10 Cara Menyembunyikan Aplikasi di Android dengan Mudah

Adakah anda pernah melihat rakan atau orang rapat membelek fail peribadi di telefon pintar anda? Perkara seperti itu pastinya tidak begitu menyenangkan. Mereka sering membuka sejarah sembang di BBM atau WhatsApp, melihat foto peribadi kami, untuk melihat sejarah di penyemak imbas anda.

Idea untuk memberikan kod keselamatan pada skrin telefon pintar adalah idea yang sangat sesuai. Walau bagaimanapun, terbina dalam keselamatan telefon bimbit kadang-kadang boleh dengan mudah menembusi, terutamanya jika anda stalker adalah seorang pakar IT. Jadi, bagaimana melindungi aplikasi dari penguntit ? Anda boleh menyembunyikan aplikasinya agar tidak dikesan oleh penguntit . Nah, berikut adalah 10 cara untuk menyembunyikan aplikasi di Android.

1. Menggunakan Master Keselamatan

Tuan Keselamatan

Cheetah Mobile mengembangkan dan membuat aplikasi untuk menyembunyikan aplikasi pada peranti Android. Aplikasi ini dipanggil Master Keselamatan. Kami sangat mengesyorkan aplikasi ini sebagai cara untuk menyembunyikan aplikasi di Android. Kenapa?

Kerana, aplikasi yang telah dimuat turun lebih dari 24 juta kali di PlayStore memberikan keselamatan aplikasi yang cukup baik. Dalam aplikasi, Security Master membolehkan anda memilih konsep mengunci aplikasi, mulai dari  pola,  kod PIN, hingga  cap jari. 

Bukan hanya itu, Master Keselamatan juga bersedia untuk mengambil gambar sesiapa sahaja yang cuba membuka telefon bimbit anda secara paksa. Selain itu, Security Master juga bertindak sebagai aplikasi anti-virus di Android dan menyediakan fitur Junk Clean, Safe Connect VPN, dan Massage Security. Sangat lengkap bukan? Muat turun aplikasi Security Master di sini, percuma.

2. Menggunakan Aplikasi CM Locker

Loker CM

Masih dengan aplikasi yang dibangunkan oleh Cheetah Mobile. Kali ini mereka menghadirkan aplikasi yang hanya berfokus pada mengunci aplikasi di Android saja. Adakah CM Locker, aplikasi yang telah memperoleh lebih dari 3 juta muat turun di PlayStore.

Dalam aplikasi ini, CM Locker siap dengan pelbagai ciri yang memenuhi syarat. Beberapa di antaranya ialah anda dapat mengunci aplikasi pada HP. Pengguna CM Locker dapat menguncinya menggunakan  corak  atau kod PIN.

Sebagai tambahan, CM Locker mempunyai ciri di mana anda dapat mengunci skrin kunci  HP anda  dengan paparan tema yang unik dan menarik. Tidak cukup untuk berhenti di situ, CM Locker juga bersedia untuk mengambil gambar sesiapa sahaja yang cuba memaksa membuka aplikasi yang telah dikunci. Adakah anda mahu menggunakan CM Locker? Muat turun aplikasi di sini.

3. Kunci Aplikasi dengan AppLock - Cap Jari

AppLock - Cap Jari

Sekarang anda tidak perlu risau bahawa privasi anda akan terganggu. Sebabnya, AppLock siap membantu anda untuk mengamankan setiap aplikasi di Android. Jadi, anda tidak perlu risau orang lain akan melihat malah merampas media sosial anda.

Dalam aplikasi yang dikembangkan oleh SpSoft, pengguna dapat mengunci aplikasi menggunakan  pola,  kode PIN, dan  cap jari. Istimewa, AppLock juga boleh membuat kesalahan HP. Tenanglah bukan kesalahan sebenar, tetapi  kesalahan palsu  sehingga orang yang cuba merampas aplikasi anda merasa panik ketika melihat telefon bimbit anda rosak. Ingin mencuba? Klik di sini untuk mendapatkan permohonan.

4. Menggunakan Kunci Aplikasi

Kunci Apl

Masih ada aplikasi untuk menyembunyikan aplikasi di Android. Kali ini aplikasi App Lock hadir dan boleh menjadi salah satu penyelesaian terbaik yang boleh anda harapkan. Dalam aplikasi tersebut, App Lock mendakwa bahawa aplikasi tersebut dapat mengamankan semua aplikasi yang ada di HP Android.

Bukan itu sahaja, App Lock ini membuktikan kemampuannya untuk membawa beberapa ciri andalan. Di App Lock, anda dapat mengunci semua jenis aplikasi mulai dari media sosial, SMS, galeri, dan lain-lain. Anda hanya perlu memasukkan kod  corak  atau PIN dan mengunci setiap aplikasi yang ingin anda selamatkan. Mudah kan? Dapatkan Kunci Aplikasi di sini.

5. Menyembunyikan Aplikasi dengan LOCKit

KUNCI

SuperTools Corporation membuat dan mengembangkan aplikasi bernama LOCKit. Dalam aplikasi tersebut, LOCKit berfungsi untuk mengunci pelbagai aplikasi pada peranti Android. Banyak aplikasi yang boleh anda kunci menggunakan aplikasi LOCKit.

Aplikasi ini, yang telah menerima hampir 300,000 muat turun, membebaskan penggunanya untuk memilih konsep utama dalam setiap aplikasi. Anda boleh menguncinya menggunakan corak atau kod rahsia. Bukan itu sahaja, malah LOCKit juga menyediakan tema yang unik dan menarik ketika aplikasinya terkunci. Ingin tahu? Mari gunakan aplikasi LOCKit dan muat turun di sini.

