10 Aplikasi Wallpaper dan Widget Jam Terbaik di Android

Ingin sentiasa tepat pada waktunya untuk melakukan sesuatu yang penting? Anda boleh memastikan waktunya belum terlambat dengan salah satu daripada 10 aplikasi kertas dinding terbaik dan widget jam pada telefon pintar Android. Aplikasi ini akan memaparkan waktu dan jam di skrin telefon bimbit anda seperti kertas dinding.

Sudah tentu anda dapat melihat jam dengan jelas dan memastikan waktunya tidak terlambat untuk melakukan aktiviti tersebut. Beberapa aplikasi ini adalah pergerakan jam analog, jam digital, wallpaper jam aktif yang menunjukkan waktu dan tarikh. Ingin tahu? Lihat ulasan berikut mengenai isyarat Caris.

10 Aplikasi Wallpaper dan Widget Jam Terbaik di Android

1. Jam Analog Gambar Animasi-7

Jam Analog Gambar Animasi-7

Analog Clock Live Wallpaper-7, aplikasi kertas dinding dan widget jam analog yang bergerak. Anda akan melihat dengan jelas jam analog yang dipaparkan di skrin telefon Android anda. Bukan hanya menunjukkan masa, malah Analog Jam Live Wallpaper-7 akan memaparkan tarikh, bulan, dan tahun di skrin telefon bimbit anda.

Pengguna aplikasi Analog Clock Live Wallpaper-7 dapat menetapkan atau membuat tetapan dari segi ukuran jam yang akan ditampilkan, menunjukkan tanggal, bahkan anda dapat menyesuaikan warna yang ingin anda gunakan ketika jam analog ini muncul di layar telefon bimbit anda.

Tidak cukup di sana, malah Jam Analog Jam Animasi-7 membolehkan anda menukar logo teks yang terdapat pada jam analog. Cukup praktikal kan? Sekiranya berminat, anda boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut.

2. Zooper Widget Pro

Zooper Widget Pro

Walaupun ini adalah aplikasi berbayar, anda tidak akan menyesal membeli aplikasi Zooper Widget Pro. Kenapa? Kerana, ciri-ciri lengkap yang terdapat pada Zooper Widget Pro akan membuat anda merasa selesa dan selesa menggunakannya.

Dalam aplikasi itu, anda boleh menguruskan dan bahkan membuat  widget  reka bentuk anda sendiri. Anda dapat mengubah  gaya font, posisi posting posisi jam, warna, tema widget, dan bahkan dapat mengubah bentuk widget sesuai dengan keinginan anda sendiri  Cukup bagus,  bukan? Sekiranya anda berminat, anda boleh mendapatkan permohonan secara langsung di sini.

3. Jam Live Wallpaper

Jam Live Wallpaper

Kembali lagi dengan aplikasi wallpaper dan widget jam analog yang cukup menarik dan lengkap untuk digunakan oleh pengguna telefon bimbit Android anda. Aplikasi Jam Live Wallpaper akan menampilkan paparan jam seperti kertas dinding dengan bentuk analaogi yang bergerak.

Dalam aplikasi tersebut, pengguna Jam Live Wallpaper dapat memilih ukuran jam yang akan ditampilkan sebagai wallpaper. Terdapat tiga pilihan ukuran, iaitu kecil, sederhana dan besar. Malah aplikasi aplikasi Jam Live Wallpaper dapat menentukan warna kegemaran yang akan dipaparkan pada jam analog yang anda tahu.

Mengubah bentuk tulisan atau fon yang akan dipaparkan di kertas dinding yang boleh anda lakukan dengan aplikasi Jam Live Wallpaper. Berminat untuk mencuba aplikasi yang satu ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

4. Jam Super

Jam Super

Bentuk jam digital yang dijadikan wallpaper telefon bimbit? Sudah tentu anda boleh, anda boleh mencuba aplikasi wallpaper dan widget jam digital dari Super Clock. Aplikasi ini akan memaparkan jam secara digital di layar telefon pintar berasaskan Android anda.

