Senarai Harga Laptop Apple Macbook Terbaik 2015

Bagaimana anda memilih komputer riba terbaik yang sesuai dengan keperluan anda? Tidak perlu bersusah payah kerana kali ini ia akan mengeluarkan senarai komputer riba terbaru dan terbaik mengikut kategori dan fungsinya.

Pada kesempatan ini, kami akan mengetahui lebih lanjut mengenai pelbagai komputer riba yang dihasilkan oleh syarikat besar, Apple. Akan memberikan ulasan mengenai beberapa komputer riba Apple Macbook yang paling sesuai dengan keperluan anda. Ingin tahu? Lihat ulasan berikut!

Senarai Harga Laptop Apple Macbook Terbaik 2015

1. Macbook Terbaik untuk Orang Awam

Dalam kedudukan ini kita akan menemui MacBook Air 13 inci. Komputer riba ini mempunyai pemproses Intel Core i5-5250U generasi kelima. Selain itu, komputer riba ini juga dilengkapi dengan resolusi yang cukup menakjubkan, iaitu 1440 x 900 piksel.

Di samping itu, Apple juga menanamkan Intel HD 6000 Graphics yang membuat anda merasa puas ketika bermain permainan seperti World of Warcraft kerana kelihatan lebih optimum. Anda tidak akan mengalami ketinggalan atau penurunan prestasi semasa bermain pelbagai permainan.

Selain itu, kecerahan layar yang baik akan memudahkan anda ketika mengedit foto, merancang grafik atau bahkan menonton video. Dengan kamera FaceTime HD 720, anda juga boleh melakukan interaksi kamera web dengan saudara-mara.

komputer riba epal macbook terbaik MacBook Air 13 inci

Laptop berharga dari Rp 13,999 juta mempunyai port Thunderbolt 2 dan USB 3 dan layar terbaru, Apple Thunderbolt Display, akan dipaparkan di monitor laptop anda. Selain itu, USB 3 juga mempunyai prestasi yang lebih pantas untuk mengesan sambungan yang memasuki port .

Baterai MacBook Air 13 inci juga bertahan sehingga 12 jam jadi anda tidak perlu risau sekiranya anda mengeluarkannya. Membawa OS X, MacBook Air 13 inci juga dilengkapi dengan Multi-Touch Trackpad dengan tindak balas gerakan yang lebih lancar dan lebih realistik.

2. Macbook Terbaik untuk Pelajar

MacBook Air 11 inci adalah komputer riba Apple terbaik untuk pelajar. Pada pandangan pertama ia kelihatan hampir sama dengan MacBook Air 13 inci, tetapi tentunya ukuran skrin komputer riba ini lebih kecil. Kapasiti bateri pada MacBook Air 11 inci mampu menjadikan komputer riba ini bertahan sehingga 9 jam.

MacBook Air 11 inci

Sementara itu, beban komputer riba ini agak ringan sehingga sesuai untuk memenuhi keperluan pelajar yang sering membawa komputer riba ke mana sahaja. Walau bagaimanapun, resolusi skrin Air 11 inci lebih kecil, iaitu 1366 x 768 piksel.

MacBook Air menggunakan Intel Core i5-5250U 1.6 GHz dan dilengkapi dengan RAM 4 GB. Wang tiga perempat dengan Air 13 inci, komputer riba ini juga dilengkapi dengan memori simpanan Flash yang mempunyai kelajuan hingga 188.5 Mbps. Untuk memiliki komputer riba dengan OS X Yosemite, anda perlu menyediakan dana sekitar Rp 12,499,000.

3. Macbook Terpantas Dengan Harga Termurah

Paparan Retina 13 inci MacBook Pro adalah salah satu komputer riba terbaik dengan prestasi maksimum tetapi pada harga yang berpatutan. Harganya dibeli untuk komputer riba dengan resolusi layar 2560 x 1600 piksel yang sangat terang sekitar Rp 17,999,000.

