ini

1. Manual

Manual

Nama aplikasi kamera iPhone pertama adalah Manual, di mana Manual adalah aplikasi kamera yang canggih dan dibungkus dalam antara muka sederhana yang mudah digunakan. Pengguna iPhone dapat menggunakan aplikasi ini untuk menyesuaikan rana, ISO, keseimbangan putih, fokus, dan pampasan pendedahan. Sebenarnya, melalui aplikasi ini anda dapat menyesuaikan bukaan hanya dengan satu ketukan.

Anda juga boleh memeriksa histrogram langsung dan perkara yang berkaitan dengan fotografi melalui Manual. Dengan kata lain, semua pakej fotografi penting dibungkus dalam aplikasi yang cantik dan mudah digunakan. Manual ini dijual di App Store dengan harga USD $ 3,99.

2. ProShot

Aplikasi kamera ProShot iPhone

ProShot menawarkan kawalan lanjutan untuk kamera iPhone anda, dari paparan, ISO, kelajuan rana, dan keseimbangan putih. Satu perkara yang mungkin anda sukai mengenai ProShot adalah susun atur menu susun atur yang mudah dengan akses yang sangat mudah. Semasa menghidupkan kamera iPhone anda, tetapan mudah ini akan muncul secara automatik.

Selain itu, aplikasi ini juga dilengkapi dengan pratetap mod tersuai untuk menyimpan tetapan kegemaran anda. ProShot adalah aplikasi yang bagus untuk mengubah kamera iPhone anda menjadi lebih baik. Anda boleh mendapatkan ProShot dengan membeli aplikasi ini dengan harga USD $ 3,99.

3. Hydra

Hydra

Untuk pencahayaan yang rumit dan HDR yang menakjubkan, gunakan Hydra pada iPhone anda. Hydra akan sentiasa berada dalam senarai aplikasi wajib untuk membuat kamera iPhone yang lebih baik. Kerana aplikasi ini akan menjadikan foto iPhone anda menjadi seperti DSLR.

Hydra akan menyesuaikan keseimbangan pencahayaan dan menangkap gambar dengan HDR berkualiti tinggi. Mod light-lo dalam aplikasi ini membantu mengurangkan bunyi dengan meningkatkan faktor cahaya. Kombinasi foto HDR dengan Mod Hi-Res dalam aplikasi ini akan menjadikan anda dapat menghasilkan foto yang setara dengan kamera 32 MP. Dapatkan Hydra di App Store dengan harga USD $ 4.99.

4. ProCam 5

ProCam 5

Tambahan lagi, ada aplikasi kamera iPhone yang luar biasa. Kenapa? Kerana ProCam 5 menggabungkan alat yang hebat dengan susun atur yang sangat baik. Kawalan yang dapat dilakukan dengan aplikasi ini termasuk fokus manual, kompensasi pendedahan, kelajuan rana, ISO, dan keseimbangan putih. ProCam 5 juga menyediakan 17 jenis lensa langsung .

Apa sahaja yang anda ingin lakukan untuk menjadikan kamera iPhone anda lebih baik, anda dapat merealisasikannya dengan ProCam 5. Sama seperti ProCamera 8, aplikasi ini juga menyokong eksport TIFF. ProCam 5 boleh dimuat turun dengan membeli aplikasinya dengan harga USD $ 5.99.

5. ProCamera

ProCamera

Tidak perlu meragui kualiti ProCamera, ini adalah aplikasi kamera terbaik untuk iPhone anda. ProCamera dilengkapi dengan pelbagai ciri dan kawalan manual yang mampu. Sebenarnya, aplikasi ini mempunyai kemampuan untuk mengeksport gambar TIFF sedekat yang anda dapatkan RAW pada peranti iOS ini.

Ciri vividHDR pada ProCamera juga berfungsi dengan baik. Bukan hanya itu, ProCamera juga menyajikan banyak penapis yang pasti akan menjadikan fotografi anda kelihatan luar biasa walaupun anda hanya menggunakan kamera iPhone. Harga ProCamera semasa, iaitu USD $ 5.99.

6. Cam VSCO

VSCO

Aplikasi percuma ini tentunya sangat dikenali oleh pengguna iPhone. VSCO Cam adalah aplikasi praktikal dan sudah banyak digunakan oleh pengguna iPhone . Aplikasi ini menawarkan kawalan kamera manual untuk fokus, kelajuan rana, keseimbangan putih, dan pampasan pendedahan.

Selain bebas, daya tarikan VSCO Cam juga terletak pada antara muka yang mudah, jadi aplikasi ini mudah digunakan. Anda juga boleh menambah penapis dan mengedit foto melalui aplikasi pintar yang satu ini. Semua alat penyuntingan ringkas terdapat dalam VSCO Cam dan aplikasi ini sesuai untuk pemula.

