10 Cadangan Drone Murah untuk GoPro 2016

Mempunyai kamera GoPro tetapi anda masih menggunakan tongsis? Ganti tongsis anda dengan kawalan yang lebih canggih, seperti drone. Selepas kami membincangkan beberapa pesawat yang disertai dengan terbina dalam kamera, kita akan bincangkan pesawat yang direka khusus untuk GoPro.

GoPro memang menjadi trend di kalangan pencinta fotografi, pelancong , dan orang-orang dari pelbagai kalangan. Walau bagaimanapun, apabila anda membeli GoPro, anda hanya mendapat tongsis dan sarung kalis air . Untuk membuat GoPro dapat terbang untuk merakam video atau mengambil gambar dari ketinggian, Anda dapat mengandalkan beberapa drone murah untuk GoPro berikut.

10 Cadangan Drone Murah untuk GoPro 2016

1. DJI Phantom 2

DJI Phantom 2 patut disebut sebagai drone termurah untuk GoPro terbaik. Kerana drone ini tidak dilengkapi dengan kamera dan direka khusus untuk GoPro Hero. Drone ini sangat stabil dan selamat digunakan untuk rakaman video dengan kualiti yang mengagumkan.

Drone ini dilengkapi dengan GPS dan ciri keselamatan untuk mengelakkan perlanggaran. DJI Phanton 2 hadir dengan gimbal 3-sumbu Zenmuse H3-3D, teknologi terbaru yang menstabilkan kamera dan menjadikan rakaman kelihatan lebih lancar . Waktu penerbangan yang ditawarkan oleh drone ini juga cukup panjang, iaitu 25-28 minit.

2. Bilah 350 QX3 RTF

Blade 350 QX3 RTF drone murah untuk gopro

Istimewanya, itu adalah perkataan yang dapat menggambarkan Blade 350 QX3 RTF. Drone satu ini menawarkan kawalan mudah, ciri GPS, ciri keselamatan yang sangat baik, dan jarak kawalan jauh yang agak jauh 300 meter.

Drone ini juga mempunyai mod penerbangan yang baik untuk menangkap gambar dan video dengan mudah dari udara. Mod penerbangan termasuk meratakan diri dan menggunakan sensor ketinggian dan GPS untuk memastikan quadcopter berada di hover kanan. Blade 350 QX3 RTF adalah drone yang paling sesuai untuk GoPro anda dan mampu terbang selama 10-15 minit.

3. Quadcopter Ionic Stratus Drone

Quadcopter Ionic Stratus Drone

Drone murah untuk GoPro ini sangat berharga sangat murah. Kita harus mengakui bahawa Ionic Stratus Drone Quadcopter adalah drone paling murah dalam senarai ini sehingga dapat dipertimbangkan jika anda mempunyai dana yang biasa-biasa saja.

Malangnya, drone ini tidak dilengkapi dengan dreadlocks. Walau bagaimanapun, Ionic Stratus Drone Quadcopter adalah pilihan yang tepat untuk pemula yang ingin mencuba terbang GoPro mereka. Drone yang serasi dengan semua model GoPro Hero mampu terbang selama 10 minit dengan jarak kawalan 150 meter.

4. 3DR Solo Quadcopter

Quadcopter 3DR Solo

Mungkin 3DR Solo Quadcopter adalah drone pintar pertama yang pernah ada. Sebabnya, drone ini dilengkapi dengan komputer 1 Ghz yang menawarkan beberapa fungsi sejuk untuk mengambil video atau gambar dari udara. 3DR Solo Quadcopter adalah pesaing paling sukar untuk DJI Phantom 2 dan 3.

Lengkapkan drone ini dengan Solo Gimbal yang dijual secara berasingan untuk mendapatkan kualiti video yang lebih lancar dan stabil. Drone, dengan waktu penerbangan 20-25 minit, menawarkan streaming HD melalui WiFi dari GoPro ke peranti iOS atau Android anda sehingga anda dapat memperoleh First Person View (FPV).

5. 3DR IRIS + (915) Quadcopter

Anda pasti tidak dapat menolak daya tarikan yang ditawarkan oleh 3DR IRIS + (915) Quadcopter, kerana drone yang satu ini menawarkan kemampuan lebih dari sekadar mengambil gambar atau merakam video dari udara sahaja. Drone ini diperkuat dengan kehadiran Mode Follow Me, di mana peranti ini akan mengikuti anda ke mana sahaja anda pergi dan terus mengambil gambar anda dengan fokus.

