10 Aplikasi Penyuntingan Video Terbaik untuk iPhone dan iPad

Tahukah anda bahawa penyuntingan video dapat dilakukan dengan mudah, semudah anda memusingkan tangan? Kerana, terdapat beberapa aplikasi penyuntingan video iPhone yang memungkinkan anda melakukan proses penyuntingan video secara profesional melalui peranti Apple.

Beberapa aplikasi penyuntingan video lain hanya membolehkan anda mengedit foto dengan tayangan slaid atau hanya dapat menambahkan lagu ke video yang dirakam. Ini tentunya sangat membosankan dan kelihatan kurang kreatif.

Nah, kali ini akan memberikan cadangan untuk aplikasi penyuntingan video di iPhone dan iPad yang membolehkan anda menambah penapis, membuat peralihan, dan membagikannya terus ke pelbagai rangkaian sosial. Mari , lihat ulasan aplikasi penyuntingan video terbaik untuk iPhone di bawah.

10 Aplikasi Penyuntingan Video iPhone dan iPad Terbaik

1. iMovie

Aplikasi penyuntingan video iMovie iphone

iMovie adalah salah satu aplikasi penyuntingan video yang paling popular di kalangan pengguna Apple. Aplikasi ini dapat melakukan beberapa tugas penyuntingan video yang sederhana dan menerapkan beberapa tema pada video yang berlainan.

Dengan iMovie, anda boleh membuat treler gaya Hollywood dengan mudah. Terdapat 15 tema yang boleh anda pilih agar sesuai dengan rupa video anda. Jadilah penyunting video profesional dengan bergantung pada iMovie. Sila muat turun aplikasi di sini.

2. Magisto

Magisto

Seperti namanya, Magisto memang mampu menyulap video biasa menjadi video yang luar biasa. Dengan Magisto, video dan gambar yang diedit akan menjadi lebih sempurna kerana anda dapat menambahkan pelbagai jenis kesan dan peralihan lain.

Magisto juga menyediakan ciri untuk berkongsi hasil penyuntingan anda secara langsung ke pelbagai media sosial. Hebatnya, Magisto mempunyai tema terbina dalam yang membolehkan anda membuat filem atau treler dengan mudah . Magisto adalah penyelesaian pantas dan mudah untuk penyuntingan video dan pembuatan filem.

3. LumaFX

LumaFX

Aplikasi penyuntingan video untuk iPhone dan iPad, anda boleh menggunakan aplikasi LumaFX. Aplikasi ini dapat melakukan penyuntingan video dama seperti memasukkan kesan warna yang tumpul, kabur, melekatkan kesan piksel, juga menanamkan kesan distorsi sebagai pencipta kesan lain.

Bukan itu sahaja, bahkan LumaFX mempunyai fitur keyframing di mana pengguna dapat mengedit dan menghidupkan setiap kesan pada video yang akan diedit. Beberapa fail video sokongan juga terdapat di LumaFX seperti 120 fps, 240 fps slo-mo , dan selang waktu video Ingin mencubanya? Muat turun aplikasi di sini.

4. Video yang sempurna

Video Sempurna

Seperti namanya, aplikasi ini sangat dipercayai untuk mendapatkan hasil penyuntingan video yang sempurna. Video Sempurna adalah aplikasi berkualiti tinggi. Kerana aplikasi ini dapat menghasilkan video dengan resolusi HD 1920 x 1080 dalam format yang berbeza.

Ciri pembuat tayangan slaid dalam aplikasi ini dapat membuat slaid gambar yang ringkas tetapi tetap cantik. Pemotongan atau penggabungan video dapat dilakukan dalam beberapa minit. Jika anda ingin a picture slaid dengan pudar dalam atau melenyapkan kesan , permohonan ini adalah mampu untuk melakukannya. Video Sempurna juga dapat digunakan untuk menyediakan teks untuk setiap video anda.

5. Potongan Comel

Potongan Comel

Penyuntingan video profesional boleh dilakukan melalui iPhone atau iPad. Aplikasi penyuntingan video iPhone yang satu ini mempunyai ciri-ciri unik di dalamnya sehingga tidak menghairankan bahawa Cute Cut mendapat banyak ulasan positif dari penggunanya.

Aplikasi ini menyokong video dengan nisbah aspek HD 16: 9 dan video SD 4: 3. Terdapat kesan kecerunan, 30 alat untuk menggambar dan 20 peralihan dan sejumlah ciri lain di Cute Cut. Melalui App Store atau iTunes, anda boleh memuat turun Cute Cut secara percuma atau percuma.

6. Gunting

Gunting

Sekiranya anda pengguna iPhone yang tidak begitu memahami cara mengedit video, Clipper adalah aplikasi yang tepat untuk anda. Sebabnya, aplikasi ini sangat mudah digunakan dan mempunyai antara muka yang ringkas.