7. Kamera +

Kamera +

Camera + telah menjadi sebahagian daripada fotografi iPhone sejak sekian lama. Namun, lama-kelamaan, sudah tentu pembangun aplikasi ini memberikan peningkatan yang menjadikan Camera + lebih baik. Ada beberapa kemampuan yang ditawarkan oleh aplikasi ini, mulai dari kontrol kamera, filter, mode HDR yang luar biasa, dan berbagai alat penyuntingan.

Dengan kata lain, Camera + adalah aplikasi yang memenuhi semua keperluan fotografi untuk menjadikan kamera iPhone anda lebih baik. Camera + dijual di App Store dengan harga USD $ 2.99.

8. Cam Rana perlahan

Cam Rana perlahan

Sekiranya anda ingin mengambil gambar dengan pendedahan yang lama, anda perlu memasang aplikasi tripod dan kamera iPhone yang satu ini. Merupakan Slow Shutter Cam yang menawarkan resolusi penuh pada semua peranti dan tiga mod tangkapan yang berbeza, seperti gerakan kabur, jejak cahaya, dan cahaya rendah.

Apa sahaja objek yang ingin anda tangkap dengan kamera anda, sama ada lampu atau air terjun, aplikasi ini siap menghasilkan foto terbaik untuk anda. Anda boleh mendapatkan Slow Shutter Cam dengan harga USD $ 1.99 di App Store.

9. Kamera Halide

Kamera Halide

Hadir sebagai salah satu aplikasi kamera yang popular di iTunes, Kamera Halide ini juga sesuai untuk anda yang gemar mengambil gambar. Aplikasi yang hanya tersedia untuk iPhone menjamin kemudahan bagi penggunanya di mana anda boleh memilih dua mod foto, mod manual dan mod automatik.

Untuk mod manual , anda boleh menyesuaikan tahap cahaya,  RAW Capture,  dan  alat  lain sendiri. Dengan cara itu, anda dapat memanfaatkan idea kreatif anda dalam memotret. Namun, bagi anda yang ingin praktikal, sila pilih  mod automatik. Dalam mod itu, ia ditetapkan secara automatik untuk semua jenis keperluan foto. Sekiranya anda berminat, Halide Camera boleh dibeli dengan harga $ 5,99 di iTunes.

10. Hipstamatik

Hipstamatik

Di posisi terakhir adalah Hipstamatic, yang merupakan aplikasi dengan antara muka klasik yang sedikit meniru kamera titik-dan-klik. Sama seperti beberapa aplikasi lain yang serupa telah dibincangkan di sini, Hipstamatic juga menawarkan kawalan fokus manual seperti dSLR.

Bukan hanya itu, dengan aplikasi ini anda juga dapat mengatur keseimbangan putih, pendedahan, kelajuan rana, ISO, dan perbandingan aspek. Anda boleh bermain-main dengan "lensa" semasa menggunakan Hipstamatic. Bersedia untuk menjadikan kamera iPhone anda menjadi kamera dSLR yang setara? Dapatkan Hipstamatic dengan membeli aplikasi $ 2.99 ini.

11. Kamera Horizon

Kamera Horizon

Tidak semua aplikasi di iTunes adalah aplikasi berbayar kerana anda boleh memuat turun Horizon Camera secara percuma. Dalam aplikasi kamera khusus iPhone ini, Horizon Camera menyajikan ciri di mana foto akan selalu berada dalam  lanskap mendatar  walaupun anda mengambil gambar secara menegak. Jadi, anda tidak perlu bersusah payah mengedit gambar menegak untuk menjadi  lanskap. Sangat mudah,  bukan ?

12. Filem

Filem

Satu lagi aplikasi kamera hebat untuk iPhone, Filmborn. Ini adalah aplikasi di mana anda akan mendapat hasil dalam bentuk  fotografi filem. Pastinya gambar yang dihasilkan dari Filmborn lebih estetik dan sangat dapat digambarkan  Dan semestinya, Filmborn ini dibuat kerana diilhamkan oleh Fujifilm, Ilford, dan Kodak. Sudah boleh dibayangkan dong  bagaimana gambarnya? Ayuh, beli aplikasinya dengan harga $ 2.99.

Sepuluh aplikasi kamera iPhone ini dapat membantu anda menghasilkan foto yang sangat bagus dengan kamera iPhone. Walaupun foto dari iPhone sudah cukup bagus, tidak ada salahnya jika anda membuatnya kelihatan lebih menawan, bukan ?