Cara Menetapkan Tetikus Biasa Jadi Makro Dengan Mudah

Bagi pemain, tetikus jenis makro memang biasa. Tetikus mempunyai banyak butang yang dapat menggantikan fungsi butang papan kekunci. Dengan begitu, anda boleh melakukan banyak perkara dengan satu tangan.

Jadi bagaimana dengan tetikus biasa, bolehkah ia mempunyai fungsi seperti makro tetikus juga? Jawapannya adalah ya. Anda boleh mengubah tetikus biasa menjadi makro dengan beberapa aplikasi makro yang akan kami ulas di bawah.

Beberapa aplikasi makro terbaik dapat menjadikan tikus biasa mempunyai prestasi seperti makro tetikus. Dengan kata lain, perisian makro ini dapat digunakan untuk melakukan serangkaian tindakan untuk mengotomatisasi tugas.

Berikut ini akan memberitahu anda tentang beberapa aplikasi makro terbaik yang dapat memudahkan kerja anda. Aplikasi makro ini kebanyakannya boleh dipasang secara percuma di komputer anda.

Dolar Makro

Tetikus Makro Dolar biasanya menjadi makro

Perisian ini agak lama, kerana telah dibuat sejak 10 tahun yang lalu. Dolar Makro awalnya dibuat untuk tujuan berbayar untuk melayari , sebuah program untuk mengklik pada bar iklan yang dipasang di komputer.

Oleh kerana perisian ini dapat merakam aktiviti dari tetikus dan papan kekunci, kami menganggap Macro Dollar sebagai aplikasi makro yang cukup bagus. Ciri unik yang ditawarkan oleh aplikasi ini adalah " Shake ", di mana kursor tetikus anda akan bergetar ketika rakaman dijalankan oleh Macro Dollar.

WinMacro

winmacro

Wang tiga perempat dengan Dolar Makro, WinMacro juga sudah cukup lama untuk bertahan sebagai aplikasi makro terbaik. Malah, permohonan ini boleh bekerja dengan baik apabila ia cuba untuk berjalan pada peranti yang menggunakan sistem operasi Windows 7. Apabila menggunakan WinMacro, anda hanya perlu untuk melakukan tiga langkah yang berikut, iaitu menyemak imbas untuk lokasi untuk menyimpan fail direkodkan, klik butang rekod, dan tekan hotkey hardcoded .

Setiap kali anda ingin memainkan rakaman, anda dapat mencari fail yang telah disimpan dan mengklik butang Main semula. Sementara itu, butang Pilihan berfungsi untuk mengulangi main balik dan menentukan kelajuan main balik.

Rumah Hantu

rumah hantu

Seterusnya, terdapat aplikasi makro sederhana yang hanya menyediakan dua butang, iaitu Main dan Rakam sahaja. Aplikasi ini adalah GhostMouse, aplikasi makro yang sangat sesuai untuk digunakan dalam jangka waktu yang singkat. Namun, untuk mengotomatisasi tugas berulang kali, anda tidak boleh menggunakan GhostMouse, kerana aplikasi tersebut tidak memberikan pengulangan.

Salah satu fitur unik yang dapat ditemukan di GhostMouse adalah kemampuan untuk melakukan daftar tindakan, seperti mematikan komputer ketika pemutaran lengkap sedang dilakukan. Dengan aplikasi ini, anda boleh membuat makro tetikus biasa dengan mudah.

Buat sekali lagi

Sama seperti tiga aplikasi yang telah kita bincangkan sebelumnya, Do It Again juga menawarkan fungsi yang sama. Namun, apa yang membuat anda merasa beruntung menggunakan aplikasi Do It Again ialah terdapat senarai makro yang dirakam yang dapat dipaparkan melalui program ini.

Ini tentu memudahkan pengguna melakukan tugas yang berbeza tanpa memuatkan skrip ke dalam program secara manual. Kelebihan lain yang ditawarkan oleh aplikasi ini ialah rakaman disimpan dengan pelanjutan .DIA yang disimpan dalam format teks sehingga anda dapat mengedit tindakan.

Makro Tetikus Mini

Mini Mouse Macro adalah aplikasi makro yang dikembangkan oleh SourceForge. Fungsi utama aplikasi ini adalah merekam tindakan dari tetikus dan papan kekunci dan mengulangi pemutaran hasil rakaman, sehingga akan menjadikan tetikus normal menjadi makro.

Walau bagaimanapun, Macro Mini Mouse juga dilengkapi dengan kemampuan untuk menyunting. Anda boleh menambah, menghapus atau mengedit tindakan yang diambil. Secara keseluruhan, Mini Mouse Macro adalah aplikasi makro yang cukup mampu merakam semua pergerakan yang dilakukan oleh tetikus atau papan kekunci pada peranti anda.