Sama seperti aplikasi sebelumnya, Jam Super akan menunjukkan tarikh, bulan, dan tahun pada kertas dinding HP Android anda. Untuk menggunakan aplikasi ini, sekurang-kurangnya telefon atau tablet anda mesti mempunyai Kit OS Android atau lebih.

Walau bagaimanapun, aplikasi Super Clock hanya akan memaparkan bahasa Inggeris, Jerman, Perancis, Itali, Portugis dan Sepanyol. Adakah anda berminat menggunakannya? Klik di sini dan dapatkan aplikasi Super Clock.

5. Wallpaper / Widget Jam Analog

Widget Wallpaper Jam Analog

Telah disahkan dari nama saja bahawa aplikasi kertas dinding dan widget jam ini hadir dan akan memaparkan jam analog sebagai kertas dinding di telefon Android anda. Bentuk jam analog yang disajikan lebih menarik dengan pilihan varian bentuk jam analog berbanding aplikasi sebelumnya.

Terdapat 54 bentuk atau jam analog untuk dipilih dan kemudian anda boleh meletakkannya sebagai kertas dinding di telefon bimbit anda. Pengguna juga dapat menyesuaikan ukuran jam analog mengikut kehendak masing-masing. Sudah tentu anda boleh menggunakan penggera dengan menggunakan aplikasi Analog Clock Wallpaper / Widget. Berminat? Muat turun aplikasi di sini.

6. Jam Digital LiveWP LED

LED Jam Digital LiveWP

Masih ada di sekitar aplikasi widget wallpaper dan jam. Kali ini kami mengesyorkan aplikasi LED Digital Clock LiveWP. Sesuai dengan nama yang tertera, aplikasi ini menghadirkan jam digital di layar telefon bimbit anda untuk kemudian digunakan sebagai wallpaper untuk telefon pintar Android.

Anda boleh menukar warna LED untuk paparan jam digital. Tidak hanya mengubah warna untuk paparan jam digital, Anda juga dapat mengubah warna agar teks ditampilkan sebagai wallpaper. Tentukan ukuran jam digital dan tetapkan format waktu yang akan disematkan sebagai ciri dalam LED Jam Digital LiveWP. Minat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

7. Jam Gambar Animasi

Gambar Gambar Jam Hidup

Buat hiasan untuk kertas dinding jam di skrin HP? Anda boleh lakukan dengan aplikasi Foto Gambar Jam Live. Anda boleh melakukan penyuntingan atau hiasan untuk jam yang akan dipaparkan sebagai kertas dinding. Benamkan foto anda untuk dijadikan kertas dinding semasa memasang jam analog di dalamnya, yang merupakan salah satu kelebihan Gambar Latar Gambar Jam Hidup.

Selain jam analog, Photo Clock Live Wallpaper juga menawarkan bentuk jam digital. Jadi, anda boleh memilih antara jam analog atau jam digital yang akan dipaparkan sebagai kertas dinding dengan iringan foto anda di dalamnya. Menarik, unik, praktikal kan? Dapatkan aplikasi Gambar Animasi Jam Foto dengan mengklik di sini.

8. Gambar Jam Hidup

Wallpaper Jam Langsung

Aplikasi kertas dinding dan widget jam lain disertakan dengan aplikasi Wallpaper Jam Langsung. Aplikasi ini adalah aplikasi jam dengan bentuk analog yang boleh anda buat sebagai kertas dinding. Di sini, anda boleh menukar sebarang kertas dinding dan ia tetap akan menampilkan Wallpaper Jam Langsung sebagai kertas dinding.

Pengguna aplikasi Live Clock Wallpaper juga dapat menanamkan kesan unik yang tidak ada pada aplikasi sebelumnya. Sebenarnya, Live Clock Wallpaper menjamin kualiti HD untuk paparan wallpaper di skrin HP. Aplikasi ini menarik perhatian anda? Muat turun dan dapatkan permohonannya di sini.

9. Jam Analog Cahaya LW-7

Analaog Cahaya

Masih membawa bentuk jam analog. Aplikasi kertas dinding dan jam widget kali ini, Jam Analog Cahaya LW-7, menyajikan paparan jam analog lebih sederhana dan kelihatan sederhana tanpa adanya kesan yang begitu terang.