Clipper akan melakukan semua tugas yang dilakukan oleh penyunting video. Aplikasi ini boleh dipanggil aplikasi penyuntingan video segera terbaik. Sekiranya anda memerlukan aplikasi penyuntingan video yang praktikal, mudah digunakan dan bebas dari masalah, Clipper adalah pilihan yang tepat untuk anda.

7. Bengkel video

Kedai Video

Videohop adalah salah satu aplikasi iPhone yang kami cadangkan untuk anda. Sebabnya, aplikasi ini mempunyai ciri-ciri yang boleh dianggap lengkap dan baik. Beberapa ciri yang terdapat di Videoshop adalah, di mana anda boleh membuat narasi dengan menambahkan teks ke setiap  klip  video.

Bukan hanya itu, Videoshop juga menyajikan pelbagai kesan peralihan yang menarik dan estetik. Tidak ketinggalan fitur tema disisipkan agar pengguna dapat mengedit video dengan lebih menarik. Sebenarnya, anda boleh menyimpan hasil video secara langsung ke dalam aplikasi cloud seperti DropBox. Ingin mencuba? Anda boleh mendapatkan Videohop ini secara percuma di AppStore.

8. Penyambungan

Sambung

Mengedit foto dan video HD untuk membuat filem, mengapa tidak? Splice dapat melakukan tugas dengan mudah. Terdapat pelbagai ciri aplikasi penyuntingan video standard di Splice yang akan menjadikan video anda kelihatan seperti yang dibuat oleh seorang profesional.

Anda boleh menambahkan suara belakang , kesan bunyi, peralihan, sempadan, kesan gerakan, dan trim audio ke video yang anda edit. Sama seperti Editor Video Percuma, Splice juga boleh dimuat turun secara percuma melalui App Store.

9. Vimeo

Vimeo

Vimeo adalah salah satu laman streaming video yang paling popular pada masa ini. Sekiranya anda sering memuat naik video ke laman web ini, aplikasi Vimeo ini adalah suatu keharusan bagi anda. Ya, Vimeo menyediakan aplikasi penyuntingan video yang memudahkan anda melakukan proses penyuntingan video sebelum memuat naiknya ke Vimeo.

Dengan cara itu, anda dapat menghasilkan video yang menarik sebelum ditonton oleh berjuta-juta orang. Setelah proses penyuntingan selesai, segera muat naik hasilnya ke Vimeo anda. Selain mengedit, dalam aplikasi ini Anda juga dapat menonton, mencari, atau mengelola video dengan akun Vimeo Anda.

10. Pinnacle Studio Pro

Studio Pinnacle

Salah satu aplikasi penyuntingan video ini menawarkan sejumlah fitur berguna, seperti penyusun media, penyunting video, kesan suara, dan berkongsi fitur ke media sosial. Antara muka aplikasi ini juga cukup mesra sehingga Pinnacle Studio sangat mudah digunakan. Muat turun Pinnacle Studio Pro sekarang melalui iTunes atau App Store.

11. Skrin Chomp

Skrin Chomp

Aplikasi sederhana ini mempunyai ciri rakaman satu sentuhan di layar peranti anda. Sama seperti aplikasi lain yang serupa, Screen Chomp adalah aplikasi penyuntingan video yang cukup mampu. Import fail dari peranti dan buat tetapan dapat dilakukan secara serentak.

Hasil penyuntingan video anda akan dimuat di laman web rasmi Screen Chomp dan anda akan mendapat pautan pendek untuk dikongsi dengan semua orang. Screen Chomp boleh dimuat turun sekarang melalui App Store atau iTunes.

12. Penyunting Video Percuma

Penyunting Video PERCUMA

Percuma. Itulah satu perkataan yang menerangkan aplikasi penyuntingan video yang satu ini. Kedudukan ketiga dalam carta kategori fotografi di App Store, ciri utama aplikasi ini adalah pemangkasan, penggabungan, dan perkongsian ke semua jenis media sosial, seperti Instagram, Facebook, atau Youtube.

Aplikasi ini adalah penyelesaian bagi anda yang ingin mengedit video dengan cepat tanpa perlu rumit. Anda dapat menambahkan foto, muzik, dan suara ke video melalui Editor Video Percuma. Sayangnya, pada masa ini anda tidak lagi dapat mencari aplikasi Editor Video Percuma di iTunes atau AppStore.

Tidak semua orang mahir mengedit video amatur menjadi video menarik untuk ditonton oleh semua orang. Nah, aplikasi penyuntingan video iPhone di atas tentunya akan membantu anda yang sukar mengedit video dan gambar. Semoga berjaya!