Harganya memang mahal, tetapi jika anda melihat prestasi berbanding komputer riba yang lain, Macbook agak murah. Tampilan Retina Dapur MacBook Pro 13 inci diisi dengan Intel Core i5-5257U 2.7 GHz dengan saiz 8 GB RAM dan storan kilat 128 GB.

Skrin Retina yang nipis dan ringan juga membolehkan anda meneruskan komputer riba ini ke mana sahaja. Apple juga menawarkan Intel Iris Graphics 6100 GPU dan Iris Pro Graphics untuk memudahkan anda menjalankan program dan permainan yang berat.

Responsive Force Touch Trackpad juga menjadikan anda lebih selesa menggerakkan kursor di skrin komputer riba anda. Selain semua spesifikasi yang telah disebutkan, Retina Display 13 inci MacBook Pro juga dilengkapi dengan bateri berkapasiti besar sehingga lebih tahan lama.

4. Macbook Dengan Prestasi Terbaik

Seterusnya, kami menemui salah satu komputer riba Apple Macbook terbaik dengan kekuatan yang sangat optimum. Dengan skrin Retina 2304 x 1400 piksel, Retina Display MacBook Pro 15 inci mempunyai pemproses Intel Core i7 2.5 GHz generasi keempat dengan 16 GB RAM.

Paparan Retina 15 inci MacBook Pro

Kapasiti penyimpanan  kilat pada komputer riba ini lebih besar daripada MacBook Pro 13 inci, yang sama dengan 256 GB. Komputer riba ini menawarkan kemampuan penyuntingan video mudah alih yang belum pernah ada pada komputer riba lain.

Kelebihan komputer riba ini terletak pada prestasi grafik dan CPU yang sangat hebat. Kekuatan komputer riba ini dibungkus dalam reka bentuk yang sangat minimalis dan ringan, jadi mudah dibawa ke mana sahaja dan tidak memerlukan banyak ruang.

Komputer riba berasaskan OS X Yosemite ini sangat sesuai untuk memudahkan kerja anda dan menjadikan pengalaman permainan lebih menyeronokkan. Untuk mendapatkan komputer riba ini, anda perlu mengeluarkan perbelanjaan tambahan, iaitu Rp 28,999,000.

5. Macbook dengan reka bentuk terbaik

Paparan Retina 12 inci MacBook

Adakah anda mengutamakan keindahan reka bentuk semasa membeli komputer riba? Paparan Retina 12 inci MacBook adalah pilihan yang sangat sesuai. Dilengkapi dengan reka bentuk aluminium yang sangat elegan, MacBook 12 inci hadir dalam 3 varian warna yang menarik.

Skrin 12 inci mempunyai resolusi 2304 x 1440 piksel. Selain itu, papan kekunci yang sangat rata dan nipis juga terdapat pada komputer riba ini. Force Touch Trackpad juga melengkapkan MacBook 12 inci, yang merupakan tetikus yang sangat responsif dengan sensor yang kuat untuk mengesan jumlah tekanan dari tangan anda.

Untuk dapur pacunya, pemproses komputer riba ini cukup mampu. Membawa Core i5 yang digabungkan dengan Intel HD Graphics 5300 yang pantas, Apple menjamin bahawa komputer riba ini memberikan prestasi yang stabil, memandangkan komputer riba ini tidak dilengkapi dengan kipas penyejuk sehingga komputer riba ini tidak mudah panas.

Walau bagaimanapun, salah satu komputer riba Apple yang terbaik cukup mahal . Untuk kelas komputer riba dengan reka bentuk futuristik, harga untuk MacBook Retina Display 12 inci cukup tinggi, iaitu sekitar Rp 17,999,000.

Sekarang itulah senarai 5 komputer riba Apple Macbook terbaik yang boleh anda pilih sekarang. Walaupun agak mahal, tetapi komputer riba Apple mempunyai kualiti yang tidak diragukan lagi. Sila pilih komputer riba di atas mengikut keperluan dan anggaran anda.

Artikel Berkaitan