6. Menyembunyikan Aplikasi dengan AppLocker

AppLocker - Kunci Aplikasi

Kini anda dapat mengunci aplikasi, menyembunyikan foto dan memilih tema untuk HP Android anda dengan hanya satu aplikasi. Adakah AppLocker | Kunci Aplikasi, aplikasi untuk menyembunyikan aplikasi di Android. Aplikasi yang dibangunkan  oleh  pengembang burakgon cukup baik dalam memberikan privasi kepada penggunanya.

Dengan aplikasi AppLocker | Kunci Aplikasi, anda tidak perlu bimbang tentang orang yang cuba melihat aplikasi anda dengan ceroboh. Anda juga boleh menyembunyikan folder foto atau video yang mungkin tidak ditunjukkan kepada orang lain. Adakah anda juga mahu aplikasi selamat dari  penguntit ? Ayuh muat turun aplikasi AppLocker Kunci Aplikasi di sini.

7. Menggunakan AppLock - Hyper Speed

applock - kelajuan tinggi

Hyper Speed ​​tidak mahu kalah dan membantu mengembangkan aplikasi penguncian aplikasi, yang disebut AppLock. Dalam aplikasi, anda dapat mengunci aplikasi dengan tiga kaedah, iaitu  cap jari,  PIN, dan  corak. Jika ada yang ingin memasukkan atau memecahkan kod akses, aplikasi AppLock akan segera memberikan penggera.

Selain penggera, AppLock juga akan secara langsung memotret pelaku pencurian kod akses. Oleh itu, anda boleh mengetahui siapa yang cuba memasukkan aplikasi terkunci. Walaupun mempunyai banyak fitur menarik, itu tidak bermaksud bahawa AppLock adalah aplikasi yang berat, namun sangat ringan, hanya 6.5MB. Berminat? Muat turun aplikasi secara langsung  di  sini.

8. Menggunakan AppLock

Applock

Dengan aplikasi ini, anda boleh menetapkan kata laluan atau membuka corak aplikasi tertentu pada telefon pintar anda. AppLock sangat berguna bagi anda yang tidak mahu mengunci skrin utama secara berterusan. Di menu utama aplikasi ini, anda akan menemui senarai aplikasi yang terpasang pada peranti dan anda boleh menetapkan aplikasi yang ingin dikunci dengan kata laluan khas.

AppLock menyediakan banyak pilihan penyesuaian untuk mengunci ciri tertentu pada telefon bimbit, seperti kemampuan untuk menerima panggilan telefon dan peraturan akses pada peranti anda. Aplikasi dari DoMobile Lab ini terdapat di 50 negara dan menyokong 24 bahasa.

Sekiranya anda ingin memiliki AppLock, muat turun aplikasi secara percuma atau beli versi pro aplikasi ini melalui Google Play Store.

9. Menggunakan Andrognito

Andrognito

Antaramuka yang indah dengan reka bentuk segar, minimalis, dan moden adalah andalan aplikasi Andrognito. Di sebalik kelebihan ini, Andrognito masih berfungsi untuk melindungi aplikasi anda dari penguntit . Mod stealth mesti diaktifkan secara manual melalui tetapan aplikasi. Masukkan aplikasi menggunakan PIN anda melalui butang dail pada perangkat, kemudian tekan 'Call'.

Andrognito menawarkan ciri-ciri hebat dengan tahap keselamatan yang cukup tinggi. Aplikasi ini yang dikembangkan oleh CODEX dapat menyembunyikan dan menyulitkan jenis fail dengan perlindungan yang tinggi. Aplikasi pelindung ini telah dimuat turun 100 ribu kali oleh pengguna Android

Untuk menggunakan Andrognito, anda hanya perlu memuat turunnya di Google Play Store. Aplikasi ini ditawarkan secara percuma atau percuma.

10. Menggunakan Kalkulator Sembunyikan Pintar

kalkulator sembunyi pintar

Beberapa aplikasi serupa hanya menyembunyikan dan menyulitkan fail untuk menyembunyikan data. Walau bagaimanapun, aplikasi ini memberikan keselamatan yang lebih tinggi. Proses perlindungan dari Smart Hide Calculator hampir sama dengan prosedur penggunaan token perbankan internet. Anda akan menggunakan nombor yang tertera di kalkulator sebagai kata laluan anda.

Untuk dapat menggunakan Smart Hide Calculator pada telefon pintar anda, anda memerlukan hak root. Dengan aplikasi ini, anda dapat mengunci semua jenis aplikasi dengan format tertentu. Smart Hide Calculator adalah aplikasi yang berfungsi dan pintar.

11. Menggunakan AppLock - Buka Kunci Cap Jari

AppLock - Buka Kunci Cap Jari

Selanjutnya, untuk cara menyembunyikan aplikasi di Android, anda dapat menggunakan aplikasi AppLock - Fingerprint Unlock. Aplikasi percuma ini mampu mengunci setiap aplikasi yang anda ada di telefon Android anda. AppLock - Unlock cap jari juga menyediakan pelbagai konsep penguncian.

Anda boleh memilih salah satu daripada tiga konsep utama dalam AppLock - Unlockprint Fingerprint. Konsep pertama, anda mengunci menggunakan  corak. Walaupun konsep kedua, anda boleh menentukan kod dalam bentuk PIN. Dan akhirnya, anda boleh menggunakan  cap jari. 

Pelbagai cara untuk menyembunyikan aplikasi di Android sangat berguna bagi anda yang merasa malu dengan tindakan penguntit yang sering membelek - belek isi telefon bimbit anda. Kini anda boleh menggunakan telefon pintar dengan tenang tanpa perlu risau akan dikejar oleh penguntit. Semoga berjaya!