Walaupun begitu, aplikasi Light Analog Clock LW-7 cukup bagus sebagai aplikasi wallpaper dan juga widget jam. Sama seperti aplikasi sebelumnya, Light Analog Clock LW-7 juga menawarkan ciri untuk menentukan ukuran jam yang akan dipaparkan secara manual.

Selain itu, Jam Analog Cahaya LW-7 juga akan memasukkan tarikh, bulan dan tahun. Adakah anda akan menggunakan aplikasi ini? Klik di sini dan muat turun aplikasi Light Analog Clock LW-7.

10. Jam Dinding Gambar Animasi

Gambar Jam Hidup Allah

Sekiranya aplikasi wallpaper dan widget jam sebelumnya menawarkan bentuk widget jam dengan kertas dinding dalam bentuk foto dan warna, kes lain dengan Allah Clock Live Wallpaper. Seperti namanya, aplikasi ini akan memaparkan widget jam analog dengan kertas dinding bertuliskan Tuhan di layar telefon bimbit anda.

Anda boleh memilih latar belakang yang telah disiapkan oleh aplikasi Allah Clock Live Wallpaper. Anda juga boleh memilih bentuk jam analog mengikut keinginan anda. Anda boleh memasang pelbagai animasi untuk memperindah penampilan widget jam sebagai kertas dinding anda. Berminat? Sekiranya anda berminat, anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

Cadangan Permohonan Lain

Sekiranya anda masih merasa tidak sesuai untuk sepuluh aplikasi yang telah disebutkan di atas, mungkin anda boleh mencuba beberapa aplikasi yang kami sarankan di bawah. Berikut adalah senarai lengkap:

11. XWidget Pro

XWidget Pro

Kerana ini adalah aplikasi berbayar, sudah tentu XWidget Pro dijamin bebas iklan. Apa yang istimewa dari aplikasi yang dibuat oleh SuperDesk Software ialah, anda boleh menyambungkan XWidget Pro dari PC ke Android, atau sebaliknya.

Bukan hanya itu, artikelnya, XWidget Pro juga telah menyediakan lebih dari 1600 model widget paling keren yang pastinya dapat anda gunakan pada PC atau Android. Juga, aplikasi ini mendakwa bahawa XWidget Pro tidak akan menghabiskan banyak tenaga dari bateri HP / PC anda. Berminat? Boleh dimuat turun terus di sini.

12. Widget CPU

Widget CPU

Hanya dengan biaya Rp 3.000 saja, Anda dapat memperoleh semua fasilitas lengkap yang tersedia di Widget CPU. Sesuai namanya, aplikasi ini akan menampilkan widget dengan konsep CPU.

Jadi, anda dapat melihat layar Android dengan tema widget dalam bentuk RAM, CPU, Bateri, dan lain-lain. Juga, Widget CPU ini menyediakan pilihan ukuran varian untuk widget. Oh ya,  jika anda ingin menggunakan aplikasi CPU Widgets, pastikan Android anda mempunyai OS 4.1 minimum, ya.

13. Cuaca & widget jam sederhana

Aplikasi widget widget cuaca dan jam sederhana dan aplikasi widget

Sekiranya anda mencari aplikasi widget yang tidak berbayar, kami mengesyorkan memuat turun aplikasi widget Cuaca & jam sederhana. Ini adalah aplikasi percuma dan yang paling penting, anda tidak perlu merasa terganggu dengan kehadiran iklan.

Sesuai dengan nama aplikasi, widget cuaca & jam sederhana ini memaparkan wallpaper dan paparan widget yang ringkas dan elegan. Jadi, jika masalah  antara muka,  maka aplikasi ini boleh dibilang layak. Apa pendapat kamu?

Nah, berikut adalah 10 aplikasi wallpaper dan widget analog dan digital terbaik di Android. Anda boleh memilih salah satu daripadanya untuk anda buat kertas dinding. Adakah terdapat aplikasi di atas yang menarik minat anda?

Artikel Berkaitan