Drone ini sangat sesuai untuk anda yang melakukan aksi sukan lasak. 3DR IRIS + (915) Quadcopter juga dilengkapi dengan fitur keselamatan, seperti kemampuan untuk pulang ke rumah jika terbang di luar jangkauan atau bateri habis. Drone ini dapat terbang dalam masa sekitar 16-22 minit.

6. Walkera QR X350 Pro

Ini adalah peningkatan terkini dari versi sebelumnya. Walkera QR X350 Pro dihasilkan oleh pengeluar drone China, Guangzhou Walker Technology, dan mempunyai reputasi yang sangat baik. Masa penerbangan drone adalah 23 minit, yang cukup baik berbanding versi pendahulunya yang hanya menawarkan waktu penerbangan selama 5 minit.

Nampaknya Walkera QR X350 Pro dioptimumkan untuk GoPro. Malah, drone ini juga dilengkapi dengan dreadlocks pada pakej pembelian. Secara keseluruhan , Walkera QR X350 Pro adalah drone yang murah dan berkualiti untuk menemani GoPro.

7. CXHOBBY CX-20 Profesional RC Quadcopter

CXHOBBY CX-20 Professional RC Quadcopter

Selain itu, ada drone buluh lain dari Indonesia yang sesuai untuk menerbangkan kamera GoPro anda. Drone ini dijual dengan harga yang berpatutan, walaupun spesifikasi yang ditawarkan oleh CXHOBBY CX-20 Professional RC Quadcopter hampir sama dengan DJI Phantom.

Drone ini dapat menerbangkan kamera anda selama 15 minit. Ciri keselamatan yang menyertai drone ini termasuk peringatan ketika bateri hampir habis dan kemampuan drone untuk kembali ke tempat anda jika sambungan terputus. CXHOBBY CX-20 Professional RC Quadcopter adalah pilihan terbaik bagi anda yang mencari drone dengan harga murah dan spesifikasi yang mencukupi.

8. Ghost Drone Aerial 2.0

Ghost Drone Aerial 2.0

Mahu menggunakan drone pada waktu malam? Mungkin anda boleh membeli Ghost Drone Aerial 2.0, di mana drone dilengkapi dengan lampu LED untuk memudahkan anda memantau peranti ini.

Uniknya, drone ini menawarkan ciri seperti IRIS +, yang membolehkan peranti ini mengikuti anda. Dengan kata lain, dengan drone GoPro yang murah ini, anda dapat merakam aktiviti anda semasa berbasikal, melayari, atau berjoging.

Waktu penerbangan yang diberikan oleh Ghost Drone Aerial 2.0 juga cukup baik, iaitu 25 minit. Drone yang dapat berfungsi dengan baik pada GoPro Hero 3, 3+, dan 4 dikendalikan melalui peranti iOS atau Android.

9. Parrot AR.Drone 2.0 Quadricopter

Parrot AR.Drone 2.0 Quadricopter

Pilihan seterusnya untuk drone murah adalah Parrot AR.Drone 2.0 Quadricopter. Ini adalah drone yang dilengkapi dengan kamera. Namun, anda juga boleh menggunakan GoPro pada drone ini. Namun, anda perlu ingat bahawa meningkatkan beban drone dapat mengurangkan ketinggian dan daya bateri drone. Drone ini dapat terbang dengan jarak sekitar 50 meter dalam sekitar 12 minit.

10. DJI Phantom 3

simpan drone terbaik dalam urutan terakhir. Ya, pada kedudukan paling baru adalah DJI Phantom 3, drone impian untuk pengguna GoPro. DJI Phantom 3 hadir dalam 2 varian berbeza, iaitu Professional dan Advanced.

Variant Professional mempunyai kemampuan untuk merakam hingga 4K dan Advanced memberikan kemampuan rakaman pada resolusi 1080p. Walaupun dijual dengan harga yang mahal, DJI Phantom 3 tetap menjadi pilihan dan impian bagi pengguna GoPro di seluruh dunia.

Baris drone yang murah untuk GoPro ini membolehkan anda merakam gambar dari ketinggian tanpa perlu memegang tongsis. Drone ini juga sangat sesuai untuk anda yang gemar melakukan aktiviti lasak. Sekarang, adakah anda berminat memiliki salah satu drone ini?

Artikel Berkaitan