10 Panduan GPS Terbaik pada tahun 2016

Salah satu fungsi GPS adalah sebagai panduan. Semasa melancong ke tempat yang belum pernah kami lawati sebelumnya, GPS boleh menjadi panduan yang cukup tepat. Kami tidak perlu bersusah payah untuk berhenti dan bertanya lokasi tempat yang akan kami tuju kepada penduduk sekitar.

Hari ini, ciri dan aplikasi GPS sudah tersemat dalam telefon pintar atau tablet. Walau bagaimanapun, GPS yang paling praktikal dan tepat adalah GPS khas dalam bentuk alat untuk menunjukkan peta navigasi mengikut keperluan anda. Kerana GPS kenderaan berbeza dengan GPS khas di laut atau GPS pegang tangan .

Oleh itu bagi anda yang mempunyai rancangan untuk menempuh jarak jauh, sangat digalakkan menggunakan GPS agar tidak tersesat. Berikut adalah beberapa petunjuk GPS terbaik yang disyorkan oleh Caris Signal.

10 Panduan GPS Terbaik pada tahun 2016

1. Garmin Nuvi 65LM

Satu GPS yang menawarkan peta navigasi dengan perincian kemas kini seumur hidup adalah Garmin Nuvi 65LM. GPS ini sudah dilengkapi dengan peta lengkap semua bandar utama di Indonesia. Selain itu, pengguna dapat menikmati fitur kemas kini seumur hidup peta dengan membeli nüMapsL Lifetime yang dijual secara terpisah dari GPS ini.

Panduan jalan GPS Garmin Nuvi 65LM

Layar GPS ini menunjukkan had laju, kelajuan kenderaan yang anda pandu, dan anggaran masa yang diperlukan untuk sampai ke destinasi anda. Panduan GPS yang membawa skrin 6.1 inci juga menyediakan slot microSD. Harga jualan Garmin Nuvi 65LM adalah IDR 2,485,000.

2. Peta GPS Garmin Laut 64-an

Ini adalah GPS genggam GPS yang selesa dipegang dengan tangan anda. GPS jenis ini sangat sesuai untuk pelancong atau backpacker . Ciri navigasi yang ditawarkan oleh Garmin GPS Map 64s Sea termasuk perutean automatik ketika berada di lebuh raya dan pemetaan pilihan untuk memperincikan nama jalan.

Garmin GPS Map 64s Sea

Di samping itu, GPS juga dilengkapi dengan altimeter barometrik, kalendar berburu, maklumat matahari dan bulan, dan pemindahan antara unit. Memori dalaman 4 GB juga melengkapkan GPS yang menggunakan ukuran skrin 2.6 inci ini. Peta Garmin 64s Sea dijual pada harga Rp 3.950.000.

3. Garmin Oregon 650

Berbekalkan skrin 3 inci, Garmin Oregon 650 juga dilengkapi dengan kamera resolusi 8 MP. Uniknya, GPS ini menggunakan 2 bateri jenis AA sehingga anda tidak akan menghadapi masalah menggantinya sekiranya bateri habis.

Garmin Oregon 650

Garmin juga menyediakan slot microSD pada GPS yang menggunakan skrin sentuh ini. Reka bentuk yang rapi membuat sesiapa sahaja merasa selesa untuk membawa GPS ini di telapak tangan. Untuk membeli Garmin Orefon 650, anda mesti menyediakan dana sebanyak Rp 6.400.000.

4. Magellan eXplorist Pro 10 + SuperPad 3.1

Ini adalah GPS impian bagi anda yang gemar melancong ke tempat baru. Sebabnya, Magellan eXplorist Pro 10 adalah GPS dengan teknologi terkini yang sangat dipercayai untuk tujuan perjalanan , bekerja, atau aktiviti alam. Sebenarnya, GPS Magella eXplorist Pro 10 sering digunakan untuk menyokong rakaman atau rakaman Sistem Maklumat Geografi .

Selain dilengkapi dengan pemproses 533 MHz, RAM 128 MB, dan memori dalaman 4 GB, layar 3 inci GPS ini juga mempunyai sokongan 3-sumbu Kompas dan Barometrik Altimeter. Magellan eXplorist Pro 10 + SuperPad 3.1 dipasarkan dengan harga sekitar Rp 15,545,000.

5. Watchower J-008

Petunjuk GPS dengan lebar 5 inci didakwa dapat memainkan muzik dalam format MP3 sehingga anda tidak akan bosan semasa perjalanan. Sebenarnya, terdapat ROM 2GB dan RAM 128MB yang disematkan dalam J-008 Watchower ini.