Kerja Alat Makro Percuma

Kerja Alat Makro Percuma

Sesungguhnya, Makro Toolworks datang dalam tiga varian yang berbeza, iaitu percuma alias percuma, standard, dan profesional. Ini adalah perisian makro yang sangat kuat kerana menyokong lebih dari seratus perintah makro, seperti pemboleh ubah, mencari gambar di layar, mengirim e-mel, FTP, dan memanipulasi Windows.

Namun, jika anda menggunakan versi aplikasi ini secara percuma, maka anda hanya dapat mengirim ketukan kekunci atau merakam tindakan dari tetikus. Namun, anda tidak perlu putus asa kerana antara muka yang ditawarkan oleh Macro Toolworks Free cukup canggih.

Pro Perakam Tetikus

Pro Perakam Tetikus

Pada pandangan pertama, anda akan berfikir bahawa Mouse Recorder Pro adalah aplikasi makro sederhana yang hanya dapat merakam dan memainkan tindakan dari tetikus anda. Namun, aplikasi yang dibuat oleh seorang pemuda berbakat dari Israel bernama Shay mempunyai beberapa ciri tambahan.

Terdapat 5 butang dalam aplikasi ini yang dapat merakam, memainkan, menyimpan dan memainkan semula rakaman. Oleh itu, Mouse Recorder Pro adalah aplikasi yang cukup layak untuk merakam semua tindakan tetikus anda. Di samping itu, Mouse Recorder Pro mempunyai antara muka yang cukup sederhana sehingga dapat digunakan untuk orang biasa.

Automasi yang Sempurna

Automasi yang Sempurna

Aplikasi makro kuat yang dilengkapi dengan editor skrip, pelancar, penjadual, dan tetikus dan papan kekunci aktiviti perakam. Bagi pemula dan profesional boleh menggunakan Automasi Sempurna ini.

Aplikasi makro ini mempunyai keupayaan untuk merakam pergerakan tetikus dalam koordinat relatif, tidak mutlak. Dengan kata lain, aplikasi ini masih dapat berfungsi di tetingkap aktif atau bahkan ketika dipindahkan ke bahagian lain dari layar. Dalam editor skrip yang disediakan oleh Perfect Automation, anda dapat menemukan lebih dari seratus skrip yang dibuat untuk mengautomasikan operasi.

TinyTask

TinyTask

Seterusnya, kita akan membincangkan aplikasi makro terbaik dengan ukuran yang sangat kecil, iaitu hanya 33 Kb sahaja. TinyTask adalah aplikasi sederhana yang menyediakan dua fungsi utama, iaitu merakam dan bermain sahaja.

TinyTask menyediakan antara muka dengan grafik beresolusi 137 x 48 piksel yang boleh menjadi lebih kecil untuk monitor beresolusi tinggi. TinyTask sesuai untuk orang biasa yang tidak menyukai aplikasi makro yang membingungkan dan hanya ingin mengubah tetikus biasa menjadi makro dengan cepat.

Terdapat enam butang yang tersedia di TinyTask, untuk membuka dan menyimpan rakaman, merakam dan bermain, komplikasi makro untuk fail yang tidak dapat dikeluarkan , pilihan untuk menukar kelajuan main balik, mengulangi main balik dan menukar hotkeys.

Pencipta Makro Pulover

Di tempat terakhir, terdapat aplikasi makro yang lengkap dan canggih. Ini adalah aplikasi makro percuma yang menyediakan ciri yang cukup lengkap. Pencipta Makro Pulover menyediakan ciri untuk komplikasi EXE, main balik atau gelung, penyuntingan makro, kekunci panas untuk memulakan / menghentikan / bermain, menyesuaikan kunci panas, penjadual, menyesuaikan kelajuan permainan, dan penggunaan memori penting.

Aplikasi makro berguna untuk memudahkan semua kerja biasa anda dilakukan secara manual. Dengan salah satu aplikasi makro terbaik yang terdapat di atas, anda boleh merakam kerja yang anda lakukan dan melakukan sedikit penyuntingan. Ringkasnya, aplikasi makro dapat membuat kerja yang memerlukan beberapa jam untuk diselesaikan hanya dengan satu klik.

Aplikasi makro ini banyak digunakan oleh pekerja pejabat, pemasar internet , dan pemain permainan. Kerana, dengan aplikasi ini, mereka dapat mengubah tetikus biasa menjadi makro. Sekiranya anda seorang pemula, sangat disarankan untuk memilih salah satu aplikasi makro terbaik di atas yang direka khas untuk pemula.

Artikel Berkaitan