Inilah Kelebihan & Kekurangan Infinix Hot 2

Siapa kata telefon pintar berkualiti mesti mahal? Penjual Infinix baru-baru ini telah mengeluarkan telefon pintar dengan spesifikasi tinggi, iaitu Infinix Hot 2. Telefon pintar ini, juga dikenali sebagai Infinix Hot 2 X510, siap bersaing dengan pesaing lain di negara ini.

Kehadiran telefon pintar ini seolah-olah telah ditunggu-tunggu oleh rendah akhir gagdet pengguna di Indonesia. Kerana spesifikasi yang dibawa oleh telefon pintar ini tidak kurang hebatnya dengan telefon pintar lain yang dijual lebih mahal.

Selain itu, Infinix Hot 2 juga merupakan bagian dari projek Android One yang diusahakan oleh Google agar kualitinya tidak diragukan. Ingin tahu betapa hebatnya spesifikasi yang ditawarkan oleh telefon pintar ini? Lihat ulasan berikut.

Spesifikasi

  • Skrin: IPS LCD 5 inci, 720 x 1280 piksel (294 ppi)
  • Memori dalaman: 16GB, 1 / 2GB RAM
  • Memori luaran: MicroSD, hingga 32GB
  • Chipset: MediaTek MT6582
  • CPU: Quad Core 1.3 GHz, Cortex-A7
  • GPU: Mali-400 MP2 @ 500 MHz
  • Sistem Operasi: OS Android v5.1.1 (Lollipop)
  • Kamera utama: 8 MP, 3264 x 2448 piksel
  • Ciri-ciri kamera: Lampu kilat LED, penandaan Geo, pengesanan wajah, zoom digital, fokus automatik, fokus sentuh, panorama, HDR
  • Kamera depan: 2 MP
  • Bateri: Li-ion 2200 mAh

Rekaan

Sepintas lalu, penampilan Infinix Hot 2 memang tidak jauh berbeza dengan telefon pintar lain pada amnya. Infinix Hot 2 mempunyai panjang 145 mm, lebar 71,86 mm, dan lebar 8,8 mm. Keempat sudut telefon pintar ini membentuk lekukan yang menjadikan telefon pintar kelihatan lebih elegan.

ulasan panas infinix 2

Untuk pilihan warna, Infinix Hot 2 tersedia dalam 5 pilihan warna yang cukup menarik, seperti hitam, putih, biru, emas, dan merah. Dengan begitu banyak pilihan warna, anda boleh memilih warna yang sesuai dengan gaya harian anda.

Skrin

Telefon pintar dari China ini mempunyai skrin 5 inci yang menggunakan teknologi IPS dengan 16 juta warna. Selain itu, skrin Infinix Hot 2 juga dilengkapi dengan multitouch responsif.

Resolusi skrin telefon pintar ini agak standard, iaitu 720 x 1280 piksel dengan kepadatan skrin 294 ppi. Dengan resolusi ini, skrin Infinix Hot 2 cukup terang dan tidak mengecewakan. Namun, telefon pintar ini tidak dilengkapi pelindung skrin. Jadi, pengguna mesti memasang pelindung skrin mereka sendiri untuk melindungi skrin telefon ini.

Pemproses

kelebihan dan kekurangan infinix hot 2

Di sektor dapur, Infinix Hot 2 dikuasakan oleh pemproses MediaTek MT6582 dengan CPU Cortex-A7 Quac Core 1.3 GHz. Pemproses ini cukup baik untuk memenuhi ruang dapur telefon pintar kelas menengah rendah. Bagi anda peminat permainan dan streaming , telefon pintar ini menawarkan paparan grafik GPU Mali-400 MP2 yang cukup bagus.

Secara keseluruhan, sektor landasan dapur Infinix Hot 2 tidak mengecewakan. Anda dapat menikmati pengalaman bermain permainan, menonton video, dan melakukan aktiviti multitasking dengan telefon pintar ini tanpa ketinggalan .

Ingatan

Untuk memori dalaman, Infinix menyediakan kapasiti 16 GB untuk telefon pintar yang juga termasuk dalam projek Google Android One. Dengan kapasiti memori dalaman, anda dapat menyimpan beberapa aplikasi kegemaran. Sekiranya ukuran memori dalaman dianggap kurang, anda boleh menggunakan memori luaran hingga 32 GB.

