Cara Memuat turun Kamera 360 Versi Lama di Android

Siapa yang tidak biasa dengan Camera 360? Aplikasi kamera ini dan juga penyuntingan foto nampaknya menjadi aplikasi wajib di kalangan anak muda. Kerana aplikasi yang dibuat oleh Pinguo Inc. Ini didakwa dapat menyulap foto biasa menjadi gambar yang luar biasa.

Sebagai pembangun, Pinguo Inc., nampaknya selalu memberikan kemas kini terkini untuk aplikasi kamera dan penyuntingan foto. Sayangnya, tidak semua pengguna Camera 360 berpuas hati dengan versi terbaru aplikasi ini. Sebenarnya, sebilangan pengguna Camera 360 masih lebih berpuas hati dengan aplikasi versi lama yang telah dipasang pada peranti Android sebanyak 500 juta kali ini.

Mengapa begitu banyak orang mencari cara untuk memuat turun Kamera 360 versi lama? Ini kerana versi lama Camera 360 memiliki ukuran yang lebih kecil sehingga tidak terlalu banyak kapasitas memori telefon pintar. Selain itu, Kamera 360 versi lama juga dianggap ringan dan tidak menggunakan banyak RAM.

Di Google Play Store dan App Store, Kamera 360 versi lama tidak lagi wujud. Kini, versi terbaru aplikasi ini dinamakan Camera 360 Ultimate. Sebenarnya, versi terbaru ini cukup bagus walaupun saiznya lebih besar. Camera 360 Ultimate juga dilengkapi dengan pelbagai ciri yang lebih baik daripada versi lama. Walau bagaimanapun, banyak orang mendakwa bahawa versi lama Camera 360 cukup bagus.

Satu-satunya jalan keluar untuk memiliki versi lama Camera 360 adalah menurunkan taraf . Nah, jika anda tidak memahami cara menurunkan Kamera 360, akan kongsikan langkah-langkah untuk memuat turun Kamera 360 versi lama di bawah.

Cara Menurunkan Kamera 360 di Android

cara memuat turun kamera 360 versi lama

Seperti yang kami katakan sebelumnya, Kamera 360 versi lama tidak lagi tersedia di Google Play Store. Penyedia aplikasi rasmi dari Google hanya menyediakan versi terkini dari setiap aplikasi yang ditawarkan di sana. Oleh itu, anda harus mencari Kamera 360 versi lama di laman web tertentu.

Camera 360 Ultimate adalah versi aplikasi yang paling terkini. Sekiranya anda perasan, versi lama aplikasi ini tidak mempunyai nama 'Ultimate' di belakangnya. Sebelum menaik taraf ke Kamera 360 versi lama, anda mesti memadam Kamera 360 Ultimate, yang kini mungkin dipasang pada peranti anda. Inilah cara menghapus Camera 360 pada peranti Android:

  1. Masukkan menu 'Tetapan'
  2. Seterusnya, masukkan menu 'Pengurus Aplikasi'
  3. Susun senarai aplikasi yang dipaparkan di skrin sehingga anda menemui aplikasi Camera 360 Ultimate
  4. Masukkan aplikasi Camera 360 Ultimate, kemudian tekan butang 'Nyahpasang' untuk menghapus aplikasi

Pilihan lain untuk mengeluarkan Camera 360 Ultimate dari peranti anda adalah dengan masuk ke Google Play Store. Di Google Play Store, anda mesti memilih menu 'Aplikasi Saya'. Seterusnya, urutkan aplikasi yang sudah terpasang pada peranti anda, lanjutkan dengan memilih Camera 360 Ultimate dan tekan butang 'Nyahpasang'.

Sekiranya versi terbaru Kamera 360 telah dikeluarkan dari peranti anda, sekarang sudah waktunya untuk memasang Kamera 360 versi lama. Ikuti langkah-langkah berikut untuk memasang Kamera 360 versi lama pada peranti Android anda:

  1. Muat turun Kamera 360 versi lama melalui pautan ini
  2. Selepas memuat turun fail Camera 360 APK, pergi ke folder Muat turun pada peranti anda untuk mencari APK yang baru dimuat turun
  3. Klik fail Camera 360 APK dan pasang dengan segera pada peranti anda

Sekiranya anda tidak mahu memuat turun Kamera 360 versi lama dari telefon pintar atau tablet anda, sila muat turun Kamera 360 menggunakan komputer. Setelah itu, fail APK Camera 360 di komputer dapat dipindahkan ke telefon pintar atau tablet menggunakan kabel USB. Setelah berjaya dipindahkan, maka anda boleh segera memasang aplikasinya.

Ciri dan Faedah Ultimate Camera 360

kamera 360 terunggul

Terdapat begitu banyak aplikasi penyuntingan kamera dan foto yang hampir sama dengan Kamera 360. Namun, mengapa banyak orang lebih suka aplikasi ini daripada aplikasi lain yang serupa? Berikut adalah kelebihan aplikasi Camera 360:

  • Mudah untuk digunakan

Semua orang pasti mahukan aplikasi yang tidak rumit. Camera 360 menawarkan antara muka yang sederhana sehingga lebih mudah digunakan. Selain itu, aplikasi ini menyediakan kamera dengan fitur penyesuaian automatik sehingga foto Anda akan terlihat maksimal walaupun anda hanya mengambil foto dengan sembarangan.

  • Kaya dengan Kesan Kamera

Beberapa aplikasi serupa juga dapat memberikan kesan kamera di dalamnya. Walau bagaimanapun, jumlah kesan kamera yang ditawarkan oleh aplikasi lain tentunya tidak sebanyak yang diberikan oleh Camera 360. Aplikasi yang canggih ini menawarkan sejumlah kesan kamera yang dapat anda gunakan untuk mendapatkan foto yang luar biasa.

  • Lebih Dramatik dengan Peralihan Warna

Salah satu ciri yang terdapat dalam Camera 360 adalah Color Shift, di mana anda akan mendapat warna yang lebih dramatik di setiap foto. Ciri ini akan mengubah beberapa bahagian dalam foto menjadi merah jambu, biru, kuning, dan merah, sementara selebihnya foto berwarna hitam putih. Oldschool dan kesan vintage akan segera dilihat dari foto anda yang telah diedit dengan Color Shift.

  • Bunyi dalam Foto

Camera 360 menyediakan ciri untuk merakam suara selama 5 saat. Rakaman itu kemudian akan disertakan dalam foto pilihan anda. Jadi, gambar anda akan mempunyai kesan bunyi yang sangat keren.

Masih banyak fitur menarik yang ditawarkan oleh Camera 360. Namun, sayangnya ciri-ciri ini hanya dapat diperolehi di Camera 360 Ultimate. Oleh itu, anda harus berfikir semula untuk terus menggunakan Camera 360 atau turun dengan memuat turun versi lama Camera 360 yang kami sediakan di atas.

Artikel Berkaitan