Berdasarkan tinjauan pengguna Watchower J-008 di salah satu laman membeli-belah gadget di Indonesia, GPS ini diklaim sebagai GPS pertama di Indonesia yang memiliki fitur TMC ( Traffic Message Channel ) untuk memberitahu titik lalu lintas atau kemalangan dengan tepat. Harga Watchowe J-008 cukup berpatutan dan tidak terlalu mahal . GPS canggih ini dijual pada harga Rp 1,936,000.

6. Tomtom Go 2050W

GPS Tomtom Go 2050W boleh menjadi arah perjalanan yang tepat dan tepat. Anda juga boleh menaik taraf peta dunia pada GPS ini. GPS ini akan memandu perjalanan anda seumur hidup . Skrin LCD 5 inci yang dibawa oleh GPS ini menjadikan anda lebih fleksibel ketika menggunakan GPS ini sebagai petunjuk.

Tomtom Go 2050W

Terdapat kapasiti memori dalaman 8 GB yang tertanam dalam GPS ini. Selain itu, GPS ini dengan navigasi terbaik dapat hidup selama 3 jam penuh menjadikannya sesuai untuk perjalanan jarak jauh. Tomtom Go 2050W dapat diperoleh dengan harga Rp 3.495.000.

7. Garmin Edge 1000

Garmin Edge 1000

Masih dari Garmin, kali ini kami ingin memperkenalkan GPS genggam dengan skrin sentuh 3 inci, Garmin Edge 1000. Walaupun GPS ini membawa skrin sentuh, tetapi GPS ini mempunyai pengesahan tahan air.

Sebenarnya, Garmin Edge 1000 mempunyai ciri navigasi yang sangat lengkap, mulai dari Bike Speed ​​/ Candence Sensor, Heart Rate Monitor, hingga Smart Notification. Selain menjadi papan tanda, GPS ini boleh menjadi alat sokongan untuk aktiviti sukan yang berkelayakan. Garming Edge 1000 berharga cukup mahal, yakni Rp 7.000.000.

8. Garmin GPSMAP 62s

Garmin GPSMAP 62s

Siapa kata penyelam tidak memerlukan GPS? Penyelam di laut dalam tentu memerlukan GPS agar tidak tersesat di laut. Nah, GPSMAP 62s Garmin ini adalah arah yang tepat untuk digunakan di dalam air.

GPS ini boleh terapung di atas air dan tahan air sehingga tidak akan rosak di dalam air. Bentuk yang tidak terlalu besar menjadikan GPS ini mudah dipegang walaupun di dalam air. Peranti GPS ini sangat sesuai untuk anda yang ingin menyelam di tempat baru.

9. Tomtom Melalui 620

Tomtom Via 620

Bagi anda yang baru menggunakan GPS, Tomtom Via 620 adalah pilihan yang tepat kerana cara mengoperasikan GPS agak mudah. Skrinnya agak lebar kerana ukurannya 6 inci menjadikannya senang dibaca.

GPS ini akan menunjukkan arah ke mana anda pergi dengan suara. Jadi, anda boleh terus memandu dengan selamat tanpa perlu melihat skrin GPS. Tomtom juga menyediakan slot microSD dan memori dalaman pada GPS yang dijual pada harga Rp 2.649.000.

10. Tomtom Melalui 220

Tomtom Via 220

GPS terbaik sebagai panduan bukan sahaja dapat menjadi alat navigasi di Indonesia. Walau bagaimanapun, anda boleh menggunakan GPS ini di semua negara di Asia. Kelebihan Tomtom Via 220 adalah ciri pintar yang terdapat dalam GPS ini.

Ciri-ciri ini merangkumi bantuan untuk meletak kenderaan, sebutan nama jalanan sehingga Anda tidak perlu melihat GPS ketika memandu, maklumat mengenai destinasi yang sering dikunjungi, dan pilihan laluan cepat untuk menjimatkan masa.

GPS yang membawa skrin 4.3 inci juga menyediakan slot microSD dan memori dalaman 2 GB. Dengan hanya Rp 1,659,000, anda boleh membawa pulang Tomtom Via 220 ini. Cukup berpatutan kan?

Untuk memenuhi keperluan anda untuk alat navigasi atau petunjuk yang tepat, anda boleh membuat senarai GPS petunjuk arah terbaik dari sini. Pilih peranti yang sesuai dengan keperluan dan dana anda.

Artikel Berkaitan