Telefon pintar ini menyediakan dua varian RAM yang berbeza. Anda boleh memilih Infinix Hot 2 dengan RAM 1 GB atau 2 GB. Namun, ini menasihatkan anda untuk memilih varian Infinix Hot 2 dengan RAM 2 GB, kerana saiz RAM yang besar dapat menjamin bahawa telefon pintar akan ketinggalan minimum ketika digunakan.

Kamera

Kerana ini adalah low-end telefon , anda tidak mengharapkan untuk mendapatkan kamera di atas 20 MP. Kerana kamera belakang Ininix Hot 2 hanya berukuran 8 MP. Namun, anda tidak perlu kecewa, kerana ukurannya standard, dan foto dari kamera belakang telefon pintar cukup bagus.

Kamera belakang ini juga dilengkapi dengan lampu kilat LED. Beberapa fitur lain juga disertakan untuk mendukung kualiti kamera telefon pintar ini, seperti penandaan geografis, pengesanan wajah, zoom digital, fokus otomatis, panorama, dan HDR.

Untuk tujuan rakaman video, kamera telefon pintar ini cukup mampu. Infinix Hot 2 mampu merakam video 1080p pada 30fps. Di samping itu, anda juga boleh mengambil gambar selfie atau wefies menggunakan kamera depan berukuran 2 MP yang dimiliki oleh telefon pintar ini.

Kesalinghubungan

Terdapat begitu banyak telefon pintar murah yang sudah serasi dengan rangkaian 4G LTE. Namun, ini tidak berlaku dengan Infinix Hot 2. Telefon pintar ini tidak dapat digunakan pada rangkaian 4G LTE. Infinix Hot 2 hanya dapat digunakan pada rangkaian 2G dan 3G. Telefon Dual SIM (GSM-GSM) ini mempunyai kelajuan muat turun hingga 21 Mbps dan muat naik hingga 5.76 Mbps dengan sambungan 3G.

Anda juga dapat menggunakan sambungan Wi-Fi menggunakan Infinix Hot 2. Ketika anda ingin mengirim data atau memasukkan data antara peranti, cukup gunakan Bluetooth v4.0 dan microUSB v2.0 yang tersedia di telefon pintar ini.

Bateri

Untuk telefon pintar yang mempunyai landasan dapur yang kuat, kapasiti bateri Infinix Hot 2 mungkin agak kecil. Namun, untuk pemproses yang digunakan oleh Infinix Hot 2 pada masa ini, kapasiti bateri telefon pintar ini cukup untuk mengimbangi.

Telefon pintar ini dilengkapi dengan bateri Li-ion 2200 mAh. Bateri ini cukup kuat untuk mengimbangi pemproses Infinix Hot 2 yang dikelaskan sebagai standard. Terbukti bateri ini dapat menyokong Infinix Hot 2 sehari penuh untuk aktiviti standard.

Ciri

Malangnya, untuk telefon pintar hari ini, Infinix Hot 2 belum mempunyai ciri pengecasan pantas . Walau bagaimanapun, telefon pintar ini sudah mempunyai ciri radio FM untuk mendengar siaran radio kegemaran anda di mana sahaja dan bila-bila masa.

Di samping itu, ciri arah, seperti GPS bawaan dan A-GPS, pada telefon pintar ini siap menemani anda dalam setiap perjalanan. Untuk makluman, telefon pintar ini menggunakan sistem operasi Android Lollipop v5.1 yang sudah mempunyai antara muka yang menawan.

Harga

Kerana telefon pintar ini termasuk dalam kelas kelas rendah , harga yang ditetapkan untuk telefon pintar Infinix Hot 2 tidak mahal. Infinix Hot 2 dengan RAM 1 GB dijual pada harga 1,2 juta rupiah, sementara varian RAM 2 GB dipasarkan pada harga yang sedikit lebih mahal, yaitu 1,3 juta rupiah.

Secara keseluruhan , spesifikasi Infinix Hot 2 cukup memuaskan dan berpatutan dengan harga yang ditawarkan. Bagi pemburu telefon pintar yang berkualiti dengan harga yang berpatutan, ulasan Infinix Hot 2 ini cukup sesuai dan memenuhi kriteria ini.

Kelebihan Infinix Hot 2:

- Memori Dalaman 16 GB

- RAM 2GB

- Sistem operasi Android terkini

- Kamera 8 megapiksel

Kekurangan Infinix Hot 2:

- Tidak menyokong rangkaian 4G LTE

- Kapasiti bateri tidak cukup besar

Artikel Berkaitan